Antaisitko tehdä pojallesi ympärileikkauksen?
Leikitään ajatuksella että asuisit ulkomailla, maassa jossa melkein kaikki pojat ympärileikataan. Olet raskaana ja saat pojan. Miten toimisit?
Minä suostuisin. En haluaisi että poika joutuu kiusatuksi erilaisen peniksensä takia. Voin vain kuvitella miten muut pojat siihen suhtautuisi.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 05:21"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:45"]En suostuisi missään nimessä. Tulet ymmärtämään sen siinä vaiheessa, kun pidät n. 50 cm/3 kg:n nyyttiä sylissäsi ja sinun täytyisi antaa hänet vapaaehtoisesti täysin turhaan leikkaukseen. Pelkkä verikokeen otto kantapäästä tuntuu siinä vaiheessa jo pahalta, puhumattakaan nukutuksesta, tiputuksista tai itse leikkauksesta. [/quote]Et ilmeisesti ole tietoinen varsinaisesta operaatiosta.....ei nukutusta, tippaa ym. [/quote] Ei niin. Sen sijaan sydäntäsärkevä kipuitku, kun herkin ruumiinosa silvotaan. Tai vaihtoehtoisesti annetaan jotain alkoholia tms, mikä sekin on aika kyseenalaista pienen vauvan ollessa kyseessä. JOSTAIN KUMMAN SYYSTÄ kun isommalle pojalle tehdään ympärileikkaus tai jokin penisoperaatio, hänet nukutetaan! Arvaapa miksi?
[/quote]
Penistensilpojat yleensä puolustelevat toimenpidettä tyyliin "se on vaan pikkunipasaisu, täysin kivutonta jne..". Kaikki leikkaushaavat aiheuttavat vähintäänkin epämukavuutta ja tämän tietävät esimerkiksi ne joille on tehty niinkin mitätön toimenpide kuin luomenpoisto. Aristusta, kutinaa ja jopa kipua, puhumattakaan siitä jos sattuu tulemaan komplikaatioita. Täysin typerää ja vastenmielistä altistaa pikkuvauva moiselle ilman selkeitä lääketieteellisiä syitä. Uskontojenkin on kehityttävä, ja tällaiset barbaariset tavat jos mitkä olisi pitänyt jättää jo vuosikymmeniä sitten.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:45"]En suostuisi missään nimessä. Tulet ymmärtämään sen siinä vaiheessa, kun pidät n. 50 cm/3 kg:n nyyttiä sylissäsi ja sinun täytyisi antaa hänet vapaaehtoisesti täysin turhaan leikkaukseen. Pelkkä verikokeen otto kantapäästä tuntuu siinä vaiheessa jo pahalta, puhumattakaan nukutuksesta, tiputuksista tai itse leikkauksesta.
[/quote]Et ilmeisesti ole tietoinen varsinaisesta operaatiosta.....ei nukutusta, tippaa ym.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 05:21"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:45"]En suostuisi missään nimessä. Tulet ymmärtämään sen siinä vaiheessa, kun pidät n. 50 cm/3 kg:n nyyttiä sylissäsi ja sinun täytyisi antaa hänet vapaaehtoisesti täysin turhaan leikkaukseen. Pelkkä verikokeen otto kantapäästä tuntuu siinä vaiheessa jo pahalta, puhumattakaan nukutuksesta, tiputuksista tai itse leikkauksesta.
[/quote]Et ilmeisesti ole tietoinen varsinaisesta operaatiosta.....ei nukutusta, tippaa ym.
[/quote]
Ei niin. Sen sijaan sydäntäsärkevä kipuitku, kun herkin ruumiinosa silvotaan. Tai vaihtoehtoisesti annetaan jotain alkoholia tms, mikä sekin on aika kyseenalaista pienen vauvan ollessa kyseessä. JOSTAIN KUMMAN SYYSTÄ kun isommalle pojalle tehdään ympärileikkaus tai jokin penisoperaatio, hänet nukutetaan! Arvaapa miksi?