Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan mulla diabetes?.....

Vierailija
19.03.2015 |

Siis ku mulla aina joskus tulee semmonen vapisema, heikko ja oksettava olo, se lähtee usein syömällä ja alkamalla tekemään jotain muuta. Toinen juttu on se, että en oo muuten lihava mut maha on semmonen pullottava usein. Viime keväänä multa otettii veriarvoja kaikki muu oli hyvin paitsi paastoarvo oli 6, mutta se otettiin uudelleen joitain päiviä myöhemmin ja oli taas 5. Ja välillä kun virtsaan virtsa on tahmeaa ja sellaista venyvää , mutta ei koko määrä vaan usein alusta tai lopusta. Luin wikipediasta, että tuo on hoitamattoman diabeteksen oire, mutta kun kerroin asiasta lääkärille se sanoi että kyllä virtsassa täytyisi olla aika paljon sokeria, että sen näkee silmällä ja sellanen aiheuttaisi niin pahoja oireita. Ja oon sillai vast 15v poika. Että onkohan mulla diabetestä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapiseva olo johtuu matalasta, ei korkeasta sokerista. Diabeteksessa verensokeri nousee nousemistaan kunnes hoitamattomana siitä seuraa diabeteskooma eli tajuttomuus ja lopulta kuolema, kun korkea verensokeri tuhoaa aivot. Diabeteksen oireita ovat väsymys ja jatkuva pissahätä ja suuret virtsamäärät. Mutta varmuuden saa vain mittaamalla paastoarvoja. Kysy voisitko seurata verensokeria kotona jonkun aikaa, jos se rauhoittaa mieltäsi.

Vierailija
2/3 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se" tahmeavirtsa" ole välttämättä virtsaa vaan se voi olla vaikka siemennestettä. Se on usein tahmeaa,limaista joko valkoista tai läpinäkyvää .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:54"]

Vapiseva olo johtuu matalasta, ei korkeasta sokerista. Diabeteksessa verensokeri nousee nousemistaan kunnes hoitamattomana siitä seuraa diabeteskooma eli tajuttomuus ja lopulta kuolema, kun korkea verensokeri tuhoaa aivot. Diabeteksen oireita ovat väsymys ja jatkuva pissahätä ja suuret virtsamäärät. Mutta varmuuden saa vain mittaamalla paastoarvoja. Kysy voisitko seurata verensokeria kotona jonkun aikaa, jos se rauhoittaa mieltäsi.

[/quote]

Paitsi että sokeripiikkiä seuraa insuliinipiikki, jolloin verensokeri laskee. Tämä siis niin kauan kuin omaa insuliinintuotantoa on jäljellä. Se tuotanto nimittäin hiipuu pikkuhiljaa vuosien myötä.