Mikä naisia häiritsee miesten harrastuksissa?
Kertokaa! Miksi ei saisi harrastaa mitään, vaikka se olisi vain yksi iltapäivä viikossa ei silloinkaan saisi lähteä? Miksei miehellä saa olla omia juttuja?
Kommentit (112)
Hyvä vaan, että molemmilla on menoja, minun mieheni lisäksi tekee useampia viikonloppureissuja vuodessa kaveriporukalla. Teen niinä aikoina vastaavasti jotain kivaa omien kavereideni kanssa. Lapsettomalla parilla on helppoa, kun ei tarvitse suunnitella menoja lastenhoidon mukaan.
Suhteesta pidetään kuitenkin huolta, ja merkkipäivät, juhlapyhät ym. vietetään tietenkin yhdessä, oli sitten mikä tahansa muu meno samalle päivälle.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:11"]
Naisilta puuttuu moraalia ja tilalle on hiipinyt itsekkyys kuten ketjusta näkyy. Inhottavaa. Antakaa miesten olla miehiä vapaasti.
[/quote]
Sitten kannattaa olla sinkkuna tai ryhtyä homoksi. Saa olla ihan niin mies kuin haluaa ilman perheen rasitteita.
[/quote]
Voit uskoa että meidän heterokaverit on kateellisia meille! Illanvietosta muut kutsutaan kotiin yksitellen ja lopulta jäädään aina kahden.
[/quote]
Niinhän ne teille sanovat. Ja sinä uskot kaiken.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:11"] Naisilta puuttuu moraalia ja tilalle on hiipinyt itsekkyys kuten ketjusta näkyy. Inhottavaa. Antakaa miesten olla miehiä vapaasti. [/quote] Sitten kannattaa olla sinkkuna tai ryhtyä homoksi. Saa olla ihan niin mies kuin haluaa ilman perheen rasitteita. [/quote] Voit uskoa että meidän heterokaverit on kateellisia meille! Illanvietosta muut kutsutaan kotiin yksitellen ja lopulta jäädään aina kahden. [/quote] Niinhän ne teille sanovat. Ja sinä uskot kaiken.
[/quote]
Niin onhan se paljon hauskempaa istua kotona katsomassa kauniita ja rohkeita kuin soittaa rokkia poikien kanssa. :)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:51"]
Miehillä usein harrastaessaan unohtuu että jonkun ne on kotona lapset hoidettava, ruuat laitettava, pyykit pestävä jne. Naiselle ei anneta omaa aikaa ollenkaan vaan aina oletetaan naisen hoitavan automaattisesti lapset ja olevan kotona. Meillä mies on reissutöissä ja kun on kotona hän pelaa koneella tai on pelaamassa jääkiekkoa. Viikonloput menee pelireissuilla, aamusin nukutaan pitkään koska yön on pelattu koneella. Lapset ei halua tehdä mitään isän kanssa. Ite saa juuri ja juuri ehkä käydä salilla max 2krt vko ja sillä välin isä istuttaa lapset tv:n ääreen että saa ite pelata. Kotitöitä ei tee koska kotona ollessaan on aina niin väsynyt. Joskus tuntuu ettei mies edes halua viettää aikaa perheensä kanssa vaikka väittääkin perheen olevan tärkeä.
[/quote]
Jokainen yksin asuva hoitaa kotihommat ja ruuanlaitot harrastusten siitä kärsimättä.
[/quote]
Epäilemättä hoitaa. Mutta perheellisen pitää hoitaa niitä aika paljon enemmän.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:28"]
Ensin nainen ihastuu mieheen joka harrastaa jotain jännää esim. moottoripyöriä. Sitten kun aletaan seurustella pyörän pitäis väistyä naisen tieltä ja sais harrastaa enää parisuhdetta. Miksi?
[/quote]
Tämä. Olen sinkkunainen, enkä edes halua suhteeseen miehen kanssa jolla on joku paljon aikaa vievä harrastus. Ongelma onkin nyt se, ettei sellaista miestä meinaa löytää jonka harrastuksiin ei mene kaikkea vapaa-aikaa. Tai sitten on niitä sohvaperunoita jotka eivät harrasta mitään, mutta eipä mulla ole sellaisten kanssa mitään yhteistä muutenkaan. Mutta siis monella sinkkumiehellä on niin paljon harrastuksia, ettei ne ehdi koskaan näkemään.
[/quote]
Kakkua ei voi jakaa ja syödä samaan aikaan. Siis mies ei saa olla sohvaperuna, mutta ei saa myöskään harrastaa. Ei ihme, että olet sinkku.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:41"]Omistushalu ja kateellisuus. Miehillä on yleensä paljon enemmän varsinkin kodin ulkopuolisia harrastuksia kuin naisilla. [/quote] Tälläinen nainen kannattaa siis laittaa kiertoon mäkättämään jollekkin toiselle miehelle, ennen kuin on liian myähäistä. Onneksi yleensä ymmärtävät lähteä itse, minä kun en esim. bändireenejä jätä väliin, vaikka se kuinka naista vituttaisi. Hommatkoon itse jonkun harrastuksen, että ei tarvitse toisen harrastukset harmittaa.
[/quote]
Suurin osa naisista on säälittäviä vässyköitä, jotka kerjäävät huomiota huonon itsetuntonsa pönkittämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:28"]
Ensin nainen ihastuu mieheen joka harrastaa jotain jännää esim. moottoripyöriä. Sitten kun aletaan seurustella pyörän pitäis väistyä naisen tieltä ja sais harrastaa enää parisuhdetta. Miksi?
[/quote]
Tämä. Olen sinkkunainen, enkä edes halua suhteeseen miehen kanssa jolla on joku paljon aikaa vievä harrastus. Ongelma onkin nyt se, ettei sellaista miestä meinaa löytää jonka harrastuksiin ei mene kaikkea vapaa-aikaa. Tai sitten on niitä sohvaperunoita jotka eivät harrasta mitään, mutta eipä mulla ole sellaisten kanssa mitään yhteistä muutenkaan. Mutta siis monella sinkkumiehellä on niin paljon harrastuksia, ettei ne ehdi koskaan näkemään.
[/quote]
Kakkua ei voi jakaa ja syödä samaan aikaan. Siis mies ei saa olla sohvaperuna, mutta ei saa myöskään harrastaa. Ei ihme, että olet sinkku.
[/quote]
Et osaa lukea. Ei ihme, että olet pöljä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:11"] Naisilta puuttuu moraalia ja tilalle on hiipinyt itsekkyys kuten ketjusta näkyy. Inhottavaa. Antakaa miesten olla miehiä vapaasti. [/quote] Sitten kannattaa olla sinkkuna tai ryhtyä homoksi. Saa olla ihan niin mies kuin haluaa ilman perheen rasitteita. [/quote] Voit uskoa että meidän heterokaverit on kateellisia meille! Illanvietosta muut kutsutaan kotiin yksitellen ja lopulta jäädään aina kahden. [/quote] Niinhän ne teille sanovat. Ja sinä uskot kaiken.
[/quote]
Niin onhan se paljon hauskempaa istua kotona katsomassa kauniita ja rohkeita kuin soittaa rokkia poikien kanssa. :)
[/quote]
Kotonako ei voi muuta tehdä? Ja et sinä mitään rokkia soita.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:11"] Naisilta puuttuu moraalia ja tilalle on hiipinyt itsekkyys kuten ketjusta näkyy. Inhottavaa. Antakaa miesten olla miehiä vapaasti. [/quote] Sitten kannattaa olla sinkkuna tai ryhtyä homoksi. Saa olla ihan niin mies kuin haluaa ilman perheen rasitteita. [/quote] Voit uskoa että meidän heterokaverit on kateellisia meille! Illanvietosta muut kutsutaan kotiin yksitellen ja lopulta jäädään aina kahden. [/quote] Niinhän ne teille sanovat. Ja sinä uskot kaiken. [/quote] Niin onhan se paljon hauskempaa istua kotona katsomassa kauniita ja rohkeita kuin soittaa rokkia poikien kanssa. :) [/quote] Kotonako ei voi muuta tehdä? Ja et sinä mitään rokkia soita.
