Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesivahinko vuokratussa kämpässä

Vierailija
04.03.2015 |

Meille sattui viikonloppuna vesivahinko keittiössä. Astianpesukoneen letkuun oli tullut halkeama joka on vuotanut sitten ja koko keittiön lattia on revitty irti ja kuivaus aloitettu. Onneksi vahinko oli pysynyt keittiön sisällä eikä onneksi ollut levinnyt muualle. Kotivakuutukselle on tehty ilmoitus ja isännöitsijä laittoi eilen spostia ja sanoi talonyhtiön hakevan minun vakuutuksesta täysimääräistä korvausta koska kyseessä selkeä tuottamus?? Meinaako tämä että meidän täytyy vastata koko vahingosta ja kotivakuutuskaan ei varmaan korvaa jos kyseessä letku jonka olemme itse asentaneet? 

Kenen puoleen voin kääntyä jos kotivakuutus ei korvaa?? Todella stressaava tilanne!!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noihin saa mitään itse asentaa! Ei teille kukaan mitään korvauksia maksa kun olette itse mennyt tuon sössimään. Itse tuotettu vahinko = maksat itse.

Vierailija
2/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meinaat että vuokranantajan pitäis kustantaa sun tekemä munaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa vakuutus ja selkeä häätöperuste koska toiminnallanne olette tuhonnut asuntoa.

Vierailija
4/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan mun pitänyt arvata ettei täältä kovin järkeviä vastauksia. En todellakaan sanonnut että vuokraanantaja olisi korvausvelvollineen koska ei hänellä ole mitään tekemistä tähän. 

Vierailija
5/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo tarkoita sitä, että taloyhtiö ei maksa vaan hakee korvauksen ap.n vakuutusyhtiöltä. Ap maksaa sitten sen omavastuuosuuden mikä meillä ainakin on 150e.

Vierailija
6/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä todellakaan ole tahallinen munaus, kone toiminut reilun vuoden samalla letkulla, enkä voinut aavistaa että siihen tulee halkeama!

Vierailija
7/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin se on 150 euroa se vastuuosuus. Tuo ei haittaisi nyt ollenkaan mutta pelkään että koko vahinko jää

meidän maksettavaksi ja kun sitä ei tiedä minkäsuuruiseksi se muuttuu. Kuivaus on eilen aloitettu ja kestää reilut

kaksi viikkoa!

Vierailija
8/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vakuutusyhtiö korvaa, jos on itse koneen asentanut. Pitäisi olla putkimiehen asentama!! Näitä tarinoita olen kuullut mieheltäni. Moni ei asennuksesta halua maksaa ja sitten itketään, kun käy noin.

Putkarin vaimo.

Vierailija
9/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo aika kettumainen tilanne on, jos todella olette itse asentaneet pesukoneen. Vaikka sinällään ei olekaan ollut tarkoitus tuottaa vahinkoa, mutta kyllä näissä kannattaa juuri tämän takia käyttää ammattilaista josta jää kuitti itselle. Kotivakuutus ei varmastikaan tämänkaltaisia tilanteita korvaa jos pesukonetta ei ole asennettu asianmukaisesti.

Vakuutusyhtiöt on aika hanakoita tarttumaan juuri näihin omatekeleasennuksiin. Valitettavasti taitaa tulla teille aika kallis paukku. Tottakai kannattaa yrittää kotivakuutukseen, mutta veikkaan kyllä ettei tuota korvata.

Vierailija
10/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette itse asentaneet koneen ilman siihen vaadittavaa ammattitaitoa, vakuutus ei korvaa vaan maksatte omasta pussista. Yksinkertaista.

Eli kenen puoleen voitte kääntyä - ette oikein kenenkään.

Vierailija
11/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto:

Taloyhtiö saa korvauksen vakuutusyhtiöltäsi joka puolestaan perii rahat sinulta koska itse asennettu viritelmä joka aiheutti vahingon. Sillä, olisiko letku haljennut vaikka ammattilainen olisi asentanut ei ole mitäön merkitystä.

Vierailija
12/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiö päättää, oliko kyseessä vahinko vai tuottamut. Yleensä menee niin, että vakuutusyhtiö korvaa taloyhtiölle ja karhuaa teiltä sitten koko summan, joka voi varsin hyvin olla jopa 20 000 e, jos vettä vuotanut kunnolla rakenteisiin ja muihin asuntoihin.

Vierailija
13/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kyllä opin ettei ikinä enää mitään mennä itse asentamaan mutta minkäs voi kun ei enää mahda mitään. :( ei todellakaan ollut tarkoitus koskaan aiheuttaa vesivahinkoa, kuka sellaista tahallaan tekisi?

Vierailija
14/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko siis ilmoitettii heti kun havaittiin se ja se ei onneksi ollut levinnyt muualle kun meidän keittiöön.

Vierailija
15/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän tuo vakuutukseen, koska asennuksen saa tehdä itse, mutta sen pitää vain olla oikein.

Vierailija
16/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:38"]

Meneehän tuo vakuutukseen, koska asennuksen saa tehdä itse, mutta sen pitää vain olla oikein.

[/quote]

Mutta miten ette ole jo ottaneet vakuutusyhtiöönne yhteyttä..?

Vierailija
17/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:38"]Meneehän tuo vakuutukseen, koska asennuksen saa tehdä itse, mutta sen pitää vain olla oikein.
[/quote]

Ainakin Ifin sivuilta suora lainaus "...itse tehtyjen asennusten seurauksena aiheutuvista vesivuodoista ei saa korvausta kotivakuutuksesta." käytännössä sama kaikilla.

Vierailija
18/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoilmoitus on tehty heti vakuutukselle ja nyt odotellaan päätöstä. Mutta en ymmärrä sitä miksi taloyhtiön pitäisi saada korvausta jos vahinko ei kuitenkaan levinnyt muualle eikä aiheuttanut kuin meille vaurioita.

Vierailija
19/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan vuokralla, kun olin sinkku. Yläkerrassa asui ulkomaalainen lapsiperhe, jotka olivat menneet itse tekemään ko.asunnossa putkitöitä (rassanneet putkea ja rikkoneet siellä sitten putken). Vedet tulivat lattiasta läpi minun asuntooni ja koko keittiöni revittiin pois ja asuntoa kuivateltiin 2kk. Sain pitkien keskustelujen jälkeen vuokraan alennuksen ja maksoin vain viikon vuokran tuolta ajalta. Yläkerran perhe vissiin joutui korvaukset maksamaan (ts.sossu) ja mä olin evakossa sen 2kk, kun ei minulla ollut ruuanlaittomahdollisuutta kotona. Aluksi meinasivat, että pystyn hyvin asumaan asunnossa kuivatuksen ajan. Oli kesä helle ja kuivatuslaitteet nostivat asunnon lämmön yli 30 asteeseen. Onneksi oli poikaystävä, jonka luokse pääsin evakkoon.

Vierailija
20/35 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:38"]Meneehän tuo vakuutukseen, koska asennuksen saa tehdä itse, mutta sen pitää vain olla oikein. [/quote] Ainakin Ifin sivuilta suora lainaus "...itse tehtyjen asennusten seurauksena aiheutuvista vesivuodoista ei saa korvausta kotivakuutuksesta." käytännössä sama kaikilla.

[/quote]

Vika ei ollut asennuksessa vaan letkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi