Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä samantyylisistä sisarusten nimistä esim. Kia, Pia, Mia

Vierailija
05.03.2015 |

Mitä mieltä olette samantyylisistä sisarusten nimistä, laitan tosielämästä kuultuja nimiyhdistelmiä:

1. Etukirjain eri, muuten sama esim. Mia ja Pia tai Sari ja Kari

2. Kaikki samalla alkukirjaimella: Liina, Lassi ja Lotta tai Onni ja Oona

3. Kirjain putoaa: Sanna ja Anna

4. Nimen loppuosa sama: Samuli ja Eemeli, Onni ja Sini

5. Kaikilla luontonimet: Kaisla, Ruska ja Lilja

6. Jotain tarkoittavat nimet saman teeman mukaan: Onni ja Ilo tai Pyry ja Suvi

Itse henkkoht. pidän tosi paljon 4,5 ja 6 teemaisista nimistä, mutta kolme ensimmäistä ei ole mun juttu

ja jollain tapaa tuo 1 ja 3 on tosi ärsyttäviäkin. Sori jo valmiiksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli mieleen paristakin perheestä tuttu, mitä mieltä tästä:

jos molemmat vanhemmat 3 kirjaimisia esi. Leo ja Pia, niin lapsistakin tulee  3 kirjaimiset esim. Rio ja Tea?

Kaikista hirveipiä on mun mielestä just tyyliin Mari ja Sari, Mia ja Pia jne ja väkisin keksityt samalla alkukirjaimella. Ihmettelin vähän tuttuani, kun heillä 2 L:llä alkavaa lasta ja seuraavasta totesivat, että tosi vaikee löytää kivaa nimeä, joka alkaa L.llä. Siis jos väkisin pitää keksiä, mut kivaa ei löydy, onko järkeä??

Vierailija
2/17 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:50"]

Itse menisin sekaisin jos olisi tyyliä 1-3, muut ideat sen sijaan kivoja, etenkin 4! Mun mielestä kamalimpia on sellaiset isä Jari-tytär Sari, äiti Maija-tytär Maiju tyyliset, tulee olo, että lapsi on jotenkin jatke itselle, sillä tavalla negatiivisesti.

[/quote]

Mitä mieltä oot Vanessasta ja Odessasta ;) Siis Kurrit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOp

Vierailija
4/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
5/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja mielipide: Harvinaisen rasittavaa, koska sisarusten nimet menee aina sekaisin. Mielikuvituksen puutetta!!!

Vierailija
6/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ainoa hyvä, sitä ei tuu välttämättä edes ajateltua. Tulee olo, et ettekö muuta keksinyt..
Tiedän perheen jossa Kasper, Jesper ja Joonatan.. Tsiisus!

Vierailija
7/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorkaa. Voishan sitä vähän omaperäisempi olla

Vierailija
8/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivoja muuten, mutta rimmaavien nimien kanssa luulisi tulevan sekaannuksia, kun kuulostavat niin samoilta. Tajusin vasta kun lapselle oli nimi annettu, että sama nimi alkukirjain pudotettuna pois olisi myös tosi kiva nimi, mutta ei viitsi antaa tuleville lapsille kun kuulostaisi liian samalta. 

Vierailija
9/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossi, Olli ja Onni; Anni, Enni ja Jenni

Vierailija
10/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama alkukirjain menettelee jos nimet ovat muuten tarpeeksi erilaisia. Lars ja Lenita eivät ärsytä (ainakana alkukirjaimen takia..... :D), mutta Ossi, Onni ja Oona sisaruksina herättää kyllä huvittuneisuutta. 4-6 puolestaan ovat oikein kivoja ideoita minusta.

Anna ja Sanna sekä Mari ja Sari-kombot sen sijaan ovat minusta ihan hirveitä. Kukin nimetköön lapsensa kuten haluaa, en ole ketään kieltämässä, mutta kyllähän tuollainen osaltaan hävittää lapsen yksilöllisyyttä esimerkiksi opettajien silmissä. Luokallani oli aikanaan kaksostytöt joiden nimet olivat tyyliä Minna ja Sinna, ja opettajat puhuivat heistä aina "kaksosina" tai jopa "toinen kaksosista" kun eivät kuulemma jaksaneet opetella nimiä, kun olivat vielä niin samanlaisia. Minnaa ja Sinnaa ärsytti todella paljon. Varmasti kaikkia kaksosia "kaksotellaan" jossain määrin, mutta luulen että edes pitkäaikaisemmat opettajat olisivat voineet opetella heidän nimensä jos ne olisivat olleet vaikka Minna ja Susanna.

Vierailija
11/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vaan Hupu, Tupu ja Lupu

Vierailija
12/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus mökkinaapureina kaksostytöt Anna-Mari ja Mari-Anna. Ne oli aina puettukin samaan tyyliin, esim toiselle  punainen paita ja valkoinen hame ja toiselle valkoinen paita ja punainen hame. Kamalaa..

Vierailija
13/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:45"]

Meillä oli joskus mökkinaapureina kaksostytöt Anna-Mari ja Mari-Anna. Ne oli aina puettukin samaan tyyliin, esim toiselle  punainen paita ja valkoinen hame ja toiselle valkoinen paita ja punainen hame. Kamalaa..

[/quote]

Kuvittelen heidät Hohdon tyttöjen näköisiksi o.O

Vierailija
14/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin sekaisin jos olisi tyyliä 1-3, muut ideat sen sijaan kivoja, etenkin 4! Mun mielestä kamalimpia on sellaiset isä Jari-tytär Sari, äiti Maija-tytär Maiju tyyliset, tulee olo, että lapsi on jotenkin jatke itselle, sillä tavalla negatiivisesti.

Vierailija
15/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:50"]

[/quote]

Mulle tulee näistä aina mieleen Norma ja Norman Bates...

Vierailija
16/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa äiti Sari, isä Jari ja tyttäret Siru ja Sara...

Vierailija
17/17 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa äiti Mia, tytöt Mea ja Maya...