Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suomesta enää ostaa edullisia silmälaseja

Vierailija
05.03.2015 |

Onko viimeaikaisia kokemuksia? Miten käy, kun menet liikkeesseen sisälle, pyrkiikö myyjä ohjaamaan sinua kalliimmille hyllyille? Pari kertaa oon mennyt noihin sisälle ja myyjä tulee kun ohjus. Palstalaiset maksaa nykyään karseita hintoja, mitä oon tässä lukenut. Johtuuko vaan ja ainoastaan siitä, että noissa liikkeissä ohjataan oitis katsomaan kalliimpia pokia? 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele edullinen.

Vierailija
2/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä mitä tvssä mainostetaan on edullisia. Voiko niitä oikeesti ostaa? Vai pakkomyydäänkö kalliita väkisin? 

Moni palstalainen väittää maksaneensa 4-800 halpisketjuissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna kutsuu?:)

Vierailija
4/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Specsaverilta 109 euron lasit. Menin tarjouksen perässä (oliko joku 19€), mutta ei löytynyt kivoja siitä hintaluokasta.

Vierailija
5/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita 2 paria yhden hinnalla tarjouksia (79). Saako niitä ostaa? Onko kokemusta? 

Vierailija
6/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Vierailija
7/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksieni mukaan myyjät eivät esittele tarjouskehyksiä tai pakettitarjouksia jollei asiakas itse niitä kysy. Ensiksi esitellään kehyksiä hintaluokasta yli 100 €. Sitten linssit päälle. Jos on paljon miinuksia tai plussaa ja tarvitsee monitehot linssit tulevat todella kalliiksi.

Vierailija
8/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et tarvitse erikoisia linssejä ja mitkä tahansa kehykset käyvät, optikoilla on jotain parin kympin malleja. Tietenkin he yrittävät myydä kalliimpia, kahta paria jne., se on heidän työ, mutta sanot sitten vain, että sinä otat halvimmat etkä keskustele asiasta sen enempää.

Noita halvimpia on vain yhtä sankaa, ja se ei ole yleensä kaikkein tyylikkäintä lajia. Linssit ovat pinnoittamattomat muovilinssit, jotka ovat paksuja, heijastelevat ja naarmuuntuvat. Monet haluavat laseiltaan esteettisiä tai teknisiä ominaisuuksia, ja se nostaa hinnan heti moninkertaiseksi. Silmälaseja tulee pidettyä niin paljon, että jos on vähänkin enemmän rahaa, niihin kannattaa panostaa. Mutta kyllä niillä parin kympin laseillakin näkee. Minulla on ollut sellaiset urheilulaseina. Niillä ei ole niin väliä, jos lasit vääntyvät kontaktissa pelivälineeseen tai -kaveriin.

Vierailija
9/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos specsaversilta sain kahdet lasit tupla hionnalla 400 e, niiniei se se kallista enää ole.

Vierailija
10/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:09"]

Omien kokemuksieni mukaan myyjät eivät esittele tarjouskehyksiä tai pakettitarjouksia jollei asiakas itse niitä kysy. Ensiksi esitellään kehyksiä hintaluokasta yli 100 €. Sitten linssit päälle. Jos on paljon miinuksia tai plussaa ja tarvitsee monitehot linssit tulevat todella kalliiksi.

[/quote] 

Tota vähän arvelinkin kun tarttuvat sisääntulevaan niin kärkkäästi. 

No, eipäs tässä mitään kiirettä ole. Reissuohjelmaa tiedossa 

Vierailija
11/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä aattelin niitä tvn tarjouksia 2 paria 79 euron hintaan.

Kävin jo yhdessä liikkeessä jossa oli kova vänkääminen myyjällä. Nyt ei oikein jaksa basaarimeininkiä joten siks ajateelin että onko teillä kokemuksia jostain liikkeestä missä oikeesti myyvät näitä tarjouksia ilman sitä vääntöä? 

Vierailija
12/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ostaa ihan niin edulliset kuin haluaa, mutta tietenkin myyjä haluaa aina myydä kalliimman vaihtoehdon, koska siitä on hänelle enemmän etua. Jos asiakas sanoo; tulin tarjouksen vuoksi, koska minulla ei ole kalliimpiin varaa, myyjän ammattitaito ei ole kovin kehuttava, jos vielä tuossa tilanteessa pakkomyy valikoiman kalleimpia tuotteita.

Instrumentariumissa on ainakin erikseen aina muistutettu  2 yhden hinnalla -tarjousten aikaan, että nyt kannattaa ostaa kahdet lasit, lasit ja aurinkolasit tai kaverille toiset, jos ei itse tarvi kaksia. Eikä kalleimpia kehyksiä ole esitelty väkisin.

Vierailija
13/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zennioptical.com

Vierailija
14/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:42"]

Voi ostaa ihan niin edulliset kuin haluaa, mutta tietenkin myyjä haluaa aina myydä kalliimman vaihtoehdon, koska siitä on hänelle enemmän etua. Jos asiakas sanoo; tulin tarjouksen vuoksi, koska minulla ei ole kalliimpiin varaa, myyjän ammattitaito ei ole kovin kehuttava, jos vielä tuossa tilanteessa pakkomyy valikoiman kalleimpia tuotteita.

Instrumentariumissa on ainakin erikseen aina muistutettu  2 yhden hinnalla -tarjousten aikaan, että nyt kannattaa ostaa kahdet lasit, lasit ja aurinkolasit tai kaverille toiset, jos ei itse tarvi kaksia. Eikä kalleimpia kehyksiä ole esitelty väkisin.

[/quote]

Onks ne provisiopalkalla? 

Vierailija
15/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Specsaverilta olen viimeksi ostanut, eikä ollut kuin muutaman satasen. Teini sai alle satasella kun sillä oli vain vähän korjattavaa näössä.

Vierailija
16/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mulla maksaa paikasta riippumatta aina ihan hemmetisti. Viimeksi 600€, sekä luku- että kaukonäkö korjattu, lisäksi hajataitto. Linsseissä ohennukset ja pinnoitukset jne.

Vierailija
17/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noita tarjouksia ei ole kukaan teistä ostanut? 

Vierailija
18/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei silmälasien hinta juurikaan riipu pokista, vaan linsseistä.

Tarjouslinssit ovat halvimmat pullonpohjat, ja jos on oikeasti heikkonäköinen, saati että tarvitsee kaksitehot, ne tarjouslinssit ovat mahdoton vaihtoehto. Todellisuudessa linsseistä maksetaan 300-550 euroa, pokat maksavat sitten jonkun 100-200 e eli ei paljon mitään.

Itse en ole vuosiin enää piitannut tarjouksista, koska ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Minulla on kaksiteholinssit, -6,5, joten tarvitsen erityisohuen hionnan linsseihin, ettei silkkarit näytä kuin suoraan jostain pilailukaupasta ostetuilta pullonpohjilta.

Vierailija
19/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei linssit eikä mallit kiinnosta. Tartten vaan lukulaseja joista puolet sitten katoaa. Eli ne halvimmat ilman mitään erikoisuuksia kelpaa hyvin. Niitä pitää olla työpaikalla, hansikaslokerossa, tietokonepöydällä, povarissa ja laukussa.  Nyt on tilanne se että enää on vaan 2 paria jäljellä joten uusia tarttis hankkia. 

Vierailija
20/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:25"]

Minua ei linssit eikä mallit kiinnosta. Tartten vaan lukulaseja joista puolet sitten katoaa. Eli ne halvimmat ilman mitään erikoisuuksia kelpaa hyvin. Niitä pitää olla työpaikalla, hansikaslokerossa, tietokonepöydällä, povarissa ja laukussa.  Nyt on tilanne se että enää on vaan 2 paria jäljellä joten uusia tarttis hankkia. 

[/quote]

1,5-2  ei sen tehokkaammat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan