Onko kukaan löytänyt helppoa parisuhdetta?
On selvää, että parisuhde vaatii väistämättä kompromisseja/joustamista/työtä vs. sinkkuelämä. Mutta onko tähän sääntöön poikkeusta, kokeekohan kukaan ettei ole joutunut erityisemmin tekemään mitään joustoja eläessään vakavassa suhteessa? Siis alkuhuumankaan jälkeen. Siis että on vaan löytänyt niin sopivan puolison ja suhteen, missä kaikki vaan menee omalla painollaan.
Kommentit (66)
Mulla ja miehellä on helppo suhde, yhdessä on parempi olla kuin yksin ikinä. Tästä on kiittäminen, että tavattiin toisemme vasta kolmikymppisinä. Molemmilla on alla pari vakavaa suhdetta, joissa on saanut harjoitella parisuhteessa oloa ja aika on hionut jo terävimmät kulmat. Jos oltais tavattu 10v aikaisemmin ei meidän suhde olis kestänyt sitä kasvukipuilua.
Nyt kun tietää mitä sinkkuus ja epäsopiva parisuhde voi olla niin osaa arvostaa sitä kaikkea helppoutta mitä meidän suhteessa on. Osan ystävieni mielestä he eivät ikinä haluaisi näin "tylsään ja laimeaan" suhteeseen, mutta en mäkään vaihtaisi heidän tunnevuoristoratoihinsa. Kai lopulta on tärkeintä olla itselleen rehellinen ja löytää oma onnensa, kaikille se onni ei vain näyttäydy samoin ja helppous ei tarkoita samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko seksisuhde helpoksi parisuhteeksi? Itse en halua ketään asumaan talooni, mutta kyllä täällä käy yksi mies säännöllisesti "kylässä".
Hyvä juttu! Mutta tosiaan nimenomaan en tarkoittanut seksisuhteita ja kevytsuhteita ollenkaan. Ne ovat minulle ihan eri asia! Ajan takaa ajatusta/haavetta "sen oikean", "elämän miehen", jopa sielunkumppanin löytämisestä. Kenen kanssa sitten haluaisi jakaa koko elämänsä ja tietenkin asuakin yhdessä.
Ap
Mitäs, jos sun "se oikea" on vaik Koreassa tai Hondurasissa? On hyvin epätodennäköistä, että se löytyis just Suomesta ja samalta paikkakunnalta. Voit toki löytää miellyttävän ja arvoiltaan sekä ominaisuuksiltaan itsellesi sopivan henkilön, jonka kanssa ei kaikesta tarvitse taistella. Toki eroavaisuus ja erilaisuus pitää yllä intohimoa. Itselläni on ihana mies, kaikki on helppoa ja suhde on meidänlainen, mutta meillä ei ole intohimoista seksiä. Se on vähän harmi. Se oli hyvää, kun emme vielä täysin tunteneet toisiamme...
Meidän suhteemme oli alkuhuumassa helppo, nykyään riitelemme tyhmistäkin asioista, mutta sovimme aina ja joustamme molemmat. Olen kuitenkin varma, että mieheni on minulle se oikea. Ehkä tässäkin on kyse ihmistyypeistä enemmän kuin ns oikeasta tavasta rakastaa. 15v olemme olleet naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että helpon parisuhteen saisi helposti tyytymällä matalatasoisempaan naiseen.
Esim ylipainoiseen tai reilusti vanhempaan tai yksinhuoltajaan.
Toinen asia on sitten se että onko se mielekästä ja voiko hänestä olla romanttisesti kiinnostunut. Helppoa kyllä tulee olemaan.
Ei ihmisen helppous ole päältä päin pääteltävissä.
Samaa mieltä. No, ehkä sen voin todeta, että perfektionisti ei olepuolisona helppo, ja tämä näkyy myös ulkonäössä. Ei välttämättä itsensä puunaamisena, vaan muuten vain itserääkkinä esim urheilun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko seksisuhde helpoksi parisuhteeksi? Itse en halua ketään asumaan talooni, mutta kyllä täällä käy yksi mies säännöllisesti "kylässä".
Hyvä juttu! Mutta tosiaan nimenomaan en tarkoittanut seksisuhteita ja kevytsuhteita ollenkaan. Ne ovat minulle ihan eri asia! Ajan takaa ajatusta/haavetta "sen oikean", "elämän miehen", jopa sielunkumppanin löytämisestä. Kenen kanssa sitten haluaisi jakaa koko elämänsä ja tietenkin asuakin yhdessä.
Ap
Mitäs, jos sun "se oikea" on vaik Koreassa tai Hondurasissa? On hyvin epätodennäköistä, että se löytyis just Suomesta ja samalta paikkakunnalta. Voit toki löytää miellyttävän ja arvoiltaan sekä ominaisuuksiltaan itsellesi sopivan henkilön, jonka kanssa ei kaikesta tarvitse taistella. Toki eroavaisuus ja erilaisuus pitää yllä intohimoa. Itselläni on ihana mies, kaikki on helppoa ja suhde on meidänlainen, mutta meillä ei ole intohimoista seksiä. Se on vähän harmi. Se oli hyvää, kun emme vielä täysin tunteneet toisiamme...
Kyllä haluan tuntea että mieheni on oikea minulle! En usko, että intohimoinen seksi ei voisi olla mahdollista ilman sitä jatkuvaa vääntämistä asioista.
Tavallaan, ollaan tässä 16 vuoden aikana hitsauduttu yhteen. Samanlaiset rauhalliset temperamentit, yhtenevät arvomaailmat, yhteiset haaveet. Meidän haasteet ovat aina tulleet ulkopuolelta; on paiskattu niin vakavilla sairauksilla kuin erityislapsella ja uusperheen haasteillakin. Kaikesta selvittiin. Elämä on nyt hyvää, ja matka jatkuu, yhdessä, nyt jo kaksin.