Jälleen kerran nousi verenpaineet tappiin itsepalvelukirppiksellä!
Iänikuiset vanhat ruosteiset peltitölkit ja Iittalan kivituikut roimaan ylihintaan. Viallisia Arabian astioita, joista röyhkeästi pyydettiin melkein normaalisti. B-luokan DVD:t 8 euroa..
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Onko joillekin yksilöille muodotunut elämäntehtävä makuuttaa itselle tarpeetonta roinaa kirppiksellä. Ajattelevat varmaan, että kyllä ne lopulta menee kaupaksi. Pöytien vuokratkaan ei ole ihan ilmaisia.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat laskee, jos ei mene kaupaksi. Se on kovin yksinkertaista.
Maksullisella itsepalvelukirppuksellä osa myyjistä vaan jää tappiolle, kun ei myy heti oikeaan hintaan. Tuskin jatkavat seuraavaa viikkoa myyntiä. Torissa myyjät pitävät järjettömiä hintoja maailman tappiin. Euron tuotteet ovat pääsääntöisesti rikkinäisiä, nukkaisia ja viallisia.
Kelvollinen kirppistuotteen hinta on 10-20 % uuden hinnasta, mutta se ei tarkoita rikkinäistä tuotetta.
Tori on kyllä myyntipaikkojen villi länsi. 80- ja 90-lukujen lastulevyhirvityksiä myydään antiikkina/vintagena/retrona. Kuvasta jo näkee että hyvä kun pysyy pystyssä ja hinta saattaa olla tuplat tai triplaten sen mitä hienompi lastulevyviritys ikeasta.
Ja aika monella tuntuu olevan hinnoittelun perusteena se että kun tämäkin 30v vanha Billy-hylly joka nippa nappa pysyy pystyssä on raijatädin jäämistöä ja maksettiinhan tästä Sotkan parvisängystä ainakin 150mk silloin 80-luvulla, jotta tokihan sen voi 200e myydä.
Ja sitten ihmetellään miksi ostajat tinkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä oman elämänsä huutokauppakeisarit ovat vähän koomista tapauksia, kun eivät parempaa toimeentuloa keksi.
Ne on kyllä hauskoja. Trokareitakin on hassu seurata. Heillä kun ei ole tuotteiden arvosta välttämättä mitään käsitystä.
Meille esim oli tullut muumikäsipyyhkeitä valtava kasa jostain. Oikeasti varmaan 10kpl samaa niiskuneitipyyhettä. Silloin niitä sai kaupassa johonkin 3e/kpl. Pistin omasta mielestäni aika törkypyynnin 2,5e/kpl. Kaikki menivät heti. Olivat päätyneet jonkun trokarin paikalle hinnalla 5e/kpl. Ei haittaa mua, koska sain sen mitä pyysin, mutta kyllä äidin kanssa naureskeltiin miten ko tyyppi aikoo saada niistä melkein tuplat uuden hinnasta.
Mutta on kurjaa, kun meni ahneelle trokarille. Mieluummin joku vähävarainen olisi tullut noista onnelliseksi 2,50:llä eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, ei mun verenpainetta nosta mitenkään, vaikka hinta on yläkantissa. Jätän vaan ostamatta.
Enkä sinullakin syy on toinen; ehkäpä se, että haluaisit saada tavarat pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Ahneilla on tunnetusti verenpaineet tapissa.
Jos joku maksaa pöydästä vaikka kauppa ei käy, niin sehän on hänen ongelmansa ja kirppisyrittäjän onni. Eipä nämä minun verenpainettani pomputtele.
Ap vastaa: et tainnut ihan käsittää pointtiani. Olen todellakin valmis maksamaan myyjän pyytämän hinnan, jos tavara on kunnossa eikä ylihinnoiteltu. Lukaisepa se aloitusviesti vielä kertaalleen.
AP voisi ottaa ne verenpainelääkkeensä tuohon ahdistukseen. Tuntuu tämä raivoamisesi aika ylimitoitetulta. Kaikki tietää, että itsepalvelukirppikset on täynnä ylihinnoiteltua roskaa ja niiden joukosta voi joskus löytää sen kultakimpaleen. Älä mene kirppikselle, jos ei pää kestä. Ihan sama tilanne on noissa nettikirppiksissä.
-eri
Loistoratkaisu sulla. Antaa paskan_olla paikallaan, mitä sitä turhaan vaatimaan parempaa kirppiskulttuuria maahamme! Kuten edellä joku totesikin, oikeissa sivistysmaissa vastaavat myyntitorit ei myy ruostetta, risaa ja sekundaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on ollut jo pitkään. Aiemmin tykkäsin käydä kirppiksillä, koska sieltä teki oikeasti löytöjä. Nykyisin puolet paikoista on kiinaröhnän vallassa ja loput täynnä nukkaantunutta henkkamaukkaa ja muuta roskaa samaan hintaan kuin kaupassa uusi vastaava.
Harmi kun kirpparitoiminta on tällaista. Suomessa on kaupoissa kaikissa tuoteryhmissä hirveän tylsät valikoimat, niin olisi kiva tehdä löytöjä kirppiksiltä. Joko siis hyväkuntoista vanhaa tai vaikka ulkomailta tuotua. Etenkin vaatteisiin ja sisustus juttuihin olisi kiva saada lisää valikoimaa.
Mutta tosiaan aika huonoa tavaraa suomalaiset kirpputorit pullollaan. Pakko tilailla ulkomailta jos haluaa jotain erikoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, ei mun verenpainetta nosta mitenkään, vaikka hinta on yläkantissa. Jätän vaan ostamatta.
Enkä sinullakin syy on toinen; ehkäpä se, että haluaisit saada tavarat pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Ahneilla on tunnetusti verenpaineet tapissa.
Jos joku maksaa pöydästä vaikka kauppa ei käy, niin sehän on hänen ongelmansa ja kirppisyrittäjän onni. Eipä nämä minun verenpainettani pomputtele.
Ap vastaa: et tainnut ihan käsittää pointtiani. Olen todellakin valmis maksamaan myyjän pyytämän hinnan, jos tavara on kunnossa eikä ylihinnoiteltu. Lukaisepa se aloitusviesti vielä kertaalleen.
AP voisi ottaa ne verenpainelääkkeensä tuohon ahdistukseen. Tuntuu tämä raivoamisesi aika ylimitoitetulta. Kaikki tietää, että itsepalvelukirppikset on täynnä ylihinnoiteltua roskaa ja niiden joukosta voi joskus löytää sen kultakimpaleen. Älä mene kirppikselle, jos ei pää kestä. Ihan sama tilanne on noissa nettikirppiksissä.
-eri
Loistoratkaisu sulla. Antaa paskan_olla paikallaan, mitä sitä turhaan vaatimaan parempaa kirppiskulttuuria maahamme! Kuten edellä joku totesikin, oikeissa sivistysmaissa vastaavat myyntitorit ei myy ruostetta, risaa ja sekundaa.
Ei millään pahalla, mutta mistä ajattelit pieraista tänne Suomeen jotain ranskalaista antiikkia? Suomessa on aika vähän mitään arvokasta, koska suomalaiset ovat olleet monen monta sukupolvea köyhiä, muutamaa aatelissukua lukuunottamatta. Luuletko, että siellä savupirtissä on ollut jotain mahonkikaappeja ja hienointa pellavaa?
Keskimäärin suomalaiset käyttävät myös vähemmän rahaa ulkonäköönsä ja vaatteisiinsa muihin eurooppalaisiin verrattuna eli ne myyntiin tulevat kamat on sitä mitä on alunperin ostettukin, eli Tokmannin halpiskamoja, jotka on puhkikuluneita.
Monet varakkaammat lahjoittavat kamansa hyväntekeväisyyteen, että säästyvät vaivalta, vai luuletko, että miljonäärit tuolla kirppiksellä niitä timantteja ja Guccin laukkujaan myyvät?
Ysärillä oli kivaa kirppistellä, laatutavaraa pilkkahintaa. Priimakuntoiset lehdet 1mk kpl jne. Nykyään myynnissä on kaikenlaista halpaa roskaa, ja kun osaa ei ole edes putsattu käytön jälkeen: lapsen tanssipuvussa oli ripulijäljet tallella, koiranruokakuppi haisi märkäruoalta ja oli rasvainen. Yök!
Meni vähän ohi, siis eihän niitä ole pakko ostaa.
Eihän sinne ole pakko mennä.
Oletteko te naiset ihan pimeitä, 82 peukutusta jonnin joutavalle uhriutumiselle???
En käsitä.
Suomen ongelmana on kansalaisten köyhyys ja suppeat tuotevalikoimat.
Kun vuosikymmenet kaikki ostavat sitä tarjolla olevaa halpiskrääsää, kirppputoreillakin myytävät tuotteet ovat sitä, joskin huomattavasti huonompikuntoisina.
Ulkolaisia kirpputoreja jonkinverran kierrelleenä huomaa selkeän eron tarjonnassa.
Suomalaisia kirpputoreja huonompiin olen törmännyt vain Virossa ja Latviassa ja yllättäen pohjois-norjassa :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ei millään pahalla, mutta mistä ajattelit pieraista tänne Suomeen jotain ranskalaista antiikkia? Suomessa on aika vähän mitään arvokasta, koska suomalaiset ovat olleet monen monta sukupolvea köyhiä,
Monet varakkaammat lahjoittavat kamansa hyväntekeväisyyteen, että säästyvät vaivalta, vai luuletko, että miljonäärit tuolla kirppiksellä niitä timantteja ja Guccin laukkujaan myyvät?
Eihän ketjun aloituksessa ollut ollenkaan kyse mistään antiikin myynnistä. Siinä peräänkuulutettiin järkevästi hinnoiteltua, ehjää tavaraa myyntipöydille. Nyt menit kommentointisi kanssa pahasti metsään.
Kirppispöytien vuokrat ovat nykyään niin kalliita, että ei voi enää kovin halvalla myydä tuotteita, jos haluaa kattaa edes pöytävuokran ja kyllä kai tavaroista haluaisi muutenkin saada jotain rahaa kouraan pöytävuokran jälkeenkin jos myynti on se idea. Muutoinhan kirppismyynti on ihan turhaa vaivaa tyhjän takia, helpompi olisi heittää roskiin ne. Tietysti ensin särjettävä niin ettei niistä kukaan muukaan hyödy jos ei kerran omistaja itse pysty niistä hyötymään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä vaikka mitä myynnissä, parhaat näkemäni olleet osittain käytettyjä kosmetiikkapakkauksia. Oikeasti, laittaa nyt puoliksi käytetty vartalovoidepullo myyntiin, ja vielä tolkuttomalla hinnalla? Tai käytetty huulipuna, tai vanha hajuvesi? 🤢
Yllättävän moni noita puolityhjiä rasvoja ostaa. Itselleni tuli järkytyksenä, kun näin kahden ihan fiksun naisen lähipiirissäni ostavan jotain avattua bulkkikosmetiikkaa.
Itseään ei voi palvella. Muita palvellaan. Itsepalvelu on termi, joka keskittiin, kun palvelemisesta luovuttiin ja ihmiset joutuivat tekemään asioita itse. Tokkopa kukaan ajattelee itseään palvelevansa, kun kattaa itselleen ruoan pyötään sen syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ei millään pahalla, mutta mistä ajattelit pieraista tänne Suomeen jotain ranskalaista antiikkia? Suomessa on aika vähän mitään arvokasta, koska suomalaiset ovat olleet monen monta sukupolvea köyhiä,
Eihän ketjun aloituksessa ollut ollenkaan kyse mistään antiikin myynnistä. Siinä peräänkuulutettiin järkevästi hinnoiteltua, ehjää tavaraa myyntipöydille. Nyt menit kommentointisi kanssa pahasti metsään.
Itse juuri vertasit suomalaista kirpparia täällä mainittuun ranskalaiseen. Kerroin vaan miksi eivät ole vertailukelpoisia. Parhaiten vallitseviin ongelmiin voit vaikuttaa sillä, ETTET OSTA niitä ylihinnoiteltuja roskia. Vai luuletko, että Vauva-palstalla laaditaan Suomen yleiset kirppissäännöt ja tämän keskustelun perusteella joku romukauppias lopettaa niiden roskiensa myynnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Itse juuri vertasit suomalaista kirpparia täällä mainittuun ranskalaiseen. Kerroin vaan miksi eivät ole vertailukelpoisia. Parhaiten vallitseviin ongelmiin voit vaikuttaa sillä, ETTET OSTA niitä ylihinnoiteltuja roskia. Vai luuletko, että Vauva-palstalla laaditaan Suomen yleiset kirppissäännöt ja tämän keskustelun perusteella joku romukauppias lopettaa niiden roskiensa myynnin?
Tämä on keskustelupalsta jossa keskustellaan asioista jotka ihmisiä kiinnostavat (niistä joita ei sensuroida).
Ellei ihmisoletettua tämä aihe kiinnosta, hän voi poistua paikalta ja jatkaa istumista tietokoneensa äärellä peukalo ...............
Ranskalaisilla kirpputoreilla on huomattavasti suurempi valikoima kaikkea, ei yksinomaan antiikkia.
Rikas maa, kansa yksilöllistä, jonka seurauksena myös käytettynä myytävissä tuotteissa on enemmän variaatioita kuin suomalaisisssa kiinankrääsään, henkkamaukkaan ja ikeaan perustuvissa kirpputoreissa.
Myyntipaikat maksaa ja varastelu, jopa rikkominen. Siksi joutuu laittamaan hintaa myytäville, että saa nuo katetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Vaimon kantojuhtana kun olen joutunut esim. pariisilaisia kirppiksiä luuhaamaan, niin kyllä siellä suurin osa tavaroista on samanlaista rojua kuin täällä. On myös parempaa tavaraa, mutta on ne sitten hinnoiteltu sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten vallitseviin ongelmiin voit vaikuttaa sillä, ETTET OSTA niitä ylihinnoiteltuja roskia. Vai luuletko, että Vauva-palstalla laaditaan Suomen yleiset kirppissäännöt ja tämän keskustelun perusteella joku romukauppias lopettaa niiden roskiensa myynnin?
Kahlasin läpi tämän ketjun ja panin merkille, että aloitusviesti on saanut melkein 80 ylänuolta. Jokin siinä on siis osunut asian ytimeen. Monet tässä ketjussa puhuvat myös ihan asian vierestä ja kärkevimmät kommentit tulevat arvatenkin heiltä, jotka itse myyvät ruosteisia purnukoita, ylihintaista rikkinäistä Arabiaa ja nyppyyntyneitä neuleita.
Olen ostanut vaatteeni kirppiksiltä jo 25 vuotta. Taso on laskenut tällä vuosikymmenellä, viime vuosina se on suorastaan romahtanut. Saa tehdä töitä, että löytää hyvin kaavoitettuja, kestävistä materiaaleista tehtyjä vaatteita. Samaan aikaan on tullut tämä ilmiö, että ketjuliikkeiden nukkaisista ja likaisista rievuista pyydetään lähes täyttä hintaa. Vanha Marimekon paitakaan ei ole minkään arvoinen, jos siinä on reikiä ja räkää. Kymppien arvoinen se ei ole ehjänäkään.
Keräilyyn sopivien käyttöesineiden kirppishinnat ovat karanneet käsistä. Ilmeisesti näille katsotaan hinta netin kauppapaikoilta, joissa tavara ei oikeasti edes liiku. Antiikkikauppiaat ovat minulle avanneet tätä asiaa: nettikauppias ostaa oman tuotteensa ja laittaa sen uudelleen myyntiin näyttääkseen aktiiviselta ja hintataso sopivalta. Kaikki häviävät. Tai ehkä joku nauttii tavaranäyttelyn pitämisestä kuukaudesta toiseen.
Tänä vuonna lopetin omien pöytien pitämisen. Olen kerran, pari vuodessa myynyt pois hutiostoja, pieneksi jääneitä ja lähipiiriltä saatuja tavaroita. 35 euron viikkovuokran jälkeen minulle on aina jäänyt 100-150€ voittoa, vaikka myyn kamat tasan sillä hinnalla, minkä itsekin olen maksanut. Aikakauslehti 0.30 €, T-paita 1 €, neule 2 €, housut 3 €. En kehtaa pyytää enemmän, koska itse en olisi maksanut enempää.
Kirppiksen myyjä on ihmetellyt hyvää myyntiäni, joka on kuitenkin vain puolet huippuvuosista. Kävijöitä on vähemmän. Enpä itsekään jaksa enää kierrellä turhaan. Laitoin loput romppeet vaatekeräykseen ja kyllä helpotti. Olen jo saanut kerrytetyä laadukkaan perusvaatekaapin pikkurahalla, joten on kai aika siirtyä uusien harrastusten pariin.
-eri