Mikä naisia häiritsee miesten harrastuksissa?
Kertokaa! Miksi ei saisi harrastaa mitään, vaikka se olisi vain yksi iltapäivä viikossa ei silloinkaan saisi lähteä? Miksei miehellä saa olla omia juttuja?
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:35"]
Ei mua haittaiskaan jos mies harrastaisi muutaman tunnin pari kertaa viikossa. Mutta kun se harrastus vie useamman tunnin päivittäin niin tottakai se kyrpii!
[/quote]
Miteen niin totta kai? Ei parin tunnin päivittäisessä harrastamisessa ole itsessään mitään, mikä aiheuttaisi parisuhdeongelmia. Meiltä onnistuu ainakin aivan loistavasti, harmi jos teillä ei. -6
Mun mies harrastaa kolme kertaa viikossa. Ei häiritse yhtään ketään. Ihan tarpeeksi on lapsensa kanssa. Mä harrastan kaksi kertaa viikossa. Yhteistä aikaa jää riittämiin. Kerran viikossa menee harrastus päällekkäin, silloin mummi on lapsen kanssa. Kaikille ihan win-win-tilanne. Ehkä joillakuilla vain mies harrastaa ja se nyppii naista?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:40"]
Mun mies harrastaa kolme kertaa viikossa. Ei häiritse yhtään ketään. Ihan tarpeeksi on lapsensa kanssa. Mä harrastan kaksi kertaa viikossa. Yhteistä aikaa jää riittämiin. Kerran viikossa menee harrastus päällekkäin, silloin mummi on lapsen kanssa. Kaikille ihan win-win-tilanne. Ehkä joillakuilla vain mies harrastaa ja se nyppii naista?
[/quote]
Naisista on ihanaa leikkiä marttyyriä ja ylentää itsensä miestä korkeammalle. Siksi eivät harrasta vaikka ihan hyvin voisivat.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:40"]
[/quote]
Naisista on ihanaa leikkiä marttyyriä ja ylentää itsensä miestä korkeammalle. Siksi eivät harrasta vaikka ihan hyvin voisivat.
[/quote]
Ihan hyvin voisivat? Kuka hoitaa lapsia sillä aikaa? Joo, tiedän että alapeukutat heti tätä, niinkuin kaikkia vastaaviakin ja yläpeukutat sitten omia kommenttejasi.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:35"]
Ei mua haittaiskaan jos mies harrastaisi muutaman tunnin pari kertaa viikossa. Mutta kun se harrastus vie useamman tunnin päivittäin niin tottakai se kyrpii!
[/quote]
Miteen niin totta kai? Ei parin tunnin päivittäisessä harrastamisessa ole itsessään mitään, mikä aiheuttaisi parisuhdeongelmia. Meiltä onnistuu ainakin aivan loistavasti, harmi jos teillä ei. -6
[/quote]
Tosiasioille miinuspeukkua. Perus AV-käyttäytymistä. :D -6
Ei haittaa mikään. Ei ole lapsia ja opiskelijoita vasta ollaan. Vaikka molemmat myös harrastetaan ei yhteistä aikaa puutu. Ja meillä on yhteisiäkin harrastuksia kuten sulkapallo.
Omituinen oletus, että se haittaisi. Parisuhteessa haluaa toisen olevan onnellnen, ja harrastuset jos mitkä lisäävät onnellisuutta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:31"]
Lapsia ei voi syyttää stressistä, logistisista vaikeuksista, ennakoimattomuudesta tai sekasorrosta.
[/quote]
Sekoitat keskenään moraalisen syyn (josta voi moittia) ja kausaalisen syyn (joka selittää). Lapset ovat tietenkin moraalisesti syyttömiä siihen, että heidän vanhempansa ovat päättäneet hankkia lapsia, mutta kyllä se lasten hankkiminen vain lisää todennäköisyyttä, että saa osakseen kaikkia mainitsemiani asioita. Tätä tuskin vanhemmatkaan kiistävät. -6
[/quote]
Lisää, jos on jo ennestään kykenemätön hoitamaan omia asioitaan. Asiansa hoitavalla ihmisellä ei ole mitään ongelmaa järjestää lapsiperheen elämää järkevästi.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:31"] Lapsia ei voi syyttää stressistä, logistisista vaikeuksista, ennakoimattomuudesta tai sekasorrosta. [/quote] Sekoitat keskenään moraalisen syyn (josta voi moittia) ja kausaalisen syyn (joka selittää). Lapset ovat tietenkin moraalisesti syyttömiä siihen, että heidän vanhempansa ovat päättäneet hankkia lapsia, mutta kyllä se lasten hankkiminen vain lisää todennäköisyyttä, että saa osakseen kaikkia mainitsemiani asioita. Tätä tuskin vanhemmatkaan kiistävät. -6 [/quote] Lisää, jos on jo ennestään kykenemätön hoitamaan omia asioitaan. Asiansa hoitavalla ihmisellä ei ole mitään ongelmaa järjestää lapsiperheen elämää järkevästi.
[/quote]
Kyllä myös asiansa hyvin hoitavien ihmisten elämässä lisääntyvät usein stressi, logistsiset hankaluudet, kaaos ja ennakoimattomuus. Ei se kerro mistään elämänhallinnan ongelmista vaan siitä, että lapsi tekee asioista monimutkaisempia, ja että muistettavaa ja huolehdittavampaa on lapsiperheessä enemmän kuin kahden aikuisen taloudessa. Toisin kuin uuden harrastuksen aloittaminen tai harrastuskertojen lisääminen, tämä muutos on myös peruuttamaton. -6
Mua ei häiritse (enää) määrä vaan prioriteetit. Miehen harrastus menee kaiken edelle. On noloa selitellä sukulaisille, miksi miestä ei näy miehen äidin synttäreillä. Miehen harrastus on viikonloppupainoitteinen, joten osuu yleensä juuri juhlien kanssa päällekäin.
Jos minä (ja ehkä myös lapset) olemme sairaina, niin mies ei silti voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, jos hänellä on jokaviikkoinen harrastuksensa.
Minulla ei ole harrastusta, koska se olisi vaikea järjestää lastenhoidolta, miehen työltä, miehen harrastuksilta ja miehen kavereiden tapaamiselta. Hiljattain minulla oli mahdollisuus päästä ilmaiseksi yhden illan kurssille, joka olisi ollut minulle hauskaa, ammatillisesti hyödyllistä ja olisin voinut solmia kontakteja. Yleensä näen vain toisia äitejä puistossa. Miehellä oli samana iltana harrastuksensa, joka hänellä on yleensä kahdesti viikossa. Hän sanoi, ettei minun menoni käy. Hän meni harrastukseensa suoraan töistä, joten enpä voinut asialle mitään. Silloin harmitti.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:31"] Lapsia ei voi syyttää stressistä, logistisista vaikeuksista, ennakoimattomuudesta tai sekasorrosta. [/quote] Sekoitat keskenään moraalisen syyn (josta voi moittia) ja kausaalisen syyn (joka selittää). Lapset ovat tietenkin moraalisesti syyttömiä siihen, että heidän vanhempansa ovat päättäneet hankkia lapsia, mutta kyllä se lasten hankkiminen vain lisää todennäköisyyttä, että saa osakseen kaikkia mainitsemiani asioita. Tätä tuskin vanhemmatkaan kiistävät. -6 [/quote] Lisää, jos on jo ennestään kykenemätön hoitamaan omia asioitaan. Asiansa hoitavalla ihmisellä ei ole mitään ongelmaa järjestää lapsiperheen elämää järkevästi.
[/quote]
Kyllä myös asiansa hyvin hoitavien ihmisten elämässä lisääntyvät usein stressi, logistsiset hankaluudet, kaaos ja ennakoimattomuus. Ei se kerro mistään elämänhallinnan ongelmista vaan siitä, että lapsi tekee asioista monimutkaisempia, ja että muistettavaa ja huolehdittavampaa on lapsiperheessä enemmän kuin kahden aikuisen taloudessa. Toisin kuin uuden harrastuksen aloittaminen tai harrastuskertojen lisääminen, tämä muutos on myös peruuttamaton. -6
[/quote]
Ei ne lisäänny, kun tajuaa, että vapaa-aikaa ei ole enää samalla tavalla kuin ennen. Jos haluaa perheen, niin pitää joustaa siitä kuuluistasta "omasta ajasta". Lapset eivät tee elämää yhtään monimutkaisemmaksi tai hankalammaksi, jos on järkeä päässä ja osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Jos ei kykene luopumaan päivittäisestä sählystään klo 18-20, niin sitten ei perusta lapsia. Tai sitten tienaa niin paljon, että toisen ei tarvitse tehdä muuta kuin hoitaa kotia. Helppoa.