[/quote]
Soitan.
Minusta olisi oikein ihanaa, jos tuolla meidän sohvaperunalla olisi jokin harrastus. Tykkäisin olla välillä kotona ihan omassa rauhassani. Eli ei tosiaankaan häiritsisi.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:11"] Naisilta puuttuu moraalia ja tilalle on hiipinyt itsekkyys kuten ketjusta näkyy. Inhottavaa. Antakaa miesten olla miehiä vapaasti. [/quote] Sitten kannattaa olla sinkkuna tai ryhtyä homoksi. Saa olla ihan niin mies kuin haluaa ilman perheen rasitteita. [/quote] Voit uskoa että meidän heterokaverit on kateellisia meille! Illanvietosta muut kutsutaan kotiin yksitellen ja lopulta jäädään aina kahden. [/quote] Niinhän ne teille sanovat. Ja sinä uskot kaiken. [/quote] Niin onhan se paljon hauskempaa istua kotona katsomassa kauniita ja rohkeita kuin soittaa rokkia poikien kanssa. :) [/quote] Kotonako ei voi muuta tehdä? Ja et sinä mitään rokkia soita.
[/quote]
Soitan.
[/quote]
Paskat soitat.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:44"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:50"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:11"] Naisilta puuttuu moraalia ja tilalle on hiipinyt itsekkyys kuten ketjusta näkyy. Inhottavaa. Antakaa miesten olla miehiä vapaasti. [/quote] Sitten kannattaa olla sinkkuna tai ryhtyä homoksi. Saa olla ihan niin mies kuin haluaa ilman perheen rasitteita. [/quote] Voit uskoa että meidän heterokaverit on kateellisia meille! Illanvietosta muut kutsutaan kotiin yksitellen ja lopulta jäädään aina kahden. [/quote] Niinhän ne teille sanovat. Ja sinä uskot kaiken. [/quote] Niin onhan se paljon hauskempaa istua kotona katsomassa kauniita ja rohkeita kuin soittaa rokkia poikien kanssa. :) [/quote] Kotonako ei voi muuta tehdä? Ja et sinä mitään rokkia soita. [/quote] Soitan. [/quote] Paskat soitat.
[/quote]
Ja sulla ei ole lapsia, et osaa laittaa ruokaa ja olet työtön. :)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:43"]
Se, että mies kyhjöttää huoneessaan koneen ääressä pelaamassa tai leikkisotilaita maalaamassa, ja näyttää hapanta naamaa kun pyydän katsomaan kanssani Temptation Islandia tai Talentia. Ei kuulemma kiinnosta. Ei tarvitse kiinnostaakaan, se yhdessäolohan siinä on tärkeää!
[/quote]
Mikset itse mene viereen istumaan kun se pelaa? Yhdessäolohan siinä on tärkeää..
[/quote]
Onhan se nyt pöljää katsoa vierestä, kun aikuinen mies leikkii niin helvetin tosissaan joillakin lasten jutuilla.
[/quote]
Ja nuo mainitut telkkariohjelmat on korkeakulttuuria?
[/quote]
Ne ovat suosittuja, niistä puhutaan, ne kuuluvat nykyajan ihmisen yleistietoon. Vaan moniko tietää jostakin "flames of war"ista? Itsekin piti käydä lunttaamassa nimi laatikkpinon kyljestä. Jotakin sotapeliä leluilla ja nopilla.
[/quote]
Ahaa. Kyllä mä sata kertaa mielummin menisin miehen kanssa maalasmaan niitä sotaukkoja vaikken niistä mitään tiedäkkään. Ihan mitä vaan, kunhan ei tarvitse sivistää itseäni temptation islandilla tai muulla 'yleissivistävällä'..
Kysymys on miesvihasta eli feminismistä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:17"]
Mua ei häiritse (enää) määrä vaan prioriteetit. Miehen harrastus menee kaiken edelle. On noloa selitellä sukulaisille, miksi miestä ei näy miehen äidin synttäreillä. Miehen harrastus on viikonloppupainoitteinen, joten osuu yleensä juuri juhlien kanssa päällekäin.
Jos minä (ja ehkä myös lapset) olemme sairaina, niin mies ei silti voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, jos hänellä on jokaviikkoinen harrastuksensa.
Minulla ei ole harrastusta, koska se olisi vaikea järjestää lastenhoidolta, miehen työltä, miehen harrastuksilta ja miehen kavereiden tapaamiselta. Hiljattain minulla oli mahdollisuus päästä ilmaiseksi yhden illan kurssille, joka olisi ollut minulle hauskaa, ammatillisesti hyödyllistä ja olisin voinut solmia kontakteja. Yleensä näen vain toisia äitejä puistossa. Miehellä oli samana iltana harrastuksensa, joka hänellä on yleensä kahdesti viikossa. Hän sanoi, ettei minun menoni käy. Hän meni harrastukseensa suoraan töistä, joten enpä voinut asialle mitään. Silloin harmitti.
[/quote] Toivottavasti jätät noin itsekkään miehen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:40"]
Mun mies harrastaa kolme kertaa viikossa. Ei häiritse yhtään ketään. Ihan tarpeeksi on lapsensa kanssa. Mä harrastan kaksi kertaa viikossa. Yhteistä aikaa jää riittämiin. Kerran viikossa menee harrastus päällekkäin, silloin mummi on lapsen kanssa. Kaikille ihan win-win-tilanne. Ehkä joillakuilla vain mies harrastaa ja se nyppii naista?
[/quote]
Naisista on ihanaa leikkiä marttyyriä ja ylentää itsensä miestä korkeammalle. Siksi eivät harrasta vaikka ihan hyvin voisivat.
[/quote]
Ihan hyvin voisivat? Kuka hoitaa lapsia sillä aikaa? Joo, tiedän että alapeukutat heti tätä, niinkuin kaikkia vastaaviakin ja yläpeukutat sitten omia kommenttejasi.
[/quote]
Lasten isä tai palkattu hoitaja. Lapset pärjäävät myös itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:31"] Lapsia ei voi syyttää stressistä, logistisista vaikeuksista, ennakoimattomuudesta tai sekasorrosta. [/quote] Sekoitat keskenään moraalisen syyn (josta voi moittia) ja kausaalisen syyn (joka selittää). Lapset ovat tietenkin moraalisesti syyttömiä siihen, että heidän vanhempansa ovat päättäneet hankkia lapsia, mutta kyllä se lasten hankkiminen vain lisää todennäköisyyttä, että saa osakseen kaikkia mainitsemiani asioita. Tätä tuskin vanhemmatkaan kiistävät. -6 [/quote] Lisää, jos on jo ennestään kykenemätön hoitamaan omia asioitaan. Asiansa hoitavalla ihmisellä ei ole mitään ongelmaa järjestää lapsiperheen elämää järkevästi.
[/quote]
Kyllä myös asiansa hyvin hoitavien ihmisten elämässä lisääntyvät usein stressi, logistsiset hankaluudet, kaaos ja ennakoimattomuus. Ei se kerro mistään elämänhallinnan ongelmista vaan siitä, että lapsi tekee asioista monimutkaisempia, ja että muistettavaa ja huolehdittavampaa on lapsiperheessä enemmän kuin kahden aikuisen taloudessa. Toisin kuin uuden harrastuksen aloittaminen tai harrastuskertojen lisääminen, tämä muutos on myös peruuttamaton. -6
[/quote]
Ei ne lisäänny, kun tajuaa, että vapaa-aikaa ei ole enää samalla tavalla kuin ennen. Jos haluaa perheen, niin pitää joustaa siitä kuuluistasta "omasta ajasta". Lapset eivät tee elämää yhtään monimutkaisemmaksi tai hankalammaksi, jos on järkeä päässä ja osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
[/quote]
Minä ja aika moni vanhempi olemme sitten vain kanssasi tästä asiasta eri mieltä. -6
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:56"]
Mieheni mielestä minä en antaisi hänen harrastaa MITÄÄN. Totuus asiasta on vaan aivan toinen. Nimittäin, mies tekee pitkiä työpäiviä, minä olen satunnaisesti töissä, muuten kotiäitinä. Mies tulee töistä, pikaisesti suihku, syö jotain ja lähtee harrastuksiinsa. Tämä vie illassa useamman tunnin, eli käytännössä on pois kotoa ja lastensa luota (joita hän nimenomaan vaatimalla vaati) aamusta iltaan, koska tulee usein silloin, kun lapsia jo laitan nukkumaan. Myös viikonloppuisin on hänellä menoja, jotka vievät useamman tunnin kerrallan, esim 5-6 h voi hyvinkin mennä.
Kun pyydän häntä olemaan useammin kotona, on juuri tuo, etteikö hän saisi harrastaa MITÄÄN vastauksena. Hänellä on siis yksi harrastus ja hänen mielestään sitä ei voi harastaa yhtään vähempää. Tämä on johtanut mm. siihen, ettei nuorin lapsi, 2-v anna isänsä enää hoitaa häntä. Isä ei saa vaihtaa vaippojakaan, vaan jos niin tekee, lapsi tulee minun luokseni huutaen, että minun täytyy vaihtaa uusi vaippa, isän laittama on hävitettävä. Vaatteiden kanssa samoin. Eli käytännössä olen yksinhuoltaja parisuhteessa. Useampi on minulle sanonut, että eroamalla tilanteeni paranisi ja täytyy myöntää, että olen alkanut sitä vakavasti harkitsemaan.
[/quote]
Jos lapsi osaa puhua se osaa myös paskoa pönttöön!
[/quote]
Voi kuule kulta pieni, tässä maailmassa osataan puhua niin paljon ja hienoja puhutaankin mutta ne teot jäävät harmittavan usein tekemättä.
Lapsi sentään oppii paskomaan pönttöön ennemmin tai myöhemmin, toisin on monen muun, jo aikuisen, laita puheidensa toteuttamisissa teoiksi.
//Ei tuo "yksinhuoltaja parisuhteessa" (Jaksamisia muuten hänelle tilanteeseensa).
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:41"]Omistushalu ja kateellisuus. Miehillä on yleensä paljon enemmän varsinkin kodin ulkopuolisia harrastuksia kuin naisilla. [/quote] Tälläinen nainen kannattaa siis laittaa kiertoon mäkättämään jollekkin toiselle miehelle, ennen kuin on liian myähäistä. Onneksi yleensä ymmärtävät lähteä itse, minä kun en esim. bändireenejä jätä väliin, vaikka se kuinka naista vituttaisi. Hommatkoon itse jonkun harrastuksen, että ei tarvitse toisen harrastukset harmittaa.
[/quote]
Mulla muija katkoi kitarasta kielet ennen tärkeää keikkaa, en olis saanut kuulemma lähteä. Onneksi soittimia on mistä valita. Matkaan lähdettiin ja muija jäi.
[/quote]
Samantyylinen homma, kun pääsin ekan kerran Eurooppaan soittamaan (ihan harrastebändi kuitenkin). Exä oli tästä todella mustis ja kateellinen. Parin kuukauden päästä menikin poikki.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:51"]
Miehillä usein harrastaessaan unohtuu että jonkun ne on kotona lapset hoidettava, ruuat laitettava, pyykit pestävä jne. Naiselle ei anneta omaa aikaa ollenkaan vaan aina oletetaan naisen hoitavan automaattisesti lapset ja olevan kotona. Meillä mies on reissutöissä ja kun on kotona hän pelaa koneella tai on pelaamassa jääkiekkoa. Viikonloput menee pelireissuilla, aamusin nukutaan pitkään koska yön on pelattu koneella. Lapset ei halua tehdä mitään isän kanssa. Ite saa juuri ja juuri ehkä käydä salilla max 2krt vko ja sillä välin isä istuttaa lapset tv:n ääreen että saa ite pelata. Kotitöitä ei tee koska kotona ollessaan on aina niin väsynyt. Joskus tuntuu ettei mies edes halua viettää aikaa perheensä kanssa vaikka väittääkin perheen olevan tärkeä.
[/quote]
Jokainen yksin asuva hoitaa kotihommat ja ruuanlaitot harrastusten siitä kärsimättä.