Mies: kuinka tärkeää sinulle on olla isä?
Oletko jo isä, haluatko ehdottomasti tulla isäksi, onko se yksi rooli muiden joukossa tai tärkein asia maailmassa, vai oletko suorastaan isyyttä vastaan?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:37"]Minulle on hyvin tärkeää, etten ole isä. En näe mitään ideaa siinä, että uhraisin valtavasti aikaa, rahaa ja energiaa johonkin niin tyhjänpäiväiseen.
[/quote]
Olitko sinä vanhemmillesi tyhjänpäiväinen?
Miehet tykkää kehua isä-statuksella työpaikoilla, mutta harvemmin ne kotona osallistuu.
Minulle on miehenä tärkeintä, että lapset kohottavat ulkoista imagoani ja että voin ylpeillä heillä. Haluan, että lapseni ovat hyviä koulussa ja mieluiten niissä samoissa aineissa joissa itse olin hyvä. Olisi kauheaa saada tyhmä lapsi. On myös hyvin tärkeää, etteivät lapset mitenkään pilaa mainettani, ja siksi vaikenen visusti kaikista heidän ongelmistaan. Mitä tulee heidän psyykkiseen oirehtimiseensa ja sen hoitoon, minulle on tärkeämpää leimautumisen välttäminen kuin avun saaminen. En ole itsekään koskaan apua hankkinut ja näin hyvä ihminen tuli.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:38"]
Saan paskamyrskyn aikaan mutta puhun omasta ja muutaman muun isäkaverini puolesta: isyys on tylsää. Oma vaimoni ottaa äitiyden tosissaan ja hän on hyvä siinä, mutta itseäni ei vain jaksa kiinnostaa. Juu, onhan se kiva kun poika menestyy lätkässä mutta vanhempainillat, syöttöhetket, lapsiperhereissut, uhmakohtaukset, lelukasat, lasten kiljuminen ilosta tai muusta, koulumenestyksen seuraaminen, tarkat rutiinit, allergiat, harrastuksiin kuskaus, rahan menetys jne Jne. ovat aivan helvetin vastenmielisiä ja tunnen pilanneeni elämäni kun hankin lapsia. En kadu lapsiani, mutta jos olisin nähnyt elämäni ennen kuin tein ratkaisun hankkia kaksi lastani vaimoni kanssa, olisin valinnut toisin. Lapseton elämä sopi minulle ja haikailen alitajunnassani sinne takaisin vaikka tietysti tiedän että se on mahdotonta ja väärin.
[/quote]
Just ton takia en halua lapsia. Jaksaisin lapsia ehkä tunnin päivässä eli minusta olisi tullut hyvä isä... Valitettavasti naisena se äitiyden rooli on niin raskas ja täysivaltainen etten voisi kuvitella alkavani tuohon.
Sullehan on ihan mahdollista ottaa ero ja alkaa etäisäksi. Saat elämän ja ne pennut.
[/quote]"alkaa etäisäksi" ja jättää vastuu toiselle kannattavaksi. Ja lapset käytännössä isättömäksi. Ei hyvä. Pikkulapsi aika on hetkessä ohi ja lapset maailmalla. Sitten sitä omaa aikaa taas riittää. Lapsista kannattaa nauttia silloin kun he ovat pieniä. Se aika on häviävän pieni osa ihmisen elämää.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:10"]
Saan paskamyrskyn aikaan mutta puhun omasta ja muutaman muun isäkaverini puolesta: isyys on tylsää. Oma vaimoni ottaa äitiyden tosissaan ja hän on hyvä siinä, mutta itseäni ei vain jaksa kiinnostaa. Juu, onhan se kiva kun poika menestyy lätkässä mutta vanhempainillat, syöttöhetket, lapsiperhereissut, uhmakohtaukset, lelukasat, lasten kiljuminen ilosta tai muusta, koulumenestyksen seuraaminen, tarkat rutiinit, allergiat, harrastuksiin kuskaus, rahan menetys jne Jne. ovat aivan helvetin vastenmielisiä ja tunnen pilanneeni elämäni kun hankin lapsia. En kadu lapsiani, mutta jos olisin nähnyt elämäni ennen kuin tein ratkaisun hankkia kaksi lastani vaimoni kanssa, olisin valinnut toisin. Lapseton elämä sopi minulle ja haikailen alitajunnassani sinne takaisin vaikka tietysti tiedän että se on mahdotonta ja väärin.
[/quote]
Just ton takia en halua lapsia. Jaksaisin lapsia ehkä tunnin päivässä eli minusta olisi tullut hyvä isä... Valitettavasti naisena se äitiyden rooli on niin raskas ja täysivaltainen etten voisi kuvitella alkavani tuohon.
Sullehan on ihan mahdollista ottaa ero ja alkaa etäisäksi. Saat elämän ja ne pennut.
[/quote]"alkaa etäisäksi" ja jättää vastuu toiselle kannattavaksi. Ja lapset käytännössä isättömäksi. Ei hyvä. Pikkulapsi aika on hetkessä ohi ja lapset maailmalla. Sitten sitä omaa aikaa taas riittää. Lapsista kannattaa nauttia silloin kun he ovat pieniä. Se aika on häviävän pieni osa ihmisen elämää.
[/quote]
Elämässä pitää miettiä mitä haluaa eikä uhrautua. Etäisä voi olla parempi kuin isä, joka on paikalla mutta ei läsnä...
Itselleni on todella tärkeää tulla isäksi. Olen aina halunnut lapsia ja rakastan lapsia. Menen juuri avovaimon kanssa naimisii ja ehkäsy ollaan jätetty jouluna pois. Olisi halunnut aikaisemminkin jo lapsia mutta eka piti hankkia työpaikat ja talous vakaaksi nyt saa lapsia tulla.
Nuorimies25
Vihaan lastani ja elämääni. Elämäni suurin vahinko eli virhe.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:41"]
Olen yh-isä ja lapset ovat tärkein asia elämässäni. Naisiin en enää aio aikaani tai energiaani tuhlata tai rahaa. Käytän kaiken perheeni hyväksi. Lapset tuo onnen ja taspainon elämään.
[/quote]
Minkä vuoksi et osaa elää onnellista ja tasapainoista elämää ilman lapsia?
[/quote]
Koska hänellä ON lapsia, tollo!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:41"]
Olen yh-isä ja lapset ovat tärkein asia elämässäni. Naisiin en enää aio aikaani tai energiaani tuhlata tai rahaa. Käytän kaiken perheeni hyväksi. Lapset tuo onnen ja taspainon elämään.
[/quote]
Minkä vuoksi et osaa elää onnellista ja tasapainoista elämää ilman lapsia?
[/quote]
Sulla ei vissiin ole lapsia?
[/quote]
Ei, mutta minulla on onnellinen ja tasapainoinen elämä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:37"]
Minulle on hyvin tärkeää, etten ole isä. En näe mitään ideaa siinä, että uhraisin valtavasti aikaa, rahaa ja energiaa johonkin niin tyhjänpäiväiseen.
[/quote]
Harmittaako sua koskaan, etteivät vanhempasi soveltaneet samaa ajattelutapaa sinuun? =)
[/quote]
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Vanhempanihan nimenomaan uhrasivat aikaa, rahaa ja energiaa meihin lapsiin. Minä teen kuitenkin itse omat elämääni koskevat päätökset. En ole matkinut vanhempiani kouluttautumisessa, ammatinvalinnassa, asumismuodossa tai harrastuksissa, enkä koe tarvetta matkia heitä tässäkään asiassa. Vanhempieni valinnat eivät kuulu minulle sen enempää kuin omat valintani kuuluvat heille. -2
Lapset ovat minulle tärkeitä ihmisiä. Eli isänä olo on minulle hieno juttu.
Kumma juttu, että velojen pitää aina tulla tällaisiin ketjuihin. Velat on kaikki samanlaisia, oli mies tai nainen.
Miten musta tuntuu siltä, että muutamat ekan sivun runolliset tekstit isyyden ihanuudesta on kirjoittanut nainen...
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:09"]
Kumma juttu, että velojen pitää aina tulla tällaisiin ketjuihin. Velat on kaikki samanlaisia, oli mies tai nainen.
[/quote]
Tässä kysyttiin ihan kaikkien mielipiteitä, vapaaehtoisesti lapsettomienkin mielipiteet ovat tervetulleita ja mielenkiintoisia.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:11"]
Miten musta tuntuu siltä, että muutamat ekan sivun runolliset tekstit isyyden ihanuudesta on kirjoittanut nainen...
[/quote]
Ihan selvästi naisten kirjoittamia, vain naiset kirjoittavat tuolla tavalla lapsista.
Vaikka on varmasti miehiä, jotka rakastavat lapsiaan ja tykkäävät perhe-elämästä, mutta ei ne kirjoita mitään tuollaisia "rakkausrunoja" lapsistaan.... :D
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:04"]
"Kuin kuka tahansa normaali ihminen"? Anteeksi, mutta tuo kuulostaa siltä, ettei miehesi ole miettinyt asiaa ollenkaan vaan tehnyt vain lapset, koska se on "normaalia" ja niin kuuluu tehdä. Ei siis siksi, että asia olisi ollut hänelle henkilökohtaisesti tärkeä.
[/quote]
Kaikille eläville organismeille on luonnollista haluta lisääntyä. Miksei siis ihmiselle? Miehelläkin voi olla vauvakuume, ei se ole vain naisten juttu. Kummallista edes ajatella niin.
Mieheni tuli isäksi 41-vuotiaana, hän oli kyllä ehtinyt ajatella asiaa kerran jos toisenkin. Hän halusi lapsen, hän sai lapsen, nyt hän on onnellisempi kuin olisi koskaan voinut kuvitellakaan.
Miksi ihmeessä se jurppii täällä ihmisiä, että mies rakastaa lastaan ja onnellinen? Kateusko vaivaa?
[/quote]
Joo, ja kaikille eläville orgasmeille on luonnollista haluta lisääntyä paljon. Yksiavioisuus ei siis ole luonnollista. Miksei naapurin pirkon pedissä pomppaavaa miestä sitten pidetä normaalina vaan sikana?
[/quote]
Miten se liittyy siihen, miten tärkeältä isyys tuntuu?
Tämä mielenkiintoinen ketju ansaitsee noston.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:11"]
[/quote]
Mulle tuli ihan sama mieleen.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:20"]
Miehet tykkää kehua isä-statuksella työpaikoilla, mutta harvemmin ne kotona osallistuu.
[/quote]
Itse en ole onneksi törmännyt tällaiseen. En kyllä ymmärrä, mitä kehumista tuossa on. "Ihailkaa minua. Olen todistettvasti harrastanut seksiä"? Katsotaan niitä meriittejä uudelleen, kun lapsi on kasvatettu kunnolla ja saatu hyvin oman elämänsä alkuun. -2
[/quote]