Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti huusi 6vlle ja uhkasi laittaa kaappiin. Mitä tehdä?

Täysi-ikäinen lapsi
02.12.2021 |

Mitä tehdä kun äiti, jolla on muutama lapsi (yksi lapsi ilman isää, muilla isä joka osallistuu mutta ovat eronneita) ja joka on stressaantunut töistä ja laskuista, purkaa ahdistuksen 6v adhd-lapseen? Kun lapsi ei tottele, uhkaa laittaa lapsen kaappiin, huutaa ja jahtaa lasta jotta lapsi lähtee toiseen huoneeseen itkemään (ei ole koskaan laittanut kaappiin). Sitten ei katso lasta silmiin eikä sanoo hyvää yötä. Tätä käy harvoin mutta joskus. Mitä tehdä jotta ei aiheuta enemmän harmia? Minun kohdalla kun olin lapsi, uhkaili joskus ja rangaistukset oli niitä perus tukkapölly, lyöminen, piirustus takkaan yms. En uskalla puuttua paljoa tähän koska sitten voi evätä multa oikeuden tavata alaikäisiä sisaruksiani tai muuten kaikki menee vaan pilalle. Hän on käynyt terapiassa, todettiin keskivaikea masennus muutama vuotta sitten mutta nykyään ei kai enää. Ammatiltaan erkkaope.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nimetön lastensuojeluilmoitus. 

Vierailija
2/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele! Pyydä hakemaan apua hieman arkeen oli se sitten kodinhoidosta lastenhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd lapsi on haastava, jokaisella menee hermot näiden kanssa jos joutuu hoitamaan yksin kaiken aikaa, uhkailu jota ei toteuta ei ole vaarallista, lapsikin ymmärtää omalla kokemuksella millä asioilla on seurauksia ja millä ei, kiukkuinen lapsi ei välttämättä edes halua että tullaan sanomaan hyvää yötä, siitä voi nousta vaan kierrokset uudelleen. Yleensä vanhemmat tietää parhaiten miten oman lapsen kanssa tulee toimia.

Lapsella on varmasti hyvä äiti, mä uskon että moni ihminen ois valmis fyysiseen kuritukseen, vaikka sitä vastaan kuinka nykyään olisi, jos sattuisi tälläisen haastavan lapsen itse saamaan, mutta se ei ole oikein lasta kohtaan.

Vierailija
4/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkka opettajalla on varmasti laajasti tietoa ja kokemusta siitä miten tulee toimia, oman lapsen kohdalla voi toimia hieman eri tavalla kuin silloin kun on vastuussa jonkin toisen lapsesta ja työn määräämistä säännöistä.

Oma lapsi on niin läheinen että hän varmasti ymmärtää perheen sisäistä huumoria.

Vierailija
5/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd lapsi on haastava, jokaisella menee hermot näiden kanssa jos joutuu hoitamaan yksin kaiken aikaa, uhkailu jota ei toteuta ei ole vaarallista, lapsikin ymmärtää omalla kokemuksella millä asioilla on seurauksia ja millä ei, kiukkuinen lapsi ei välttämättä edes halua että tullaan sanomaan hyvää yötä, siitä voi nousta vaan kierrokset uudelleen. Yleensä vanhemmat tietää parhaiten miten oman lapsen kanssa tulee toimia.

Lapsella on varmasti hyvä äiti, mä uskon että moni ihminen ois valmis fyysiseen kuritukseen, vaikka sitä vastaan kuinka nykyään olisi, jos sattuisi tälläisen haastavan lapsen itse saamaan, mutta se ei ole oikein lasta kohtaan.

Lapsi ei ole kiukkuinen ikinä. Ei ollut tänäänkään. On vaan villi eli juoksee taloa ympäri (leikkii ninjaa). Se itki ja äiti ei sanonut hyvää yötä. Ei ole kiukkuinen yhtään.

Vierailija
6/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole kiukkuinen ikinä. Ei ollut tänäänkään. On vaan villi eli juoksee taloa ympäri (leikkii ninjaa). Se itki ja äiti ei sanonut hyvää yötä. Ei ole kiukkuinen yhtään.

Äidit väsyy myös joskus, aamulla on aikaa pyytää anteeksi. Ne on tärkeitä asioita, silloin lapsi parhaiten oppii että jokainen toimii joskus väärin ja miten helppoa asiat ovat korjata kun uskaltaa puhua miksi toimi niinkuin toimi. Näitä taitoja elämässä tarvitsee jokainen.

Vierailija
7/7 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa ois suositeltavaa käydä vaikka ulkona juoksemassa ennen nukkumaanmenoa, silloin säästyy omatkin hermot ja lapsi saa luvan kanssa purkaa energiaa, eikä tarvitse pelätä että kotona tavarat menee rikki kun lapsi villiintyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi