Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suomesta enää ostaa edullisia silmälaseja

Vierailija
05.03.2015 |

Onko viimeaikaisia kokemuksia? Miten käy, kun menet liikkeesseen sisälle, pyrkiikö myyjä ohjaamaan sinua kalliimmille hyllyille? Pari kertaa oon mennyt noihin sisälle ja myyjä tulee kun ohjus. Palstalaiset maksaa nykyään karseita hintoja, mitä oon tässä lukenut. Johtuuko vaan ja ainoastaan siitä, että noissa liikkeissä ohjataan oitis katsomaan kalliimpia pokia? 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:16"]

Ap, ei silmälasien hinta juurikaan riipu pokista, vaan linsseistä.

Tarjouslinssit ovat halvimmat pullonpohjat, ja jos on oikeasti heikkonäköinen, saati että tarvitsee kaksitehot, ne tarjouslinssit ovat mahdoton vaihtoehto. Todellisuudessa linsseistä maksetaan 300-550 euroa, pokat maksavat sitten jonkun 100-200 e eli ei paljon mitään.

Itse en ole vuosiin enää piitannut tarjouksista, koska ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Minulla on kaksiteholinssit, -6,5, joten tarvitsen erityisohuen hionnan linsseihin, ettei silkkarit näytä kuin suoraan jostain pilailukaupasta ostetuilta pullonpohjilta.

[/quote]

komps. linssit ne maksaa, ei pokat. tarjouslinssit käy, jos on liki normaali näkö eli vaan jotain pari yksikköä miinusta. muille ei käy

Vierailija
22/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:16"]

Ap, ei silmälasien hinta juurikaan riipu pokista, vaan linsseistä.

Tarjouslinssit ovat halvimmat pullonpohjat, ja jos on oikeasti heikkonäköinen, saati että tarvitsee kaksitehot, ne tarjouslinssit ovat mahdoton vaihtoehto. Todellisuudessa linsseistä maksetaan 300-550 euroa, pokat maksavat sitten jonkun 100-200 e eli ei paljon mitään.

Itse en ole vuosiin enää piitannut tarjouksista, koska ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Minulla on kaksiteholinssit, -6,5, joten tarvitsen erityisohuen hionnan linsseihin, ettei silkkarit näytä kuin suoraan jostain pilailukaupasta ostetuilta pullonpohjilta.

[/quote]

komps. linssit ne maksaa, ei pokat. tarjouslinssit käy, jos on liki normaali näkö eli vaan jotain pari yksikköä miinusta. muille ei käy

[/quote]

Näin. Olen sanonutkin, että me "sokeat" maksamme lievästi heikkonäköisten silmälasit - koska optikkoliikkeet repivät katteen, joilla kustannetaan tarjouslasien tuottama tappio juuri näistä silmälaseista, joihin on pakko ostaa voimakkaat erikoislinssit.

19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa koskaan silmälaseja alle 500e.

Terv. -9,5 ja -8,25 linssit omaava joka ottaa kaikki mahdolliset (3) ohennushionnat niihin. Nämä uusimmat pokat ei olleet kalliit, muistaakseni reilut 100e 5th Avenuelta, mutta nuo linssit "pilaa" kaiken edullisuutta ajatellen.

Vierailija
24/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa ykskin paikka missä eivät pakkotyrkytä? 

Vierailija
25/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:48"]

Sanokaa ykskin paikka missä eivät pakkotyrkytä? 

[/quote] 

Aika kauhee ilmiö jos kaikki on provisiopalkalla 

Vierailija
26/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmissä ei ole muuta erikoista kuin vain näkökyvyn heikentyminen, saattaa tarjouslaseista saada ihan passelit kakkulat. Mutta jos vikaa on useammanlaista, on turha kuvitella saavansa suoraan pakasta edulliset linssit. Ja niitä linssejähän on monenlaisia samanlaisilla voimakkuuksillakin. Peruslinssi on tietysti edullisin, mutta jos haluaa ohennetut linssit, karkaistun pinnan ja häikäisyn eston ym. niin kassakone raksuttaa kauan. Toisaalta, onko vajaan tonnin lasit lopultakaan kalliit, kun laskee, että niitä käyttää vaikka viisi vuotta joka päivä. Ostattehan te kalliita kenkiä ja laukkujakin, miksei sitten laseja. Erikseen ovat sitten ne, jotka hankkivat lasit vain asusteeksi. Sellaisiakin tyyppejä kuulemma on!

Vierailija
27/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 1000 pitäisi saada 20 parit 

Vierailija
28/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ostin Nisseniltä noi kahdet yhden hinnalla, 79 e kehykset. Myyjä kauppasi sopivuuden, ei hinnan mukaan. Mutta kyllähän ne nyt enemmän kun 79 e maksoi, koska tavalliset linssit nyt vaan ei riitä. Mutta alle 300 e kuitenkin yhteensä.

Vierailija
29/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:06"]

No mä ostin Nisseniltä noi kahdet yhden hinnalla, 79 e kehykset. Myyjä kauppasi sopivuuden, ei hinnan mukaan. Mutta kyllähän ne nyt enemmän kun 79 e maksoi, koska tavalliset linssit nyt vaan ei riitä. Mutta alle 300 e kuitenkin yhteensä.

[/quote]

Mistäpäin ostit jos saa kysyä?  Olis kiva käydä sellaisessa jos ei yritetä mitään koirantemppuja, tyyliltään dead sea tuotteiden myyntiä 

Vierailija
30/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan lippulaivan Nisseniltä ostanut monetkin setit kahet yhden hinnalla. Mulle on löytyny ihan kivoja sieltä 79€ hyllystä. Näkö on jotain -2, ja vähän hajataittoa, eli ei oo tullu mitään erikoislinssejä. Jonku heijastuksen estopinnoitteen otin kerran, ja maksoi parikymppiä ekstraa. En kyllä huomannut mitää eroa muihin, joten seuraavalla kerralla jätin senkin ottamatta. Näin mulla. Mitään turhia eivät ole tyrkyttäneet. Liekö näytän sitten niin persaukiselta:D

Vierailija
31/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sitten kokeilla eri putiikkia kuin Instru...

T. Se jolla -9,5 ja -8,25 linssit ja aina maksaa hunajaa, turha toivoakaan, että voisin käyttää laseja kuin "asusteita" ja vaihdella fiiliksen tai vaatteiden mukaan, ei vaan ole varaa ostaa kuin 1 pokat kerrallaan.

Vierailija
32/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:08"]Eli noita tarjouksia ei ole kukaan teistä ostanut? 
[/quote]

Ostin tammikuussa Spectsaversiltä lasit 90€. Ilmainen näöntutkimus, linsseistä 20€ alea ja jotain muutakin alennusta oli. Pelkkien pokien normihinta oli 119€.

Vierailija
33/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:17"]

Mä olen ihan lippulaivan Nisseniltä ostanut monetkin setit kahet yhden hinnalla. Mulle on löytyny ihan kivoja sieltä 79€ hyllystä. Näkö on jotain -2, ja vähän hajataittoa, eli ei oo tullu mitään erikoislinssejä. Jonku heijastuksen estopinnoitteen otin kerran, ja maksoi parikymppiä ekstraa. En kyllä huomannut mitää eroa muihin, joten seuraavalla kerralla jätin senkin ottamatta. Näin mulla. Mitään turhia eivät ole tyrkyttäneet. Liekö näytän sitten niin persaukiselta:D

[/quote] 

Kiitokset! Sinnehän minäkin sitten lähden.

Toi ei muutenkaan ole huono idea laittaa ne kaikkein huonoimmat vaatteet päälle. Voivat tuntea sääliä ja jättää tyrkkääminen väliin. 

Vierailija
34/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:27"]

Pitäisköhän sitten kokeilla eri putiikkia kuin Instru...

T. Se jolla -9,5 ja -8,25 linssit ja aina maksaa hunajaa, turha toivoakaan, että voisin käyttää laseja kuin "asusteita" ja vaihdella fiiliksen tai vaatteiden mukaan, ei vaan ole varaa ostaa kuin 1 pokat kerrallaan.

[/quote]

Ni ihan varmasti kannattaa! Nimittäin Insrtun laatu on ihan surkea. Olen itse joutunut perumaan kaupat, kun sain niin tökerösti tehdyt lasit. Ja kuulin sitten, että näin on käynyt muillekin. Hinta ei ole kuitenkaan kovin halpa. Tämä on vähän ohi aiheen, sori.

Vierailija
35/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instru ja Nissen on sama firma. 

Vierailija
36/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälaseihin pätee erinomaisesti sanonta halvalla ei saa hyvää. Itselleni näkeminen on niin tärkeää, että ostan parhaat mitä rahalla saa. Linsseissä on huikeasti eroa. Ostin joskus halpalasit ja linssit naarmuuntuivat hyvin herkästi ja niiden terävän näön alue oli hyviin linsseihin verrattuna tosi pieni.

Vierailija
37/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki riippuu siitä mitä tarttee. Jos tarttee ydinfyysikon lasit niin tottakai ne rupee maksamaan tai laseja mitkä pitää hienosti ja pitkään. Mutta jos haluaa lasit, millä ei ole mitään väliä, vaikka malli brehzneviä niin silloin varmasti nuo halpislasit ajaa sitä asiaa. Ei tartte 50 euron laseista itkeä. 

Vierailija
38/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä laadusta ole koskaan joutunut pettymään ja olen ollut Instrun asiakas kuitenkin n.15v ajan..

-9,5 ja 8,25-

Vierailija
39/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Specsaversilta (itselle) ja Nisseniltä (lapselle) kahdet yksien hinnalla, alle satasella Specsaversilta ja Nissenillä hintaa nosti vähän aurinkolasilinssit toisiin kehyksiin. En ole huomannut kauheaa tyrkytystä kalliimpiin malleihin, on katseltu alle satasen malleja ja vähän päälle satasen ja useimmiten miellyttävimmät mallit löydetty niistä alle satasen hintaisista. 

Vierailija
40/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:59"]

Olen ostanut Specsaversilta (itselle) ja Nisseniltä (lapselle) kahdet yksien hinnalla, alle satasella Specsaversilta ja Nissenillä hintaa nosti vähän aurinkolasilinssit toisiin kehyksiin. En ole huomannut kauheaa tyrkytystä kalliimpiin malleihin, on katseltu alle satasen malleja ja vähän päälle satasen ja useimmiten miellyttävimmät mallit löydetty niistä alle satasen hintaisista. 

[/quote] 

Niin, ei sellaista ollut aikaisempina vuosina. Viimeksi kun kävin viikko sitten, vääntö oli aivan jumalaton. 

Ootte varmasti myöskin huomanneet että monessa vaatekaupassa pyrkivät palvelemaan enempi ja jopa kassallakin yrittävät saamaan lisämyyntiä. Siihen kun vastaat että ei kiitos, se vastaus näkyy myyjän naamasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi