Jälleen kerran nousi verenpaineet tappiin itsepalvelukirppiksellä!
Iänikuiset vanhat ruosteiset peltitölkit ja Iittalan kivituikut roimaan ylihintaan. Viallisia Arabian astioita, joista röyhkeästi pyydettiin melkein normaalisti. B-luokan DVD:t 8 euroa..
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Onko joillekin yksilöille muodotunut elämäntehtävä makuuttaa itselle tarpeetonta roinaa kirppiksellä. Ajattelevat varmaan, että kyllä ne lopulta menee kaupaksi. Pöytien vuokratkaan ei ole ihan ilmaisia.
Kommentit (102)
Ärsyttää kyllä kun ostin ennen monet vaatteet näiltä kirppareilta ja nykyään en löydä enää mitään. Eikä löydä Prismasta, Lidlistä tai Tokmannilta kuin jotain...en halua netistäkään arpoa tai lähteä erikseen shoppaamaan.
Kertokaa missä päin nämä kirppikset on? Kiinnostaa koska asun pohjois-Karjalassa ja täällä on jokin oma ”lisä” kaikkiin hintoihin, oli kyse kirppareista tai torista.
Esim ikean tuotteet saa uutena halvemmalla kun menet Ikeaan ja ostat, täällä niihin käytettynä tulee joku jännä käyttövero päälle.
Kirppiksellä ja torissa tuotteet on tosi ylihinnoiteltuja ja iso osa myytävästä roskaa. Osa jopa kaatopaikkakuntoisia jotka ystävällisesti lahjoitetaan ettei tarvitse maksaa hävittämisestä.
Itse myyn harvakseltaan hyväkuntoista tavaraa pilkkahintaan, sen verran hintaa ettei trokarit pommita viesteillä. Ostan myös usein torista, kirppiksellä en enää tykkää käydä kun ei siellä mitään ostettavaa ole.
Kirppikset on kuoleva bisnes, maailma hukkuu roinaan muutenkin ja hyväkuntoinen järkevä tavara löytää uudet omistajat eri reittejä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Tori on kyllä myyntipaikkojen villi länsi. 80- ja 90-lukujen lastulevyhirvityksiä myydään antiikkina/vintagena/retrona. Kuvasta jo näkee että hyvä kun pysyy pystyssä ja hinta saattaa olla tuplat tai triplaten sen mitä hienompi lastulevyviritys ikeasta.
Torissa näkee esimerkiksi niitä 90-luvun tv-tasoja, joissa on pyörät alla, lasinen ovi ja tietenkin taattua lastulevylaatua. 🤭 Kenties jopa muutamia tarroja liimailtuna pintaan.
Mun täytyy myöntää, että köyhän opiskelijan nuoruusvuosinani myin kirpparilla myös niitä avattuja kosmetiikkapakkauksia. Ei mitään purkinpohjia, mutta sellaisia, joista oli vain vähän käytetty. Kuten jotain lahjaksi saatuja hajuvesipulloja, joista en itse pitänyt. Kaikki menivät kuin kuumille kiville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin enemmän myyjä-ostaja meinkiä jossa hinnoista voisi neuvotella.
Pysy köyhä kotona.
Sori vaan, mut kirpparit on vähän tarkoitettukin köyhille. Vai meinaatko, että rikkaat käyvät siellä ostamassa romujasi ylihintaan?
Kirppikset on tarkoitettu kaikille, tietenkin, Siellä voi myydä itselleen tarpeetonta tavraa ja myös ostaa tarvitsemansa. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori on kyllä myyntipaikkojen villi länsi. 80- ja 90-lukujen lastulevyhirvityksiä myydään antiikkina/vintagena/retrona. Kuvasta jo näkee että hyvä kun pysyy pystyssä ja hinta saattaa olla tuplat tai triplaten sen mitä hienompi lastulevyviritys ikeasta.
Torissa näkee esimerkiksi niitä 90-luvun tv-tasoja, joissa on pyörät alla, lasinen ovi ja tietenkin taattua lastulevylaatua. 🤭 Kenties jopa muutamia tarroja liimailtuna pintaan.
Mun täytyy myöntää, että köyhän opiskelijan nuoruusvuosinani myin kirpparilla myös niitä avattuja kosmetiikkapakkauksia. Ei mitään purkinpohjia, mutta sellaisia, joista oli vain vähän käytetty. Kuten jotain lahjaksi saatuja hajuvesipulloja, joista en itse pitänyt. Kaikki menivät kuin kuumille kiville!
No eihän se tyhmä ole joka myy.
Nuo tarroilla vuoratut huonekalut on kyllä kaikista parhaat. 90-luvun lastulevy kauhistus tarroilla ja hp 40-50e. Ja näitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nostaa verenpainetta?
Itsellä nousee verenpaine siitä että jotku köyhät varastaa kirppikseltä tai kantaa tavaroita vääriin myyntimöytiin, se on raivostuttavaa.
Ei ne ole välttämättä köyhiä, jotka varastaa. Kleptomaaneja on paljon myös hyvin toimeentulevissa.
Kyllä, mun vanhemman työpaikassa valtion virastossa oli töissä aikoinaan hyvin korkeassa virassa kleptomaani, joka jäi kiinni kaupassa, kun varasti reippaasti alle kymmenen markan ruokatavaran.
Aika tyypillistä ilmeisesti. Poliisi sanoi kerran jossain, että suurin osa myymälävarkaista on keski- ja eläkeikäisiä siististi pukeutuneita naisia.
Juu u, pitkä musta hame päällä ja kaverilla pussihousut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut vaatteeni kirppiksiltä jo 25 vuotta. Taso on laskenut tällä vuosikymmenellä, viime vuosina se on suorastaan romahtanut. Saa tehdä töitä, että löytää hyvin kaavoitettuja, kestävistä materiaaleista tehtyjä vaatteita. Samaan aikaan on tullut tämä ilmiö, että ketjuliikkeiden nukkaisista ja likaisista rievuista pyydetään lähes täyttä hintaa. Vanha Marimekon paitakaan ei ole minkään arvoinen, jos siinä on reikiä ja räkää. Kymppien arvoinen se ei ole ehjänäkään.
Keräilyyn sopivien käyttöesineiden kirppishinnat ovat karanneet käsistä. Ilmeisesti näille katsotaan hinta netin kauppapaikoilta, joissa tavara ei oikeasti edes liiku. Antiikkikauppiaat ovat minulle avanneet tätä asiaa: nettikauppias ostaa oman tuotteensa ja laittaa sen uudelleen myyntiin näyttääkseen aktiiviselta ja hintataso sopivalta. Kaikki häviävät. Tai ehkä joku nauttii tavaranäyttelyn pitämisestä kuukaudesta toiseen.
Tänä vuonna lopetin omien pöytien pitämisen. Olen kerran, pari vuodessa myynyt pois hutiostoja, pieneksi jääneitä ja lähipiiriltä saatuja tavaroita. 35 euron viikkovuokran jälkeen minulle on aina jäänyt 100-150€ voittoa, vaikka myyn kamat tasan sillä hinnalla, minkä itsekin olen maksanut. Aikakauslehti 0.30 €, T-paita 1 €, neule 2 €, housut 3 €. En kehtaa pyytää enemmän, koska itse en olisi maksanut enempää.
Kirppiksen myyjä on ihmetellyt hyvää myyntiäni, joka on kuitenkin vain puolet huippuvuosista. Kävijöitä on vähemmän. Enpä itsekään jaksa enää kierrellä turhaan. Laitoin loput romppeet vaatekeräykseen ja kyllä helpotti. Olen jo saanut kerrytetyä laadukkaan perusvaatekaapin pikkurahalla, joten on kai aika siirtyä uusien harrastusten pariin.
Mulla sama juttu. Harmittaa, koska etenkin lapsille olisi kiva saada vaatteet hyväkuntoisina käytettyinä halvalla, kun ovat niin vähän aikaa käytössä kumminkin. Mutta ei valmiiksi virttyneestä viitsi maksaa montaa euroa, kun vitosella saa uuden kaupasta.
Vanhin lapseni on 6v ja hänelle vielä sai aika hyvin kaikkea käytettynä. Nuoremmille ei ole löytynyt oikein mitään. Eikä sille vanhimmallekaan tietenkään enää. Erityisesti välikausivaatteet ovat haussa, mutta ne ovat usein todella huonokuntoisia. Esim vetskari saattaa olla takissa rikki. Ja hp silti 10e. Housuista taas polvet ovat läpi asti puhki.
Iittala, Arabia ja etenkin Marimekko on kyllä hinnoissaan. Huvittavasti jotkut ulkokultaiset tädit vielä hamstraavat kaiken löytämänsä Marimekon roimaan ylihintaankin. No, ei se tyhmä ole joka pyytää...
Huvittavin "löytö" oli kirppiksellä pullo kaupan tavisshampoota 2,80 euroa. Samoin jotkut tummuneet naarmuiset Tupperwarekipot kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Iittala, Arabia ja etenkin Marimekko on kyllä hinnoissaan. Huvittavasti jotkut ulkokultaiset tädit vielä hamstraavat kaiken löytämänsä Marimekon roimaan ylihintaankin. No, ei se tyhmä ole joka pyytää...
Pääsi naurunpyrskähdys kun bongasin yhdestä pöydästä lasten piirrettyjä VHS-kasetteja hintaan 8e/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kyllä kun ostin ennen monet vaatteet näiltä kirppareilta ja nykyään en löydä enää mitään. Eikä löydä Prismasta, Lidlistä tai Tokmannilta kuin jotain...en halua netistäkään arpoa tai lähteä erikseen shoppaamaan.
