Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millanen seksuaalisuus lapselle kasvaa jos siitä ei ikinä puhuta?

Vierailija
03.03.2015 |

?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:00"]

Onko pedofilia ihan vaan normaali parafilia

[/quote]

Tarkoitat varmaan fetissiä? Ei, se ei ole sellainen lisäkiihoke, vaan se on sellainen, että näen lapsen viehättävänä siinä mielessä. Se ei ole aina eksklusiivista (eli pitää vain lapsista), mutta itselleni on. Noin teini-ikäisestä ylöspäin ei naiset ole enää kiinnostavia. Eikä se ole pelkästään seksuaalinen asia, vaan siihen kuuluu myös rakkauden ja romantiikan tunteet, halu läheisyyteen ja hellyyteen. Tätä ei moni halua ymmärtää. Parhaiten sen kuitenkin ymmärtää, kun sitä ajattelee kuin seksuaalisena suuntautumisena, mutta se kohdistuu vain lapsiin.

En ole seurustellut koskaan, en ole koskaan pitänyt aikuisista. Lasten kanssa tietysti haluaisin, mutta eihän siitä voisi tulla mitään.
[/quote]

Hmm. Ei pahalla mutta jotenkin tosi pinnallista! Puhut rakkaudesta mutta oikeasti rakastut vain nuoreen ulkokuoreen etkä persoonaan. Teini-ikä ja lapsuus kestää niin lyhyen aikaa, ja sinä varmaankin vain kyllästyisit heti lapsen kasvettua, viis persoonasta ollenkaan. Mitä rakkautta se on? Ei mitään. Se on vain himoa.

Vierailija
2/16 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:49"]

Ei minun lapsuudessani ollut tapana puhua seksuaalisuudesta ainakaan omien vanhempien kanssa, mutta melko normaaleja aikuisia meistä kaikista sisaruksista on tullut. Suosikkia luettiin ja koulussa saatiin jonkinlaista seksuaalivalistusta.

[/quote]

Sama muuten, mutta kirjahyllyssä oli seksivalistuskirjoja silmänulottuvilla. Luin kaikki aihepiiriin liittyvät kirjat kotona kun alkoi kiinnostaa. En tehnyt tätä vanhenpien nähden, mutta hehän nuo kirjat olivat "tyrkylle" pistäneet. Perusjutut lapsen syntymästä ja sukupuolista käytiin toki pienenä kyselyiässä läpi.

Mulle kasvoi varmaan ihan luonteeni mukainen seksuaalisuus? Vähän turhan villinä oon ehkä välillä mennyt, mutta ihan normaalin rajoissa kuitenkin ja kokemukset akselilla kiusallinen-mahtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 01:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:00"] Onko pedofilia ihan vaan normaali parafilia [/quote] Tarkoitat varmaan fetissiä? Ei, se ei ole sellainen lisäkiihoke, vaan se on sellainen, että näen lapsen viehättävänä siinä mielessä. Se ei ole aina eksklusiivista (eli pitää vain lapsista), mutta itselleni on. Noin teini-ikäisestä ylöspäin ei naiset ole enää kiinnostavia. Eikä se ole pelkästään seksuaalinen asia, vaan siihen kuuluu myös rakkauden ja romantiikan tunteet, halu läheisyyteen ja hellyyteen. Tätä ei moni halua ymmärtää. Parhaiten sen kuitenkin ymmärtää, kun sitä ajattelee kuin seksuaalisena suuntautumisena, mutta se kohdistuu vain lapsiin. En ole seurustellut koskaan, en ole koskaan pitänyt aikuisista. Lasten kanssa tietysti haluaisin, mutta eihän siitä voisi tulla mitään. [/quote] Hmm. Ei pahalla mutta jotenkin tosi pinnallista! Puhut rakkaudesta mutta oikeasti rakastut vain nuoreen ulkokuoreen etkä persoonaan. Teini-ikä ja lapsuus kestää niin lyhyen aikaa, ja sinä varmaankin vain kyllästyisit heti lapsen kasvettua, viis persoonasta ollenkaan. Mitä rakkautta se on? Ei mitään. Se on vain himoa.

[/quote]

En sanoisi noin. Luulisin, että jos olisin aidosti rakastunut johonkin lapseen, niin rakkaus kestäisi myös aikuiseksi kasvamisen.

Pystytkö väittämään, että useimmat keistä tahansa ei ihastuisi ensin ulkokuoreen? Tai kun katsoo avioerotilastoja, niin kuinka pinnallisen kuvan se antaa ihan tavallisten ihmisten parisuhteista? Sitäpaitsi itse usein kiinnostun usein lapsen luonteeseen ja persoonallisuuteen enemmän kuin vain kauniiseen ulkonäköön.

Vierailija
4/16 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että kotona olisi koskaan puhuttu seksistä tai seksuaalisuudesta. Koulussa oli seksivalistusta joitakin kertoja.

Minusta tuli sellainen, että harrastan kyllä seksiä ja itsetyydytystäkin, mutta tunnen oloni siitä hyvästä vähän likaiseksi ja häpeälliseksi. Lisäksi koen epämukavuutta siitä että ihmiset varmaankin olettavat tai arvaavat minun olevan seksuaalisesti aktiivinen, koska olen ollut mieheni kanssa vuosikausia yhdessä. En osaa puhua seksistä emmekä olekaan siitä oikein koskaan miehen kanssa puhuneet.

Vierailija
5/16 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap mahtaa ymmärtää seksuaalisuudella? Sehän on jo sitä, että lapsi tietää olevansa joko tyttö tai poika. Aika hankalaa tulee olemaan, jos lapselle ei muodostu kösitystä omasta sukupuolisesta identiteetistä.

Vierailija
6/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti samanlaisia, kun satoja vuosia on kasvanut täällä suomessa. Kukat ja mehiläiset kirmaa luonnossa ja haikara hoitaa loput.

Vierailija
7/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:29"]

?

[/quote]

Jaa siis "mistä" ei puhuta?

Vierailija
8/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli ainakin seksuaalisesti erittäinkin avoin, mutta seksistä on kuitenkin vaikea puhua. Olisin valmis kokeilemaan oikeastaan kaikkea lain rajoissa ja terveyttä vaarantamatta.

Vierailija
9/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useimmiten luonto tikanpojan puuhun vetää, vaikkei siitä asiasta puhuttaisikaan. Esim. meillä ei kotona koskaan puhuttu seksistä paitsi joskus paheksuen ja häveten, jos seksuaalisuus tuli jotenkin esille esim. jossain televisio-ohjelmassa. Mutta murrosiässä sitä hormonit vetivät ihan ilman sanallisia opetuksia seksipuuhiin eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia seksuaalisuuden kanssa. En ole koskaan edes suhtautunut siihen häpeillen kuten vanhempani.

Vierailija
10/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tai kukaan sukulaisistani ei koskaan millään tavalla puhunut seksuaalisuudesta, ei edes aikuusiässä. Voi olla, että tästä johtuen olin teini-iässä hieman ujohko, mutta silti selvitin itse kaikki tarvittavat asiat eikä mitään ongelmaa koskaan tullut vastaan.

Vierailija
11/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun lapsuudessani ollut tapana puhua seksuaalisuudesta ainakaan omien vanhempien kanssa, mutta melko normaaleja aikuisia meistä kaikista sisaruksista on tullut. Suosikkia luettiin ja koulussa saatiin jonkinlaista seksuaalivalistusta.

Vierailija
12/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:35"]

Minusta tuli pedofiili.

[/quote]

Lisään vielä disclaimerin, että en tietysti hyväksy lasten hyväksikäyttöä missään muodossa.

Ja aiheeseen liittyen, onhan se suhteellisen yleistä, että seksuaalisuudesta ei juurikaan puhuta kotona, eikä ihmisistä sen kummempia tule kuin muutenkaan. Nämä ovat hyvin pitkälti synnynnäisiä juttuja.

Vierailija
13/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:35"]

Minusta tuli pedofiili. Olisi kyllä todennäköisesti tullut joka tapauksessa. Kukaan ei luultavasti itse valitse sitä, mistä kiinnostuu. Olen mies ja luulen että naisten on vaikea käsittää tätä. Tietääkseni naiset voivat kiinnostua paljon laajemmin siitä, mistä haluavat.

[/quote]

Onko pedofilia ihan vaan normaali parafilia, että voit kuitenkin kiihottua myös tavallisestä seksistä täysi-ikäisen kanssa? Oletko seurustellut koskaan? Minullakin on kaksikin parafiliaa, mutta ihan perusseksikin toimii paremmin kuin hyvin. En ole kertonut toisesta parafiliastani kenellekään, koska se on niin iljettävä useimpien mielestä.

Vierailija
14/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali tietääkseni. Itsetyydytys löytyi teini-ikäisenä, neitsyys meni kaksikymppisenä nykyisen kumppanin kanssa. Nautin seksistä ja osaan keskustella mistä pidän, mitä haluan jne. Uskovaisessa perheessä kasvoin. Koulu, netti ja telkkari kertoivat seksiasioista ;) Riippuu varmaan ihmisestä. Uskovaisessa perheessä kasvanut kaverini pitää itsetyydytystä ällöttävänä eikä ole koskaan saanut orgasmia. Yhden illan juttuja lähinnä. Hänellä tosin on kamala äitisuhde ja negatiivisempi kehonkuva kuin minulla, vaikka olemme samankokoisia. Eli muutkin asiat vaikuttanee kuin seksistä puhumattomuus tai esim. uskovaisissa piireissä kasvaminen.

Vierailija
15/16 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:00"]

Onko pedofilia ihan vaan normaali parafilia

[/quote]

Tarkoitat varmaan fetissiä? Ei, se ei ole sellainen lisäkiihoke, vaan se on sellainen, että näen lapsen viehättävänä siinä mielessä. Se ei ole aina eksklusiivista (eli pitää vain lapsista), mutta itselleni on. Noin teini-ikäisestä ylöspäin ei naiset ole enää kiinnostavia. Eikä se ole pelkästään seksuaalinen asia, vaan siihen kuuluu myös rakkauden ja romantiikan tunteet, halu läheisyyteen ja hellyyteen. Tätä ei moni halua ymmärtää. Parhaiten sen kuitenkin ymmärtää, kun sitä ajattelee kuin seksuaalisena suuntautumisena, mutta se kohdistuu vain lapsiin.

En ole seurustellut koskaan, en ole koskaan pitänyt aikuisista. Lasten kanssa tietysti haluaisin, mutta eihän siitä voisi tulla mitään.

[/quote]

Näinhän se on. En usko että keskustelu vaikuttaa siihen millainen seksuaalisuus lapselle kehittyy. Enemmänkin uskon että seksuaalisuus on hyvin pitkälti synnynnäinen ominaisuus. Keskustelemalla ja tarjoamalla oikeaa tietoa voisi ehkä välttää pahimmat sudenkuopat jos lapsesta tuleekin seksuaalisuudeltaan valtavirrasta poikkeava. Mielestäni pedofiliastakin pitäisi pystyä puhumaan nykyistä paremmin ja avoimemmin ilman mitään demonisointia.

Vierailija
16/16 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksella on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, millainen seksuaalisuus ihmiselle tulee.