Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehdin hulluna vanhaa kaveriani, en jaksa enää!

Vierailija
04.03.2015 |

Törmäsin vanhaan lukiokaveriini viime viikolla ja siotä asti on ottanut päähän. Tämä tyttöu oli ennen pullukka ja hiljainen nörtti, joka oli kuitenkin meidän kaveriporukassamme. Lukion jälkeen yhteydenpito katkesi, mutta osuttiin vastakkain vanhassa kotikaupungissamme ja päätettiin mennä kahville vaihtamaan kuulumisia. Tästä sanotaan vaikka, Jaana, on laihtunut ja muuttunut, oli jotkut kalliit vaatteetkin päällä. Naamasta lähtenyt läski ja on ihmeen hyvännäköinen, mies, joka saapui hakemaan minua kaupungilta, ainakin viitsi lehua myöhemmin ja ärsyttää minua. En päässyt hakemalleni opiskelualalle aikoinaan, mutta Jaana on päässyt. Alakin on vielä sellaine, josta moni voi vain haaveilla. On päässyt matkustelemaan ja näkemään ja tekemään kaikenlaista. Itse jurraan täällä samassa kaupungissa ja olen työssä, jost en silloin lukiossa ollessamme kyllä todellakaan haaveillut. Rahaa ei ole ja mieskään ei sitä kotiin tuo. Sitten tulee tuommoinen ihminen vastaan, jonka syliin on tullut kaikkk. Tuntuu tosi epäreilulta ja vihaan kadehtia tuota naista. En haluaisi olla näin kateellinen, mutta en halua nähdä enää tuota Jaanaa. Tiesin tietenkin, miten hulppeaa elämää hän elää, mutta tuntuu pahalta, kun omia kasvoja vasten oikein hierotaan toisen menestystä ja oma epäonnistuminen. Oli Pakko purkaa, sori

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen... [/quote] On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.

[/quote]

25-vuotias on vielä tosi nuori. Joskus oli hesarissa juttu jostain miehestä, joka oli saanut pitkän vankilatuomion. Pääsi vapaaksi yli 30-vuotiaana, meni sen jälkeen vasta lukioon, sitten opiskeli lääkäriksi ja on nykyään joku kirurgi tms. Susta voi tulla ihan mitä vaan mihin sun rahkeet riittää. Tai sitten voit vaan olla ja jatkaa nykyisellä linjalla tekemättä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kuluu se aika niinkin ja se muuten kuluu sitten nopeasti.

[/quote]

Tästä on hyötyä vain jos aikoo kirurgiksi! Lähestulkoon kaikilla muilla ammattikunnilla (pl sosiaali- ja terveysala) työllistyminen on täysin tuuripeliä. Jos ei ole vielä liki 30-vuotiaana keksinyt mitä haluaa opiskella, tulisi vain tyytyä tilanteeseensa. Kukaan ei palkkaa yli kolmekymppistä vastavalmistunutta, kun on nuorempia ja/tai kokeneempia tarjolla. Tässä taloustilanteessa voi unohtaa turhan haihattelun.

[/quote]

Onhan täällä aitoja, todellisuudentajuisia realistejakin. Nykytilanne ei kauas tästä heitä, hienoa, että uskallat sanoa asiat niinkuin ne on!

Vierailija
62/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua kuvotttaa just tuollaiset kateelliset paskat! Yleensä te vielä olette juuri niitä, joilla on taipumusta kiusaamiseen oman itsetunnon kohentamiseks. Mut sittenkun se kiusattu kasvaa, saa muotoja, ja menestyy, niin onkin eri ääni kellossa.

Voin kokemuksesta sanoa, että pienenä mua kiusattiin. Välillä haukuttiin päin naamaa, mutta enemmän seläntakana. Silti se tyttöporukka oli välillä niin mun kaveria. Helvetin moista kieroilua ja sairasta toimintaa siis. Mua mustamaalattiin pojillekkin niin pahasti, että pojatkin kartto ja inhos sen perusteella, mitä joku 12v pikkuteini on toisesta sanonut.  Anyways, ei tuosta sen enempää.

Kuitenkin on ollut niin sääli ja hauska huomata, että nyt kun olen itse hyvässä kunnossa(paremmassa kuin ne), kaunis, opiskelen ja olen yrittäjä, niin kummasti yritetään olla kaveria ja ollaan kateellisia. Ja kun mä katon niitten elämää, niin ne on yha samannäköisiä pikkuteinejä, jotka ryyppää vaan joka viikonloppu eikä saa mitään aikaiseksi. En siis niillekkään silti kaikesta huolimatta mitään toivo, mutta niinkuin joku täällä jo aikaisemmin kirjoitti, niin Karma is a bitch! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kuulin juuri ystävältäni, kuinka entinen nuoruusaikainen kaveri oli päivitellyt "menestystäni", juuri samaan malliin. Matkustelen paljon, olen hyväpalkkaisessa, mielenkiintoisessa työssä, mulla on ihana, omalla urallaan edennyt mies ja asutaan ulkomailla. Eletään ihan tavallista elämää iloineen ja suruineen, näytetäänkin ihan normaaleilta suomalaisilta tollukoilta.

Tuo kaveri oli kuitenkin taivastellut asiaa niin siihen malliin kuin oltaisiin jotain miljonäärejä ja kaikki on tullut kultalautasella. Tämän suhteellisen menestyksen eteen on kuitenkin tehty pirusti töitä ja olen sitten lukion ollut kaksi kertaa suljetulla, selvinnyt läheisen kuolemasta ja juuretkin on köyhyysrajalla eläneessä perheessä. Kademielihän ei näistä asioista piittaa, kunhan saa louskuttaa leukojaan...

Vierailija
64/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:01"]

Mutta minusta on epäreilua, että toisella on kaikki ja minulla ei mitään. Miestä sillä ei oll ja siitä saan edes vähän lohtua. Ap.

[/quote]

Mitä hänen menestyminen on mitenkään sinulta pois? Miksi et ota vastuuta omasta elämästäsi ja lakkaa olemasta häviäjä. Miten voisit saada mutään, jos et tee asialle mitään.

Vierailija
65/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:45"] Olen opiskellut ammatin, mutta se ei ole se mitä halusin. Olisin halunnut oikikseen, mutta yritin, enkä päässyt. Nyt pyöritän papereita huonolla palkalla. Mies on hyvä, paras asia elämässäni. Ja kai sitä ihminen lihoo, jos on teininä ollut nälkäkurki ja sitten aineenvaihdunta vahempana muuttuukin? Toisin kuin niillä, jotka ovat olleet teineinä semmoisia lapsenpulskia. Matkustelemaan en pääse, kun mies ei halua, olen kyllä ehdottanut. Rahaakaan ei kauheasti olisi, mutta kuitenkin. Ap. [/quote] Syöt liikaa ja siksi olet läski. Vois matkustaa ilman miestäsi vaikka ystävien kanssa. Mikset hakenut uudestaan opiskelemaan ja käynyt valmennuskurssia? Hakenut myös muualle kuin siihen ykkösvaihtoehtoyliopistoon. Mutta ei kun valivai koska kun joku muu en minä voi jos. [/quote] Millä köyähn perheen tyttö valmennuskurssin maksaa? Tonni ja asumiskulut päälle. En myöskään usko olevani tarpeeksi älykäs oikikseen. Joku haukkui persuksi, mutta äänestän sossuja ja keskustaa. Ap.

[/quote]

Vaikutat ihmiseltä, jolla on aina tekosyy kaikkeen, jotta ei tarvitse tehdä mitään eikä kokeilla omia rajoja.

Vierailija
66/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:01"]

Mutta minusta on epäreilua, että toisella on kaikki ja minulla ei mitään. Miestä sillä ei oll ja siitä saan edes vähän lohtua. Ap.

[/quote]

Ei siinä ole mitään epäreilua, eikä se kaikki ole sille vaan pudonnut. Töitä on varmaan tehnyt ihan hemmetisti oman elämänsä eteen. Tee sinäkin äläkä vaan kateellisena valita ja kieriskele itsesäälissä.

Vierailija
67/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:34"]

Mä varmaan näytän ja vaikutan vanhojen koulukavereiden silmissä kuin ap. Tai jos en heidän niin uusien tuttavuuksien kanssa kyllä. Ei se minua haittaa, mutta joihinkin on tosi helppo tehdä vaikutus (koruilla, matkoilla, vaatteilla, hoidetuilla hiuksilla, kynsillä, meikillä ja hyvällä ryhdillä). En ole jättänyt mitään kohtaa itsestäni huomiotta ja olen aika kaukana siitä vähän epäsiististä teinistä joka olin koulussa. Tämä ulkonäkö on kuitenkin vain pintaa, ei se ole koko totuus. Sisimmässäni olen edelleen se sama vähän päähän potkittu ja syrjässä viihtyvä tyyppi, jolla on huono itsetunto. Pintakin voi kuitenkin tuoda menestystä, ei epäsiistille ja lihavalle kukaan tarjoa mitään mahiksia, itse ne on hankittava eikä koskaan ole ollut haittaa siitä että olen vaikuttanut/näyttänyt menestyjältä - silloinkin kun en ole sitä ollut. Joten ala vain ap katsoa itseäsi terveen kriittisesti ja tekemään parannuksia ulkonäköösi, lupaan että sitä kautta alkaa muutkin jutut tuulettua elämässäsi.

[/quote]

Mä oon kai kans kaiket tätä lajia. Entisestä poikien hylkimästä teinistä kuoriutuikin joutsen, joka on sitä vielä liki nelikymppisenäkin :) tämän muut huomioivat tänä vuonna luokkakokouksessa. Oli ihan kiva päräyttää törkeen kalliilla pirssillä paikalle merkkilaukku heiluen. 

Vierailija
68/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:19"]Jaana on todennäköisesti tehnyt helvetisti hommia päästäkseen nykytilanteeseen. Varmaan silloin lapsena kadehtinut teitä muita, mutta ei ole alistunut kohtaloonsa vaan hankkinut kunnon opiskelupaikan ja kivan työn. Miksi et itse tehnyt samoin? Voitko itse vielä saavuttaa elämässä jotain vai joko sun kohdalla on peli menetetty? Ei tollaset kadehtijat kyllä yleensä osaa muuta kuin ruikuttaa sen sijaan, että tekisivät jotain elämälleen... [/quote] On hieman eri asia lähteä opiskelemaan yli 25-vuotiaana uutta alaa. Yritän kyllä koko ajan laihduttaa. Onhan se elämä muutenkin helpompaa, jos on paljon rahaa, voi pukeutua kauniisti, matkustella, ostaa hienon talon yms. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ap.

[/quote]

25-vuotias on vielä tosi nuori. Joskus oli hesarissa juttu jostain miehestä, joka oli saanut pitkän vankilatuomion. Pääsi vapaaksi yli 30-vuotiaana, meni sen jälkeen vasta lukioon, sitten opiskeli lääkäriksi ja on nykyään joku kirurgi tms. Susta voi tulla ihan mitä vaan mihin sun rahkeet riittää. Tai sitten voit vaan olla ja jatkaa nykyisellä linjalla tekemättä mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kuluu se aika niinkin ja se muuten kuluu sitten nopeasti.

[/quote]

Tästä on hyötyä vain jos aikoo kirurgiksi! Lähestulkoon kaikilla muilla ammattikunnilla (pl sosiaali- ja terveysala) työllistyminen on täysin tuuripeliä. Jos ei ole vielä liki 30-vuotiaana keksinyt mitä haluaa opiskella, tulisi vain tyytyä tilanteeseensa. Kukaan ei palkkaa yli kolmekymppistä vastavalmistunutta, kun on nuorempia ja/tai kokeneempia tarjolla. Tässä taloustilanteessa voi unohtaa turhan haihattelun.

[/quote]

Onhan täällä aitoja, todellisuudentajuisia realistejakin. Nykytilanne ei kauas tästä heitä, hienoa, että uskallat sanoa asiat niinkuin ne on!

[/quote]

Paska taloustilanne on juuri oikea aika opiskella. Valmistuu sitten kun työllisyystilanne kohenee.

Vierailija
69/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas kävi niin, että olin tuossa muutama vuosi sitten (ikää silloin 36) luokkakokouksessa ja muutama entinen miespuolinen luokkakaveri katsoi mua hämmästellen ja totesi, että "ootpa muuttunut hyvännäköiseksi". Eikä kyse ollut mistään vonkumisyrityksestä. Hämmennyin, koska olen 10kg painavampi kuin lukiossa ja mielestäni ihan samanlainen kuin silloinkin. Olin silloin ihan samalla tavalla laitettu, tukka hyvin jne. En tajua. Rupsahtanut toki olen hiukan, mutta siis... Näkikö ne mut silloin jotenkin rumana? Outoa, kun olen kuvista päätellen ollut ihan mukiinmenevä jo silloin. Vai johtuiko se siitä, että osa entisistä luokkakavereista oli muuttunut aika hirveiksi, niin olin sitten hyvännäköinen, kun en ollut rumentunut...?

Vierailija
70/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörtit menestyy elämässä, niin se om. Rupea itsekin tekemään haluamiasi asioita ja ahkeroimaan, valittamisen sijaan. Mutta rehellisyydestä pisteet!

Vierailija
71/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:54"]Olisitko yhtä kateellinen, jos Jaana ei olisi ollut lukioaikana pulleahko nörtti? Jos hän olisi ollut samanlainen kuin sinä? Harmittaako sinua se, että kaikista kavereistasi juuri Jaana menestyi elämässään? Hän, jota ainakin alitajuisesti pidit vähän luuserina?
[/quot

Juuri näin!!!! oliko niin että Jaana oli yksi harvoja "alapuolellasi" - pulska ja nörtti - ja juuri se pirulainen meni ohi!

Vierailija
72/74 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton vinkuja. Kaikki sun epäonnistuminen on jonkun muun syytä. Oikikseen aika harva pääsee ekalla, ja jos sä olet 25' sulla on ollut aika monta vuotta aikaa pyrkiä. Olet ollut laiska, ja nyt harmittaa.

Missä aiot olla viiden vuoden kuluttua? Samassa tilanteessa vai oikiksessa?

Ihan kuule oma valinta luetko vai katsotko telkkaria, menetkö salille vai makaakin sohvalla. Ilmaiseksi tässä elämässä ei tule mikään.

Vierailija
73/74 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:30"]Onks tää provo :D ap on niin hirvee!
[/quote]

On, mutta peilaa tositilannetta entisessä lukiokaveriporukan kohtaamisessamme. Itse olin vain ns sivustakatsoja. Ap.

Vierailija
74/74 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nice, kiitti vaan