Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison raivarit - miten reagoitte?

Vierailija
04.03.2015 |

Vaimolla on ollut todella usein pinna kireällä perheellistymisen jälkeen. Hän saa silmittömiä raivareita ainakin kerran kuussa, pahimpina on saanut ehkä lähemmäs kymmenenkin. Tiedän syynkin: uupumus, väsymys, kyllästyneisyys, heikko impulssikontrolli.

Itse pysyn nykyään yleensä (lasten takia) rauhallisena, vaikka vaimo huutaa täyttä kurkkua, provosoi, haukkuu, nimittelee, kiroilee ja paiskoo ovia ja tavaroita. Joskus väsyneenä tai nälkäisenä provosoidun itsekin, ja silloin riidat ovat todella räiskyviä. Miten te muut kestätte impulsiivista puolisoa ja ahdistavia riitatilanteita? Millainen raivoaminen on "normaalin" rajoissa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä nainen on joskus se totaalinen idiootti kusipää.

Vierailija
42/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sairas? Ennen niin rauhallinen mieheni rupesi ärhentelemään minulle, mikä oli todella outoa ja pelottavaa. Sitten hoksasin että jospa on kipuja. Mokoma uskoi kerrasta, kun pyysin varaamaan ajan. Sai kovat särkylääkkeet ja esimerkiksi tänään aamulla huomasin että kohta räjähtää, tarjosin nätisti pilleriä. Kiitti ja rauhoittui.

Illalla olen jättänyt lääkkeet tv-pöydälle. Tänään otti siitä oma-loitteisesti ja oli rauhallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen raivarit vie paljon voimia, ei kuulosta noin yleinen raivoaminen ihan normaalilta. Itse olen ääripää, en suutu mistään, mutta jos tulee oikein paha olo niin sitten saan joskus harvoin viiden minuutin pikaraivarin missä kiljun tyynyyn ja hakkaan lattiaa nyrkein hetken. Yleensä niin ettei kukaan näe eikä kuule. Eksäni oli piru suuttumaan joka asiasta ja äkkiä, ei löytänyt puhelintaan sillä sekunnilla kuin tarvisi ja kirosi kuin merimies "Ei vitun huora puhelin vittu saatana vittu jumalauta PERKELE !!!!!" Sama juttu jos lattialle putosi jugurtti. Tai takkiin ilmestyi tahra. Tai hinnat noussut yllättäen kaupassa paljon. Ei kohdistanut näitä raivojaan minuun, mutta ahdisti se että jokaisesta naurettavasta asiasta on RAIVOSTUTTAVA ja kirottava niin rumasti. Isäni sai ollessani lapsi paljon raivokohtauksia ja se teki minusta omalla tavallaan hieman aran. Stressaannun turhista konflikteista ja ilkeilystä, en jaksa sellaista käytöstä aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän