Jälleen kerran nousi verenpaineet tappiin itsepalvelukirppiksellä!
Iänikuiset vanhat ruosteiset peltitölkit ja Iittalan kivituikut roimaan ylihintaan. Viallisia Arabian astioita, joista röyhkeästi pyydettiin melkein normaalisti. B-luokan DVD:t 8 euroa..
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Onko joillekin yksilöille muodotunut elämäntehtävä makuuttaa itselle tarpeetonta roinaa kirppiksellä. Ajattelevat varmaan, että kyllä ne lopulta menee kaupaksi. Pöytien vuokratkaan ei ole ihan ilmaisia.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kun niin harvoin näkee käytettyjä seksileluja kirpputorilla.
Haluaisin ostaa käytetyn fleshlightin.
Ostaa uusi ja pyydä naapuria runkkaamaan siihen. Sitten sulla on käytetyt fleshlight.
Jos naapuri ei suostu niin katso ihmeissäsi ja kysy, että minkä ihmeen takia ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kamat vahankaytetty,FI
Aina voi palauttaa jos saa kuraa
Muuten hyvä sivusto, mutta naurettavan suppea valikoima. Keskittyy lähinnä vaatteisiin.
Kirppareilla paljon käyvänä mua on alkanut surettamaan se, miten kurjasti ihmiset kohtelevat tavaroitaan ja vaatteitaan. Monesti olen ilahtunut, kun näen rekissä jonkin minua kiinnostavan hieman kalliimman merkin vaatteen, mutta se ilo katoaa pian, kun huomaan, että se on pesty pilalle tai muuten kurjasti kohdeltu. Huovaksi pestyjä, kittania villavaatteita olen nähnyt viime aikoina kyllästymiseen asti. Kuvittelisi, että jos vaate on ostettu kaupasta korkeammalla hinnalla, siitä osattaisi pitää huoltakin.
Vierailija kirjoitti:
Kirppareilla paljon käyvänä mua on alkanut surettamaan se, miten kurjasti ihmiset kohtelevat tavaroitaan ja vaatteitaan. Monesti olen ilahtunut, kun näen rekissä jonkin minua kiinnostavan hieman kalliimman merkin vaatteen, mutta se ilo katoaa pian, kun huomaan, että se on pesty pilalle tai muuten kurjasti kohdeltu. Huovaksi pestyjä, kittania villavaatteita olen nähnyt viime aikoina kyllästymiseen asti. Kuvittelisi, että jos vaate on ostettu kaupasta korkeammalla hinnalla, siitä osattaisi pitää huoltakin.
Miksi ihmeessä kuvittelet, että ne tavarat päätyvät kirpparille? Jos ne olis ok, niitä pidettäisiin käytössä.
Nykyään ihmiset pistävät kirpparille, joka lumpuksi kelpaavaa tai muutoin kaatopaikkakamaa tai sitten jotain uutta muovikrääsää (jonka myyminen kirpparilla ei edes periaatteessa ole sallittua).
Rikkinäisiä Arabian astioita myydään myös Astiataivas-sivustolla. Virheet mainitaan reilusti ja huomioidaan hinnassa. Itsepalvelukirppiksellä tämä ei valitettavasti aina toteudu ja hinnastahan ei voi neuvotella.
Jos joku yrittää rikastua kirppiksellä ja laittaa hinnat korkeiksi? Kannattaisi tosiaan laskea hintoja siihen asti että kauppa käy ja jos ei käyt sittenkään, niin hävittää eikä jätä nurkkiin lojumaan. Sama näkyy facebook kirppiksilläkin että itsepintaisesti yritetään saada tuotteesta joku ylihinta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, ei mun verenpainetta nosta mitenkään, vaikka hinta on yläkantissa. Jätän vaan ostamatta.
Enkä sinullakin syy on toinen; ehkäpä se, että haluaisit saada tavarat pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Ahneilla on tunnetusti verenpaineet tapissa.
Jos joku maksaa pöydästä vaikka kauppa ei käy, niin sehän on hänen ongelmansa ja kirppisyrittäjän onni. Eipä nämä minun verenpainettani pomputtele.
Ap vastaa: et tainnut ihan käsittää pointtiani. Olen todellakin valmis maksamaan myyjän pyytämän hinnan, jos tavara on kunnossa eikä ylihinnoiteltu. Lukaisepa se aloitusviesti vielä kertaalleen.
ei myyjällä ole mitään velvollisuutta myydä tavaraa siihen hintaan kuin sinä haluat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, ei mun verenpainetta nosta mitenkään, vaikka hinta on yläkantissa. Jätän vaan ostamatta.
Enkä sinullakin syy on toinen; ehkäpä se, että haluaisit saada tavarat pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Ahneilla on tunnetusti verenpaineet tapissa.
Jos joku maksaa pöydästä vaikka kauppa ei käy, niin sehän on hänen ongelmansa ja kirppisyrittäjän onni. Eipä nämä minun verenpainettani pomputtele.
Ap vastaa: et tainnut ihan käsittää pointtiani. Olen todellakin valmis maksamaan myyjän pyytämän hinnan, jos tavara on kunnossa eikä ylihinnoiteltu. Lukaisepa se aloitusviesti vielä kertaalleen.
ei myyjällä ole mitään velvollisuutta myydä tavaraa siihen hintaan kuin sinä haluat
Se on ota tai jätä -diili molemmin puolin. Myyjä saa toki pyytää ihan mitä haluaa, mutta ostajahan on kuningas. Fiksut myyjät kyllä tiedostaa mikä on yleisesti hyväksytty hintataso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kyllä kun ostin ennen monet vaatteet näiltä kirppareilta ja nykyään en löydä enää mitään. Eikä löydä Prismasta, Lidlistä tai Tokmannilta kuin jotain...en halua netistäkään arpoa tai lähteä erikseen shoppaamaan.
Miksi et siirry Tori.fi ostamaan? Tarvitset vain mitat tuotteesta. Siellä on jatkuvasti laatutavaraa kaupan.
Torissa on ärsyttävää tehdä kauppoja. Aina ihan hirveää säätämistä. Olen siirtynyt käyttämään emmyä ja vähänkäytettyä. Suosin kyllä emmyä, koska vähänkäytetystä tulee välillä mitä sattuu. Tyyliin olen tilannut naisten kengät ja kun tulivat olivatkin miesten
Ja samoin kävi paitojen kanssa, mutta ne menivät sitten vain miehen kaappiin.Mites huuto.net? Siellä oli ainakin ammoin vilkasta kaupankäyntiä ja palautejärjestelmä ja tunnistautuminen pitäisi ainakin teoriassa auttaa karsimaan kusettajat pois listoilta.
Huuto.net on tosi toimiva! Ainakin, jos tuotteet ovat pieniä. Vaatteita on joskus tod. hankala myydä, koska postikulut ovat niin käsittämättömän korkeat! :( Esim. juuri marimekon pitkähihaista raitapaitaa XL ei saa lähetettyä 3.70 e:lla, joko 5.90 e tai jos mukaan tulee jotain pientä 6.90 eli kyllä korkeat pk:t karsivat ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kyllä kun ostin ennen monet vaatteet näiltä kirppareilta ja nykyään en löydä enää mitään. Eikä löydä Prismasta, Lidlistä tai Tokmannilta kuin jotain...en halua netistäkään arpoa tai lähteä erikseen shoppaamaan.
Tässä on vielä huomioitava, että inhoan sitä ruuhkassa shoppailua tai sovittelua ylipäänsä ja pienet kirpparit ovat hävinneet ja kierrätyksestäkin kaikki oikeasti edullinen tavara...
En nyt ymmärrä tätä yhtälöä, että jos tuota tavaraa on enemmän kuin koskaan ihmisillä niin miksen näe sitä missään?! Eikö tässä jää muuta kuin joko mallailla tuntikausia jossain ostoshelv...paratiisissa vaatekappaleita liikkeestä liikkeeseen, ostaa uffista ylihintaista kirppiskamaa tai tilata netistä takkia ja saapasta arvaillen mikä koko menee.
Tässä on ympärillä KOLME lähiötä joissa oli ennen kaikissa mahdollisuuksia löytää sekä kirpputoreilta että liikkeistä vaatteita ja kenkiä. Ei löydä enää. Jopa uutta puhelinta hain lähettyviltä, no ei ole tuolla Citymarketissa enää niitäkään!
En löytänyt enää talvitakkejakaan mistään, miten voi olla näin pk-seudulla?! Asunko sittenkin jossain Mäntsälässä?
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäisiä Arabian astioita myydään myös Astiataivas-sivustolla. Virheet mainitaan reilusti ja huomioidaan hinnassa. Itsepalvelukirppiksellä tämä ei valitettavasti aina toteudu ja hinnastahan ei voi neuvotella.
Itsepalvelukirppiksellä ei käsittääkseni ole myöskään ostopakkoa.
Eilen kävin kirppiksellä ja olin lentää pyllylleni. Marimekon nuhraatunut pitkähihainen raita t-paita 51€.
Ja kolmasti tuijotin hintaa ja hinta pysyi 51€..
Nauratti kerran kirppiksellä, viinapulloon laitettu vanha lampun varjostin 75e. Toki oli sähköjohtokin. Voi helv.....
Mulla on ollut vuosikausia kiintiö. Haetaan 10 banaanilaatikkoa 2 x vuodessa.
Tavarat tulevat muilta, eli eivät ole niitä ns vikoja kaapin perällä olevia.
Omistaja käy minun paikkakunnalla 3-4 krt vuodessa. Käy ihmisten luona hakemassa myytävää ja hinnoittelee ja veloittaa siitä puolet.
Näimme pari vkoa sitten. Kirppis on maalla, maksaa hyvin vähän vuokraa. Sijainti on lähellä isoja teitä, on suosittu paikka, osoitteesta huolimatta.
Ilman hakupalvelua kirpputori kaatuisi. Sanoi joka vuosi laatu heikkenee. Laatikossa voi olla 20% myytävää. Valtaosan myyntisopimus jää kertaluontoiseksi. Olen pisin sopimusasiakas ja kysyy aina, hyvissä ajoin, montako minulla on laatikoita. On 10 sopimus, annoin 37 laatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin kirppiksellä ja olin lentää pyllylleni. Marimekon nuhraatunut pitkähihainen raita t-paita 51€.
Ja kolmasti tuijotin hintaa ja hinta pysyi 51€..
Niinpä. Lehdessä lukeaa "Onko sinunkin vaatekaapissasi tämä unohtunut aarre?" ja sitten nämä kuvittelevat, että priimakuntoisella ja lumppukuntoisella ei ole arvon suhteen mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et siirry Tori.fi ostamaan? Tarvitset vain mitat tuotteesta. Siellä on jatkuvasti laatutavaraa kaupan.
Torissa on ärsyttävää tehdä kauppoja. Aina ihan hirveää säätämistä. Olen siirtynyt käyttämään emmyä ja vähänkäytettyä. Suosin kyllä emmyä, koska vähänkäytetystä tulee välillä mitä sattuu. Tyyliin olen tilannut naisten kengät ja kun tulivat olivatkin miesten
Ja samoin kävi paitojen kanssa, mutta ne menivät sitten vain miehen kaappiin.
Olen eri mutta mulla on Torissa osunut hyviä ostajia kohdalle. En yleensä postita eli raha ja tavara vaihtaa omistajaa samaan aikaan.
En enää juurikaan käy itsepalvelukirppareilla, syynä roskatavara, kiinakrääsä, lumput ja ylihintaiset tuotteet. Parikymmentä vuotta sitten kävin viikoittain, ja valikoimat ja hinnat olivat aivan eri luokkaa. Kierrätyskeskuksista, Kontista ja Fidasta tekee nykyään paljon parempia löytöjä halvempaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
En enää juurikaan käy itsepalvelukirppareilla, syynä roskatavara, kiinakrääsä, lumput ja ylihintaiset tuotteet. Parikymmentä vuotta sitten kävin viikoittain, ja valikoimat ja hinnat olivat aivan eri luokkaa. Kierrätyskeskuksista, Kontista ja Fidasta tekee nykyään paljon parempia löytöjä halvempaan hintaan.
Tuo SPR:n kontti on tosiaan hyvä paikka tehdä löytöjä edullisesti. Sinne ei kelpuuteta myyntiin kuin hyväkuntoista. Toki hinnat pysyvät kohtuullisina sen vuoksi kun kyseessä on lahjoitettu tavara, eikä SPR tavoittelekaan maksimaalisia voittoja.
Harmittaa kun niin harvoin näkee käytettyjä seksileluja kirpputorilla.
Haluaisin ostaa käytetyn fleshlightin.