Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaostokset kertovat ihmisestä?

Vierailija
04.03.2015 |

Täällä kun ollut lähimenneisyydessä näitä kauppojen kassahenkilöitä, tai sellaisina esiintyviä, jotka ovat väittäneet tietävänsä asiakkaan ostosten perusteella tästä yhtä ja toista; kertokaahan, mitä minun tämän päiväiset ruokaostokseni kertovat minusta?

Hoikka/ylipainoinen? Tulotaso? Perheellinen/sinkku/perheen koko? Lemmikkejä? Muuta, mitä?

Ostoskassissa oli:

454 g paketti simpukkamakaronia

2 kpl punasipulia

1 kerä jäävuorisalaattia

8 banaania

375 ml pullo makusiirappia (Torani, classic caramel)

4 litraa luomutäysmaitoa

delitiskistä n. 100 g kutakin: marinoituja herkkusieniä, marinoituja pikkupaprikoita, aurinkokuivattuja tomaatteja

3 omenaa

n. 1 kg parsakaalia

1 nippu kevätsipulia

680 g purkki maustamatonta kreikkalaista jogurttia

680 g purkki sour creamia

1 kpl kokonainen tuore ananas

4,73 ml purkki kuohukermaa

454 g paketti tuoreita herkkusieniä

5 kpl terttutomaatteja

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:02"]Henkilö joka katsoo mitä syö ja koittaa syödä tiedostetusti terveellistä ruokaa. Eli snadisti safkahifistelijä, tietoinen syömisestä ja ruoan terveysvaikutusti. Varakas koska valinnut luomumaidon esim. arkimaidon sijaan. Tod.näk. pääkaupunkiseudulla asuva naishenkilö, joka asuu yksiössä/kaksiossa, jonka on sisustanut trendien mukaan. Mahdollisesti liikut ulkona vain huolitellussa meikissä ja siistit vaatteet päällä? Menikö oiken?
[/quote]

Varakas koska ostanut luomumaitoa? :-D kuinka köyhä pitää olla että sanoo näin?

Vierailija
22/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:00"]

Miten sinä jaksat miettiä niin paljon, mitä muut sinusta ajattelevat?

Ohiksena vielä, ruokaostokset eivät kerro ihmisestä mitään jos vain yhdet ostokset näkee. Kuka tahansa voi ostaa mitä tahansa.

[/quote] 

Tämä vastaaja osui naulan kantaan! Todellisuudessa en mieti juuri lainkaan tai korkeintaan hyvin vähän sitä, mitä muut minusta ajattelevat. Mutta siitä olen täysin samaa mieltä, että yhdet ruokaostokset eivät kerto yhtään mitään, vaikka niiden perusteella voidaankin kuvitella mitä tahansa, kuten tästäkin ketjusta näkee.

Tämän ketjun taka-ajatuksena oli tosiaankin ne joitain päiviä sitten tällä palstalla olleet lukuiset aloitukset, joissa joku kassahenkilöksi itseään mainostava tyyppi väitti tietävänsä jos vaikka mitä pelkkien ruokaostosten perusteella. Ja ostoskasseka purkaessa tuli sitten vain vitsillä mieleen, että minkähänlaisen kuvan minusta voisi muodostaa ostosten perusteella.

Useimmat olettamat menivät väärin.

Kyllä, olen nainen. Koulutustasoni on AMK. Onko se nyt sitten erityisen korkeasti koulutettu? Riippuu varmaan keneltä kysytään. Mielestäni ei.

Ei, en ole sinkku enkä yksinasuva. Perheeseeni kuuluu mies ja kolme lasta, ikähaitarilla 1-16 v. Maito ja jogurtti ovat nuorimmaiselle. Me muut juomme rasvatonta maitoa, jota oli vielä kaapissa reilusti. Me muut syömme maustettua ja sokeroitua jugurttia. Olemme kaikki normaalipainoisia.

Ei, emme ole kasvissyöjiä. Haen lihan isoina erinä kaupasta, josta saan sen luomuna ja tukkupakkauksissa edullisesti. Edullisemmin kuin marketista ei-luomuna. Syömme myös paljon itse metsästettyä lihaa.

Ei, en ole varakas. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, ja hyvinkin pienituloinen. Mieheni tienaa sen verran hyvin, että pärjäämme kun keskiverto keskituloinen perhe, jonka molemmat vanhemmat käyvät töissä.

Ei, emme asu pääkaupunkiseudulla. Asumme luonnonpuiston vieressä lähiössä, remonttia kaipaavassa omakotitalossa. Liikun ulkona paljon useammin varsin räjähtäneen näköisenä, kuin huoliteltuna.

Kyllä, olen kiinnostunut ruuasta ja sen terveysvaikutuksista. Silti meiltä kotoa löytyy niitä maustettuja jogurtteja, sipsejä, jättipussillinen nachoja, pakastepizzoja yms ei niin terveellistä.

Mitä noista ostamistani ruuista sitten saa tehtyä?

Tänään meillä syödään possunpihvejä. Niiden kaveriksi teen perunasalaatin (omenat, sour cream, kerma, kevätsipuli). Lisäksi tulee viinietikalla, suolalla ja tuoreella korianterilla maustettu tomaattisalaatti (tomaatti, punasipuli), vihreä salaatti (jäävuorisalaatti) sekä juustokuorrutettua parsakaalia (parsakaali). 

E kai kukaan ajattele, että kaupasta ostetaan kerralla kaikki ainekset yhteen ruokalajiin tai ateriaan, ja vain yhteen :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:02"]Henkilö joka katsoo mitä syö ja koittaa syödä tiedostetusti terveellistä ruokaa. Eli snadisti safkahifistelijä, tietoinen syömisestä ja ruoan terveysvaikutusti. Varakas koska valinnut luomumaidon esim. arkimaidon sijaan. Tod.näk. pääkaupunkiseudulla asuva naishenkilö, joka asuu yksiössä/kaksiossa, jonka on sisustanut trendien mukaan. Mahdollisesti liikut ulkona vain huolitellussa meikissä ja siistit vaatteet päällä? Menikö oiken? [/quote] Varakas koska ostanut luomumaitoa? :-D kuinka köyhä pitää olla että sanoo näin?

[/quote]

Perustoimeentuleva. Kaupankassa. Sitähän tässä haettiin. Kaikkitietävän kassan mielipidettä. Ootko ite ammatiltas ruudinkeksijä vai eikö sua vaan kiinnosta, mihin rahas hussaat? Luomumaito ynnämuut kasvishifistelyt maksaa helvetisti enemmän, kuin perus lapsiperheen arkimaitdot, jauhelihat, makaroonit ja olterman juustot... Herää tosielämään sieltä luxusyksiöstäs!

Vierailija
24/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:31"]

Ohiksena vielä, ruokaostokset eivät kerro ihmisestä mitään jos vain yhdet ostokset näkee. Kuka tahansa voi ostaa mitä tahansa.

[/quote] 

Tämä vastaaja osui naulan kantaan! Todellisuudessa en mieti juuri lainkaan tai korkeintaan hyvin vähän sitä, mitä muut minusta ajattelevat. Mutta siitä olen täysin samaa mieltä, että yhdet ruokaostokset eivät kerto yhtään mitään, vaikka niiden perusteella voidaankin kuvitella mitä tahansa, kuten tästäkin ketjusta näkee.

Tämän ketjun taka-ajatuksena oli tosiaankin ne joitain päiviä sitten tällä palstalla olleet lukuiset aloitukset, joissa joku kassahenkilöksi itseään mainostava tyyppi väitti tietävänsä jos vaikka mitä pelkkien ruokaostosten perusteella. Ja ostoskasseka purkaessa tuli sitten vain vitsillä mieleen, että minkähänlaisen kuvan minusta voisi muodostaa ostosten perusteella.

Kyllä, olen nainen. Koulutustasoni on AMK. Onko se nyt sitten erityisen korkeasti koulutettu? Riippuu varmaan keneltä kysytään. Mielestäni ei.

Ei, en ole sinkku enkä yksinasuva. Perheeseeni kuuluu mies ja kolme lasta, ikähaitarilla 1-16 v. Maito ja jogurtti ovat nuorimmaiselle. Me muut juomme rasvatonta maitoa, jota oli vielä kaapissa reilusti. Me muut syömme maustettua ja sokeroitua jugurttia. Olemme kaikki normaalipainoisia.

Ei, emme ole kasvissyöjiä. Haen lihan isoina erinä kaupasta, josta saan sen luomuna ja tukkupakkauksissa edullisesti. Edullisemmin kuin marketista ei-luomuna. Syömme myös paljon itse metsästettyä lihaa.

Ei, en ole varakas. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, ja hyvinkin pienituloinen. Mieheni tienaa sen verran hyvin, että pärjäämme kun keskiverto keskituloinen perhe, jonka molemmat vanhemmat käyvät töissä.

Ei, emme asu pääkaupunkiseudulla. Asumme luonnonpuiston vieressä lähiössä, remonttia kaipaavassa omakotitalossa. Liikun ulkona paljon useammin varsin räjähtäneen näköisenä, kuin huoliteltuna.

Kyllä, olen kiinnostunut ruuasta ja sen terveysvaikutuksista. Silti meiltä kotoa löytyy niitä maustettuja jogurtteja, sipsejä, jättipussillinen nachoja, pakastepizzoja yms ei niin terveellistä.

Tänään meillä syödään possunpihvejä. Niiden kaveriksi teen perunasalaatin (omenat, sour cream, kerma, kevätsipuli). Lisäksi tulee viinietikalla, suolalla ja tuoreella korianterilla maustettu tomaattisalaatti (tomaatti, punasipuli), vihreä salaatti (jäävuorisalaatti) sekä juustokuorrutettua parsakaalia (parsakaali). 

E kai kukaan ajattele, että kaupasta ostetaan kerralla kaikki ainekset yhteen ruokalajiin tai ateriaan, ja vain yhteen :)

ap

[/quote]

Hei onnee sulle! Hyvin menee! Taidatkin olla melko huomionhakuinen ja yksinäinen äiti. Vikitteleekö miehesi työpäivän jälkeen niitä huoliteltuja naisia ulkona? 

Vierailija
25/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:31"]

[/quote] 

ap

[/quote]

Hei onnee sulle! Hyvin menee! Taidatkin olla melko huomionhakuinen ja yksinäinen äiti. Vikitteleekö miehesi työpäivän jälkeen niitä huoliteltuja naisia ulkona? 

[/quote] 

Kiitos kiitos. Välillä olen tosiaan vähän tylsistynyt ja joskus vähän yksinäinenkin päivisin, ollessani kaksin tuon taaperon kanssa. En kuitenkaan koe olevani sen huomionhakuisempi kuin muutkaan tälle palstalle kirjoittelevat ihmiset. Jos mieheni vikittelee työpäivän jälkeen tai aikana muita naisia, hän on onnistunut salaamaan sen tosi hyvin. En siis usko hänen tekevän niin.

Vierailija
26/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä meistä kertoo mun ja miehen eiliset ostolset:

5 purkkia maitorahkaa
Jäävuorisalaattia
Tomaattia
Salsaa
Ruisleipää
Pakastepizza
Valmishampurilainen
Sinappi

Vierailija
27/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:28"]

Täällä kun ollut lähimenneisyydessä näitä kauppojen kassahenkilöitä, tai sellaisina esiintyviä, jotka ovat väittäneet tietävänsä asiakkaan ostosten perusteella tästä yhtä ja toista; kertokaahan, mitä minun tämän päiväiset ruokaostokseni kertovat minusta?

Hoikka/ylipainoinen? Tulotaso? Perheellinen/sinkku/perheen koko? Lemmikkejä? Muuta, mitä?

Ostoskassissa oli:

454 g paketti simpukkamakaronia

2 kpl punasipulia

1 kerä jäävuorisalaattia

8 banaania

375 ml pullo makusiirappia (Torani, classic caramel)

4 litraa luomutäysmaitoa

delitiskistä n. 100 g kutakin: marinoituja herkkusieniä, marinoituja pikkupaprikoita, aurinkokuivattuja tomaatteja

3 omenaa

n. 1 kg parsakaalia

1 nippu kevätsipulia

680 g purkki maustamatonta kreikkalaista jogurttia

680 g purkki sour creamia

1 kpl kokonainen tuore ananas

4,73 ml purkki kuohukermaa

454 g paketti tuoreita herkkusieniä

5 kpl terttutomaatteja

[/quote] liha ja kala puuttuu vai oletko nk viherpipertäjä???

Vierailija
28/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisia puolukoita, mustikoita pakaste. avokadoja, banaaneja, maustamattomia broilerinfileitä, saksanpähkinä ja pekaani pähkinöitä irto, mozzarella, hapankorppu, asidofilus piimä, oivariini, kauraryynipakkaus, aura sinihomejuusto, lohi pala eli näitä ostan aika useesti. lisätään broilerin koipireidestä tykkään itse maustettuna

Vierailija
29/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:23"]

suomalaisia puolukoita, mustikoita pakaste. avokadoja, banaaneja, maustamattomia broilerinfileitä, saksanpähkinä ja pekaani pähkinöitä irto, mozzarella, hapankorppu, asidofilus piimä, oivariini, kauraryynipakkaus, aura sinihomejuusto, lohi pala eli näitä ostan aika useesti. lisätään broilerin koipireidestä tykkään itse maustettuna

[/quote] leipä irto sämpylä, ruisleipä

Vierailija
30/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:23"]

[/quote] leipä irto sämpylä, ruisleipä

[/quote] jäi pois maustamaton rahka, omenat

Vierailija
31/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:28"]

No ei yhtään mitään. Joskus ostan herkkuja, pelkästään, jos herkkupäivä. Joskus tulee leivottua. 99,9% ajasta ostan vain terveellisiä ruokia, en mitään sokeria yms. Joskus käyn äidilleni kaupassa samalla, ja hänen ruokavalionsa on täysin erilainen kuin minun. Minulla myös on kotona valmiina aineksia, eli kaikkea ei tarvitse ostaa samalla kertaa.. Ja yhdelle vastaanneelle.. jos on vaikka yhdistelmä kananmunat, mustikoita, sipulia, tomaattia ja soijakastiketta, niin aika (siis todella) typerää luulla, että joku käyttäisi ne kaikki samaan ruokaan. Kotona on yleensä valmiina jo osa aineksista.

[/quote]

Juuri näin, ja sitten on meitä, jotka käy monessa kaupassa samalla reissulla, esim. yhdestä hakee vihannekset ja toisesta vain muita tuotteita.

Vierailija
32/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin töissäkäyvä, ehkä sinkkunainen.

Vierailija
33/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:02"]Henkilö joka katsoo mitä syö ja koittaa syödä tiedostetusti terveellistä ruokaa. Eli snadisti safkahifistelijä, tietoinen syömisestä ja ruoan terveysvaikutusti. Varakas koska valinnut luomumaidon esim. arkimaidon sijaan. Tod.näk. pääkaupunkiseudulla asuva naishenkilö, joka asuu yksiössä/kaksiossa, jonka on sisustanut trendien mukaan. Mahdollisesti liikut ulkona vain huolitellussa meikissä ja siistit vaatteet päällä? Menikö oiken? [/quote] Varakas koska ostanut luomumaitoa? :-D kuinka köyhä pitää olla että sanoo näin?

[/quote]

Perustoimeentuleva. Kaupankassa. Sitähän tässä haettiin. Kaikkitietävän kassan mielipidettä. Ootko ite ammatiltas ruudinkeksijä vai eikö sua vaan kiinnosta, mihin rahas hussaat? Luomumaito ynnämuut kasvishifistelyt maksaa helvetisti enemmän, kuin perus lapsiperheen arkimaitdot, jauhelihat, makaroonit ja olterman juustot... Herää tosielämään sieltä luxusyksiöstäs!
[/quote]

Nyt pitää kysyä että kuinka tyhmä pitää olla ettei tajua mitä kirjoitin ja mitä en :-D Ostan itsekin ihan tavallisia tuotteita mut ei tulis mieleenkään että luomumaidon ostaja olisi automaattisesti joku miljonääri. Ero maitotölkkien välillä ei oo kuitenkaan satoja euroja. Vai pitäiskö mun lähtee pimpinmetsästykseen helsingin yöhön luomumaitotölkki kädessä? Eiköhän niitä helppoja löydy jotka rahan perässä juoksee ;-)

Vierailija
34/34 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku, jolle on tulossa vieraita. Päättelin ostoslistasta ja siitä että ap halusi kirjoittaa sen tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä