Lapsi soitetaan joka viikko hakemaan päiväkodista täiden takia
Menetän kohta järkeni. Usean viikon ajan lapseni päiväkodista on soitettu kerran viikossa, että hänet pitää hakea koska häneltä on löytynyt täitä. Emme ole kotona havainneet ainuttakaan täitä, ei elävää eikä kuollutta, eikä yhtään täin munaa. Meillä on ollut aiemmin lapsilla täitä, joten toimenpiteet ovat tutut ja täiden ja saivareiden ulkonäkö hyvin selvillä.
Olemme kuitenkin säntillisesti hoitaneet, siivonneet ja pyykänneet. Toissapäivänä sain loput pyykit pestyä viikko sitten alkaneen urakan jälkeen. Koko perhe hoidettu, joka ikinen vaate ja petivaate pesty, tyynyt, peitot ja patjat saunotettu, pehmolelut eivät ole olleet käytössä, harjat ja muut hiustuotteet pakastettu 2 vrk, pesin jopa matot ja koko talon lattiasta kattoon. Tämä vaikka yhtään ainutta täitä ei löytynyt 3 viikkoa, kaksi viikkoa eikä viikko sitten kenestäkään, mutta koska tämä oli jo kolmas kerta, niin otin vapaata töistä operaation vuoksi, koska päiväkodista on annettu vahvasti ymmärtää että hoitoa ei ole tehty kunnolla. Olemme myös kammanneet tavallisella ja sähköisellä täikammalla joka ilta. Ei ole löytynyt mitään.
Tänään kuulemma useampi elävä täi jälleen havaittu lapsen päässä ja annettiin ymmärtää että meidän lapsi levittää niitä kun ei hoideta kunnolla. Ne kuitenkin ovat kadonneet jälleen kerran matkalla kotiin, koska edelleenkään niitä ei löytynyt yhtään. Maanantaina viedyt puhtaat varavaatteet, kengät, hanskat ja pipot pakattuna muovipussiin, ettei täit leviä enempää. Täituotteisiin on nyt tuhlattu rahaa valtavasti ja harkitsen vakavasti irtisanoutumista töistä, että tämä helvetti loppuu.
Kommentit (16)
Mä ainakin sanoisin että pitää yhdessä tarkistaa lapsen pää, ennen kuin otan kotiin ja jos ei mitään löydy niin jää hoitoon.
Jos poika niin aja kaljuksi, pääsee helpoiten eroon ilman hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos poika niin aja kaljuksi, pääsee helpoiten eroon ilman hoitoja.
Tyttö on, muuten olisin jo vetänyt kaljuksi.
Miten niillä on siellä aikaa kammata yhden lapsen tukkaa?!!!
Vierailija kirjoitti:
Ovat kuulemma syynänneet kaikkien ryhmän lasten päät lampulla.
Pojat on helppoja. Hoitajat sanoi et täi näkyi. Minä katsoin ei näkyny. Vedin millisiiliksi ja vein hoitoon. Täit eivät viihdy lyhyissä hiuksissa.
Lampulla? Eihän se ole mikään täitarkastus!! Onko sieltä päästä löytynyt niitä käveleviä täitä? Ihmisen päässä kun on milloin mitäkin hiukkasia, eikä ne ole täitä.
Minä pyytäisin päiväkotia seuraavalla kerralla ottamaan lapsen päästä löydetyt täit talteen ja näyttämään sinulle.
Tosin toteaisin, että jos täitä on vain vähän, niitä ei ole välttämättä helppo havaita. Pojan koulussa oli täiepidemia ja pojankin päätä rupesi kutittamaan. Hankin täikamman, kävin sen kanssa läpi pojan pään, mutta en löytänyt mitään. Varmuuden vuoksi pyysin häntä vielä käymään kouluterveydenhoitajan tutkittavana. Hänkään ei löytänyt mitään. Noin kuukausi tämän jälkeen kuitenkin löysin täitä omista hiuksistani (olin kerran lainannut kampaa pojalleni). Siinä vaiheessa niitä oli jo selvästi myös poikani hiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Lampulla? Eihän se ole mikään täitarkastus!! Onko sieltä päästä löytynyt niitä käveleviä täitä? Ihmisen päässä kun on milloin mitäkin hiukkasia, eikä ne ole täitä.
Kysyin tänään monta kertaa että onko siellä varmasti ollut elävä, liikkuva täi. Kuulemma niitä oli useampi. Ja useampi lapsi oli jo kuulemma haettu asian vuoksi. Ei voi laittaa lasta nukkumaan siellä, jos päässä on täitä. Oikein syyllistävään sävyyn.
Kummallista. Oon vakaope ja en oo nähnyt IKINÄ päiväkodin työntekijöiden käyvän läpi lapsen hiuksia täitä etsien.
Onkohan sillä hoitajalla/ opella nyt joku oma neuroosi niistä täistä...Tosiaan kannattaa seuraavaksi mennä heti paikalle ja katsoa itse se pää hoitajan kanssa.
Ja ps. Hienoa että teette hoidon ja siivoukset huolellisesti. Oikeasti ihan kaikki eivät tee, esimerkiksi nyt oikeasti syyhyä ja kihomatoja on PALJON liikkeellä. Täihin en oo itse vielä koskaan törmännyt.
https://www.ruohonjuuri.fi/blogs/ajankohtaista/taiden-karkoitus-luonnon…
Koita näillä ohjeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etteikö olisi hilsettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etteikö olisi hilsettä
Oikeasti olen aika varma että hilsettä se on. Täishampoo kuivattaa päänahkaa. Se alkaa kutista ja lapsi raapii päätään, jolloin hysteerinen hoitaja ajattelee että nyt sillä Liisalla on edelleen täitä kun kotona ei hoideta. Näkee päässä hilsettä ja luulee saivareiksi. Kierre on valmis.
Luin töiden takia. Ihmettelin vähän että pitääkö päikyn tätien yhtäkkiä kesken päivän lähteä toisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Oon vakaope ja en oo nähnyt IKINÄ päiväkodin työntekijöiden käyvän läpi lapsen hiuksia täitä etsien.
Onkohan sillä hoitajalla/ opella nyt joku oma neuroosi niistä täistä...Tosiaan kannattaa seuraavaksi mennä heti paikalle ja katsoa itse se pää hoitajan kanssa.
Ja ps. Hienoa että teette hoidon ja siivoukset huolellisesti. Oikeasti ihan kaikki eivät tee, esimerkiksi nyt oikeasti syyhyä ja kihomatoja on PALJON liikkeellä. Täihin en oo itse vielä koskaan törmännyt.
Meillä on jatkuvasti täitä koulussa ja päiväkodissa. Ehkä joku paikallinen harvinaisen sitkeä lajike, tai joku paikallinen perhe joka ei hoida.
ok