Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäisitkö Mobiiliajokorttia, jos se joskus tulee käyttöön ? Mitä sovelluksia toivot älypuhelimeesi ?

Vierailija
03.12.2021 |

Traficomilta puuttuu nyt rahaa kehittelyyn. Uskon että moni muu hanke voisi onnistua. Mobiilimaksu nyt OK.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi. Ärsyttävää, kun kaikki on puhelimessa.

Vierailija
2/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se oli betavaiheessa, minulla oli se käytössä. Yhden kerran tarvin sitä postipakettia noutaessa. Ullatuuuus! Mobiiliajokortissa toimintakatkos, joten kävelin kotiin hakemaan henkkarit. Poistin koko roskan puhelimesta. Vähän sen jälkeen tuli tieto, että kyseinen sovellus hylätään, eikä sitä kehitetä enää, eikä se myöskään toimi edes niillä, jotka sen on ladanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin kaikkea uutta vastustettiin.  Yhdellä sukulaisella ei ole ollut edes pankkikorttia.  Käteistä nostaa pankista. Miten se voi olla enää mahdollista ?  No ainakin ostokset hoitaa käteisellä.

Vierailija
4/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan mitään elämiseen olennaisesti tarvittavaa, tunnistautumisia, raha-asioita. Puhelin on vain viestittelyä varten ja satunnaiseen nettikäyttöön.

Vierailija
5/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sai pankista kortin ja oli ihmeissään, kun "seinästä" sai nostaa käteistä.  Muistettava se 4-numeroinen koodi. 

Vierailija
6/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En halua, että myös ajokorttini on kiinni puhelimen toiminnasta ja siitä tuliko luuri mukaan

Haluan sen perinteisenä korttina. Mobiilikortti ei myöskään kelpaa ikärajavalvonnassa esim. jos ostat alkoholia, tupakkaa tai Veikkauksen pelejä.

Vierailija
7/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä sai pankista kortin ja oli ihmeissään, kun "seinästä" sai nostaa käteistä.  Muistettava se 4-numeroinen koodi. 

Isoisä kertoi ajoista, kun talosta alkoi saada vettä ja sähköä seinästä, ja tortutkin sai vääntää asunnossa sisällä, ei tarvinnut kävellä pihan perälle jääkylmään huussiin. Tätä ei kukaan olisi uskonut vielä 150 vuotta sitten.

Vierailija
8/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Mulla on aina akku loppu, kun unohdan ladata. 

Vierailija
9/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tosi hyvä mikä niillä jo oli. Mutta todennäköisesti hankintasopimus oli sellainen että olisi tullut jäätävän kalliiksi jättää se toimintaan.

Ihme jos ei kelvannut ikärajavalvontaan kun se piti todentaa vahvalla tunnistautumisella,

Vierailija
10/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on puhelimessa mobiilipankki, hoitotahto ja koronatodistus. Myös Wattisen älytermostaatti, koronavilkku, QR-koodinlukija ja antivirus.  Pivon lähimaksu puuttuu.  VISA lähimaksu onnistuu.

Puhelimella voi myös soittaa ja lähettää tekstiviestejä ;) 

Vierailija
11/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trafi on kyllä ihan mestari rahan tuhlaamisessa turhiin kehittelyihin. Mikään ei ikinä siellä kuitenkaan koskaan toimi.

Vierailija
12/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle seniorille lähetin tekstiviestin. Hän soitti takaisin, kun ei osannut vastata viestiin puhelimellaan.  Ilmaista koulutusta tulisi olla tarjolla myös ikäihmisille.  Ihan alkeista lähtien.

Vierailija
13/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on puhelimessa mobiilipankki, hoitotahto ja koronatodistus. Myös Wattisen älytermostaatti, koronavilkku, QR-koodinlukija ja antivirus.  Pivon lähimaksu puuttuu.  VISA lähimaksu onnistuu.

Puhelimella voi myös soittaa ja lähettää tekstiviestejä ;) 

Toimiiko sinulla QR-koodin lukija? Mun miehellä on myös sellainen puhelimessaan, mutta ei saanut sillä luetuksi mun puhelimesta mun rokotepassini QR-koodia.

Vierailija
14/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy miksi nykyään kannan lompakkoa mukana on ajokortti. Kunhan tämä saadaan vielä digitaaliseksi toimivaan sovellukseen niin voin viimeinkin hylätä lompakon kokonaan. En todellakaan käytä ns. lompakkokoteloita puhelimelle, näyttävät järkyttävän rumalta. 

Vierailija
15/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilin ongelma on, että akku voi loppua tai yhteys pätkiä. Siksi pidän käteistä ja kortteja mukanani. Olkoot vaan vanhanaikaista, mutta kyllä minua aina huvittaa, kun jonkun ostokset jäävät kassalle teknisen vian takia. Kohta siis voisi jäädä automatkakin kesken, jos poliisi pysäyttää, eikä kännykkä toimi.

Vierailija
16/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli savusauna ja kaikki vesi kannettiin kaivosta. Valaistukseen päreitä hirsien välissä.  Ihanaa elämää ilman älypuhelinta.

Vierailija
17/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ongelma tulee jo siittä että pitäisi ostaa älypuhelin jota en halua eikä siihen ole varaakaan. Itse nautin enemmän oikeasta elämästä enkä virtuaalielämästä älypuhelimen kautta

Vierailija
18/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle seniorille lähetin tekstiviestin. Hän soitti takaisin, kun ei osannut vastata viestiin puhelimellaan.  Ilmaista koulutusta tulisi olla tarjolla myös ikäihmisille.  Ihan alkeista lähtien.

Edesmennyt appeni ei osannut lukea tekstiviestejään tai edes sitä, kuka oli soittanut, jos itse ei ollut ehtinyt vastata puheluun, vaikka mieheni yritti opettaa. Känny apella oli yli 20 vuotta, kuoli tänä vuonna 96-vuotiaana.

Vierailija
19/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi nykyään kannan lompakkoa mukana on ajokortti. Kunhan tämä saadaan vielä digitaaliseksi toimivaan sovellukseen niin voin viimeinkin hylätä lompakon kokonaan. En todellakaan käytä ns. lompakkokoteloita puhelimelle, näyttävät järkyttävän rumalta. 

Mutta suojaavat puhelinta. Minulla olisi kolme-neljä kertaa puhelin hajonnut, jos ei olisi pöydältä pudotessaan ollut suojakuorta ympärillä. Minulle taas ulkonäkö on yks hailee, en voisi vähempää välittää.

Vierailija
20/26 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toivon matopeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme