Kadehdin hulluna vanhaa kaveriani, en jaksa enää!
Törmäsin vanhaan lukiokaveriini viime viikolla ja siotä asti on ottanut päähän. Tämä tyttöu oli ennen pullukka ja hiljainen nörtti, joka oli kuitenkin meidän kaveriporukassamme. Lukion jälkeen yhteydenpito katkesi, mutta osuttiin vastakkain vanhassa kotikaupungissamme ja päätettiin mennä kahville vaihtamaan kuulumisia. Tästä sanotaan vaikka, Jaana, on laihtunut ja muuttunut, oli jotkut kalliit vaatteetkin päällä. Naamasta lähtenyt läski ja on ihmeen hyvännäköinen, mies, joka saapui hakemaan minua kaupungilta, ainakin viitsi lehua myöhemmin ja ärsyttää minua. En päässyt hakemalleni opiskelualalle aikoinaan, mutta Jaana on päässyt. Alakin on vielä sellaine, josta moni voi vain haaveilla. On päässyt matkustelemaan ja näkemään ja tekemään kaikenlaista. Itse jurraan täällä samassa kaupungissa ja olen työssä, jost en silloin lukiossa ollessamme kyllä todellakaan haaveillut. Rahaa ei ole ja mieskään ei sitä kotiin tuo. Sitten tulee tuommoinen ihminen vastaan, jonka syliin on tullut kaikkk. Tuntuu tosi epäreilulta ja vihaan kadehtia tuota naista. En haluaisi olla näin kateellinen, mutta en halua nähdä enää tuota Jaanaa. Tiesin tietenkin, miten hulppeaa elämää hän elää, mutta tuntuu pahalta, kun omia kasvoja vasten oikein hierotaan toisen menestystä ja oma epäonnistuminen. Oli Pakko purkaa, sori
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:12"]
En sano, ettei "Jaanalla" saisi olla kaikkea tätä, utta kyllähän se kurjalta tuntuu, kun toine onnistuu kaikessa mitä tekee ja itsellä ei taas mikään ikinä onnistu. Eikö kukaan muu muka ole koskaan ollut samassa tilanteessa? Ap.
[/quote]
Eli Jaana on epäonnistunut kouluikäisenä, sinä aikuisena. Miten niin ei men tasan?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"] Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap. [/quote] Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon. Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos. [/quote] Millä köyähn perheen tyttö valmennuskurssin maksaa? Tonni ja asumiskulut päälle. En myöskään usko olevani tarpeeksi älykäs oikikseen. Joku haukkui persuksi, mutta äänestän sossuja ja keskustaa. Ap.
[/quote]
Et päässyt ekalla yrittämällä joten sinulla oli vuosi aikaa käydä töissä ja rahoittaa valmennuskurssi. Niitä on myös etäkursseina.
Se nyt on varmasti kaikille ketjua seuraaville selvää ettet ole kauhean älykäs. Kateelliset ihmiset harvoin ovat.
[/quote]
Älykkyydelleni en voi litään, ihmisiä me tyhmätkin olemme. Toivottavasti muistat tämän myös omassa elämässäsi. Ap.
ei oikis vaadi niinkään älyä, vaan istumalihaksia :)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:06"]
[/quote]
..eli leveää ja pieniä elämäniskuja puskuroivaa peräpäätä!
Mä olen just tuollainen "Jaana". Olin nörtti lukutoukka, jonka kanssa oltiin säälistä kavereita. Niinpä musta kasvoikin erittäin itsenäinen ja vahva nainen, ja lisäksi kosmopoliitti. Minulla on ystäviä kaikkialla maailmassa. Ei ole miestä eikä perhettä, mutta ehkä vielä joskus. Kaverit jäi kotopuoleen, menivät naimisiin ja tekivät lapsia. Sinne kun menee, on kuin aika olisi pysähtynyt. Naamat vaan on vanhemmat. Tulee tosi epätodellinen olo.
Kai siinä on se, että kun tuntee, ettei kelpaa sellaisena kuin on, kasvattaa vahvan itsetunnon ja haluaa kokeilla siipiään, eikä vaan jäädä lukioaikaisille laakereilleen lepäilemään.
Mutta ap, ei sun ole vielä liian myöhäistä nähdä maailmaa. Menoksi vaan. Jaanakin voi pokata maailman ihanimman miehen jo huomenna. :)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"] Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap. [/quote] Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon. Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos. [/quote] Millä köyähn perheen tyttö valmennuskurssin maksaa? Tonni ja asumiskulut päälle. En myöskään usko olevani tarpeeksi älykäs oikikseen. Joku haukkui persuksi, mutta äänestän sossuja ja keskustaa. Ap.
[/quote]
Et päässyt ekalla yrittämällä joten sinulla oli vuosi aikaa käydä töissä ja rahoittaa valmennuskurssi. Niitä on myös etäkursseina.
Se nyt on varmasti kaikille ketjua seuraaville selvää ettet ole kauhean älykäs. Kateelliset ihmiset harvoin ovat.
[/quote]
Älykkyydelleni en voi litään, ihmisiä me tyhmätkin olemme. Toivottavasti muistat tämän myös omassa elämässäsi. Ap.
[/quote]
Ei oikikseen pääsy vaadi kuin työtä -onnistuu myös tyhmemmältä. Ryhdistäydy!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:06"]
[/quote]
Niin totta. Pääsykoekirjoissa ei ole mitään vaikeaa tai oivellettavaa, muistettavaa vain ihan pirusti. Ilman valmennuskurssiakin voi päästä sisään eikä tosiaan tarvitse olla älykäs. Mutta tämä aloitus on taas tutun provotehtailijan tuotoksia, tyyli paljastaa...
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen... [/quote] On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.
[/quote]
25-vuotias on vielä tosi nuori. Joskus oli hesarissa juttu jostain miehestä, joka oli saanut pitkän vankilatuomion. Pääsi vapaaksi yli 30-vuotiaana, meni sen jälkeen vasta lukioon, sitten opiskeli lääkäriksi ja on nykyään joku kirurgi tms. Susta voi tulla ihan mitä vaan mihin sun rahkeet riittää. Tai sitten voit vaan olla ja jatkaa nykyisellä linjalla tekemättä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kuluu se aika niinkin ja se muuten kuluu sitten nopeasti.
[/quote]
Tästä on hyötyä vain jos aikoo kirurgiksi! Lähestulkoon kaikilla muilla ammattikunnilla (pl sosiaali- ja terveysala) työllistyminen on täysin tuuripeliä. Jos ei ole vielä liki 30-vuotiaana keksinyt mitä haluaa opiskella, tulisi vain tyytyä tilanteeseensa. Kukaan ei palkkaa yli kolmekymppistä vastavalmistunutta, kun on nuorempia ja/tai kokeneempia tarjolla. Tässä taloustilanteessa voi unohtaa turhan haihattelun.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen... [/quote] On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.
[/quote]
25-vuotias on vielä tosi nuori. Joskus oli hesarissa juttu jostain miehestä, joka oli saanut pitkän vankilatuomion. Pääsi vapaaksi yli 30-vuotiaana, meni sen jälkeen vasta lukioon, sitten opiskeli lääkäriksi ja on nykyään joku kirurgi tms. Susta voi tulla ihan mitä vaan mihin sun rahkeet riittää. Tai sitten voit vaan olla ja jatkaa nykyisellä linjalla tekemättä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kuluu se aika niinkin ja se muuten kuluu sitten nopeasti.
[/quote]
Tästä on hyötyä vain jos aikoo kirurgiksi! Lähestulkoon kaikilla muilla ammattikunnilla (pl sosiaali- ja terveysala) työllistyminen on täysin tuuripeliä. Jos ei ole vielä liki 30-vuotiaana keksinyt mitä haluaa opiskella, tulisi vain tyytyä tilanteeseensa. Kukaan ei palkkaa yli kolmekymppistä vastavalmistunutta, kun on nuorempia ja/tai kokeneempia tarjolla. Tässä taloustilanteessa voi unohtaa turhan haihattelun.
[/quote]
Usko sinä ihan vapaasti niin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:57"]
Törmäsin vanhaan lukiokaveriini viime viikolla ja siotä asti on ottanut päähän. Tämä tyttöu oli ennen pullukka ja hiljainen nörtti, joka oli kuitenkin meidän kaveriporukassamme. Lukion jälkeen yhteydenpito katkesi, mutta osuttiin vastakkain vanhassa kotikaupungissamme ja päätettiin mennä kahville vaihtamaan kuulumisia. Tästä sanotaan vaikka, Jaana, on laihtunut ja muuttunut, oli jotkut kalliit vaatteetkin päällä. Naamasta lähtenyt läski ja on ihmeen hyvännäköinen, mies, joka saapui hakemaan minua kaupungilta, ainakin viitsi lehua myöhemmin ja ärsyttää minua. En päässyt hakemalleni opiskelualalle aikoinaan, mutta Jaana on päässyt. Alakin on vielä sellaine, josta moni voi vain haaveilla. On päässyt matkustelemaan ja näkemään ja tekemään kaikenlaista. Itse jurraan täällä samassa kaupungissa ja olen työssä, jost en silloin lukiossa ollessamme kyllä todellakaan haaveillut. Rahaa ei ole ja mieskään ei sitä kotiin tuo. Sitten tulee tuommoinen ihminen vastaan, jonka syliin on tullut kaikkk. Tuntuu tosi epäreilulta ja vihaan kadehtia tuota naista. En haluaisi olla näin kateellinen, mutta en halua nähdä enää tuota Jaanaa. Tiesin tietenkin, miten hulppeaa elämää hän elää, mutta tuntuu pahalta, kun omia kasvoja vasten oikein hierotaan toisen menestystä ja oma epäonnistuminen. Oli Pakko purkaa, sori
[/quote]
Ihan vitun oikein sulle. Loistava tuhkimotarina taas!
Nouse ylös ja tee jotain itse! Hae kouluun, et ole liian vanha. Yli kolmekymppisetkin menee opiskelemaan. Hae suoraan kolmannen asteen koulutukseen niin monesti työllistymismahdollisuuskin on parempi.
Matkustele ja elä elämääsi myös itse! Ei sen miehen tarvitse olla koko ajan mukana. Itsellä on moottoripyörä ja ei mies aina lähde mukaan reissuille. Lähden monesti itse ajelemaan ympäri Suomea. Ulkomaillakin voi käydä yksin, kunhan olet saanut rahaa sieltä töistä mihin opiskelet.
Älä luovutua, elämä on vielä edessä!!!
T: N 21v
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:23"]Nouse ylös ja tee jotain itse! Hae kouluun, et ole liian vanha. Yli kolmekymppisetkin menee opiskelemaan. Hae suoraan kolmannen asteen koulutukseen niin monesti työllistymismahdollisuuskin on parempi.
Matkustele ja elä elämääsi myös itse! Ei sen miehen tarvitse olla koko ajan mukana. Itsellä on moottoripyörä ja ei mies aina lähde mukaan reissuille. Lähden monesti itse ajelemaan ympäri Suomea. Ulkomaillakin voi käydä yksin, kunhan olet saanut rahaa sieltä töistä mihin opiskelet.
Älä luovutua, elämä on vielä edessä!!!
T: N 21v
[/quote]
Olipas ihana viesti, kannustava ja positiivinen, tulin hyvälle mielelle. Tässä ap:lle hyvä neuvo.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"] Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap. [/quote] Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon. Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos. [/quote] Millä köyähn perheen tyttö valmennuskurssin maksaa? Tonni ja asumiskulut päälle. En myöskään usko olevani tarpeeksi älykäs oikikseen. Joku haukkui persuksi, mutta äänestän sossuja ja keskustaa. Ap. [/quote] Et päässyt ekalla yrittämällä joten sinulla oli vuosi aikaa käydä töissä ja rahoittaa valmennuskurssi. Niitä on myös etäkursseina. Se nyt on varmasti kaikille ketjua seuraaville selvää ettet ole kauhean älykäs. Kateelliset ihmiset harvoin ovat. [/quote] Älykkyydelleni en voi litään, ihmisiä me tyhmätkin olemme. Toivottavasti muistat tämän myös omassa elämässäsi. Ap.
[/quote]
En ole toisin väittänytkään. Älykkyyttäkin voi muuten parantaa, eikä oikis edes mitään kummoista älykkyyttä vaadi. Sinnikkyyttä ja istumalihaksia lähinnä.
Ja kivastihan elämäsi on mennyt jos sinulla on töitä ja ihana mies. Et mitenkään voi tieää mitä Jaanan elämässä menee.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:12"]
En sano, ettei "Jaanalla" saisi olla kaikkea tätä, utta kyllähän se kurjalta tuntuu, kun toine onnistuu kaikessa mitä tekee ja itsellä ei taas mikään ikinä onnistu. Eikö kukaan muu muka ole koskaan ollut samassa tilanteessa? Ap.
[/quote]
Miten niin kaikessa? Juurihan olet kuvaillut hänen nuoruuttaan ja ei kovin herkulta vaikuttanut. Ehkä hän on nuoruudestaan saanut voimaa ja oppinut kanavoimaan huonot hetkensä hyväkseen. Tosi hieno juttu.
Onks tää provo :D ap on niin hirvee!
Onko tässä käynyt niin, että tämä nörtti tyttö on opiskellu ahkerasti, ja sinua ei opiskelu kiinnostanut vaan biletit jokaviikonloppu?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:30"]
[/quote]
Vaikka olisi provokin, niin tämä provo on kyllä monen elämässä niin totta.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:30"]
[/quote]
Vaikka olisi provokin, niin tämä provo on kyllä monen elämässä niin totta.
[/quote]
Pakko kai se on vaan uskoa että tollasiakin ihmisiä kuin ap on.. aika järkyttävää silti.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:55"]
[/quote]