Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälleen kerran nousi verenpaineet tappiin itsepalvelukirppiksellä!

Vierailija
03.12.2021 |

Iänikuiset vanhat ruosteiset peltitölkit ja Iittalan kivituikut roimaan ylihintaan. Viallisia Arabian astioita, joista röyhkeästi pyydettiin melkein normaalisti. B-luokan DVD:t 8 euroa..

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Onko joillekin yksilöille muodotunut elämäntehtävä makuuttaa itselle tarpeetonta roinaa kirppiksellä. Ajattelevat varmaan, että kyllä ne lopulta menee kaupaksi. Pöytien vuokratkaan ei ole ihan ilmaisia.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksen pitäminen on kätevä keino pimeän tulon peittämiseksi. Silloin se on se ja sama mitä siellä on myynnissä ja mihin hintaan.

Vierailija
22/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa nostaa verenpainetta?

Itsellä nousee verenpaine siitä että jotku köyhät varastaa kirppikseltä tai kantaa tavaroita vääriin myyntimöytiin, se on raivostuttavaa.

Ei ne ole välttämättä köyhiä, jotka varastaa. Kleptomaaneja on paljon myös hyvin toimeentulevissa.

Kyllä, mun vanhemman työpaikassa valtion virastossa oli töissä aikoinaan hyvin korkeassa virassa kleptomaani, joka jäi kiinni kaupassa, kun varasti reippaasti alle kymmenen markan ruokatavaran.

Meillä jäi seurakunnan diakonissa toistuvasti kiinni kaupoista varastelusta. Lopulta ei voinut käydä pikkukaupunkimme kaupoissa, piti käydä muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, ei mun verenpainetta nosta mitenkään, vaikka hinta on yläkantissa. Jätän vaan ostamatta.

Enkä sinullakin syy on toinen; ehkäpä se, että haluaisit saada tavarat pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Ahneilla on tunnetusti verenpaineet tapissa.

Jos joku maksaa pöydästä vaikka kauppa ei käy, niin sehän on hänen ongelmansa ja kirppisyrittäjän onni. Eipä nämä minun verenpainettani pomputtele.

Ap vastaa: et tainnut ihan käsittää pointtiani. Olen todellakin valmis maksamaan myyjän pyytämän hinnan, jos tavara on kunnossa eikä ylihinnoiteltu. Lukaisepa se aloitusviesti vielä kertaalleen.

Miksi sinä kierrät kirppiksiä, joissa myydään huonoa tavaraa? Äänestä jaloillasi.

Typerys.

Äärimmäisen typerä kommentti. Kyllä sieltä pazkan ja ylihinnoiteltujen romujen seasta aina niitä mansikoitakin löytyy. Joskus jopa todellisia aarteita kun myyjä ei käsitä myymänsä tuotteen todellista arvoa. Huutokauppakeisarin myötä valitettavati nykyään aina vaan harvemmin.

Vierailija
24/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä oman elämänsä huutokauppakeisarit ovat vähän koomista tapauksia, kun eivät parempaa toimeentuloa keksi.

Ne on kyllä hauskoja. Trokareitakin on hassu seurata. Heillä kun ei ole tuotteiden arvosta välttämättä mitään käsitystä.

Meille esim oli tullut muumikäsipyyhkeitä valtava kasa jostain. Oikeasti varmaan 10kpl samaa niiskuneitipyyhettä. Silloin niitä sai kaupassa johonkin 3e/kpl. Pistin omasta mielestäni aika törkypyynnin 2,5e/kpl. Kaikki menivät heti. Olivat päätyneet jonkun trokarin paikalle hinnalla 5e/kpl. Ei haittaa mua, koska sain sen mitä pyysin, mutta kyllä äidin kanssa naureskeltiin miten ko tyyppi aikoo saada niistä melkein tuplat uuden hinnasta.

Vierailija
25/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä nousee verenpaine siitä että jotku köyhät varastaa kirppikseltä tai kantaa tavaroita vääriin myyntimöytiin, se on raivostuttavaa.

Ei ne ole välttämättä köyhiä, jotka varastaa. Kleptomaaneja on paljon myös hyvin toimeentulevissa.

Kyllä, mun vanhemman työpaikassa valtion virastossa oli töissä aikoinaan hyvin korkeassa virassa kleptomaani, joka jäi kiinni kaupassa, kun varasti reippaasti alle kymmenen markan ruokatavaran.

Aika tyypillistä ilmeisesti. Poliisi sanoi kerran jossain, että suurin osa myymälävarkaista on keski- ja eläkeikäisiä siististi pukeutuneita naisia.

Vierailija
26/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksen pitäminen on kätevä keino pimeän tulon peittämiseksi. Silloin se on se ja sama mitä siellä on myynnissä ja mihin hintaan.

Juu, tästähän on oikeasti kyse.

Meillä kirppis toimii hemmetin kalliissa tiloissa. Millään sen lämmitys- eikä muita kuluja pystyt pöytähinnoin kustantamaan. Muusta on kyse.

Vierailija
27/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat laskee, jos ei mene kaupaksi. Se on kovin yksinkertaista.

Maksullisella itsepalvelukirppuksellä osa myyjistä vaan jää tappiolle, kun ei myy heti oikeaan hintaan. Tuskin jatkavat seuraavaa viikkoa myyntiä. Torissa myyjät pitävät järjettömiä hintoja maailman tappiin. Euron tuotteet ovat pääsääntöisesti rikkinäisiä, nukkaisia ja viallisia.

Kelvollinen kirppistuotteen hinta on 10-20 % uuden hinnasta, mutta se ei tarkoita rikkinäistä tuotetta.

Vierailija
28/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kerään paineita tuollaisesta? Itse lähinnä naurahdan tuollaisia pyyntejä ja jatkan eteenpäin.

Vierailija
29/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, ei mun verenpainetta nosta mitenkään, vaikka hinta on yläkantissa. Jätän vaan ostamatta.

Enkä sinullakin syy on toinen; ehkäpä se, että haluaisit saada tavarat pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Ahneilla on tunnetusti verenpaineet tapissa.

Jos joku maksaa pöydästä vaikka kauppa ei käy, niin sehän on hänen ongelmansa ja kirppisyrittäjän onni. Eipä nämä minun verenpainettani pomputtele.

Ap vastaa: et tainnut ihan käsittää pointtiani. Olen todellakin valmis maksamaan myyjän pyytämän hinnan, jos tavara on kunnossa eikä ylihinnoiteltu. Lukaisepa se aloitusviesti vielä kertaalleen.

Miksi sinä kierrät kirppiksiä, joissa myydään huonoa tavaraa? Äänestä jaloillasi.

Typerys.

Äärimmäisen typerä kommentti. Kyllä sieltä pazkan ja ylihinnoiteltujen romujen seasta aina niitä mansikoitakin löytyy. Joskus jopa todellisia aarteita kun myyjä ei käsitä myymänsä tuotteen todellista arvoa. Huutokauppakeisarin myötä valitettavati nykyään aina vaan harvemmin.

Eli ymmärsit pointin, hienoa. Sinäkö olet sitten parempi kuin se liikaa pyytävä? Tiedät ostavasi alihintaan mutta härskisti käytät tilannetta hyväksesi?

Vierailija
30/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys.

Eli on oikein ostaa härskisti liian halvalla mutta ei myydä.

Hienoa!

Vierailija
31/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on ollut jo pitkään. Aiemmin tykkäsin käydä kirppiksillä, koska sieltä teki oikeasti löytöjä. Nykyisin puolet paikoista on kiinaröhnän vallassa ja loput täynnä nukkaantunutta henkkamaukkaa ja muuta roskaa samaan hintaan kuin kaupassa uusi vastaava.

Mulla nostaa verenpainetta juuri nuo kännykkä ym juttuja myyvät kiinapaikat, joita tuntuu olevan puolet kirpparista täynnä. En edes tiedä miksi ne ärsyttää niin paljon, mutta ärsyttävät kumminkin.

Vierailija
32/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka kantaa ihan roskaa sinne kirppareille. Etenkin rikkinäisiä kenkiä ja ihan loppuun kulutettuja lumppuja näkee usein. Tosin itse en koskaan osta muutenkaan tekstiilejä kirppareilta, koska voivat tuoda mukanaan koiperhosia tai olla ties mistä hometalosta. Tietenkään kirppiksellä tavara ei (välttämättä) ole uutta, mutta selkeästi rikkinäisen tavaran oikea paikka on roskis eikä myyntipöytä.

Vierailija
33/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Parhaita on ne, jotka nappaavat muilta ja sitten laittelevat omat hintalappunsa. Selitä siinä sitten, että nuo kirjoneulesukat on minulta varastettu, harva huomaa kuvata kaikkia tuotteita kotona etukäteen.

Vierailija
34/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä vaikka mitä myynnissä, parhaat näkemäni olleet osittain käytettyjä kosmetiikkapakkauksia. Oikeasti, laittaa nyt puoliksi käytetty vartalovoidepullo myyntiin, ja vielä tolkuttomalla hinnalla? Tai käytetty huulipuna, tai vanha hajuvesi? 🤢

Vierailija
35/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole pakko ostaa mitään.

Vierailija
36/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten joku myyjä möi pokkana ilmaiseksi saatua Lumene+Ivana Helsinki meikkipussia hintaan 15 eur. Mä vielä ystävällisesti sanoin, että tämähän on siis ilmaislahja niin myyjä vaan pokkana sanoi, et ovh 49.90. Purskahdin nauruun.

Meikkipussi on ollut kaupanpäällinen jostakin tilauksesta, ei se ole ostajalle ilmainen ollut.

Vierailija
37/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla trokari. Ymmärrän harmituksen.

Vierailija
38/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten joku myyjä möi pokkana ilmaiseksi saatua Lumene+Ivana Helsinki meikkipussia hintaan 15 eur. Mä vielä ystävällisesti sanoin, että tämähän on siis ilmaislahja niin myyjä vaan pokkana sanoi, et ovh 49.90. Purskahdin nauruun.

No ei ole sinullakaan sähköt ullakolle asti vedetty kun menet naureskelemaan hinnoille kun rahasi eivät riitä.

Vierailija
39/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä vaikka mitä myynnissä, parhaat näkemäni olleet osittain käytettyjä kosmetiikkapakkauksia. Oikeasti, laittaa nyt puoliksi käytetty vartalovoidepullo myyntiin, ja vielä tolkuttomalla hinnalla? Tai käytetty huulipuna, tai vanha hajuvesi? 🤢

Tämä. Näillä itsepalvelupöydillä näkee kyllä elämän koko kirjon. Tuotevalikoimasta ja hinnoittelusta voi päätellä aika paljon myyjän taustoista.

Vierailija
40/102 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minäkin usein. Eihän tavara liiku, jos hinnat on liian korkealla. En vaan ota siitä stressiä, kunhan ihmettelen. Luulisi olevan hankalaa kärrätä puolet tavaroista takaisin kotiin tai roskiin. Eikö pienemmällä vaivalla pääsisi, jos kaikki tavara tulisi myydyksi.

Yleensä Suomen kirppikset on p----estä. Euroopassa olen joskus käynyt vastaavissa. Niissä on todella hyvää tavaraa ja edullisella hinnalla. Varsinkin Ranska on kuuluisa erinomaisista kirpputoreistaan. Kannattaa käydä, jos korona joskus helpottaa.