Kuinka paljon olet ollut saikulla tänä vuonna?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 päivää. Viimeksi olin saikulla keväällä 2020 työuupumuksesta ja siitä toivuttuani en onneksi ole ollut sairaana.
Työuupumus on ihan päästä kiinni.
Jotkut jää sen takia "saikulle" ja toiset paahtaa töissä.
Kaikilla on silloin tällöin raskasta duunissa, mutta ei se ole syy jättäytyä samantien pois.
Mitä teet työksesi? Kirjoitatko paskoja kolumneja roskalehtiin?
Muistaakseni 4-5 päivää kahdessa osassa. Ihan kuumeettomia normiflunssia. Ennen koronaa en olisi noiden takia ollut pois mutta nyt ohjeistukset sanoi että töihin vain oireettomana. Ja kyllä kuumeeton flunssakin on kiva sairastaa kotona, joten toivottavasti tämä käytäntö tulee säilymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 päivää. Viimeksi olin saikulla keväällä 2020 työuupumuksesta ja siitä toivuttuani en onneksi ole ollut sairaana.
Kaikilla on silloin tällöin raskasta duunissa, mutta ei se ole syy jättäytyä samantien pois.
Onnea sulle, olet selvästi saanut tähän saakka työskennellä terveessä työyhteisössä. Ehkä joskus elämässä sinunkin kohdallesi kuitenkin sattuu jotain, joka avartaa näkökulmaasi hieman. Nyt selvästi olet epäkypsä ja naiivi ymmärtämään työuupumuksen perimmäisiä lähtökohtia.
4 viikkoa leikkauksen takia.
Jos on jotain lievää, niin yleensä teen etänä hommia, mutta en ole muuten ollut sairaana kuin tuon leikkauksen takia.
2 tai 3 päivää. Heräsin vapaapäivänä kipeänä, mutta en muista kuinka monta työpäivää sairastin.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 4-5 päivää kahdessa osassa. Ihan kuumeettomia normiflunssia. Ennen koronaa en olisi noiden takia ollut pois mutta nyt ohjeistukset sanoi että töihin vain oireettomana. Ja kyllä kuumeeton flunssakin on kiva sairastaa kotona, joten toivottavasti tämä käytäntö tulee säilymään.
Kai kävit koronatestissä??? Vai oletko selvänäkijä, jos ilman testiä tiesit flunssaksi?
2,5 kk. Olkaluu murtui ja teen fyysisesti raskasta työtä. Lisäksi 2 päivää, kun olin sairaalassa toimenpiteessä.
16 päivää. Silmätulehdus ja kuume aluksi sitten koronatestiin, oli positiivinen joten eristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen poissa vain kun oikeasti sairaana ja lääkärintodistus siitä. Kolme viikkoa keväällä masennuksen vuoksi
Eli käytännössä ei lanttu kestänyt töitä?
Kuten monesti todettua kaikilla on silloin tällöin raskasta töissä, mutta kyllä se pitäisi vaan kestää, eikä hakea siitä saikkua.
Tosin tätä alapeukuttavilla se taitaa olla tapana, että samantien kun on mahollisuus, niin heti lääkärille, kun on niin vaikeaa..... XD
Olen kontaktissa asiakkaisiin tauotta ja jos itken työssäni, en voi sitä tehdä. Siinä menee mulla raja. Mutta lepo kyllä auttaa ja työ on sellaista, missä arjen ongelmat oikeasti unohtuvat
Jouduin olemaan alkuvuodesta kuukauden saikulla koronaan sairastumisen takia ja syksyllä olin viikon sairaslomalla yhden ennalta sovitun operaation takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen poissa vain kun oikeasti sairaana ja lääkärintodistus siitä. Kolme viikkoa keväällä masennuksen vuoksi
Eli käytännössä ei lanttu kestänyt töitä?
Kuten monesti todettua kaikilla on silloin tällöin raskasta töissä, mutta kyllä se pitäisi vaan kestää, eikä hakea siitä saikkua.
Tosin tätä alapeukuttavilla se taitaa olla tapana, että samantien kun on mahollisuus, niin heti lääkärille, kun on niin vaikeaa..... XD
Olen kontaktissa asiakkaisiin tauotta ja jos itken työssäni, en voi sitä tehdä. Siinä menee mulla raja. Mutta lepo kyllä auttaa ja työ on sellaista, missä arjen ongelmat oikeasti unohtuvat
Masennukseni ei siis missään tapauksessa ole seurausta työstäni, työni on aivan erityisen terapeuttista ja kivaa ja saa unohtamaan arjen murheet
60 päivää tuli juurikin täyteen. Työn antaja otti yhteyttä työ terveys huoltoon, aika varattu. Minulla ei motivaatiota ole työntekoon, työn antajakin sen kai tietää.
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä 4 päivää, kolme koronassa ja yksi vatsataudissa. Olen pääasiassa etänä joten ei tarvinnut ottaa koko karanteeniaikaa vapaaksi.
En ole poissa jos en ole sairas.
Etätöitä tekevä työkaveri on nyt kolmatta viikkoa sairauslomalla koronan takia. Hän on rokotettu, mutta tosi kipeä kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi? Kirjoitatko paskoja kolumneja roskalehtiin?
Ei työskentelen kyllä yksityisellä ihan tuottavissa töissä.
Itselläni on aivan helevetin henkisesti kuormittava esimiestyö ja kotona on monesti sanottu, että kannattaisi vaihtaa työtä, mutta kun silti tämä jotenkin tuntuu "oikealta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea sulle, olet selvästi saanut tähän saakka työskennellä terveessä työyhteisössä. Ehkä joskus elämässä sinunkin kohdallesi kuitenkin sattuu jotain, joka avartaa näkökulmaasi hieman. Nyt selvästi olet epäkypsä ja naiivi ymmärtämään työuupumuksen perimmäisiä lähtökohtia.
Miten työyhteisö liittyy tähän?
Tai no mulla itsenäinen kuormittava työ, niin en välttämättä tuota osaa arvostella.
Tänään oli vuoden kolmas saikkupäivä. Ke, to, pe. Henkilökohtaisen elämän kriisi.
En ole koskaan huvikseni poissa, ja ennen koronaa menin puolikuntoisena töihin. Tuntui hassulta olla se yksi tosi kipeä päivä pois, kun edellinen ja seuraava päivä olivat kuitenkin vaan tosi lievää kehnoa oloa.
9.5 kuukautta syöpähoitojen takia.
Ei oo tapana ollut olla ilman syytä sairaslomalla ja aina lääkärin todistus.
5 päivää. Toisen vanhemman kuolema ja toisen vanhemman vakava sairaus oli liikaa.
0 päivää. Viimeisen 14 vuoden aikana arviolta 3-5 päivää saikulla. Sairastun harvoin ja kun se on tapahtunut niin aina loma-aikaan.