Rekryfirmojen testit on oikeasti ihan huuhaata
Ihan käytännön kokemuksella. Työpaikoissa, joihin oli pitkät testit, ja minut todettu virallisesti sopivaksi, en lopulta viihtynyt kovinkaan pitkään, koska työ ei vastannut odotuksiani. Työpaikat, johon valittiin pelkästään työtodistusten ja tulevan esimiehen haastattelun perusteella, ovat osoittautuneet onnistuneimmiksi ja joissa olen viihtynyt.
Kommentit (5)
No äläpä vitussa. Kahjoa että niin monet firmat pulittavat kovia hintoja näistä soveltuvuusarvioista ja -testeistä.
Rekryfirmoja käyttää sellaiset, jotka ei itsekään tiedä mitä ovat hakemassa. Esimies, joka tuntee tehtävän ja sen, minkälainen tyyppi siihen halutaa, hoitaa homman kotiin.
Mut on testattu Thomasin testillä ja sen allekirjoitan kyllä että totuus tuli. Mutta sitä en tiedä miten näkyi suhteessa siihen tehtävään johon minua kaavailtiin. En loppujen lopuksi hakenutkaan sitä paikkaa ollenkaan.
Minun edelliseen työpaikkaani tehtiin lukuisia todella epäonnistuneita rekryjä rekryfirmojen kautta. Itseni taas kerran rekryttiin firmaan, jonka duuni osoittautui liian helpoksi ja tylsäksi minulle jo alle vuodessa. Vaihdoinkin sitten työpaikkaa. En usko rekryfirmojen osaamiseen pätkääkään.
Kerro toki lisää.