Etavanhempi sanoo ettei aio palauttaa lasta APUA
Olemme etävanhemman kanssa vuosia sitten tehneet sopimuksen missä lukee että hoidamme kuljetukset puoliksi. Nyt tilanne kumminkin on ihan eri kun silloin. Minulle on syntynyt toinen lapsi (olen siis 2 lapsen yh) ja olen sairastunut pitkäaikaiseen sairauteen. Elämäntilateen ja sairauden takia en pysty hoitamaan kuljetuksia ajamalla ja olen luvannut maksaa etälle puolet kustannuksista.
Lastenvalvoja on lasketuttanut miten paljon minun osuus tapaamiskuljetuksista on. Etä taas on sitä miltä että minun osuus oilsi yli 100 euroa enemmän/kk. Nyt etä on ilmoittanut minulle että koska en maksa hänelle hänen vaatimaa summaa hän aikoo hakea lapsen mutta ei aio palauttaa. Paluumatka hän sanoo että on minun ongelma :(
Onko minun pakko luovuttaa lapsi tapaamiseen mistä tiedän että en saa hänet takaisin? En pysty sinne ajamaan ja julkisilla matka on ihan älytön ja joutuisin siihen myös toisen lapsen ottamaan mukaan.
Etä ei kovin usen ota lasta luokseen ja nyt hän siis haluaa konkreettisesti päästä rahastamaann minua sen varjolla että en pysty kuljetukset järjestämään niin kun tapaamissopimuksessa lukee :(
Huomenna soitan lastenvalvojalle että saan virallista tietoa mutta toivon että joku pystyy jotan ennen sitä kertomaan. Huomenna siis lapsen kuuluisi mennä etälle.
Kommentit (43)
Mulle sanottiin sossussa, et jos on pelko, ettei lasta palauteta, ei lasta voi etälle laittaa ollenkaan. Ei ole varsinaisesti laillista, mutta ei tuollaiseen yksittäiseen kertaan pystytä kuitenkaan puuttumaankaan. Itse jouduin rajoittamaan lapsen ja isän välisiä tapaamisia tosi paljon aikoinaan. Vuoteen ei tapahtunut mitään seurauksia. Sitten hain oikeuden päätöksen asialle. On täysin perusteltua olla päästämättä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:15"]Mulle sanottiin sossussa, et jos on pelko, ettei lasta palauteta, ei lasta voi etälle laittaa ollenkaan. Ei ole varsinaisesti laillista, mutta ei tuollaiseen yksittäiseen kertaan pystytä kuitenkaan puuttumaankaan. Itse jouduin rajoittamaan lapsen ja isän välisiä tapaamisia tosi paljon aikoinaan. Vuoteen ei tapahtunut mitään seurauksia. Sitten hain oikeuden päätöksen asialle. On täysin perusteltua olla päästämättä.
[/quote]
Sitähän se isä tempuillaan hakee. Ei exän kanssa hankittu lapsi ole monellekaan miehelle kovin tärkeä, vieraaksihan toisen perheen lapsi käy.
Mitä teillä lukee sopimuksessa? Yleensä on niin, että etä hakee ja palauttaa (siis on vastuussa matkoista), en itse todellakaan laittais lasta reissuun jos moisella uhkailtais.
Aha joo tuolla sanottiinkin mitä oli sopimuksessa.. Sori. Sitten en tiedä. Hae muutosta sopimukseen. Se soppari kun on viime kädessä se "laki". -3-
Voi luoja, miettikää sitä lastakin. Jumalauta bensakuluista kiistelette, aikuiset ihmiset... Se on elävä lapsi, ja tommonen pompottelu tosiaankin vaikuttaa lapseen.
Nimim. Kokemusta on
Siis aivan kauheaaa... Anteeksi kauheasti mutta onneksi en ole yh. Minulla on sydän sykkyrässä sinun ja lapsesi puolesta. Millainen isä voisi toimia noin???
No mites pitkä se matka on? Ilmeisesti aikamoinen. Voisitko saada harkinnanvaraista toimeentulotukea?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:38"]No mites pitkä se matka on? Ilmeisesti aikamoinen. Voisitko saada harkinnanvaraista toimeentulotukea?
[/quote] Eikun joo, ilmeisesti maksat siis sen verran kun lastenvalvoja on laskenut osuudeksesi. Lastenvalvojan sana on laki joten uhkailu on perusteetonta ja laitonta. Poliisit hakemaan jos ei lasta ala kuulua.
Ei etällä ole oikeutta alkaa sanelemaan itsekseen uusiksi mitään kuluja. Jos tuollaisia uhkailee, sano sinä, että ok, sitten ei lapsi tule.
Ongelma on siis se että uutta sopimusta ei ole. Vanha missä minun kuluu konkreettisesti ajaa autolla puolet matkoista on voimassa. Etä tietää etten pysty ajamaan ja nyt sen sopimuksen pohjalta uhkaa olla palauttamatta lapsi jos en suostu hänen ehdottamaan summaan matkakorvauksista.
Etä siis vaatii lähemmäs 200e/kk matkoista minulta ja etäisyyttä on 100km. Lastenvalvojalla on laskenut minun osuudeksi 110e/kk.
Lasta ei pompotella. Lapsi menee sillon etälle kun hänelle sopii. Matkakustannukset on laskettu sen mukaan että lapsi käy etällä 2krt/kk mutta käytännössä lapsi käy siellä noin kerran kuukaudessa. Lapsi ei tiedä näistä ongelmista.
Ap
200 euroa 400 kilometrin ajeluista siis vaatii sinulta, onpa ahne paskiainen. Ja siinä olisi siis exän mielestä vasta puolet kuluista. Mahtaa olla herralla bensasyöppö auto!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:57"]
Ongelma on siis se että uutta sopimusta ei ole. Vanha missä minun kuluu konkreettisesti ajaa autolla puolet matkoista on voimassa. Etä tietää etten pysty ajamaan ja nyt sen sopimuksen pohjalta uhkaa olla palauttamatta lapsi jos en suostu hänen ehdottamaan summaan matkakorvauksista. Etä siis vaatii lähemmäs 200e/kk matkoista minulta ja etäisyyttä on 100km. Lastenvalvojalla on laskenut minun osuudeksi 110e/kk. Lasta ei pompotella. Lapsi menee sillon etälle kun hänelle sopii. Matkakustannukset on laskettu sen mukaan että lapsi käy etällä 2krt/kk mutta käytännössä lapsi käy siellä noin kerran kuukaudessa. Lapsi ei tiedä näistä ongelmista. Ap
[/quote]
Et laita lasta matkaan. Uusi yhetys lastenvalvojalle, ja miehelle viesti, että matkakustannuskohtaa on kohtuullistettava. Älä anna pelotella/uhkailla itseäsi!
Minkäs ikäinen lapsi on? Joko osaisi mennä bussilla? Matkahuollolla on ainakin sellainen matkapassi tai vastaava joka on lapsen kaulassa. Tällöin kuljettaja huolehtii siitä että lapsi jää oikealla pysäkillä pois.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:03"]
Ongelma on siis se että uutta sopimusta ei ole. Vanha missä minun kuluu konkreettisesti ajaa autolla puolet matkoista on voimassa. Etä tietää etten pysty ajamaan ja nyt sen sopimuksen pohjalta uhkaa olla palauttamatta lapsi jos en suostu hänen ehdottamaan summaan matkakorvauksista. Etä siis vaatii lähemmäs 200e/kk matkoista minulta ja etäisyyttä on 100km. Lastenvalvojalla on laskenut minun osuudeksi 110e/kk. Lasta ei pompotella. Lapsi menee sillon etälle kun hänelle sopii. Matkakustannukset on laskettu sen mukaan että lapsi käy etällä 2krt/kk mutta käytännössä lapsi käy siellä noin kerran kuukaudessa. Lapsi ei tiedä näistä ongelmista. Ap
[/quote]
Et laita lasta matkaan. Uusi yhetys lastenvalvojalle, ja miehelle viesti, että matkakustannuskohtaa on kohtuullistettava. Älä anna pelotella/uhkailla itseäsi!
[/quote]
Näin.
Onko mies uhkaillut tekstarilla tms.? Jos on niin kannattaa säästää lastenvalvojaa varten.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:05"]
Minkäs ikäinen lapsi on? Joko osaisi mennä bussilla? Matkahuollolla on ainakin sellainen matkapassi tai vastaava joka on lapsen kaulassa. Tällöin kuljettaja huolehtii siitä että lapsi jää oikealla pysäkillä pois.
[/quote]
On vasta 4 vuotias joten ei voi vielä matkustaa julkisilla yksin.
ap
Sinulla on tilanne muuttunut joten uusi sopimus vaan. Soita lastenvalvojalle.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:08"]
[/quote]
[/quote]
Näin.
Onko mies uhkaillut tekstarilla tms.? Jos on niin kannattaa säästää lastenvalvojaa varten.
[/quote]
Hetki sitten exä laittoi minulle viesti että jos hän ajaa niin hän määrää hinnan. Hän sanoi että minä voin yrittää löytää joku joka ajaa sen halvemmalla.
Kohta tulee minullavarmaan oksennus. Huomenna soitan lastenvalvojalle mutta minun mielstä ei voi olla oikein että hän voi tällä tavalla minua kiristää.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:08"]
[/quote]
[/quote]
Näin.
[/quote]
Hetki sitten exä laittoi minulle viesti että jos hän ajaa niin hän määrää hinnan. Hän sanoi että minä voin yrittää löytää joku joka ajaa sen halvemmalla.
Kohta tulee minullavarmaan oksennus. Huomenna soitan lastenvalvojalle mutta minun mielstä ei voi olla oikein että hän voi tällä tavalla minua kiristää.
ap
[/quote]
Ei hän voikaan. Ilmeisesti hän tuntee sut sen verran hyvin, että tietää tuon uhkailun tehoavan (mun eksä aikoinaan oli juurikín tuollainen, ja liaan pitkään (turhasta) pelosta hypin hänen pillinsä mukaan). Pistä piste sille nyt HETI. Laita viesti että ei käy, sulla ei ole varaa moiseen - lapsi jää kotiin ja te menette sorvaamaan passelimpaa sopimusta. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:46"]
Mamma 42: enhän minä kuumana käy, vedättelen ajankuluksi herkästi hikeentyviä mammoja. En ole isä, näin naisena turhan pitkä tie moiseen. Sinulla on ongelma. Jos lankeaa selvään provoon ja jankuttaa jankuttamistaan lopettamisen sijaan, on ihan varmasti häiriintynyt. Oli kivaa, kyllä, mutta riitti jo, mene sinäkin keittämään vaikka kuppi teetä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia kotona, pelottava äiti tuollainen raivotar.
[/quote]
Hauskaa. Kun et enää keksinytkään nasevaa vasta-argumenttia, laitoit syyn järkyttävän typeristä kommenteistasi toisen niskaan. Todella toivon, että et oikeasti ole kommenttiesi kaltainen ilkeä ja epämiellyttävä ihminen. Toki provonakin kyseenalainen.