Onko muita yökköjä paikalla?
Kommentit (10)
Mä olen edellisessä yksikössä valvonut muutaman kerran kans viikon, mutta yleensä siellä oli 3-4 yötä. Täällä ei ihan kaikki valvo ollenkaan, eikä ole pakko valvoa kahta yötä enempää. Mä valvon kyllä ihan mielelläni, mutta nyt tosiaan oli vain kaksi yötä. Tässä tilanteessa kyllä ihan hyvä, sain tosi huonosti nukuttua tänään. Olen seitsemättä päivää putkeen töissä ja varmaan liian väsynyt. Pehmeä sänky vierailee ajatuksissa tuon tuosta. ;)
Työkavereita tosin kaipasi kun yksin valvoi.
Usein valvon yli puolenyön, vaikka herätys on kuudelta. En vaan oikein osaa nukahtaa. En ole ajatellut hakea siihen lääkitystä, koen olevani vielä kohtalaisesti normaalin rajoissa. Onneksi siitä ei vielä ole virallista määritelmää. Ikävää, että tästä iltakukkumisesta kotona kukaan ei maksa mitään eikä anna vapaita. Osin tosin vapaaehtoisesti tässä olen, eikä kukaan maksa myöskään siitä, että nukkuisin nämä ajat. Taidan olla jonkinsortin yökkö minäkin, vaikken ammatiltani.
Hoitoalan raskaudesta ja huonoista palkoista puhutaan paljon, onneksi siltäkin puolelta löytyy se sauma, missä työnkuvaan kuuluu netissä roikkuminen, ja siitä saa yölisät + ekstravapaat.
Valvon lastensuojelulaitoksella yksin. Hohhoijaa. Meillä on aina onneksi vain 2 yötä, kestoiltaan 21.30-07.30. Tuntuu pitkältä ajalta. Tällä hetkellä lapsia ei ole kuin 4.
Nyt onneksi vain kaksi yötä.. Meillä kaksi tai kolme yötä putkeen
Kiinnostaa tuo lastensuojelutyö. Tuleeko lapsia sinne myös öisin kriisitilanteissa? Miten ne pienet ressukat reagoivat kun tulevat lastensuojelun hoteisiin, ovatko peloissaan vai helpottuneita? Minkä ikäisiä sinne tulee? Tulevatko sosiaalitätien vai poliisien saattamana? Mites vanhemmat, onko niistä ollut jopa vaaraa?
Sori monet kysymykset, mutta kiinnostaa. Minusta ei olisi tuohon hommaan - itkisin vaan niiden lasten kohtaloa ja sättisin vanhempia.. ):
eli tää on vastaanottokoti, eli päivystävä yksikkö. Lapset on iältä 0-17v. Osa tulee öisin, osa sovitusti, osa kriisitilanteissa. Tuojina voi olla poliisi, vanhemmat, sukulaiset, sossu tai lapsi voi tulla itse. Tilanne vaihtelee. Lapset sopeutuu tänne aika hyvin yleensä. Kotitilanne on voinut olla helvetillinen.
pelottavia tilanteita on, etenkin narkkari-vanhempien kanssa.
Mun yö on mennyt pesulassa, pyykkiä niin järjettömästi, ettei tosikaan. Mutta nyt olen pessyt ja kuivattanut kahdeksan koneellista pyykkiä! Tai viimeiset on kuivumassa ja/tai odottaa rumpuun pääsyä. Ja kyllä sitä tietysti pesee, mutta se viikkaaminen...
Lastensuojelun yökkö, sun kanssa ollaan taidettu joskus ennenkin valvoa samaan aikaan.
Joo, työkavereita on öisin ikävä. Meillä on kyllä noita asukkaita paljon ja saattavat valvoa puolille öinkin jotkut, mutta ei heistä paljon seuraa ole, touhuavat omiaan.
Onneksi on tämäkin yö kohta mennyt. Tykkään kyllä valvoa, mutta nyt väsyttää. Vajaa kolme tuntia vielä...
t. ap
Tällä kertaa ei valvottavaa olekaan enempää. Mä valvon kehitysvammaisten palvelukodissa, asukkaita reilu 20. Onko teillä iso yksikkö?
ap