Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meconium näyte vastasyntyneestä

Vierailija
03.03.2015 |

ajatukset synnytyksestä pelottaa ja lääkärit hiillostavat huumeseuloilla ja vauvan meconium näytteellä. Itselläni on vuosien takana masennus jonka aikana tuli "tehtyä kaikkea tyhmää" mm subutexin kokeilua. Tästä puhuin avoimesti mtt hoidossa sillä halusin itseni kuntoon pitkän masennuksen suhteen ennenkuin luovutan koko elämäni suhteen. Nyt kahden vuoden jälkee tästä kirjauksesta olen saanut elämäni kasaan ja irti ns viihde käytöstä. Raskaus oli toivottu ja lapsen takia olen halunnut tehdä kaikkeni. Nyt muutama kk sitten joudun pahoinpitelyn uhriksi ja sain sossut ja lastensuojelun niskaan tehtyäni itse ilmoituksen asiasta ja haettuani tähän apua. Ahdistus tilanteesta ja pelko väkivallasta sekä henkisestä jaksamisesta saivat minut epätoivoon joka ajoi tilanteeseen että olin valmis jo luovuttamaan. Sorruin kerran taas kokeilemaan subutexia ja tämän jälkeen omatunto on ollut huono. En ikinä haluaisi vahingoittaa lastani mutta heikolla hetkellä en kyennyt olemaan niin vahva etten olisi hakenut apua väärinkäytöstä. Nyt tosiaa synnytys lähenee ja lääkärit kuumoittavat niskaan. Olen itse antanut seulat joissa ei mitään näy mutta pelkään kakkapihkanäytettä josta ilmeisesti käy ilmi myös kertaluontoinen päihteiden käyttö ? Mitä teen? Pelkäänkö turhaan, näkyykö tämä erehdys testissä? en uskaltanut lääkärille asiasta sanoa sillä jo lastensuojelun ennakoiva tarkkailu väkivallasta saa minut pelkäämään lapseni menettämistä. Sekä olen lukenut että lapsi laitetaan vieroitus hoitoon jos testitulos positiivinen, mutta en itse ymmärrä että voiko lapsella olla vieroitusoireita kertakäytöstä ja eihän sitä voida johonkin morfiini hoitoon laittaa ja koukuttaa näin ollen toiseen aineeseen. Onko kellään mitään kokemuksia tällaisesta. Pelkään jo valmiiksi koko synnytystä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin näkyy. Mutta toivottavasti sitten henkisesti vaativana vauva-aikana et sorru samalöa tavalla.

Vierailija
2/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:38"]Tuskin näkyy. Mutta toivottavasti sitten henkisesti vaativana vauva-aikana et sorru samalöa tavalla.
[/quote]

Tiedän ettei koskaan voi sanoa ettei enään koskaan mutta olen valmis kaikkeni antamaan lapselle.
Henkiseen jaksamiseen olenkin jo tuon pahoinpitelyn takia pyytänyt eritoten tukea. En näe tarpeellisena ketään kotiin auttamaan vaan ihan ihmisen joka kuuntelee.

(Todella aikuismaista keskustelun käyntiä osalla täällä näköjään. Ihan sääliksi käy tuollaista kommenttia joka ei tajua että myös sinun lähimmäisesi tietämättäsi voi olla entinen käyttäjä tai käyttää esim omaa lääkitystään väärin, tai joku läheisistäsi voikin olla piilojuoppo tai lapsen hakkaaja. Äitiys vaatii paljon ja jokainenhan meistä joskus elämässä kompastuu johonkin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Suosittelisin, että kertoisit retkahduksestasi rehellisesti. Näin jos mekoniumnäytteestä jotain tulee ilmi, on sinulla kuitenkin puhtaampi omatunto kuin salaamalla asian. Tärkeintä on, ettet käytä enää.

Vauvan vointia seurataan synnytyksen jälkeisinä päivinä. Ainoastaan vieroitusoireiden ilmetessä vauvalla aloitetaan hänelle morfiinikorvaushoito. Sinun ja vauvan yhteisen hyvän tulevaisuuden kannalta suora puhe ja valehtelemattpmuus terveydenhuoltohenkilökunnan kanssa on oleellisen tärkeää.

Terveisin kätilö

Vierailija
4/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Helsingissä ei oteta mitään kakkanäytteitä vaan virtsanäyte lapselta. Siinä näkyy vaan jos on lähipäivinä käyttänyt.

Jos lapsella on vieroitusoireita , niitä ei siis mielestäsi saisi hoitaa ? Aikuiset kyllä saavat korvaushoitoa, mutta vastasyntyneen pitäisi kestää oireet ilaman lääkkeitä ? Aika itsekeskeinen olet, niinkuin narkkarit yleensä.

Vierailija
5/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki helsingissä otetaan mekoniumnäytteitä!

Vierailija
6/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:21"]

Moi!

Suosittelisin, että kertoisit retkahduksestasi rehellisesti. Näin jos mekoniumnäytteestä jotain tulee ilmi, on sinulla kuitenkin puhtaampi omatunto kuin salaamalla asian. Tärkeintä on, ettet käytä enää.

Vauvan vointia seurataan synnytyksen jälkeisinä päivinä. Ainoastaan vieroitusoireiden ilmetessä vauvalla aloitetaan hänelle morfiinikorvaushoito. Sinun ja vauvan yhteisen hyvän tulevaisuuden kannalta suora puhe ja valehtelemattpmuus terveydenhuoltohenkilökunnan kanssa on oleellisen tärkeää.

Terveisin kätilö

[/quote]

Älä hyvänen aika ap noudata tätä! Kertomalla joudut vaikeuksiin kertakäyttösi takia sittenkin, jos koko mekoniumnäytettä ei edes oteta, tai siitä ei näy mitään (mikä on todennäköistä). Näissä asioissa ei kannata omaatuntoa ajatella vaan omaa parasta, sen että saa olla rauhassa viranomaisten puuttumisilta ja lastensuojelutoimilta. 

Vierailija
7/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllä hysteerisiä noiden huumeiden suhteen. Itse menin typeränä neuvolassa kertomaan rehellisesti siitä että olin nuorena, paljon ennen raskautta, kokeillut yksittäisiä kertoja kannabista ja taikasieniä. Kyllä alkoi siitä helvetti ja siellä papereissa on aina merkintä kammottavasta huumehistoriastani. 

Vierailija
8/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:17"]Ne on kyllä hysteerisiä noiden huumeiden suhteen. Itse menin typeränä neuvolassa kertomaan rehellisesti siitä että olin nuorena, paljon ennen raskautta, kokeillut yksittäisiä kertoja kannabista ja taikasieniä. Kyllä alkoi siitä helvetti ja siellä papereissa on aina merkintä kammottavasta huumehistoriastani. 

[/quote]
Näinpä. Parempi pitää suunsa kiinni siitä että on nuorena pajautellut.

Vierailija
9/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meconium-näytteen tutkiminen on niin paljon kalliimpaa kuin pissanäytteen, että nykyään ei enää oteta meconiumnäytteitä HUS-alueella. Vauvan vierotusoireet näkyvät jo vuorokauden sisään syntymästä jos äidillä on pitkäaikaisempaa käyttöä. Ja virtsasta näkyy lähipäivien käyttö.

Vierailija
10/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan vointia seurataan synnytyksen jälkeisinä päivinä. Ainoastaan vieroitusoireiden ilmetessä vauvalla aloitetaan hänelle morfiinikorvaushoito.

[/quote]

No nyt joku varmasti repii tästä vielä enemmäm haukun aihetta kun kysym että osaako kätilö ja lääkäri erottaa huume ja nikotiini vieroitusoireet lapsesta ? vähensin typakoinnin heti kuultuani raskaudesta max 5savukkeeseem ja siinä on oikeastaan pysytty mutta kaikkiham puhuu että oireita tulee siitäkin.

Vierailija
11/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoiden vauvat on itkuisempia ja ärtyneempiä. Huumevauvat on todellakipeitä, jäykkiä ja itkuääni on erilainen, lisäksi tärisevät eivätkä rauhoitu syliin.

Kyllä nuo erottaa, usko pois.

Vierailija
12/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 23:01"]

Jos lapsella on vieroitusoireita , niitä ei siis mielestäsi saisi hoitaa ? Aikuiset kyllä saavat korvaushoitoa, mutta vastasyntyneen pitäisi kestää oireet ilaman lääkkeitä ? Aika itsekeskeinen olet, niinkuin narkkarit yleensä.
[/quote]

Lähinnä tarkoitan etteihän morfiini hoitoa aloiteta automaattisesti. En ainakaan halua että lapseni joutuu morfiini hoitoon ellei selkeitä vieroitusoireita ole Ja niitä pystytä todentamaan. Ja kuinka oireita voi muuten hoitaa lievimmällä tavalla.

Vierailija
13/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Kerroin neuvolassa kokeilleeni kannabista 16-vuotiaana, olen nyt 30! Eihän ne oikeasti voi johonkin tuollaiseen tarttua?? Ihan naurettavaa, puolet kavereistani ovat ainakin kerran teininä kokeilleet.

Vierailija
14/17 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettet ole kertaluonteisesta käytöstä kertonut. Mutta jos siitä jollakin tavalla jäät kiinni, ei sinua välttämättä uskota enää myöhemmässä vaiheessa, jos on syytä epäillä jotakin kertomaasi asiaa. Ilmeisesti vauvasta tulee heti synnyttyään lastensuojelun asiakas, mikäli luin rivien välistä oikein?

Vierailija
15/17 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi olemaan rehellinen. T. Kätilö

Vierailija
16/17 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan vointia seurataan synnytyksen jälkeisinä päivinä. Ainoastaan vieroitusoireiden ilmetessä vauvalla aloitetaan hänelle morfiinikorvaushoito.

No nyt joku varmasti repii tästä vielä enemmäm haukun aihetta kun kysym että osaako kätilö ja lääkäri erottaa huume ja nikotiini vieroitusoireet lapsesta ? vähensin typakoinnin heti kuultuani raskaudesta max 5savukkeeseem ja siinä on oikeastaan pysytty mutta kaikkiham puhuu että oireita tulee siitäkin.

Olet oksettava. Subua ja röökiä raskausaikana, mitäköhän muuta. Noh, toivottavasti lapsesi otettiin pois suoraan synnäriltä ja elää nyt jossain onnellisena, ja sinä makaat katuojassa myymässä persettäsi parista pilleristä.

Vierailija
17/17 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kannata kertoa mitä nuorempana on kokeillut tai on käyttänyt, koska saat kaiken niskaan heti. Hus alueella toimitaan niin, et saman tein kun tulee ilmi tälläisestä, niin lapselta otetaan kaikki näytteet ja sitten joudut itse ravaamaan kusitesteissä lähes joka viikko.

Vielä sinulle laitetaan käyntejä eri osastoille psykologille. Päihdekäyttäjien osastolle käynnit, mut jos sinulla on käytössä vielä jokin lääkitys kannattaa siitä olla kans hiljaa vaan. Piilottaa omakannasta kaikki tiedot, ennenkun menet edes neuvolaan käymään. Varsinkin kun asioit tyksin kanssa. Puhun täydellisestä kokemuksesta ja sitä mitä olen joutunut kestämään tässä 6kk. Mutta ei se vaan tähän loppunut vaan lisää joudun käymään 6kk vauvan syntymässä eri osastoilla. Oliko niitä nyt 3 alkamassa ja näitä sitten käyntejä on paljon. Sossut tulee vielä kotiin käymään sieltä suunnalta tulee vielä lisäksi eri käyntejä. Suoraan sanottuna sinulla ei ole elämää tämän jälkeen. Älä ole rehellinen kun menet neuvolaan tai lääkäriin, varsinkaan kun asioit tyksissä. Tyksissä toimitaan nykyään mielivaltaisesti, piittaamatta sinusta. Tyksin sosiaalityöntekijä on sitten erittäin tuomitseva ja uhkailee heti huostaan otolla, sitä kannattaa varoa.

muistakaa et kukaan ei ole samanlainen ja tilastoja ei voi verrata. Mutta näin on vaan nykyään.

Ainiin sitten tämä hieno majakka sairaala, pääset sinne tarkkailuun ja huoneita salakuunellaan vaikka olisi ns/ perhehuone.

Osakätilöistä on ihan mukavia osa taas todella tympeitä ja kyttääviä joka hetkessä, lääkäri tuomitsee kaikki lääkkeet jopa särkylääkkeet. Kaikki lääkkeet mitä otat tulevat tyksin kautta.

Pitävät täydellistä kirjaa täällä. Tervetuloa synnyttämään hienoon uuteen majakkasairaalaan.