Asumme kalliihkossa Hekan asunnossa-kämppiä tyhjillään
Ja en kyllä ihmettele miksi tulijoita ei ole. Ihan vtun kallista asua tässä.
Ihan tosi rauhallinen talo ja vain 7 vuotta vanha. Mutta tämä vuokra. 7v sitten alle 1000€ ja nyt 1300€. Emme saa tukia.
Kommentit (79)
Tässäkin nousua 750 --> 900 ja vain parissa vuodessa. Juuri siksi Hekalle alun perin kun ei ollut noihin tonnin vuokriin varaa mutta nykyään nämäkin sitten on sitä samaa...
Aivan järkyttävän suuret korotukset. Näiden asuntojen piti olla niitä kohtuuhintaisia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on neliöitä?
Olikohan noin 80. 4h+k
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävän suuret korotukset. Näiden asuntojen piti olla niitä kohtuuhintaisia 🙄
Ja asumistukien leikkausten piti alentaa vuokria.
Käynyt juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ne vuokrataan omakustannehintaan. Tuo on pk-seudulla asuntojen hinta. Uudehko asunto. Se on ollut kallis rakentaa, tontit maksaa. Ja sitten Hekakin rakennuttaa ja remppaa näitä velkarahalla. Kun korot nousee, niin vuokrat nousee. Ei kaupungin veronmaksajien rahoja voi ryhtyä siirtämään niille onnekkaille, jotka pääisivät kaupungin halpaan vuokra-asuntoihin.
Tässä sitä mietitään, että jätetäänkö Helsinki taaksemme. Hankalaa on, kun miehen työ on sellainen, että ei sillä leiville oikein lyö muualla. Lisäksi lapsi viimein ja vihdoin sai kavereita ja kyläilyä on puoleen ja toiseen paljon.
Hekan kaksio 900€. Yksin maksan ja tavallinen työssä käyvä olen. Välillä katselen mitä muuta rahalla saisi ja parempiakin löytyy joka kerta. Ihan kiva taloyhtiö ja hyvä sijainti omaan tilanteeseen nähden pitää minut vielä Hekalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ne vuokrataan omakustannehintaan. Tuo on pk-seudulla asuntojen hinta. Uudehko asunto. Se on ollut kallis rakentaa, tontit maksaa. Ja sitten Hekakin rakennuttaa ja remppaa näitä velkarahalla. Kun korot nousee, niin vuokrat nousee. Ei kaupungin veronmaksajien rahoja voi ryhtyä siirtämään niille onnekkaille, jotka pääisivät kaupungin halpaan vuokra-asuntoihin.
Missä se halpa oikein on? Nykyään pelkkää legendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on neliöitä?
Olikohan noin 80. 4h+k
80 m2 ja 1300 € vuokra. Eikö kannattaisi harkita oman ostamista?!
Työttömyyskorvaus on 590 netto aika ihmeellistä pyytää sosiaalisessa mielessä tarjolla olevista asunnoista vuokraa tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on neliöitä?
Olikohan noin 80. 4h+k
Emme saa lainaa, minä olen osa työkykyinen. Tulot ei vaan riitä.
Sitten otetaan toinen työpaikka jotta saadaan lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten otetaan toinen työpaikka jotta saadaan lisää rahaa.
Voi myös muuttaa Nurmijärvelle tai Pihtiputaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se halpa oikein on? Nykyään pelkkää legendaa.
No, ne voisi ollla halpoja silloin, jos kaupungin veronmaksajien rahoilla subventoitaisiin niissä asumista. Mutta ei kaupunki voi käyttää sillä tavalla kunnalliveroja, että harvat onnekkaat niistä hyötyisi. Sama juttu tonttien vuokrien kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on neliöitä?
Olikohan noin 80. 4h+k
Onko paljon lapsia?
Vierailija kirjoitti:
On sillä vaikutusta hintaan onko uutta vai vanhaa tuotantoa, peruskorjatutkin hinnoissaan. Laatu maksaa kuten muissakin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on neliöitä?
Olikohan noin 80. 4h+k
Onko paljon lapsia?
Kolme, joten huoneista on pula. Mietin kyllä saataisiinko pienempi kämppä tästä samasta talosta, siis kolmio, mutta ei Heka taas anna liian pientä asuntoa 🤦. Joku määräys vissiin
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitä mietitään, että jätetäänkö Helsinki taaksemme. Hankalaa on, kun miehen työ on sellainen, että ei sillä leiville oikein lyö muualla. Lisäksi lapsi viimein ja vihdoin sai kavereita ja kyläilyä on puoleen ja toiseen paljon.
Pitäisköhän sun myös mennä töihin
Nyt on ensimmäisen kerran ikinä parkkipaikoilla ja hallissa tyhjiä paikkoja. Näitähän sai jonottaa jopa. Sanoisin, että tyhjillään on 30% paikoista.
Pyykkituvan saa käyttöönsä viikolla jopa samana päivänä. Vielä muutama kuukausi sitten sai kärppänä varata vuoron, jos meinasi pestä pyykkiä.