Mitä kammoja sinulla on?
Vai onko mitään?
Itelläni on sellanen kammo, joka liittyy omaan liikkumiseeni. Eli jos vaikka olen jossain tungoksessa, enkä pääse liikkumaan tarpeeksi niin iskee pakokauhu, ja alan tunkea väkipakolla ihmisten ohitse. Sori vaan kaikki joita olen alemyynneissä tms. tuuppinut. :D
Kerran mökillä ollessamme veljeni (oltiin sillo jotain 15-16v) laitto hakasen kiinni ulkovessan ulkopuolelta, ja juoksi nauraen karkuun. Kauhun vallassa heiveröisenä teinityttönä potkin (!!) puisen oven säpäleiksi. Sai velipoika sille päivälle askareeksi tehdä uuden wc:n oven.
.
Entä teidän kammot / kokemukset kammotilanteista?
Kommentit (50)
Korkeanpaikan. En tiedä mitä oikein ajattelin kun muutimme 8. kerrokseen, en oikein vieläkään uskalla jo teini-ikäisen lapsen edes käydä parvekkeella. Ikkunat pesen sellaisen apukepin kanssa, eka kerta oli ihan tuskaa mutta nyt jo vähän tottuneempi. Mielelläni en sitä kyllä tee.
Jostain syystä eksyttiin kerran tivolissa lapsen kanssa maailmanpyörään, se näytti maasta sellaiselta että pärjäisin. Mutta jouduin silti ottamaan lasta kädestä kiinni ylhäällä kun minua pelotti! Lapsi oli jotain 8v. ja samassa vaunussa meidän kanssa oli pappa lastenlastensa kanssa ja he vielä innostuivat pyörittämään sitä häkkyrää!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:17"]
Korkeanpaikan. En tiedä mitä oikein ajattelin kun muutimme 8. kerrokseen, en oikein vieläkään uskalla jo teini-ikäisen lapsen edes käydä parvekkeella. Ikkunat pesen sellaisen apukepin kanssa, eka kerta oli ihan tuskaa mutta nyt jo vähän tottuneempi. Mielelläni en sitä kyllä tee.
Jostain syystä eksyttiin kerran tivolissa lapsen kanssa maailmanpyörään, se näytti maasta sellaiselta että pärjäisin. Mutta jouduin silti ottamaan lasta kädestä kiinni ylhäällä kun minua pelotti! Lapsi oli jotain 8v. ja samassa vaunussa meidän kanssa oli pappa lastenlastensa kanssa ja he vielä innostuivat pyörittämään sitä häkkyrää!
[/quote]... uskalla ANTAA jo teini-ikäisen...
Hämähäkit mulla kans! Kerran soitin hysteerisenä poikaystävälleni (yöllä) että tarviin apua. Hän sitten urhoollisesti hurautti paikalle ennätysajassa. Ilme oli erittäin pöllästynyt, kun pyysin imuroimaan hämähäkin katosta pois. :D en pystynyt alkaa nukkumaan kun se hämpsy kipitti just sängyn yläpuolella. :S
Haikammo. En ole kylläkään ikinä ollut sellaisessa maassa missä olisi haita. Mutta oletan että minulle olisi vaikeata mennä uimaan haiveteen.
Ahtaan paikan kammo minullakin, sekä korkea paikan sekä torikammo ja hämähäkkikammo. Oon kaiketi täyshullu.
Mulla on syvän veden kammo. Alkoi jo lapsena mummun kylpyammeessa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:24"]
Mulla on syvän veden kammo. Alkoi jo lapsena mummun kylpyammeessa.
[/quote]Mäkin pelkään itse asiassa sellaisia laajoja vesialueita, siis jos pitää olla vaikka lenkilläkin jossain tekojärven rannassa, joku alitajunnasta varottaa että reunavalli voisi pettää. Merellä tätä ei tunnu?
Naiset. Siksi tyydyn vihaamaan niitä matkak päästä.
Minä pelkään yli kaiken koiria! Saatan alkaa pelosta itkeen jos joudun oleen jonku koiran lähelläkään kauaa.... :/
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:27"]Naiset. Siksi tyydyn vihaamaan niitä matkak päästä.
[/quote]
Tykkäät kuitenki;)
Perhoset, etenkin sisällä. Pelkään niitä ihan hysteerisesti ja hallitsemattomasti. Ampiaisten kanssa pystyn hallitsemaan pelkoni ja ottamaan ne kiinni, mutta jos perhonen käy päälle, minusta lähtee sellainen eläimellinen karjunta ja juoksen vauhkona karkuun jonkun suljetun oven taakse.
Vettä ja uimista. Osaan kylläkin uida. Ja sitten pimeetä pelkään
Korkean paikan kammo täälläkin. Jostain syystä alan sellaisilla paikoilla toimimaan ihan hullun lailla, ja siksi en ikinä mene esim parvekkeille yksin (onneksi asutaan omakotitalossa). Kerran oltiin ulkoimailla, ja siel oli sellainen näköalapaikka, missä oli kaide jonka toisella puolen jyrkkä pudtus rotkoon. "Sekosin" ja kiipesin aidalle, en oikeen tiedä miksi mut onneksi mies ehti napata kiinni. :( Jos oon parvekkella niin alitajunta käskee kiipeemään sille kaiteelle.
Autopesua. Niissä joissa se pöristin tulee vaakatasossa suoraan kohti konepeltiä pitkin tuulilasia kohti. Pelkään että jos se jatkakaan tuulilasia ylöspäin vaan tulee kohtisuoraan ja liiskaa? Järjetöntä mutta pulssi on aina 200 kun miehen mukana joskus moiseen limboon on mentävä.
Mulla eniten se, että morkö syö kivekset kun ole kakalla tai että ihmiset nauraa mulle. Siksi joskus usjostuttaa ouhua, kun on paljon ihmisiä paikalla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:34"]
Korkean paikan kammo täälläkin. Jostain syystä alan sellaisilla paikoilla toimimaan ihan hullun lailla, ja siksi en ikinä mene esim parvekkeille yksin (onneksi asutaan omakotitalossa). Kerran oltiin ulkoimailla, ja siel oli sellainen näköalapaikka, missä oli kaide jonka toisella puolen jyrkkä pudtus rotkoon. "Sekosin" ja kiipesin aidalle, en oikeen tiedä miksi mut onneksi mies ehti napata kiinni. :( Jos oon parvekkella niin alitajunta käskee kiipeemään sille kaiteelle.
[/quote]Mä pelkään kanssa tällästa että olen meidän 6. kerroksen asunnon parvekkeella ja jotenkin ihme mielenhäiriössä yritän kiivetä yli, vaikka tiedä etten voisi koska pelkään niin paljon. Mutta en tosiaankaan mitään nin konkreettista mitä sinä. Hui kamala.
Muiden kertoma vesikammo kuulostaa kanssa tutulta. Vesialtaat jopa pienetkin aiheuttavat sydämen tykytystä. T. se aiempi umpihullu
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:34"]Autopesua. Niissä joissa se pöristin tulee vaakatasossa suoraan kohti konepeltiä pitkin tuulilasia kohti. Pelkään että jos se jatkakaan tuulilasia ylöspäin vaan tulee kohtisuoraan ja liiskaa? Järjetöntä mutta pulssi on aina 200 kun miehen mukana joskus moiseen limboon on mentävä.
[/quote]
Mulla sama pelko, kerran olin ja pelkäsin ihan hulluna:D
Hämähäkit! Joudun kauhunsekaiseen paniikkiin ja alan itkemään jos näön hämähäkin tarpeeksi lähellä >:( inhoan niitä. Hyi.