Vastavalmistuneen lääkärin työhaastattelu
Kysyttiin, pääsenkö aloittamaan jo ensi viikolla?
Eipä muuta.
Kommentit (28)
Tämän kyllä huomaa. Esim. omalääkärilläni, vastavalmistuneella, ei ole edes alkeellisia sosiaalisia taitoja. Mutta ahne Lääkäriliitto pitää lääkärien määrän liian alhaisena, vaikka tarve senkun lisääntyy.
Hieno juttu, onnea! Oliko paikka yksityiseltä vai julkiselta sektorilta? :)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:20"]
Kysyttiin, pääsenkö aloittamaan jo ensi viikolla?
Eipä muuta.
[/quote]
No pääsetkö jo ens viikolla?
Jännä juttu että eivät kyselleet missä uskot olevasi viiden vuoden kuluttua tai miksi palkkaisimme juuri sinut?
Vähän sama homma mulla :) t. osastonsihteeri
Onnittelut!
Itsestäni ei ole lääkäriksi, mutta olisi todellakin kiva tietää muita aloja tai ammatteja, joissa on samankaltaiset työllistymismahdollisuudet.
Alapeukuttajat: kateellisuus on paha juttu. Olisitte ilosia toisten puolesta, mitä se on teiltä pois? Suomijuntit.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:36"]Onnittelut!
Itsestäni ei ole lääkäriksi, mutta olisi todellakin kiva tietää muita aloja tai ammatteja, joissa on samankaltaiset työllistymismahdollisuudet.
[/quote]
Ihmettelen myös tämän alapeukutusta. Siksi, koska onnitteli vai?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:38"]Alapeukuttajat: kateellisuus on paha juttu. Olisitte ilosia toisten puolesta, mitä se on teiltä pois? Suomijuntit.
[/quote]
Lääkärit on nykyään ahneita paskoja.
Jep, osaamisella ja kokemuksella ei ole merkitystä. Jos olisit hakenut peruskoodariksi johonkin IT-firmaan, olisi ollut monta kierrosta haastatteluja testeineen yms.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:36"]Onnittelut!
[/quote]
Mä olen puheterapeutti ja olen saanut kaikki paikat, joita olen hakenut. Palkka tosin voisi olla parempi.
Varmaan pääsit perähikiälle jonne ei saa kirveelläkään ketään, sitten siellä on töissä jotain bulgaarialaisia hoono soomi lekureita.
Aika epätoivosta hommaa jos ei tarkasteta mitään, taa valelääkäriä pukkaa.
Jep. Lääkärikouluun hakemassa. Syynä, no kiinnostavan ja hyvinmaksetun työn lisäksi, että olen kyllästynyt vuosittaisiin cv-kertausharjoituksiin, itseni tuotteistamiseen jne.
Lääkiksestä valmistuu epäpäteviä, ahneita ja itserakkaita kusipäitä jotka eivät kanna mitään vastuuta omista virheistään.
Hyvä ala, ei kilpailua. Toki eettisesti arveluttavalla tavalla tämä tilanne on luotu (koulutuspolitiikka), mutta se ei medisiinareiden ihailua laimenna.
Miten itsekin pääsisi tuollaiseen "lääkärit ilman veroja" tyyliseen järjestelyyn?
Ei tarvinnut katsella musteläiskiä, täydennellä piiroksia tai leikkiä ryhmäleikkejä. Hienoa, että on aloja, joissa työnhakijoihin ei suhtauduta kuin lastentarhalaisiin.
Ekana koulupäivänä meille lyötiin käteen iPadit.
terv. Ekan vuosikurssin lääkisopiskelija Hgistä
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:59"]
Kateus. Aaahhhhh, se on käsin kosketeltavaa.
"8200 e/kk"
[/quote]
Kuvastaa hyvin monen lääkäriksi ryhtyvän mentaliteettia ja motiiveja. Harmi kun rahanahneet pyrkyrit eivät hakeudu mielummin vaikka ekonomeiksi, joka olisi paljon loogisempi tutkinto jos tarkoitus on nimenomaan tehdä rahaa. Selitys lienee siinä, että ekonomin on oikeasti osattavakin jotain ja hankittava kannuksensa työelämässä. Heille ei kukaan maksa suurta palkkaa pelkästään tutkintonsa vuoksi, vaan pitää tuottaa merkittävää lisäarvoa työnantajalle.