Onko maaseudulla asuvilla vielä kyräilykulttuuria?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Siellä on keräilykulttuuria: kerätään mm. sieniä ja marjoja.
Aloituksessa kysyttiin kyräilykulttuurista. Vastaus kuluu: "On enemmän kuin kaupungeissa."
No kyllä kaupungissa kyräilyä on ollut paljon enemmän kuin maalla asuessa. Täällä kurkitaan ikkunoista, kytätään lähtemiset ja tulemiset, lasketaan roskat, seurataan vieraat, kuulustellaan ostamiset yms kivaa. Maalla ei ketään kiinnostanut mun menemiset.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kaupungissa kyräilyä on ollut paljon enemmän kuin maalla asuessa. Täällä kurkitaan ikkunoista, kytätään lähtemiset ja tulemiset, lasketaan roskat, seurataan vieraat, kuulustellaan ostamiset yms kivaa. Maalla ei ketään kiinnostanut mun menemiset.
Olet oikeilla jäljillä.
Ainakin vanhemmilla ihmisillä on. Mun appivanhemmat esim kyttää naapureiden tekemisiä.
Pienet kaupungit on täynnä kyttäillä ja juoruilua. Kaikki tuntee kaikkien asiat. Kateus jyrää.
Kyräily ei tarkoita samaa kuin kyttääminen. Kyttäämiseen voi toki liittyä kyräilyä.
Ja vastaus: kaupungissa on enemmän "naapurivalvontaa" kuin maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti taikasienet on osa maaseudun vaiettua historiaa ja nykyisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Asutko jossain vuokra-asunnossa? Vaikea kuvitella, että lääkärillä tai arkkitehdillä olisi jaksamista työpäivän jälkeen laskea roskia ja vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Pienet kaupungit on täynnä kyttäillä ja juoruilua. Kaikki tuntee kaikkien asiat. Kateus jyrää.
Kaikki tuntee kaikkien asiat? No ei pidä paikkaansa. Kaikki LUULEVAT tuntevansa kun naapurin Pirkko tai Martti on supatellut työkavereitten kanssa jossain kahvitunnilla tutun serkun kummin kaimalta kuulemansa jutun. Kaikki "tietää" ja levittää valetta totuutena eteenpäin. Idiotismi huipussaan!