"Köyhäily" tarjottavat, mikä maistusi sinulle?
Vieraita on tulossa huomenna kahville puolilta päivin. Ruokailusta ei ole ollut puhetta (vain kahvittelusta), mutta haluasin tarjota jotain suolaista ja makeaa, kun tulevat pidemmän matkan päästä ja jatkavat sitten kahvittelun jälkeen reissuaan.
Olen kuitenkin aivan peeaa (ruokaa on kyllä pakkasessa maanantaihin asti), mutta tilillä enää muutama euro ja kaapista löytyy jotain tarvikkeita. Mitä näistä söisit mieluiten suolaisena ja makeana.
1) Itse leivotut sämpylät leikkeleellä ja kurkulla sekä paprikalla.
- Voisin hakea kaupasta pussin niitä paistovalmiita 2) pasteijoita, 3) croisantteja tai 4) karjalanpiirakoita (ja tehdä munavoita).
5) Omenapiirakka tai 6) kauraomenapaistos vaniljakastikkeella.
7) Jäätelöä.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:59"]
Köyhäily tarjottava on pelkkää teetä ja teeleipiä ja keijua
[/quote]
Ja tuokin on tuoreena hyvää...
Jos on lidli lähellä, käy hakemasta siellä niitä niiden tarjoamia paistoherkkuja. Eivätkä ole kalliita. Suklaadonitsit alle .50, lihapasteijat samaa luokkaa.
Mutta kai 1 ja 5-6 olisi parhaita.
Karjalanpiirakat täyttävät hyvin. Kannattaa munavoin lisäksi tarjoilla kurkkua, kinkkua ja juustoa. Kaikki eivät pidä munavoista.
Mikään ei ole parempaa kuin tuore, itse leivottu leipä eli 1 :)
Kiitokset kaikille vastanneille. Sen takia käytin tuota termiä "köyhäily"-tarjottavat, kun tuntuu, että joudun haalimaan tarjottavat kasaan kaapista jo löytyvillä perustarvikkeilla/muutamalla eurolla. Omenoita löytyy kilon pussi, joten sen takia nuo omenasta tehdyt makeat. En nyt mitään erityisen hienoa olisi muutenkaan laittanut, mutta olisin halunnut tehdä suolaista piirakkaa (nyt ei ole aineksiin varaa) ja ostaa jotkut hyvät erikoisemmat pullat tai leivokset. Ja vieraita käy nykyään aika harvoin...
Teen niin paljon itse, että kaupan pullat/leivokset ovat minulle luksusta, mutta kiva kuulla, että monet pitävät itsetehtyä parempana :)
Taidan päätyä sämpylöihin ja kauraomenapaistokseen sekä vaniljajäätelöön (jolloin voi ottaa molempia tai vain toista makunsa mukaan).
1 ja 5 suosikit. Itse tykkään myös leivinjauheella kohotetuista teeleivistä, joissa hiukka kaurahiutaleita jauhon lisäksi ja jotka nopsempia tehdä kuin sämpylät.
Listan ulkopuolelta ehdotettu pannari maistuisi myös. Siihen voisi lisätä omppuviipaleita toiseen puolikkaaseen.
Mutta kaikki sun ehdottamat jutut maistuisi kyllä oikein hyvin. Todella hienoa, että rahahuolista huolimatta jaksat miettiä kivoja tarjottavia vieraille!
27 lisää: jos teet tarjottavia itse, se ei todellakaan ole mitään köyhäilyä vaan parasta luksusta.
Sipulipiirakka? Itse rakastan sitä...
Minulle kelpaisi mikä vain noista. :)
Ei mikään kaupan leipä voita itsetehtyjä sämpylöitä, niissä kun on myös se ajatus ja vaivannäkö mukana. Itse valitsisin siis 1 ja 6
Oi kun tuli nälkä, kun ajattelenkin vastaleivottuja sämpylöitä ja omenapiirakkaa. Ovat ihan parasta tarjottavaa!!! Muuten, vinkkinä, Pirkka-tuulihatut (makeat) pakasteena maksavat 1,85€ pkt, ja siinä on 20 kpl. Ovat pieniä, mutta hyviä ja halpoja makeita herkkuja.
Itsetehdyt sämpylät! Eikä todellakaan tarvii olla mitään leikkelettä, jos sämpylät ovat hyviä. Mustikkapiirakka ja kaikki muukin itse leivottu on hyvää. Enkä pidä mitenkään "köyhäily"-tarjottavana.
Kaupan pakastepasteijoille ym. jyrkkä EI.
Ei muuta kuin pannukakku uuniin ja päälle jädeä ja hilloa <3
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:18"]
Taidan päätyä sämpylöihin ja kauraomenapaistokseen sekä vaniljajäätelöön (jolloin voi ottaa molempia tai vain toista makunsa mukaan).
[/quote]
Nam! Missä asutte? Tuun mielelläni kylään :D
Aah pakko leipoa itsekin viikonloppuna sämpylöitä :) omenapiirakka ja vaniljajäätelö on myös <3
Mulle kelpais mikä vaan listalta!
itsetehdyt sämpylät yms leivonnaiset voittaa kyllä kaupan tekeleet milloin vaan. Kaupan pullat, kakut, donitsit yms. maistuu sahajauhoille verrattuna kotitekoisiin herkkuihin. Eikä ole mitään köyhäilyä leipoa itse vaan luksusta johon harva nykypäivänä viitsii/ehtii ryhtyä.
Jos ei huvita itse leipoa, niin sokerikorppuja saa kaupasta pilkkahintaan ja onpas nannaa kahvin kanssa!