Kuinka paljon olet ollut saikulla tänä vuonna?
Kommentit (69)
Olen ollut viimeisten 15 vuoden aikana saikulla 3 päivää. 15 vuotta sitten 2 päivää noroviruksen takia, ja 4 vuotta sitten yhden päivän myös noroviruksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 päivää. Viimeksi olin saikulla keväällä 2020 työuupumuksesta ja siitä toivuttuani en onneksi ole ollut sairaana.
Työuupumus on ihan päästä kiinni.
Jotkut jää sen takia "saikulle" ja toiset paahtaa töissä.
Kaikilla on silloin tällöin raskasta duunissa, mutta ei se ole syy jättäytyä samantien pois.
Onnea sulle, olet selvästi saanut tähän saakka työskennellä terveessä työyhteisössä. Ehkä joskus elämässä sinunkin kohdallesi kuitenkin sattuu jotain, joka avartaa näkökulmaasi hieman. Nyt selvästi olet epäkypsä ja naiivi ymmärtämään työuupumuksen perimmäisiä lähtökohtia.
Miten työyhteisö liittyy tähän?
Tai no mulla itsenäinen kuormittava työ, niin en välttämättä tuota osaa arvostella.
Ööö, no aika hemmetin paljon? Mutta kuten sanoitkin, sinulla ei ole kokemusta, joten miten tietäisitkään. Varmaan aika harva kuormittuu työskentelystä itsensä kanssa. On olemassa esim. huono työympäristö, huonoa johtamista, huonoja esimiehiä, työpaikkakiusaamista, epäselkeitä työtavoitteita, kuormittavia työaikoja.. Kaikki nämä käsittyy työyhteisöön, jonka kuuluisi olla terve yhteisö.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut flunssan takia pois useamman kerran, sellaisia flunssaoireita minkä takia ei normaalisti olis tarvetta olla pois.
Mutta minkäs teet, kun ei voi mennä pienessäkään nuhassa töihin tartuttamaan.
Kai tajuat itsekin, ettei normaali ihminen ole koko ajan flunssassa? Ei edes pienessä nuhassa. Vastustuskyky on aika pohjissa, jos useampi nuhakausi sattuu samalle vuodelle. En usko hetkeäkään näitä nuhanokkia. Jos on totta niin muuta hyvän tähden jotain elämäntavoissasi, että saat vastustuskykyä.
En yhtään. Viimeksi viikon, kun selkä petti, yli 3v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen poissa vain kun oikeasti sairaana ja lääkärintodistus siitä. Kolme viikkoa keväällä masennuksen vuoksi
Eli käytännössä ei lanttu kestänyt töitä?
Kuten monesti todettua kaikilla on silloin tällöin raskasta töissä, mutta kyllä se pitäisi vaan kestää, eikä hakea siitä saikkua.
Tosin tätä alapeukuttavilla se taitaa olla tapana, että samantien kun on mahollisuus, niin heti lääkärille, kun on niin vaikeaa..... XD
Olen kontaktissa asiakkaisiin tauotta ja jos itken työssäni, en voi sitä tehdä. Siinä menee mulla raja. Mutta lepo kyllä auttaa ja työ on sellaista, missä arjen ongelmat oikeasti unohtuvat
Niin?
Juuri näinhän sanoinkin.
Kaikilla on välillä raskasta töissä, mutta ei se ole mikään syy jäädä saikulle.
Työni ei ole raskasta, paha olo on seurausta muun elämäni ongelmista ja jos se heijastuu työhöni niin, etten voi kyynelehtimättä kommunikoida asiakkaideni kanssa, en voi tehdä työtäni. Palasin työhön ihan heti kun oloni parani. Työterveyslääkärin kanssa ollaan tässä asiassa liikuttavan yksimielisiä
Korona takia 10 pvä ja siitä viikon päästä raju syysflunssa 14pvä... Itkettäisi, jos ei naurattaisi. Arvatkaa jatkuiko työt tämä jälkeen... Onneksi sain uuden :)
Niin?
Juuri näinhän sanoinkin.
Kaikilla on välillä raskasta töissä, mutta ei se ole mikään syy jäädä saikulle.