Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä naisia häiritsee miesten harrastuksissa?

Vierailija
05.03.2015 |

Kertokaa! Miksi ei saisi harrastaa mitään, vaikka se olisi vain yksi iltapäivä viikossa ei silloinkaan saisi lähteä? Miksei miehellä saa olla omia juttuja?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:07"]

Jos ei se mies anna naiselle yhtään vapaata, niin ei se nainenkaan mielellään sitä miehelle anna.

[/quote]

Mitä ihmettä tarkoittaa "vapaan antaminen"? Elätkö jonkinlaisessa kotikurisuhteessa? Kyllä meillä sekä mies että nainen voivat harrastaa sen minkä katsovat tarpeelliseksi, kunhan ei nyt tuntikausiksi joka päivä katoa.

[/quote]

Niin, no meillä on pieniä lapsia ja olen tällä hetkellä kotona niitä hoitamassa, kun mies taas käy töissä. Mies on töissä käytännössä jatkuvasti ja silloin, kun hänellä on vähän vapaata niin haluaisi harrastaa.

En voi kieltää miestä menemästä töihin, mutta voin osoittaa mieltäni siitä, että hän pääsee harrastuksiin ja minä en.

[/quote]

Onpas teillä terveen oloinen parisuhde. Onnea valitsemallanne tiellä. -6

Vierailija
62/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nainen ihastuu mieheen joka harrastaa jotain jännää esim. moottoripyöriä. Sitten kun aletaan seurustella pyörän pitäis väistyä naisen tieltä ja sais harrastaa enää parisuhdetta. Miksi?

Vierailija
64/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:26"]

Jos ei se mies anna naiselle yhtään vapaata, niin ei se nainenkaan mielellään sitä miehelle anna.

[/quote]

Mitä ihmettä tarkoittaa "vapaan antaminen"? Elätkö jonkinlaisessa kotikurisuhteessa? Kyllä meillä sekä mies että nainen voivat harrastaa sen minkä katsovat tarpeelliseksi, kunhan ei nyt tuntikausiksi joka päivä katoa.

[/quote]

Niin, no meillä on pieniä lapsia ja olen tällä hetkellä kotona niitä hoitamassa, kun mies taas käy töissä. Mies on töissä käytännössä jatkuvasti ja silloin, kun hänellä on vähän vapaata niin haluaisi harrastaa.

En voi kieltää miestä menemästä töihin, mutta voin osoittaa mieltäni siitä, että hän pääsee harrastuksiin ja minä en.

[/quote]

[/quote]

No aika iso osa suomalaisista pikkulapsi perheistä noudattaa tätä sinun mielestä sairasta parisuhde mallia. :D

Vierailija
65/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:20"]

Kerran viikossa harrastus on ok, jos molemmille tarjotaan sama mahdollisuus. Joka päiväinen harrastaminen ei perheessä yleensä onnistu, ellei siitä harrastuksesta ole tehty elämäntyö ja toinen on luopunut omasta työstään, esim. nhl-pelaajat ja heidän perheensä. Yleensäkin amatööritasoinen jokapäiväinen harrastaminen kielii elämänhallinnan ongelmista.

[/quote]

Omituinen kommentti. Kyllä meillä vain harrastetaan joka päivä, ja tunnen monta muutakin ihmistä, joka tekevät joka päivä jotakin kivaa. Harrastukset ja intohimothan ovat elämän suola ja se juttu, joiden rahoittamiseksi töissä käydään. Tietenkin jos oma arki on jotekin kaaoksessa tai ainoa kuviteltavissa oleva harrastus on joukkueurheilu, tämä voi tuntua ihmeelliseltä, mutta esimerkiksi kirjoittaminen on sellainen harrastus, jossa päivittäisyys tuo tärkeää rutiinia. -6

[/quote]

Miten arki voi olla kaaosta, jos kumpikaan vanhemmista ei juokse omissa harrastuksissaan joka päivä? Vastaus: ei mitenkään. Yksi syy tällä ihmisten jatkuvalle kiireelle on hirveä harrastusten haaliminen sekä itselleen että lapsilleen. Yhdessä voi tehdä kivoja juttuja ilman harrastamistakin. On myös muita harrastuksia, jotka voivat vaatia päivittäistä treenaamista kuin joukkueurheilu. Yhtenä esimerkkinä tulee nyt mieleen fitness-hömpötykset. Tavalliselle, työssäkäyvälle aikuiselle riittää arki- ja hyötyliikunta, esim. itse liikun työmatkan aikana joka arkipäivä n. 30 min. Tähän vielä pari kertaa viikossa lihaskuntoharjoituksia kotona videoiden avulla ja kerran viikossa perusteellinen kehonhuolto. Nämä treenaukset teen yleensä illalla, kun lapset ovat menneet nukkumaan, aikaa menee noin puolisen tuntia / treenaus. Jos siinä säästää, kun ei tarvitse lähteä mihinkään erikseen harrastamaan. Yhdessä perheen kanssa sitten uimaan, lenkille, pulkkailemaan, luistelemaan, tms. viikonloppuisin. Koko perhe on hyvässä kunnossa, kaikki on hoikkia tai normaalivartaloisia.

Vierailija
66/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:28"]

Ensin nainen ihastuu mieheen joka harrastaa jotain jännää esim. moottoripyöriä. Sitten kun aletaan seurustella pyörän pitäis väistyä naisen tieltä ja sais harrastaa enää parisuhdetta. Miksi?

[/quote]

Tämä. Olen sinkkunainen, enkä edes halua suhteeseen miehen kanssa jolla on joku paljon aikaa vievä harrastus. Ongelma onkin nyt se, ettei sellaista miestä meinaa löytää jonka harrastuksiin ei mene kaikkea vapaa-aikaa. Tai sitten on niitä sohvaperunoita jotka eivät harrasta mitään, mutta eipä mulla ole sellaisten kanssa mitään yhteistä muutenkaan. Mutta siis monella sinkkumiehellä on niin paljon harrastuksia, ettei ne ehdi koskaan näkemään.

Vierailija
67/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mies kyhjöttää huoneessaan koneen ääressä pelaamassa tai leikkisotilaita maalaamassa, ja näyttää hapanta naamaa kun pyydän katsomaan kanssani Temptation Islandia tai Talentia. Ei kuulemma kiinnosta. Ei tarvitse kiinnostaakaan, se yhdessäolohan siinä on tärkeää!

Vierailija
68/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No aika iso osa suomalaisista pikkulapsi perheistä noudattaa tätä sinun mielestä sairasta parisuhde mallia. :D

[/quote]

Piiloaggressiivisuutta, kieltämistä, uhriutumista ja mielenosoituksellista valittamista? Se on heidän ongelmansa. -6

Vierailija
69/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:37"]

Kerran viikossa harrastus on ok, jos molemmille tarjotaan sama mahdollisuus. Joka päiväinen harrastaminen ei perheessä yleensä onnistu, ellei siitä harrastuksesta ole tehty elämäntyö ja toinen on luopunut omasta työstään, esim. nhl-pelaajat ja heidän perheensä. Yleensäkin amatööritasoinen jokapäiväinen harrastaminen kielii elämänhallinnan ongelmista.

[/quote]

Omituinen kommentti. Kyllä meillä vain harrastetaan joka päivä, ja tunnen monta muutakin ihmistä, joka tekevät joka päivä jotakin kivaa. Harrastukset ja intohimothan ovat elämän suola ja se juttu, joiden rahoittamiseksi töissä käydään. Tietenkin jos oma arki on jotekin kaaoksessa tai ainoa kuviteltavissa oleva harrastus on joukkueurheilu, tämä voi tuntua ihmeelliseltä, mutta esimerkiksi kirjoittaminen on sellainen harrastus, jossa päivittäisyys tuo tärkeää rutiinia. -6

[/quote]

Miten arki voi olla kaaosta, jos kumpikaan vanhemmista ei juokse omissa harrastuksissaan joka päivä? Vastaus: ei mitenkään. Yksi syy tällä ihmisten jatkuvalle kiireelle on hirveä harrastusten haaliminen sekä itselleen että lapsilleen.

[/quote]

Suhteellisen huvittavaa väittää harrastusten aiheuttavan elämään kaaosta, kun on kuitenkin tullut hankkineeksi lapsia. Lapseton voi harrastaa mielin määrin ilman mitään negatiivisia seurauksia, mutta monet vanhemmat tuntuvat elävän täydessä kaaoksessa, vaikka he eivät harrastaisi mitään. -6

Vierailija
70/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse mua. Yksi ilta viikossa miehellä menee omiin menoihinsa, ja yksi ilta jonka harrastaa yhdessä poikansa kanssa. Miksi se häiritsisi? Kyllä mäkin pääsen, mutta useimmiten jätän menemättä kun työpäivän jälkeen on kiva olla hetki kotonakin.

Vierailija
71/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

Miten arki voi olla kaaosta, jos kumpikaan vanhemmista ei juokse omissa harrastuksissaan joka päivä? Vastaus: ei mitenkään. Yksi syy tällä ihmisten jatkuvalle kiireelle on hirveä harrastusten haaliminen sekä itselleen että lapsilleen.

[/quote]

Suhteellisen huvittavaa väittää harrastusten aiheuttavan elämään kaaosta, kun on kuitenkin tullut hankkineeksi lapsia. Lapseton voi harrastaa mielin määrin ilman mitään negatiivisia seurauksia, mutta monet vanhemmat tuntuvat elävän täydessä kaaoksessa, vaikka he eivät harrastaisi mitään. -6

[/quote]

Olen seuraillut aika monien lapsiperheiden arkea, ja kaaos on tyypillistä arjessa, kun pitää joka ikinen ilta juosta joko vanhemman tai lapsen harrastuksissa. Lapset sinällään eivät aiheuta kaaosta. Lapsettoman elämä voi myös olla kaaosta, ei tähän liity lapsiluku millään lailla.

Vierailija
72/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen seuraillut aika monien lapsiperheiden arkea, ja kaaos on tyypillistä arjessa, kun pitää joka ikinen ilta juosta joko vanhemman tai lapsen harrastuksissa. Lapset sinällään eivät aiheuta kaaosta. Lapsettoman elämä voi myös olla kaaosta, ei tähän liity lapsiluku millään lailla.

[/quote]

Eiköhän kaikille ole kuitenkin selvää, kumpi lisää lapsettoman arkeen enemmän stressiä, logistisia vaikeuksia, ennakoimattomuutta ja sekasortoa: lasten hankkiminen vai runsaat harrastukset. Hämmentäv väite, ettei lapsiluvulla olisi mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hallittavaa oma elämä on. Oletko mahdollisesti unohtanut, mitkä ovat lapsettoman mahdollisuudet ohjata omaa anakäyttöään vanhempaan verrattuna? -6

Vierailija
73/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:43"]

Se, että mies kyhjöttää huoneessaan koneen ääressä pelaamassa tai leikkisotilaita maalaamassa, ja näyttää hapanta naamaa kun pyydän katsomaan kanssani Temptation Islandia tai Talentia. Ei kuulemma kiinnosta. Ei tarvitse kiinnostaakaan, se yhdessäolohan siinä on tärkeää!

[/quote]

Mikset itse mene viereen istumaan kun se pelaa? Yhdessäolohan siinä on tärkeää..

Vierailija
74/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä rouvan 3-4x kuntolsali/spinning ja 1-2x partio viikossa ei ole mitään, mutta meikäläisen 2xkieliopinnot kansalaisopistossa haittaavat hänen mukaansa perhe-elämää radikaalisti...

Vierailija
75/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:55"]

Eiköhän kaikille ole kuitenkin selvää, kumpi lisää lapsettoman arkeen enemmän stressiä, logistisia vaikeuksia, ennakoimattomuutta ja sekasortoa: lasten hankkiminen vai runsaat harrastukset. Hämmentäv väite, ettei lapsiluvulla olisi mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hallittavaa oma elämä on. Oletko mahdollisesti unohtanut, mitkä ovat lapsettoman mahdollisuudet ohjata omaa anakäyttöään vanhempaan verrattuna? -6

[/quote]

Sinulle se näyttää olevan selvää omalla tavallasi, meille lapsiperheelliselle asia on omalla tavallaan selvää. Ei lapsiluvulla ole mitään tekemistä elämänhallinnan kanssa, vaan ihan muilla asioilla. Yksinäisellä, syrjäytyneellä ihmiselle voi olla enemmän elämänhallinnan ongelmia kuin suurperheellisellä. Kyse on vain järjestelytaidoista. Olen tavannut työni puolesta yksinasuvia, lapsettomia ihmisiä, jotka eivät kykene edes lähtemään kotoaan tai saapumaan ajoissa tapaamiseen. Olen myös tavannut monilapsisia vanhempia, jotka hoitavat oman elämänsä mallikkaasti aikataulujen mukaisesti.

Lapsia ei voi syyttää stressistä, logistisista vaikeuksista, ennakoimattomuudesta tai sekasorrosta. Aikuinen tekee ratkaisut omassa ja lapsen elämässä, jolla pyritään välttämään näitä. Yksi tapa välttää on vähentää esim. harrastusrumbaa.

Vierailija
76/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä seuraillut noita moottoripyöräileviä miehiä, joilla kyllä se oma parisuhde jää kakkoseksi sen pyöräilyn rinnalla, jos se vaimo ei ole pyöräilevää sorttia itsekin. Ikävä havaita, että joillekin miehille ilmaantuu myös siihen pyöräilyharrastukseen kaveriksi naismotoristi, jonka kanssa ajellaan pitkin Suomea ja ulkomaitakin, ja vaimo on autuaan tietämätön miehen motoristikaverista. Kun harrastus vie miestä, niin ei siinä enää parisuhde ole se tärkein, vaan kakkoseksi jää vaimo, oli miten kaunis ja nuori tahansa, jos ei pyri aktiivisesti mukaan miehen harrastukseen, ja siinäkin tuntee kyllä usein olevansa ihan sivusta seuraaja. Tämän olen näissä motoristipiireissä tullut huomaamaan. Siksi en missään tapauksessa kannata mitään johonkin tiettyyn harrastukseen täysillä uppoamista, sillä se perhe ja parisuhde pitäisi olla aina ykkänen ja harrastukset vasta sen jälkeen.

Vierailija
77/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistushalu ja kateellisuus. Miehillä on yleensä paljon enemmän varsinkin kodin ulkopuolisia harrastuksia kuin naisilla.

Vierailija
78/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki naiset ovat jonkin asteisia narsisteja, osa enemmän osa vähemmän. Miehen huomion tulee aina olla 100% naisessa, tai näin naiset haluavat. Sitten jos oikeasti huomioit kokoajan naistasi, hän alkaa salaa vihaamaan sinua, koska pitää käytöstäsi tossukkamaisena. Naiset ovat alkujaan epälooginen elämänmuoto, ei niitä kannata edes yrittää ymmärtää; naiset ymmärtävät naisia, ja he vihaavat naisia.

M28, viisauden kivi

Vierailija
79/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:41"]Omistushalu ja kateellisuus. Miehillä on yleensä paljon enemmän varsinkin kodin ulkopuolisia harrastuksia kuin naisilla.
[/quote]

Tälläinen nainen kannattaa siis laittaa kiertoon mäkättämään jollekkin toiselle miehelle, ennen kuin on liian myähäistä. Onneksi yleensä ymmärtävät lähteä itse, minä kun en esim. bändireenejä jätä väliin, vaikka se kuinka naista vituttaisi. Hommatkoon itse jonkun harrastuksen, että ei tarvitse toisen harrastukset harmittaa.

Vierailija
80/112 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä minä en antaisi hänen harrastaa MITÄÄN. Totuus asiasta on vaan aivan toinen. Nimittäin, mies tekee pitkiä työpäiviä, minä olen satunnaisesti töissä, muuten kotiäitinä. Mies tulee töistä, pikaisesti suihku, syö jotain ja lähtee harrastuksiinsa. Tämä vie illassa useamman tunnin, eli käytännössä on pois kotoa ja lastensa luota (joita hän nimenomaan vaatimalla vaati) aamusta iltaan, koska tulee usein silloin, kun lapsia jo laitan nukkumaan. Myös viikonloppuisin on hänellä menoja, jotka vievät useamman tunnin kerrallan, esim 5-6 h voi hyvinkin mennä.

Kun pyydän häntä olemaan useammin kotona, on juuri tuo, etteikö hän saisi harrastaa MITÄÄN vastauksena. Hänellä on siis yksi harrastus ja hänen mielestään sitä ei voi harastaa yhtään vähempää. Tämä on johtanut mm. siihen, ettei nuorin lapsi, 2-v anna isänsä enää hoitaa häntä. Isä ei saa vaihtaa vaippojakaan, vaan jos niin tekee, lapsi tulee minun luokseni huutaen, että minun täytyy vaihtaa uusi vaippa, isän laittama on hävitettävä. Vaatteiden kanssa samoin. Eli käytännössä olen yksinhuoltaja parisuhteessa. Useampi on minulle sanonut, että eroamalla tilanteeni paranisi ja täytyy myöntää, että olen alkanut sitä vakavasti harkitsemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi