Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehdin hulluna vanhaa kaveriani, en jaksa enää!

Vierailija
04.03.2015 |

Törmäsin vanhaan lukiokaveriini viime viikolla ja siotä asti on ottanut päähän. Tämä tyttöu oli ennen pullukka ja hiljainen nörtti, joka oli kuitenkin meidän kaveriporukassamme. Lukion jälkeen yhteydenpito katkesi, mutta osuttiin vastakkain vanhassa kotikaupungissamme ja päätettiin mennä kahville vaihtamaan kuulumisia. Tästä sanotaan vaikka, Jaana, on laihtunut ja muuttunut, oli jotkut kalliit vaatteetkin päällä. Naamasta lähtenyt läski ja on ihmeen hyvännäköinen, mies, joka saapui hakemaan minua kaupungilta, ainakin viitsi lehua myöhemmin ja ärsyttää minua. En päässyt hakemalleni opiskelualalle aikoinaan, mutta Jaana on päässyt. Alakin on vielä sellaine, josta moni voi vain haaveilla. On päässyt matkustelemaan ja näkemään ja tekemään kaikenlaista. Itse jurraan täällä samassa kaupungissa ja olen työssä, jost en silloin lukiossa ollessamme kyllä todellakaan haaveillut. Rahaa ei ole ja mieskään ei sitä kotiin tuo. Sitten tulee tuommoinen ihminen vastaan, jonka syliin on tullut kaikkk. Tuntuu tosi epäreilulta ja vihaan kadehtia tuota naista. En haluaisi olla näin kateellinen, mutta en halua nähdä enää tuota Jaanaa. Tiesin tietenkin, miten hulppeaa elämää hän elää, mutta tuntuu pahalta, kun omia kasvoja vasten oikein hierotaan toisen menestystä ja oma epäonnistuminen. Oli Pakko purkaa, sori

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen...
[/quote]

On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.

Vierailija
22/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpötystä. Et vain halua ottaa vastuuta omasta onnestasi vaan toivot että saisit onnen annettuna. Nyt kannattaa opetella pois tuosta asenteesta.

Ei suurimmalla osalla omistusasunnossa asuvista ole ollut mitään etukäteen. Aloittajaa pienestä omasta ja siirtykää sitten hiljalleen isompaan kun saatte lainaa pois. Opiskella voi iltaisin ja paljon netin kautta. Voi myös täydentää tai suunnata uudelle alalle oman alan täydennyskoulutusten kautta.

Kokemuksesta voin sanoa, että menestys vaatii helvetisti töitä ja todellista nöyryyttä. Mikään ei tule annettuna, ei ainakaan minulle.

Mitä haluaisit tehdä, jos saisit jakaa kortit uusiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan näytän ja vaikutan vanhojen koulukavereiden silmissä kuin ap. Tai jos en heidän niin uusien tuttavuuksien kanssa kyllä. Ei se minua haittaa, mutta joihinkin on tosi helppo tehdä vaikutus (koruilla, matkoilla, vaatteilla, hoidetuilla hiuksilla, kynsillä, meikillä ja hyvällä ryhdillä). En ole jättänyt mitään kohtaa itsestäni huomiotta ja olen aika kaukana siitä vähän epäsiististä teinistä joka olin koulussa. Tämä ulkonäkö on kuitenkin vain pintaa, ei se ole koko totuus. Sisimmässäni olen edelleen se sama vähän päähän potkittu ja syrjässä viihtyvä tyyppi, jolla on huono itsetunto. Pintakin voi kuitenkin tuoda menestystä, ei epäsiistille ja lihavalle kukaan tarjoa mitään mahiksia, itse ne on hankittava eikä koskaan ole ollut haittaa siitä että olen vaikuttanut/näyttänyt menestyjältä - silloinkin kun en ole sitä ollut. Joten ala vain ap katsoa itseäsi terveen kriittisesti ja tekemään parannuksia ulkonäköösi, lupaan että sitä kautta alkaa muutkin jutut tuulettua elämässäsi.

Vierailija
24/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminenkin kuulostaa kummalliselta. Jos ruokatottumuksesi ja liikunta-aktiivisuutesi eivät kohtaa, hae tukea ravitsemusterapeutilta tai lääkäriltä. Laihdutuskuurit on ihan turhia, tarvitset uutta suuntaa kokonaan pienin askelin.

Vierailija
25/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap. Jaana opiskeli, teki töitä ja reissasi lukion jälkeen vaikka se tarkoittikin välillä tiukkoja aikoja ja (taloudellista) epävarmuutta ja oman mukavuusalueen hylkäämistä. Nyt hän niittää niitä tuloksia.

Mitä sinä teit lukion jälkeen? Jämähdit ja läskistyit.

Vierailija
26/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno keskustelu :D Kai se evoluutio on tälläisiin tilanteisiin tarkoittanut kateuden tunteen, kun muilla näyttää menevän hyvin, niin saa pienen potkun persuuksille yrittää jotain vähän enemmän. Tai sitten ei. Kuitenkin, eiköhän se Jaanakin ole saanut töitä tehdä tuon nykyisen tilanteen eteen, tuskin ne tyhjästäkään on tulleet.

Vierailija
27/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:01"]

Mutta minusta on epäreilua, että toisella on kaikki ja minulla ei mitään. Miestä sillä ei oll ja siitä saan edes vähän lohtua. Ap.

[/quote]

Minusta olisi epäreilua jos joku saisi kaiken tekemättä mitään. Eli jos sinä olisit saanu kaiken vaikka olet lukion jälkeen vain homehtunut perseelläsi. No onneksi sinulla on se mies. Kunnes hän vaihtaa laihempaan ja nuorempaan.

Vierailija
28/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: mä olen aina mielenkiinnolla tutkinut niiden olemusta, jotka projisoivat menestystä. Se on aika tarkkaa hommaa ja samaa harrastusta suosittelen muillekin. Apinointiin menee niin paljon energiaa ettei sitä ehdi tuntea kateutta. Ja yksi päivä sä tajuat sen; kaappi on täyttynyt pikkuhiljaa designervaatteilla ja ylläsi on vain aitoja kulta- ja timanttikoruja. Älä tyydy mihinkään feikkiin tai puolivillaiseen. Vie aikaa koota tämä arsenaali pienehköllä palkalla, mutta se maksaa itsensä takaisin.

Vierailija
29/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen... [/quote] On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.

[/quote]

Lakkaa yrittämästä, kitisemästä, valittamasta ja kahdehtimasta. TEE.

Vierailija
30/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on niin turhaa. Omaa elämää voi muuttaa ihan miksi vaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Voit edelleen opiskella, voit vaihtaa työtä, voit muuttaa pois sieltä pikkukaupungista... mieti mitä tuo kadehtimasi ihminen on tehnyt. Hänkin on joutunut nuo asiat tekemään. Ei se kaikki hyvä taivaasta ole tippunut. Haluaisitko todella tehdä noita asioita? Opiskella lisää, vaativamman työn, muuttaa? Vai haluaisitko vain sen kivan palkan ja sen että voit kertoa entisille luokkakavereille miten hyvin menee, mutta et sitä kolikon toista puolta, joka ei välttämättä ole pelkästään kivaa? Hänen työnsä voi oikeasti olla stressaavaa ja vaativaa, haluaisitko saman työn? Ulkonäköönsä voi vaikuttaa todella paljon. Siitä täytyy vain kiinnostua ja siihenkin joutuu uhraamaan aikaa, joka on jostain muusta pois. Haluatko tehdä sen?

Toisekseen et tiedä hänen surujaan, joita voi olla paljonkin. Tuskin hän huolistaan ja murheistaan alkaa yhtäkkiä avautumaan vanhalle tutulle.

Itse olen 37 v. Päätimme vasta mieheni kanssa että nykyinen elämä pikkukaupungissa ei sittenkään ole sitä mitä haluamme loppu elämäksi. Myymme talon, pakkaamme lapset ja romppeet autoon ja lähdemme. Muutamme pois Suomesta ja katsomme mitä eteen tulee. Varman päälle voi laskea ja se voi olla kannattavaa, mutta jos oikeasti kadehtii jonkun toisen tekemisiä, silloin pitää uskaltaa muuttaa jotain omassa elämässä. Muuten katkeroituu.

Vierailija
31/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap.

Vierailija
32/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen... [/quote] On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.

[/quote]

25-vuotias on vielä tosi nuori. Joskus oli hesarissa juttu jostain miehestä, joka oli saanut pitkän vankilatuomion. Pääsi vapaaksi yli 30-vuotiaana, meni sen jälkeen vasta lukioon, sitten opiskeli lääkäriksi ja on nykyään joku kirurgi tms. Susta voi tulla ihan mitä vaan mihin sun rahkeet riittää. Tai sitten voit vaan olla ja jatkaa nykyisellä linjalla tekemättä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kuluu se aika niinkin ja se muuten kuluu sitten nopeasti.

Vierailija
33/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"]

Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap.

[/quote]

Kuulostat persun prototyypiltä!

Vierailija
34/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon.

Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos.

Vierailija
35/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"]Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap.
[/quote]Mikset yrittänyt oikikseen niin kauan että pääsit?

Vierailija
36/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Globaalisti katsottuna olet suhteellisen hyvin omaan sosioympäristöösi sopeutunut. Pysy vaan paikoillasi, kyllä kaikki järjestyy:)

Vierailija
37/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko yhtä kateellinen, jos Jaana ei olisi ollut lukioaikana pulleahko nörtti? Jos hän olisi ollut samanlainen kuin sinä? Harmittaako sinua se, että kaikista kavereistasi juuri Jaana menestyi elämässään? Hän, jota ainakin alitajuisesti pidit vähän luuserina?

Vierailija
38/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"]

[/quote]

Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon.

Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos.
[/quote]

Millä köyähn perheen tyttö valmennuskurssin maksaa? Tonni ja asumiskulut päälle. En myöskään usko olevani tarpeeksi älykäs oikikseen. Joku haukkui persuksi, mutta äänestän sossuja ja keskustaa. Ap.

Vierailija
39/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ylipainoknen, BMI 23, mutta kiinteytyä saisin. Ap.

Vierailija
40/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"] Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap. [/quote] Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon. Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos. [/quote] Millä köyähn perheen tyttö valmennuskurssin maksaa? Tonni ja asumiskulut päälle. En myöskään usko olevani tarpeeksi älykäs oikikseen. Joku haukkui persuksi, mutta äänestän sossuja ja keskustaa. Ap.

[/quote]

Kannattaa mennä kykyjensä mukaiseen paikkaan, minne ei kaiken maailman kursseja tarvita, so simple is that!