Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten akateemiset miehet niin kuin käytännön tasolla eroavat duunareista?

Vierailija
04.03.2015 |

Mitä käytännön eroja niin kuin arjessa, käytöksessä ym.?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisempi kyky keskustella.

Vierailija
22/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulje kotona kalsareissa ja kaivele munia, eikä kerro pieruvitsejä ja kutsu vaimoa muijaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:14"]Ei mitenkään. Erot ovat persoona- eikä koulutustasokohtaisia. [/quote] Persoona vaikuttaa koulutuksen valintaan.

[/quote]

Totta, mutta silti ihmiset ovat erilaisia eikä akateemisilla miehillä ole mitään muuta yhteistä kuin akateemisuus.

[/quote]

Ja mitähän se akateemisuus sun mielestä tarkoittaa? Akateemisilla on paljon muutakin yhteistä kuin se, että heillä on korkeakoulututkinto. Lue tätä ketjua, mihin se voisi viitata.

Vierailija
24/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisen kanssa tulee vähemmän noloja tilanteita.

Vierailija
25/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta vain alkoholisti narsisti duunareista joten en tiedä minkälainen perus duunari on. Enkä tiedä onko nykyinen miehenikään duunari vai akateemikko...on yliopistossa lukenut ja silti perusti firman ja aloitti rakennuspuolella. Hoitaa lapsia, ei juo, ei polta, ei kiroile,voi puhua syvällisiä, on tietoinen maailman tilanteesta ja tosi tarkkaan tietää Ukrainan tilanteen ja muut, käyttää aivojaan, on erikoisen älykäs, tuo kukkia, ei korjaa autoja, on tehnyt itse vanhan ajan tyyliin talomme, käy välillä eduskunnassa, välillä rakennuksilla, ruokaostokset ovat terveellisiä hedelmiä ja vihanneksia mutta osaa ostaa myös lihapiirakoita ym. Mikähän tuo nyt sitten on? Puhuu kunnioittavasti minulle aina.

Vierailija
27/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:16"]Jos jokin laite kotona hajoaa tai menee sekaisin, akateeminen varmaan lähettää sen mieluummin muualle korjattavaksi kuin korjaisi itse.
[/quote]
Koska sillä on varaa maksaa korjauksesta.

Vierailija
28/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:34"]

Akateemisen kanssa tulee vähemmän noloja tilanteita.

[/quote]

Totta. Akateeminen tiedostaa paremmin sosiaaliset normit, mikä on korrektia käytöstä ja mikä on noloa. Duunari käyttäytyy sosiaalisissa tilanteissa kuin norsu posliinikaupassa, eikä itse välitä mitään. Vähän kärjistetysti sanoen.

Vierailija
29/82 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:18"]

No, niitä on monia vaikka täällä suu vaahdossa huudetaan muuta. Ja ihan omasta kokemuksestani puhun.

Duunarimiehen työ ei ole hänen intohimonsa. Hän ei tee elämässään mitään mullistavaa, kuten kehitä munuaisia laboratoriossa tai paranna jonkun syöpää. Hän tekee töitä, duunia, koska siitä saa rahaa. Rahan voi sitten käyttää siihen intohimoonsa. Joillakin se on perhe, joillakin jokaviikonloppuinen ryyppyjuhla. Silti duunareiden keskuudessa erillaisten päihteiden käyttöä harrastetaan ihan eri tasolla kuin akateemisten. Erityises kalja, rööki ja pilvi maistuvat huomattavasti enemmän. Harva heroiininisti on maisteri, jolla vaan yhtäkkiä elämä repsahti.

Tämä johtuu siitä, että akateemiset miehet osaavat suunnitella ja sitten tehdä töitä suunnitelmiensa eteen. Yksikään oikiksen tai lääkiksen pääsykokeet läpäisdyt ei ole päätynyt sinne vahingossa. Tämä heijastuu kaikille muillekin elämän osa-alueille. Akateemiset miehet ovat harvemmin vahinkolapsien isiä, vankilassa tai pahoinpitelijöitä.

Sitten se suurin ero. Tää on ihan tieteellisesti tutkittu. Akateemiset miehet pettää harvemmin. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että tyhmät miehet pettävät useammin. Tämä(kin) johtuu siitä, että akateeminen ymmärtää mitä riskeeraa, ja osaa vähän laskea päässään ennen kuin menee heppi edellä.

Toisin sanoen, jos haluat kunnianhimoisen, älykkään, suunnitelmallisen miehen, jolle ei tarvitse selittää maailman tapahtumia ja jonka juttuja ei tarvotse hävetä illallisilla, ota akateeminen. Päättele itse, kummalta lajilta tulee paremmat geenit jälkikasvulle.

[/quote]Jätät sen lääkiksen tuosta pois ja siihen loppuikin ne akateemiset, jotka parantavat syövän yms. Uutta kehittää harva. Suuri osa aloista on sellaisia, jotka perustuvat toisten järkeilemien asioiden tinttaamiseen muistiin ja niistä selviää normaalilla älykkyydellä. Vastuun ja vaaran määrä on usein selvästi vähäisempi kuin alemmin koulutetulla. Esim.monen opettajan pahin moka on se, että oppilas saa ruotsin kokeesta huonomman numeron kuin piti, kun taas monilla alemman koulutuksen aloilla tulee paljon tiukempia paikkoja vastaan. 

Muuten nuo sanomasi asiat pätevät myös täysin homoja ja heteroita vertaillessa; homot polttavat paljon enemmän, käyttävät huumeita seitsemän kertaa enemmän, harrastavat valtavasti enemmän irtoseksiä, kuolevat nuorempana ja käyttävät alkoholia tuplasti enemmän. Ovatko heterot siis parempia ihmisiä vai onko koulutussyrjintä ainut hienostunut halveksunnan muoto? 

-Mies 29v-

[/quote]

Esimerkiksi DI:t kehittävät jatkuvalla syötöllä uutta. Jokainen laite, jota päiväsi aikana käytät, on joku suunnitellut. Yksikään kirurgi ei leikkaa potilasta ilman instrumentteja tai koneita, yksikään kulkuneuvo ei liikkuisi tai yksikään av mamma ei lukisi vauva-palstaa, jos joku ei olisi näitä asioita kehittänyt. 

Vierailija
30/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisilla miehillä ei ole minuun verrattuna alemmasta koulutustasosta johtuvaa brassailuntarvett tyyliin "kato, mä löysin ton kirjotusvirheen ensin, vaikka SÄ oot se maisteri".

Vierailija
31/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:14"]Ei mitenkään. Erot ovat persoona- eikä koulutustasokohtaisia. [/quote] Persoona vaikuttaa koulutuksen valintaan.

[/quote]

Totta, mutta silti ihmiset ovat erilaisia eikä akateemisilla miehillä ole mitään muuta yhteistä kuin akateemisuus.

[/quote]

Ja mitähän se akateemisuus sun mielestä tarkoittaa? Akateemisilla on paljon muutakin yhteistä kuin se, että heillä on korkeakoulututkinto. Lue tätä ketjua, mihin se voisi viitata.

[/quote]

Käsittääkseni akateemisuus tarkoittaa sitä, että henkilöllä on akateeminen tutkinto. Ja se ei ihan oikeasti kerro ihmisestä mitään muuta kuin sen, että hänellä on akateeminen tutkinto. Sen perusteella ei voi esittää oletuksia, että akateemiset olisivat sellaisia tai tällaisia. Tai no, tietysti voi, mutta eivät ne ole mitenkään uskottavia. Ketjussa esitettyjä ominaisuuksia löytyy yhtä lailla akateemisista kuin duunareistakin (jos siis haluaa käyttää aloituksen jaottelua).

Vierailija
32/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää kynästä, toiset työkaluista. Valitse siitä sitten.

Vierailija
33/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta ei yksinään, siihen vaikuttaa moni muukin asia.

Vierailija
34/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panevat vähemmän ja puhuvat enemmän.

Vierailija
35/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän omani on? Tai no eihän kyllä akateeminen olekkaan kun mitään käynytkään.

Osaa korjata kotona kaikki perusasiat, autot kiinnostaa kovasti ja osaa korjailla sekä laittaa. Ei puhu hyvin kieliä, mutta matemaattiset aineet hallussa loistavasti. Ei ole käynyt kuin peruskoulun mutta johtaa isoa firmaa, ylempänä vain toimitusjohtaja. Ei usko koulutukseen vaan kokemukseen sekä sisuun. Ei juo kuin max. 3-5krt vuodessa. Rauhallinen, puhuu vähän mutta asiaa eikä lähde "poikien juttuihin" kovin mielellään mukaan. Pelaa kuitenkin xboxia, mutta ei sitäkään joka päivä. Osaa selittää miksi mitäkin tapahtuu (fysiikka/kemia) ja teki opiskellessani lukiossa matematiikan läksyni ihmetellen miten en voi älytä. Siivoaa usein ja valittaa aiemmin sotkuisuudesta ja vaatteistani jotka lojuvat lattialla. Hän tekee meillä aina ruoan. Pukeutuu siististi ja huolehtii hiuksista/hygieniasta, mutta ei kuitenkaan hirmu innokas tai kiinnostunut ulkonäöstään.

Vierailija
36/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Käsittääkseni akateemisuus tarkoittaa sitä, että henkilöllä on akateeminen tutkinto. Ja se ei ihan oikeasti kerro ihmisestä mitään muuta kuin sen, että hänellä on akateeminen tutkinto. Sen perusteella ei voi esittää oletuksia, että akateemiset olisivat sellaisia tai tällaisia. Tai no, tietysti voi, mutta eivät ne ole mitenkään uskottavia. Ketjussa esitettyjä ominaisuuksia löytyy yhtä lailla akateemisista kuin duunareistakin (jos siis haluaa käyttää aloituksen jaottelua).

[/quote]

Kyllä se kertoo. Työ ja koulutus yhdistää ihmisiä keskimäärin. Työ ja koulutus siis korreloivat ihmisen persoonan kanssa merkitsevästi, jos verrokkiryhmä on satunnainen joukko ihmisiä.

Vierailija
37/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin duunari kanssa ja koko ajan häiritsi se että mies on mua yksinkertaisempi.

Nykyään jo toistakymmentä vuotta naimisissa akateemisen miehen kanssa. On älykäs, remontoi täysin itse meille vanhan talon. On huolellinen, luotettava ja henkisesti tasapainossa. Lisäksi meillä on mukava elintaso. Erittäin iso ero käytännössä exään.

Vierailija
38/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:51"]Ennen olin duunari kanssa ja koko ajan häiritsi se että mies on mua yksinkertaisempi.

Nykyään jo toistakymmentä vuotta naimisissa akateemisen miehen kanssa. On älykäs, remontoi täysin itse meille vanhan talon. On huolellinen, luotettava ja henkisesti tasapainossa. Lisäksi meillä on mukava elintaso. Erittäin iso ero käytännössä exään.
[/quote]

Pakko sanoa että olen kateellinen .itse olen naimisissa kiltin mutta heikkolahjaisen miehen kanssa. Kaikki on hidasta ja se kyllä näkyy elintasossakin. Onnittelut sinulle.

Vierailija
39/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen duunarini on moninkertaisesti fiksumpi ja keskustelutaitoisempi kuin akateeminen exäni. Ja taiteellisempikin vielä.

Vierailija
40/82 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:04"]

Mitä käytännön eroja niin kuin arjessa, käytöksessä ym.?

[/quote]

ei tarvitse keskustella pahvilaatikon tasoisen kanssa.

t. m46