Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savun haju pois - etikan keittäminen

Vierailija
04.03.2015 |

Uunissa tapahtui vahingossa erään ruoka-aineksen pohjaanpalaminen ja nyt haju asunnossa on ällöttävän savuinen. Olen kokeillut tuulettamista sekä sitruunanpuolikkaiden ja etikkalautasien asettelua eri puolille kämppää. Haju on hieman laimentunut, mutta haluaisin kokeilla vielä etikan keittämistä (1/5 etikka/vesi kai ok suhde?). Kuulin, että etikan keittäminen vaatii suojautumista. Osaako joku tarkentaa? Onko joku suun eteen laitettava kangas tai apteekin kertakäyttöhengityssuoja tarpeeksi? Pitääkö myös silmät suojata joillain suojalaseilla? Pitääkö viedä esim. kasvit ja kissan ruoka- ja vedikupit siksi aikaa pois? Mitä muita "varotoimenpiteitä" etikkahöyrytys vaatii? Kiitos etukäteen avusta! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? Just keittelin tossa kahvinkeittimellä etikkavettä. En mä kyllä suojautunut mitenkään Mut ehkä se foliohattu ois kyllä kätevä sulle..

Vierailija
2/7 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mahtaisiko etikkavesihöyry poistaa homeen hajua vanhoista vaatteista/tavaroista? Etikalla pyyhkiminen tai peseminen poistaa kyllä, mutta kaikkea ei voi pestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:29"]Täh?? Just keittelin tossa kahvinkeittimellä etikkavettä. En mä kyllä suojautunut mitenkään Mut ehkä se foliohattu ois kyllä kätevä sulle..
[/quote]

No niin minäkin ajattelin, mutta luin av:n vanhasta ketjusta ja jostain siivoussivulta, että etikan kiehumisen ajaksi asunnosta pitäisi poistua/käyttää suojausta, koska höyry kirvelee etenkin silmiä. Minä meinasin alkaa ihan vaan keittelemään, koska en ajatellut tässä olevan mitään erikoista. Ajattelin nyt kuitenkin kysyä, koska jos noissa varoituksissa on jotain perää..:D -ap

Vierailija
4/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako etikan keittäminen oikeasti?
Savutin just koko kämpän sytyttäessä takkaa. Auttaako se, jos olohuoneessa, missä takka on, on täysi tuuletus ja keittiössä kiehuu etikkavesi?

Vierailija
5/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se etikka käry on kaamea ja tuntuu että silmät voi repiä irti sen jälkeen. Mä tein niin et annoin kiehua 30 min, sammutin levyn ja annoin höyryn oleille 2 tuntia ja sit tuuletus. Sielt kämpästä kantsii oikeesti poistua kun ei siel voi olla. Me laitettiin tota etikkaa kylläkin enemmän kun meillä oli yksiössä pienimuotoinen tulipalo.

Vierailija
6/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitti vastauksesta!

Vierailija
7/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan mikron kuumentamalla veden ja etikan sekoitusta mukissa kolme minuuttia ja sen jälkeen pyyhkimällä mikron puhtaaksi. Tuleehan siitä kova etikan käry mutta ei se mikään paha ole ja asunnossa voi ihan hyvin oleskella sen aikana,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme