Kaikki englantia osaavat tänne!
Englannin yo-kirjoitukset ovat jo lähellä ja paniikki iskee. Olen aina ollut surkea englannissa, mutta sattuneesta syystä se on nyt pakko kirjoittaa. Pyytäisin siis teiltä arvon av-mammoilta apua; laittakaa tähän ketjuun mitä tahansa hyödyllistä sanastoa, fraaseja/sanontoja (erityisesti kirjoitelmaa varten), kielioppia tai vinkkejä. :) Tavoitteena on siis ainoastaan päästä läpi, joten ihmeellisen kikkailun sijaan on ehkä parempi keskittyä niihin perusasioihin :D Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (28)
So it seems that Mother Nature has a trick or two to teach mankind yet, but then she has been around for much longer than we have. Perhaps in the future it's not going to be the energy hungry, pollutant rich, industrial fabrication processes we've seen thus far that will yield the technologies to solve our energy requirements. Instead, our salvation may come in the form of a humble algae that has managed to survive for more than 100 million years.
Olisiko ollut viisaampaa opiskella tosissaan siitä asti, kun englanti tuli lukujärjestykseesi. On nimittäin turha ummistaa, jos huonot on jo housuissa, ja siitähän tässä itse asiassa on jo kysymys. Ei ole olemassa mitään hokkuspokkustemppuja, on vain raaka työ ja siihen ei enää ole aikaa.
Luetun ymmärtämisen tehtävissä teksti kannattaa kammata lause lauseelta läpi. Oikea vastaus löytyy aina jostakin lauseesta, tai sitten jokin lause sulkee pois väärän vastauksen.
Ei siis kannata yrittää ymmärtää tekstin yleistä sanomaa tms. ja päätellä vastausta sen perusteella, vaan kysymys kerrallaan etsiä ne oikeat lauseet tekstin seasta.
oon 12w ja ymmärsin nää kaikki :Dd oon muutenkin meijän luokan paras englannissa :D
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
All things considered, a woodchuck would chuck so much wood he wouldn't know how much wood he chucked.