Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan löytänyt helppoa parisuhdetta?

Vierailija
04.12.2021 |

On selvää, että parisuhde vaatii väistämättä kompromisseja/joustamista/työtä vs. sinkkuelämä. Mutta onko tähän sääntöön poikkeusta, kokeekohan kukaan ettei ole joutunut erityisemmin tekemään mitään joustoja eläessään vakavassa suhteessa? Siis alkuhuumankaan jälkeen. Siis että on vaan löytänyt niin sopivan puolison ja suhteen, missä kaikki vaan menee omalla painollaan.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut suhde, joka tuntui helpolta ja luontevalta - ei tarvinnut muuttaa itsessäni mitään, mutta tokihan ihminen voi aina kehittyä ja oppia uutta ja sitä kautta muuttua. Sellainen muutos ei kuitenkaan tunnu työläältä, koska sekin tapahtuu luonnostaan. Ja myöskään ei ollut tarvetta muuttaa kumppania. Suhde ei tuntunut työltä, ei mitenkään hankalalta. Toisen kanssa oli yksinkertaisesti hyvä ja luonteva olla. Tämä suhde tosin päättyi myöhemmin muista syistä. Sen jälkeen on koettu sellainenkin suhde, joka ei tuntunut niin toimivalta, ja senpä vuoksi se päättyikin jo parin vuoden kuluttua.

Toki siihen, miten helpolta suhde tuntuu, vaikuttaa henkilöiden persoonat myös. Yleensä tällainen suhde on mahdollista silloin, jos henkilöt ovat ainakin pääsääntöisesti aika rentoja, jolloin ei ole niin väliä, laittaako toinen vessapaperirullan oikein- vai väärinpäin, eli tällaiset pikkuasiat eivät vaivaa kumpaakaan.

Vierailija
42/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon parisuhteessa olevien persoonallisuudesta ja persoonallisuuksien ym ominaisuuksien yhteensopivuudesta. En usko että kaikille ihmisille helppo parisuhde on edes mahdollinen, omien luonteenpiirteidensä takia. Lukeudun itse tuohon joukkoon. Olen hyvässä parisuhteessa tällä hetkellä, mutta helpoksi sitä ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi kutsua.

Niinpä. Jos on luonteeltaan arvaamaton tai kontrollifriikki, niin mikään suhde ei ole helppo.

Olipas ilkeä tulkinta.

Minulle tuli mieleen sellainen herkkä, ehkä traumatisoitunut ihminen, jonka elämän pitäisi kulkea pehmeässä pumpulissa. Pienetkin erimielisyydet saavat sisäiset pasmat sekaisin, ja parisuhde tuntuu vuoristoradalta. Tasaisempi luonne ja onnellinen lapsuus antaa paremmat eväät "helppoon" parisuhteeseen. Jo kumppanin valinnasta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut vastaan. Aina miehet ovat mustasukkaisia, urputtaa seksistä ja syömisistä, läncyttää menoista, kuorsaa, vaatii, v1nkuu ja möyhöttää. Ei jaksa, paljon helpompaa olla vaan yksin, saa olla just niinkuin haluaa.

En ihmettele... "Läncyttää" ..

Vierailija
44/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon parisuhteessa olevien persoonallisuudesta ja persoonallisuuksien ym ominaisuuksien yhteensopivuudesta. En usko että kaikille ihmisille helppo parisuhde on edes mahdollinen, omien luonteenpiirteidensä takia. Lukeudun itse tuohon joukkoon. Olen hyvässä parisuhteessa tällä hetkellä, mutta helpoksi sitä ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi kutsua.

Niinpä. Jos on luonteeltaan arvaamaton tai kontrollifriikki, niin mikään suhde ei ole helppo.

Olipas ilkeä tulkinta.

Minulle tuli mieleen sellainen herkkä, ehkä traumatisoitunut ihminen, jonka elämän pitäisi kulkea pehmeässä pumpulissa. Pienetkin erimielisyydet saavat sisäiset pasmat sekaisin, ja parisuhde tuntuu vuoristoradalta. Tasaisempi luonne ja onnellinen lapsuus antaa paremmat eväät "helppoon" parisuhteeseen. Jo kumppanin valinnasta alkaen.

Oli miten oli, niin vaikea tuollainen ihminen on jokatapauksessa parisuhteessa. Joutuu jatkuvasti varoa ja miettiä sanomisiaan tai muuten toinen kilahtaa, käy todella raskaaksi nimim. kokemuksella. Vuoristoratasuhteet on kauheinta myrkkyä mitä voi olla.

Vierailija
45/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ihanassa parisuhteessa. Olen mieheni ensimmäinen. Suhteessamme käsitellään vaikeat tunteet puhumalla. Tuemme toisiamme, hellimme, kunnioitamme. Luulen, että näillä pääsee jo pitkälle. Mutta, ennen kuin menee suhteeseen, kannattaa hoitaa omat asiat kuntoon. Rakastaa itseään, opetella tuntemaan itseään hieman. Löytää omia mielenkiinnon kohteita joita pitää yllä myös suhteessa. Opetella rakastamaan omaa elämää. N30

Vierailija
46/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies. Ei juuri mitään kompromisseja tarvi koskaan tehdä, ollaan sen verran samanlaisia että ollaan samaa mieltä asioista. Ajan kuluessa yhä enenevissä määrin.

Vierailija
47/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin helpohkon. Teineistä asti oltiin yhdessä. Lasten saaminen aiheutti ekan kriisin suhteessa, oltiin silloin oltu kuutisen vuotta yhdessä. Nyt taas tasaista. Onhan tämä vähän ehkä tylsää kun suuren suuria tunteita ei tule oikein suuntaan tai toiseen mutta elämä sujuu ongelmitta, puoliso on tyytyväinen ja lapsilla turvallinen koti.

Vierailija
48/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko löytää aitoa rakkautta ja kumppanuutta, jos ei halua seksiä. Tai kykene siihen?

Totta kai. Etsii vain samanlaisen ihmisen. Niitä on miehissä ja naisissa.

Kiitos!

Joskus, eli usein, pelottaa onko se mahdollista.

Vierailija
49/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parisuhteessa olo on paljon helpompaa kuin sinkkuna. Silloinhan on jo valmiiksi "tiimikaveri" jonka kanssa jakaa hommat, sinkkuna kaikki täytyy hoitaa yksin. Konkreettisesti huomasin tämän kun jouduin jalkamurtuman takia vuodelepoon viime vuonna. Kotona oli joku joka hoisi koiran lenkitykset, imuroinnit, kauppakassit ja muut mihin en itse kykennyt. Ei tarvinnut soitella sukulaisia ja ystäviä läpi ja pyytää apua. Jos jompikumpi unohtaa vaikka avaimet niin toinen jeesaa. Muuttoapu, reissukaveri yms löytyy samasta kodista.

Lienenkö itse sitten niin hyväonninen ja omavarainen, kun en ole osannut kaivata parisuhdekumppania tuollaisiin käyttötarkoituksiin. Minusta on oikeastaan mukavaa kun kaiken saa hoitaa itse.

On siinä puolensa, en minäkään sinkkuna osannut kaivata apua. Enkä todellakaan ole parisuhteessa käytännöllisyyksien takia:D Mutta kyllä se älyttömästi helpottaa arkea että kotona on joku toinen aikuinen. Varsinkin tapaturman, sairauden yms sattuessa.

Vierailija
50/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljosta oon joutunut luopumaan, kaikki harrastukset, ystävät ovat jääneet. Onko sitten helppoa vai ei, 12 vuoteen meillä ei ole vielä kertaakaan ollut riitaa tai sanaharkkaa mistään, vaikka moni olis lähtenyt kävelemään tästä... Vaimoani kohtaan olen kyllä ollut todella vaatimaton. M36v

Vierailija
51/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parisuhteessa olo on paljon helpompaa kuin sinkkuna. Silloinhan on jo valmiiksi "tiimikaveri" jonka kanssa jakaa hommat, sinkkuna kaikki täytyy hoitaa yksin. Konkreettisesti huomasin tämän kun jouduin jalkamurtuman takia vuodelepoon viime vuonna. Kotona oli joku joka hoisi koiran lenkitykset, imuroinnit, kauppakassit ja muut mihin en itse kykennyt. Ei tarvinnut soitella sukulaisia ja ystäviä läpi ja pyytää apua. Jos jompikumpi unohtaa vaikka avaimet niin toinen jeesaa. Muuttoapu, reissukaveri yms löytyy samasta kodista.

Lienenkö itse sitten niin hyväonninen ja omavarainen, kun en ole osannut kaivata parisuhdekumppania tuollaisiin käyttötarkoituksiin. Minusta on oikeastaan mukavaa kun kaiken saa hoitaa itse.

On siinä puolensa, en minäkään sinkkuna osannut kaivata apua. Enkä todellakaan ole parisuhteessa käytännöllisyyksien takia:D Mutta kyllä se älyttömästi helpottaa arkea että kotona on joku toinen aikuinen. Varsinkin tapaturman, sairauden yms sattuessa.

Mutta eikö silti parasta ole läheisyys ja toisen kosketus? Mikään ei tuntunut paremmalta kuin aamulla vaimon halaus peiton alla ja hellä hively vartalollani. Tietysti molemminpuolinen apu myös. M36v

Vierailija
52/66 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljosta oon joutunut luopumaan, kaikki harrastukset, ystävät ovat jääneet. Onko sitten helppoa vai ei, 12 vuoteen meillä ei ole vielä kertaakaan ollut riitaa tai sanaharkkaa mistään, vaikka moni olis lähtenyt kävelemään tästä... Vaimoani kohtaan olen kyllä ollut todella vaatimaton. M36v

Joo. Riitaa tai sanaharkkaa ei tule, kun antaa kaikki periksi jo etukäteen.

Kaikesta muusta olet luopunut paitsi vaimosta.

🤔

Oletko enää olemassa? Vaiko oletko vaimon luoma humanoidi

Vierailija
53/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas ilkeä tulkinta.

Samasta asiasta puhutaan. Suhde on aina vuoristorataa arvaamattoman ihmisen kanssa. En ottanut kantaa siihen, mistä tämä arvaamattomuus johtuu - se voi johtua mistä vain, vaikka herkkyydestä.

Kontrollifriikki on ihminen, jolle on vain yksi tapa tehdä asioita, ja se on oma tapa. Vastakohta on joustava ihminen.

Sama

Vierailija
54/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko löytää aitoa rakkautta ja kumppanuutta, jos ei halua seksiä. Tai kykene siihen?

Totta kai. Etsii vain samanlaisen ihmisen. Niitä on miehissä ja naisissa.

Kiitos!

Joskus, eli usein, pelottaa onko se mahdollista.

Miksi ei olisi? Pitää vain olla rehellisesti liikenteessä.

Vierailija
55/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan eri osoitteissa. Tavataan vain viikonloppuisin ja lomilla. Eipä juuri jää aikaa vatvoa turhia.

Vierailija
56/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 pitkää (yli 7v) parisuhdetta taustalla ja miehelläni 20v parisuhde ennen minua. Tavallaan voisi sanoa että meidät oli jo valmiiksi koulittu.

Meistä kumpikaan ei ole riitelevää sorttia. Jos ollaan erimieltä, sanotaan se. Ei tarvi kyräillä ja yleensä puhumalla löytyy ratkaisu. Joskus keskustellaan kiivaammin, mutta koskaan ei huudeta tai paiskota raivoissaan ovia tai tavaroita.

Meidän parisuhteessa on hyvin paljon intohimoa ja rakkautta. Eikä ole ollut missään vaiheessa sellaista riittämättömyyden tunnetta kuin aiemmissa parisuhteissa. Me tykätään toisistamme ja halutaan toisiamme.

Ollaan kyllä myös yleensä samalla aaltopituudella asioista.

Vierailija
57/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 pitkää (yli 7v) parisuhdetta taustalla ja miehelläni 20v parisuhde ennen minua. Tavallaan voisi sanoa että meidät oli jo valmiiksi koulittu.

Meistä kumpikaan ei ole riitelevää sorttia. Jos ollaan erimieltä, sanotaan se. Ei tarvi kyräillä ja yleensä puhumalla löytyy ratkaisu. Joskus keskustellaan kiivaammin, mutta koskaan ei huudeta tai paiskota raivoissaan ovia tai tavaroita.

Meidän parisuhteessa on hyvin paljon intohimoa ja rakkautta. Eikä ole ollut missään vaiheessa sellaista riittämättömyyden tunnetta kuin aiemmissa parisuhteissa. Me tykätään toisistamme ja halutaan toisiamme.

Ollaan kyllä myös yleensä samalla aaltopituudella asioista.

Minä olisin voinut kirjoittaa tämän. Myös takana olevat parisuhteet ovat yhtä pitkiä, tosin minulla on se 20 v aviolliitto takana. Me olemme olleet yhdessä liki 10 vuotta.

Vierailija
58/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että helpon parisuhteen saisi helposti tyytymällä matalatasoisempaan naiseen.

Esim ylipainoiseen tai reilusti vanhempaan tai yksinhuoltajaan.

Toinen asia on sitten se että onko se mielekästä ja voiko hänestä olla romanttisesti kiinnostunut. Helppoa kyllä tulee olemaan.

Ei ihmisen helppous ole päältä päin pääteltävissä.

Vierailija
59/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on täysin toivoton vaihtoehto täällä... Suomessa ihmiset ovat luonteeltaan sellaisia että mikään parisihde ei tule toimimaan... On turha keksiä tarinoita hienosta Suomesta ja maailman onnellisimmasta maasta propagandana kun todellisuudessa hyväksikäytöt, perheväkivalta, narsismi, sopiopaatit yms. kukoistavat täällä....

Vierailija
60/66 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että helpon parisuhteen saisi helposti tyytymällä matalatasoisempaan naiseen.

Esim ylipainoiseen tai reilusti vanhempaan tai yksinhuoltajaan.

Toinen asia on sitten se että onko se mielekästä ja voiko hänestä olla romanttisesti kiinnostunut. Helppoa kyllä tulee olemaan.

Ei ihmisen helppous ole päältä päin pääteltävissä.

Kyllä on ja se on se paras osoitus tasoteorian paikkansapitävyydestä.

Kyllä nettideiteissä esim tinder pystyy äärimmäisen tarkasti tietämään jo etukäteen että kuka nainen tulee matchiksi ja kuka on innokas keskustelemaan ja kuka vastaa yhdellä sanalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän