Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäkää ne Nico-Lucat kurissa kaupassa!

Vierailija
03.03.2015 |

Taas oli Prismasss sellainen pikkuhirviö että alkoi verenpaineet nousemaan. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia! Opettakaa ne oikeesti käyttäytymään. Kiitos!

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:13"]

Noi kaupoissa huonosti käyttäytyvät lapset ovat ongelma vain suomessa. Olen asunut suomen lisäksi kolmella eri mantereella, ja missään muualla ei ole niin huonokäytöksisiä lapsia kuin suomessa. Ravintolassakaan ei edes huomaa viereisen pöydän lapsia muualla, suomessa ne huutavat, kiljuvat ja juoksentelevat häiritsevästi. Eli todellakin ongelma korjaantuisi jos lapsille vaan opetettaisiin käytöstapoja , mutta kun "ei sitä juuliaa saa kieltää, hän on herkkä lapsi."

[/quote]

Totta. Ranskassa lapsia ei pahemmin viedä ruokakauppaan, jompi kumpi vanhemmista hoitaa yleensä ostokset. Näin ruokakauppaosuus ei vie pitkää aikaa päivää kohti jolloin koko perheellä on taas vastaavasti enemmän aikaa istus yhdessä päivällisellä. Moniin kauppoihin ei saa edes viedä lastenvaunuja eikä siellä ole ostoskärryjä joissa lapselle istumapaikka. Suomessa vaikuttaa siltä että koko perhe lähtee markettiin viihtymään ja siellä näytetään tunteet laidasta laitaan ja luuhataan pitkä aika vaikka ostetaan lähinnä valmiseineksiä eikä mitään alusta saakka valmistettavaa puhdasta ruokaa. Ranskassa se aika vietetään mieluummin kotona samassa ruokapöydässä yhdessä keskustellen ja lapset osallistuvat usein ruuanlaittoon, siellä ei paljon eineksiä lämmitellä.

t: Pariisissa ja Nizzassa asunut

[/quote]

Tämä oli hauska ja tarkka kuvaus!

Vierailija
62/84 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:33"]

Tuo on ihan madonreikä koko asia.

Ymmärrän, että riehuvat ja säntäilevät lapset ärsyttää. Ärsyttää minuakin kun oma lapsi sitä joskus tekee. Sitkeästi komentamalla ja kasvattamalla lapsi toivottavasti oppii tavoille. Joskus niitä helmihetkiäkin on, kun lapsi käyttäytyy kuin ihmisen mieli ja kävelee kuin enkeli kärryjen vieressä.

Lapsi on onneksi (?) vielä kuitenkin sen ikäinen, että mahdollinen säntäily loppuu äkkiä kun istuttaa kärryihin. 3-vuotias vielä nippa nappa mahtuu ostoskärryn penkkiin. Mutta siitäkös huuto syntyy. Tämähän on hyvä asia, rangaistus harmittaa ja mieleen jää muistijälki, että säntäily kaupassa aiheuttaa ei toivottavan rangaistuksen istua kärryissä.

Mutta sitten valitetaan kun lapsi huutaa, raivoaa ja kiukkuaa. Voi sitä katseiden määrää kun et saa 3-vuotiasta hiljaiseksi. Kun hän huutaa ja raivoaa pettymystään. Minä olen se äiti joka ei korvaansa lotkauta lapsen huudolle (en omalle enkä muiden) vaan totean vaan tyynesti omalle lapselle miksi lapsi siinä kärryissä istuu. Ja teen ostokset kaikessa rauhassa, koska sitä ruokaa on pakko ostaa.

Sitten kun teillä on lapsia, te ymmärrätte. Te katsotte ymmärtäväisesti hymyillen muiden kiukuttelevia lapsia ja tiedätte, että suurin osa ihmisistä kasvattaa lapsiaan. Joskus vain niille lapsille sattuu huono päivä.

[/quote]

Mitä vittua?

Viet sen huutavan lapsen pois kaupasta.

ja ensi kerralla et tuo sitä mukanasi!

Voi jeesus, mitä vanhemmuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:15"]

Missä te näihin kauhukakaroihin oikein törmäätte. Minä en ole vielä onnistunut sellaista näkemään vaikka asun maamme lapsirikkaimmalla alueella.

[/quote]

Ai Larsmossa?

Vierailija
64/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole aina ihan niin helppoa kuin sä luulet t. Kolmen äiti

Vierailija
65/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tampereella?

Vierailija
66/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:21"]

Hanki sä oma Nico-Luca niin ymmärrät enempi tästäkin.

[/quote]

Jos ei ole itsellä ymmärrystä ja halua kasvattaa lastaan, niiin pitää sitten ne haaransa kiinni.

Vierailija
67/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsia voi tulla vaikka pitäisikin ne kiinni.

Vierailija
68/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:24"]Ei se ole aina ihan niin helppoa kuin sä luulet t. Kolmen äiti
[/quote]

Ja lapset vahinkoja kaikki? :D

Vierailija
69/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:18"]

Taas oli Prismasss sellainen pikkuhirviö että alkoi verenpaineet nousemaan. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia! Opettakaa ne oikeesti käyttäytymään. Kiitos!

[/quote]

Voit ilmaista mielipiteesi siinä tilanteessa myös Nico-Lucan vanhemmille. Minulla ainakin on niin tapana tehdä, kun vastaava tilanne minun kohdalleni sattuu.

Vierailija
70/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette kasvata niitä kauhukakaroitanne? Onks se niin kiva kotonakin katsella huonosti käyttäytyvää penikkaa joka ei kunnioita sua yhtään?

Vierailija
71/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:21"]

[/quote]

Jos ei ole itsellä ymmärrystä ja halua kasvattaa lastaan, niiin pitää sitten ne haaransa kiinni.

[/quote]

Miksi muuten vain äitejä syytetään lasten huonosta kasvatuksesta? Eikö isillä ole mitään vastuuta tässä asiassa?

Vierailija
72/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vittua sinä lapsien vihaaja teet VAUVA palstalla?

Vierailija
73/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vierailija
74/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:41"]Kyllä lapsia voi tulla vaikka pitäisikin ne kiinni.
[/quote]

Miten voi tulla lapsia jos pitää haarat kiinni?? Haikaratko ne kakarat tuo?? Kyllä ne on joku sun perheeseen synnyttäny/toivonu

Vierailija
75/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti pisti pienenä aina käden suun eteen jos aloin pitämään meteliä julkisella paikalla. Joskus joku kukkahattu mulkoili äkäisesti, mutta eipä tarvinnut kenenkään kestää huutavaa kakaraa!

Vierailija
76/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä eniten ärsyttää on kun MUKA NOKKELAT IHMISET AV-PALSTALLA KIRJOITTAA MUKA SARKASTISESTI MIRANDA-PETTERI tai NICO-LUCA tai NICO-JANICA kritisoidakseen lasten vanhempia heidän kallisarvoisille lapsilleen valitsemia nimiä ja lastenkasvatusasennetta.
Se on ÄÄRIMMÄISEN ÄRSYTTÄVÄÄ JA TYMPEÄÄ, KULUNUTTA, DEBIILIÄ JA TYHMÄÄ etten vaan jaksa. Ei mulla muuta.

Vierailija
77/84 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
78/84 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:13"]Noi kaupoissa huonosti käyttäytyvät lapset ovat ongelma vain suomessa. Olen asunut suomen lisäksi kolmella eri mantereella, ja missään muualla ei ole niin huonokäytöksisiä lapsia kuin suomessa. Ravintolassakaan ei edes huomaa viereisen pöydän lapsia muualla, suomessa ne huutavat, kiljuvat ja juoksentelevat häiritsevästi.
Eli todellakin ongelma korjaantuisi jos lapsille vaan opetettaisiin käytöstapoja , mutta kun "ei sitä juuliaa saa kieltää, hän on herkkä lapsi."
[/quote]

Kyse ei välttämättä ole ihan siitäkään. Minä itse Espanjalaisena tiedän että mm.kotimaassani lapset kasvatetaan yleisesti niin että lapsia läpsitään ja niitä riuhdotaan yms.mitä taas mm.Suomessa ei siinä määrin tapahdu. Suomessa ollaan tässä asiassa huomattavasti edistyksellisempiä kuin monessa muussa maassa, on huomattu että lapsen alistaminen kyllä hiljentää lapsen ja tekee häneatä "hyväkäytöksisen" mutta aiheuttaa tulevaisuudessa vahinkoa. Lapselle toki pitää opettaa rajat ja hyvät käytöstavat mutta etenkin uhmaikäisen lapsen täytyy saada purkaa kiukkuaan Ja joskus tämä tapahtuu vaikka siellä Prismassa tai ravintolassa. Lapsi on luonnostaan eläväinen ja riehakas. Sellaiseksi meidät on luotu. Huono käytös on sitten toinen juttu.

Vierailija
79/84 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
80/84 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:10"]

Meillä äiti pisti pienenä aina käden suun eteen jos aloin pitämään meteliä julkisella paikalla. Joskus joku kukkahattu mulkoili äkäisesti, mutta eipä tarvinnut kenenkään kestää huutavaa kakaraa!

[/quote]

Vastuullinen vanhempi ei siirrä traumojaan lapselleen.

Yläpeukutin vahingossa :(