Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi pitänyt rakastua nuorena, nyt se on jo mahdotonta

Vierailija
23.07.2026 |

En ole koskaan ollut rakastunut. Ikää on 27. Teininä ajattelin suhteen tavoittelun olevan turhaa, koska ajattelin, että eivät ne nuorina aloitetut suhteet kestä. En muutenkaan ollut kiinnostunut seurustelusta, vaikka ihastuksia tuli ja meni. Ihastuksille en kuitenkaan kertonut ikinä tunteitani.

Tässä nykyisessä iässä taas tuntuu, että ei ole mahdollista saavuttaa edes ihastumista. Joskus luulen ihastuvani, mutta sitten selviää, että toinen on varattu. En ole ruma, minuun ihastutaan säännöllisesti, mutta itse en ihastu heihin. Ja jos ihastuisin, niin suhteen muodostaminen olisi kiusallista, kun ei siitä kehtaisi tässä iässä kertoa kellekään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin otsikon ajattelin että kirjoittaja on yli 90-vuotias. Sinulla on vielä paljon aikaa rakastua ja ihastua.

Vierailija
2/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luin otsikon ajattelin että kirjoittaja on yli 90-vuotias. Sinulla on vielä paljon aikaa rakastua ja ihastua.

Kyllä. Oma ikäni alkoi nelosella, kun se oikea tuli vastaan, nyt perheellinen. 27 v on tosi nuori, muttei liian nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on mutta olen menettänyt sen otollisen ajan. Olisi ok löytää tässä iässä kumppani, jos olisi eronnut vaikka 3 vuoden suhteesta, mutta ettäkö alkaisi elämänsä ensimmäiseen suhteeseen tässä iässä, se jos mikä olisi noloa, ellei jotain salasuhdetta hankkisi.

Vierailija
4/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on mutta olen menettänyt sen otollisen ajan. Olisi ok löytää tässä iässä kumppani, jos olisi eronnut vaikka 3 vuoden suhteesta, mutta ettäkö alkaisi elämänsä ensimmäiseen suhteeseen tässä iässä, se jos mikä olisi noloa, ellei jotain salasuhdetta hankkisi.

Ehkä sinulla on estynyt persoonallisuus ja se on syy ongelmiisi. https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f606-estynyt-persoonallisuus

Vierailija
5/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on estynyt persoonallisuus ja se on syy ongelmiisi. https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f606-estynyt-persoonallisuus

On varmasti. Olen itsediagnosoinut sen.

Vierailija
6/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ekan lapsen 36-v, seuraavan 39v. ja viimeisen 41v.

Oikea vaihe minulle/ meille. Asuntolainasta yli puolet maksettu, baarivaihe eletty.

Vierailija
7/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan alkanut parisuhteisiin, koska ne tuntuu liian intensiivistä ja intiimeiltä. Että pitäisi koko ajan olla selvittämässä toiselle, mitä tekee milloin ja suunnitella asioita toisen mukaan. Keskustella suunnitelmista ja tunteista.

Vierailija
8/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap sinua 30v vanhempi eikä rakastuminen ole minulle vieläkään mahdotonta. Se tulee nurkan takaa yllättäen kun  vähiten odotat ja lyö jalat alta. Lupaan sen.

Vierailija
9/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan alkanut parisuhteisiin, koska ne tuntuu liian intensiivistä ja intiimeiltä. Että pitäisi koko ajan olla selvittämässä toiselle, mitä tekee milloin ja suunnitella asioita toisen mukaan. Keskustella suunnitelmista ja tunteista.

Mikään noista ei ole pakollista parisuhteessa.

Vierailija
10/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin rakastua ensi viikon torstaina.  Sitä ennen en oikein ehdi.

Vierailija
11/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ehkä rakkaus löytyy vielä vanhustentalosta.  M66

Vierailija
12/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap sinua 30v vanhempi eikä rakastuminen ole minulle vieläkään mahdotonta. Se tulee nurkan takaa yllättäen kun  vähiten odotat ja lyö jalat alta. Lupaan sen.

Oletkin ilmeisesti joskus ollut rakastunut, kerta ajattelet noin. Se on eri juttu, siihen rakastumisen kelkkaan olisi pitänyt hypätä ensimmäisen kerran joskus 17-22-vuotiaana.

Vierailija
13/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on just hyvä ikä rakastua! Et ole liian nuori että uskot kaiken mitä sanotaan muttet liian katkeroitunutkaan! :P

Vierailija
14/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaaaaaas. Montako päivää ajattelit valittaa tätä meille, joita ei edes kiinnosta? Kato me muut ymmärrettiin, että kumppani pitää hankkia ihan itse ja omilla avuillaan, iästä riippumatta. 

Vierailija
15/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihminen voi pakottaa itseään rakastumaan. Pelkkä ihastuminen ei pitkälle kanna, varsinkaan jos se on yksipuolista ja ohimenevää. Ap ei selvästikään ole parisuhdemateriaalia, ja se hänelle suotakoon.

Vierailija
16/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan alkanut parisuhteisiin?!? Tarkoitatko että sinulle on sitä ehdotettu ja että sinulla on varaa valita?

Sitoutumiskammoinen jää yksin.

Vierailija
17/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sekoilet? Ei ihastuminen ole iästä todellakaan kiinni. Nyt sun täytyy kyllä syyttää jotain muuta asiaa omassa kelpaamattomuudessasi, kuin ikääsi. Kaiken ikäiset rakastuu joka päivä, miten tämä on sun mielestä edes mahdollista?

Vierailija
18/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ihminen voi pakottaa itseään rakastumaan. Pelkkä ihastuminen ei pitkälle kanna, varsinkaan jos se on yksipuolista ja ohimenevää. Ap ei selvästikään ole parisuhdemateriaalia, ja se hänelle suotakoon.

Tämä. Ei kaikista ole parisuhteisiin, ei vaikka itse niin toivoisi tai kuvittelee. Kukaan universumissa ei voi luvata parisuhdetta just sulle. 

Vierailija
19/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ekan lapsen 36-v, seuraavan 39v. ja viimeisen 41v.

Oikea vaihe minulle/ meille. Asuntolainasta yli puolet maksettu, baarivaihe eletty.

Taisi mennä vastaus väärään ketjuun?

Vierailija
20/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastua voi vaikka vasta kasikymppisenä. Ja se tunne on yhtä valtava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi