Jatkuva räkytys työttömistä
Alkaa mennä kuppi nurin näistä aloituksista. Eikö joillakin ole tosiaankaan elämässään suurempia murheita kuin miettiä miten työtön elää? Ja miksi se vain makaa kotona ja ryyppää? Työttömät eivät ole yhtä suurta ihmismassaa, johon sopii vain yksi tietty stereotypia. Tietääkö idiootti mitä stereotypia tarkoittaa? Se opetettiin minulle psykan tunnilla. Ja mielestäni monen muunkin pitäisi mennä opiskelemaan koulun penkille psykologiaa, ja jotakin ihmisluonteesta, ettei tarvitsisi olla niin TYHMÄ. Valitettavasti moni kansanedustajakin sortuu älyttömyyksiin ja lapsellisiin yleistyksiin.
Kommentit (109)
Ymmärrän sinua hyvin.
t. ex-työtön
Ihmisten on vaikea käsittää työttömyyttä, jos eivät ole sitä itse kokeneet.
Se on peräsimestä käydä töissä kun tuotto menee verojen muodossa työttömien ja ulkolaisten elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Se on peräsimestä käydä töissä kun tuotto menee verojen muodossa työttömien ja ulkolaisten elättämiseen.
Mutta onko se työttömien ja ulkolaisten vika?Väitän, että suurin osa heistä haluaisi ihan itse itsensä elättää, mutta siihen ei vaan aina ole mahdollisuutta, kaikille ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 4v työtön ja päihdeongelmainen. Kävin tälläkin palstalla valehtelemassa sitä samaa kun te muutkin työttömät, että töitä ei ole ja jos on niin se ei kelpaa syystä x.
Tiedän todella hyvin mitä työttömän elämä on suomessa. Se on äärimmäisen helppoa, kun rahaa tulee todella paljon, vuokrat maksetaan, sähkölaskut maksetaan. Se on liian helppoa, se ei kannusta tekemään töitä.
Syitä on monia, ei pelkästään laiskuus. Mm huonot palkat, mutta sitä en niele kun täällä aina on mitä ihmeellisimpiä syitä miksi työpaikkaa ei oteta vastaan.. esim "miksi menisin tehtaaseen töihin kun siellä on riski että käsi irtoaa".
Lähde siitä, että Suomen kansasta suurin osa on tyhmiä. Vakuuttavin todiste on se, että mitä enemmän ihmisiä on koulutettu, sitä huonompaa osaaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta työt. Se on helppoa.
En ymmärrä miksi työttömän pitää juoda kotona viinaa tai muitakaan alkoholituotteita?
Vierailija kirjoitti:
Lähde siitä, että Suomen kansasta suurin osa on tyhmiä. Vakuuttavin todiste on se, että mitä enemmän ihmisiä on koulutettu, sitä huonompaa osaaminen on.
Sinun "vakuuttavin todiste" kertoo enemmän koulutuksen laadusta, kuin ihmisten tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 4v työtön ja päihdeongelmainen. Kävin tälläkin palstalla valehtelemassa sitä samaa kun te muutkin työttömät, että töitä ei ole ja jos on niin se ei kelpaa syystä x.
Tiedän todella hyvin mitä työttömän elämä on suomessa. Se on äärimmäisen helppoa, kun rahaa tulee todella paljon, vuokrat maksetaan, sähkölaskut maksetaan. Se on liian helppoa, se ei kannusta tekemään töitä.
Syitä on monia, ei pelkästään laiskuus. Mm huonot palkat, mutta sitä en niele kun täällä aina on mitä ihmeellisimpiä syitä miksi työpaikkaa ei oteta vastaan.. esim "miksi menisin tehtaaseen töihin kun siellä on riski että käsi irtoaa".
Mikäs siinä jos on vähään tyytyväinen, eikä aiomme ikinä tehdä muuta kuin maata vuokrayksiössä.
Suurimmalle osalle ei kuitenkaan pelkkä vuokra ja sähkölasku riitä. Tainnut päihteet laskea älykkyysosamäärää sen verran että ei tuotakaan asiaa omin avuin hoksannut.
Yli 60-vuotiasta ei kukaan halua töihin, se on fakta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun "vakuuttavin todiste" kertoo enemmän koulutuksen laadusta, kuin ihmisten tyhmyydestä.
Molemmista, sillä koulutuksen tarkoitus on sivistää ja mikäli koulutuksen lisäämisellä ei sivisty, ihmisen tulee olla tällöin tyhmä. Älykäs tai viisas oppii vähemmälläkin, jotkut jopa ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi työttömän pitää juoda kotona viinaa tai muitakaan alkoholituotteita?
Samasta syystä kuin kaikki muutkin?
Vihapuhe ei koske työttömien haukkumista. Mitä tahansa valheita saa levittää työttömien muka helposta elämästä. Nytkin tilanne kun pitää selvittää kelan virhettä. Vuokran jälkeen jää muutamia kymppejä että kyllä tämä työttömyys on yhtä juhlaa. Rahat riittäisivät vaikka loppuiäksi jos ostaisi köyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdastöissä on vaaransa! Itselläni kävi tämä valitettava onnettomuus! Käsi murskaantui kyynärpään alapuolelta vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta työt. Se on helppoa.
Näin, ja samalla joku työhaluinen työtön luultavasti saa työpaikan, molemmat voittavat.
Minä ymmärrän kyllä että työssäkäyvillä menee hermot työttömien, vaikka itse kuulun vaihteeksi työttömiin. Itselläkin on vaikea uskoa että Suomessa on iso joukko ihmisiä jotka eivät ole tehneet mitään 10-20 vuoteen itsensä eteen. Kyllä ihmisen on osallistuttava yhteiskunnan pyörittämiseen eikä vain nostaa tukia. Tämä joukko ei tee yhtään mitään eivät edes kuntouttavassa työtoiminnassa käy, eivät palkkatuella eivät kouluttaudu eivät tee mitään, ja kuvittelevat että heistä olisi siltä istumalta tekemään koko päivä töitä hyvällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
En juo.
Mä tilaan halvalla ja myyn pimeästi kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän kyllä että työssäkäyvillä menee hermot työttömien, vaikka itse kuulun vaihteeksi työttömiin. Itselläkin on vaikea uskoa että Suomessa on iso joukko ihmisiä jotka eivät ole tehneet mitään 10-20 vuoteen itsensä eteen. Kyllä ihmisen on osallistuttava yhteiskunnan pyörittämiseen eikä vain nostaa tukia. Tämä joukko ei tee yhtään mitään eivät edes kuntouttavassa työtoiminnassa käy, eivät palkkatuella eivät kouluttaudu eivät tee mitään, ja kuvittelevat että heistä olisi siltä istumalta tekemään koko päivä töitä hyvällä palkalla.
Kerrotko vielä mikä prosenttiosuus "kuntouttavasta työtoiminnasta" työllistyy tällä?
Lienet työtön?