Miksi et siirry Tori.fi ostamaan? Tarvitset vain mitat tuotteesta. Siellä on jatkuvasti laatutavaraa kaupan.
Mitä se AP:n pyllyä kutittaa, jos joku yrittää myydä tavaraansa ylihintaan saamatta sitä ikinä kaupaksi?
Taitaa todellin syy olla se, ettei siellä olekaan tarjolla priimaa käytetyn sekundan hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa missä päin nämä kirppikset on? Kiinnostaa koska asun pohjois-Karjalassa ja täällä on jokin oma ”lisä” kaikkiin hintoihin, oli kyse kirppareista tai torista.
Esim ikean tuotteet saa uutena halvemmalla kun menet Ikeaan ja ostat, täällä niihin käytettynä tulee joku jännä käyttövero päälle.
Kirppiksellä ja torissa tuotteet on tosi ylihinnoiteltuja ja iso osa myytävästä roskaa. Osa jopa kaatopaikkakuntoisia jotka ystävällisesti lahjoitetaan ettei tarvitse maksaa hävittämisestä.
Itse myyn harvakseltaan hyväkuntoista tavaraa pilkkahintaan, sen verran hintaa ettei trokarit pommita viesteillä. Ostan myös usein torista, kirppiksellä en enää tykkää käydä kun ei siellä mitään ostettavaa ole.
Köyhät kun myyvät, on heillä siinä ajatus/toive "vaurastua" ja se sokaisee näkemästä reaalimaailmaa. Siksi korkeat hinnat kuluneestakin tavarasta ha roinastakin, että voi elää haaveessa mitä mitä tekisi kun saa rahaa. Lohtua elämään siis.
Mua ärsyttää ihmiset, jotka ahtailla kirpparikäytävillä tukkii väylät pitämällä kärryjä miten sattuu. Ja vanhemmat, jotka antaa lasten rajusti leikkiä tavaroilla, joita eivät aio ostaa (huom! varovasti testailu ei haittaa). Myös sellaiset, jotka heittää pinoissa olevat vaatteet myttyyn katsottuaan niitä.
Kirppiksellä saa hyvästäkin tavarasta vain huonon hinnan ja senkin, ellei varasteta.
Siksi lahjoitan ylimääräisen esim. Pelastusarmeijalle tai Konttiin
Miksi kukaan veisi tavaroitaan myyntiin jollekin homeiselle kirpparille, jossa käy ehkä murto-osa oman paikkakunnan asukkaista, kun netin kirpparilla potentiaalisia ostajia on helpostia kymmeniä kertoja isompi määrä.
No siksi, että netissä hintataso tiedetään ja kusettaminen on vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et siirry Tori.fi ostamaan? Tarvitset vain mitat tuotteesta. Siellä on jatkuvasti laatutavaraa kaupan.
Torissa on ärsyttävää tehdä kauppoja. Aina ihan hirveää säätämistä. Olen siirtynyt käyttämään emmyä ja vähänkäytettyä. Suosin kyllä emmyä, koska vähänkäytetystä tulee välillä mitä sattuu. Tyyliin olen tilannut naisten kengät ja kun tulivat olivatkin miesten
Ja samoin kävi paitojen kanssa, mutta ne menivät sitten vain miehen kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa on ärsyttävää tehdä kauppoja. Aina ihan hirveää säätämistä. Olen siirtynyt käyttämään emmyä ja vähänkäytettyä. Suosin kyllä emmyä, koska vähänkäytetystä tulee välillä mitä sattuu. Tyyliin olen tilannut naisten kengät ja kun tulivat olivatkin miesten
Ja samoin kävi paitojen kanssa, mutta ne menivät sitten vain miehen kaappiin.
Mites huuto.net? Siellä oli ainakin ammoin vilkasta kaupankäyntiä ja palautejärjestelmä ja tunnistautuminen pitäisi ainakin teoriassa auttaa karsimaan kusettajat pois listoilta.
Kyllä kaikki varmaan haluaisi löytää laatukamaa halvalla kirppiksiltä, mutta laadukkaammat merkkikamat myydään usein netin kautta esim. harrasteryhmissä, joista niissä saa paremman hinnan, kun ihmiset tietävät missä hintaluokassa uudet tuotteet liikkuvat.
Itse olen lahjoittanut myös hyväkuntoisia merkkivaatteita, kun ei ole kiinnostusta ja aikaa nettimyyntiin tai kirppiksiin. Niin tekevät varmaan muutkin, joille rahalla ei ole niin väliä. Jos näin on, niin kirppismyyjistä iso osa on niitä, jotka rahaa tarvitsevat tai jotka haluavat tienata ja tästä syystä pöydät ovat täynnä huonolaatuista ja ylihinnoiteltua tavaraa.