Pitäkää ne Nico-Lucat kurissa kaupassa!
Taas oli Prismasss sellainen pikkuhirviö että alkoi verenpaineet nousemaan. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia! Opettakaa ne oikeesti käyttäytymään. Kiitos!
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:30"]
Olit varmaan minun kanssani samaan aikaan kaupassa? Meitä on siunattu kahdella erityislapsella. He eivät aina osaa käyttäytyä julkisella paikalla, ja siksi harvemmin liikun kaupassa tms heidän kanssaan. Aina sitä ei kuitenkaan voi välttää. Olisi paljon helpompaa jos he olisivat näkyvästi vammaisia, kukaan ei ihmettelisi törmäilevää sokeaa tai pyörätuolissa istuvaa. Mutta erityislapsen vanhemmuus kasvattaa luonnetta ja kovaa kuorta vanhemmille. Toivon sinulle ap vastaavaa, kunhan ensin kaavat aikuiseksi.
[/quote]
Vau mikä marttyyri.
[/quote]
Vau mikä ääliö, voiko selvempää trollia/itseensä kyllästynyttä lapsettomuudesta kärsivää akkaa ollakaan?
[/quote]
Vau mikä äiti. Itse en ainakaan haluaisi olla sukua tuollaiselle idiootille.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:18"]Taas oli Prismasss sellainen pikkuhirviö että alkoi verenpaineet nousemaan. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia! Opettakaa ne oikeesti käyttäytymään. Kiitos!
[/quote]
Pitäiskö sun Mervi-Susanna joskus vastaavassa tilanteessa yrittää laskea kymmeneen silmät kiinni. Sitten jatkat ostoksia ja hoet itsellesi "tuo huutava kakara ei pilaa minun päivääni" "tuo huutava kakara ei pilaa minun päivääni"....
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:18"]Taas oli Prismasss sellainen pikkuhirviö että alkoi verenpaineet nousemaan. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia! Opettakaa ne oikeesti käyttäytymään. Kiitos! [/quote] Pitäiskö sun Mervi-Susanna joskus vastaavassa tilanteessa yrittää laskea kymmeneen silmät kiinni. Sitten jatkat ostoksia ja hoet itsellesi "tuo huutava kakara ei pilaa minun päivääni" "tuo huutava kakara ei pilaa minun päivääni"....
[/quote]
Jos et saa pökälettäsi pidettyä kurissa, älä tule ihmisten ilmoille.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:21"]
Se mikä eniten ärsyttää on kun MUKA NOKKELAT IHMISET AV-PALSTALLA KIRJOITTAA MUKA SARKASTISESTI MIRANDA-PETTERI tai NICO-LUCA tai NICO-JANICA kritisoidakseen lasten vanhempia heidän kallisarvoisille lapsilleen valitsemia nimiä ja lastenkasvatusasennetta. Se on ÄÄRIMMÄISEN ÄRSYTTÄVÄÄ JA TYMPEÄÄ, KULUNUTTA, DEBIILIÄ JA TYHMÄÄ etten vaan jaksa. Ei mulla muuta.
[/quote]
Pistä tietokone kiinni, rööki pois ja mene nyt katsomaan että mitä se Jennica-Aborttiina rääkyy siellä pahvilaatikossaan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:18"]Taas oli Prismasss sellainen pikkuhirviö että alkoi verenpaineet nousemaan. Luojan kiitos mulla ei ole lapsia! Opettakaa ne oikeesti käyttäytymään. Kiitos! [/quote] Pitäiskö sun Mervi-Susanna joskus vastaavassa tilanteessa yrittää laskea kymmeneen silmät kiinni. Sitten jatkat ostoksia ja hoet itsellesi "tuo huutava kakara ei pilaa minun päivääni" "tuo huutava kakara ei pilaa minun päivääni"....
[/quote]
Jos et saa pökälettäsi pidettyä kurissa, älä tule ihmisten ilmoille.
[/quote]
Tai jos et siedä meteliä ympärilläsi, älä mene ihmisten ilmoilla. Nää on näitä valintoja. Ruuat voi nykyään myös tilata kotiinkuljetuksena.
Eilen joku Luca-Pellervo sai itkupotkukohtauksen kaupassa niin että ostoskärryt näytti siltä että kaatuvat kohta, ja hipsterin näköinen vellihousu-isänsä yritti siinä lässyttää jotain pimpsapartaansa ja luvata leluja ja karkkia, mutta perheen äiti (ilmeisesti myös perheen pää) tarttui topakasti lapseen nostaen tämän ostoskärryistä, loi lapseen sellaisen katseen että itku alkoi loppumaan ja lähti vauhdilla viemään lasta ulos rauhoittumaan, sanoi siinä matkalla lapselle pettyneellä äänellä "sinun kanssa kehtaa enää mennä kauppaan kun et osaa käyttäytyä ja olla ihmisiksi ja kun täällä on muitakin". Hipsteri-isukki siinä kiemurteli sen näköisenä ettei ole tottunut tuollaiseen tilanteeseen ja yritti huudella perään että "siis maksanksmää nyt nää jutut hei?"
10 pistettä ja papukaijamerkki TILANNETAJUISELLE ja KASVATUSTAITOISELLE äidille!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:13"]
Noi kaupoissa huonosti käyttäytyvät lapset ovat ongelma vain suomessa. Olen asunut suomen lisäksi kolmella eri mantereella, ja missään muualla ei ole niin huonokäytöksisiä lapsia kuin suomessa. Ravintolassakaan ei edes huomaa viereisen pöydän lapsia muualla, suomessa ne huutavat, kiljuvat ja juoksentelevat häiritsevästi. Eli todellakin ongelma korjaantuisi jos lapsille vaan opetettaisiin käytöstapoja , mutta kun "ei sitä juuliaa saa kieltää, hän on herkkä lapsi."
[/quote]
Totta. Ranskassa lapsia ei pahemmin viedä ruokakauppaan, jompi kumpi vanhemmista hoitaa yleensä ostokset. Näin ruokakauppaosuus ei vie pitkää aikaa päivää kohti jolloin koko perheellä on taas vastaavasti enemmän aikaa istus yhdessä päivällisellä. Moniin kauppoihin ei saa edes viedä lastenvaunuja eikä siellä ole ostoskärryjä joissa lapselle istumapaikka. Suomessa vaikuttaa siltä että koko perhe lähtee markettiin viihtymään ja siellä näytetään tunteet laidasta laitaan ja luuhataan pitkä aika vaikka ostetaan lähinnä valmiseineksiä eikä mitään alusta saakka valmistettavaa puhdasta ruokaa. Ranskassa se aika vietetään mieluummin kotona samassa ruokapöydässä yhdessä keskustellen ja lapset osallistuvat usein ruuanlaittoon, siellä ei paljon eineksiä lämmitellä.
t: Pariisissa ja Nizzassa asunut
Tuo on ihan madonreikä koko asia.
Ymmärrän, että riehuvat ja säntäilevät lapset ärsyttää. Ärsyttää minuakin kun oma lapsi sitä joskus tekee. Sitkeästi komentamalla ja kasvattamalla lapsi toivottavasti oppii tavoille. Joskus niitä helmihetkiäkin on, kun lapsi käyttäytyy kuin ihmisen mieli ja kävelee kuin enkeli kärryjen vieressä.
Lapsi on onneksi (?) vielä kuitenkin sen ikäinen, että mahdollinen säntäily loppuu äkkiä kun istuttaa kärryihin. 3-vuotias vielä nippa nappa mahtuu ostoskärryn penkkiin. Mutta siitäkös huuto syntyy. Tämähän on hyvä asia, rangaistus harmittaa ja mieleen jää muistijälki, että säntäily kaupassa aiheuttaa ei toivottavan rangaistuksen istua kärryissä.
Mutta sitten valitetaan kun lapsi huutaa, raivoaa ja kiukkuaa. Voi sitä katseiden määrää kun et saa 3-vuotiasta hiljaiseksi. Kun hän huutaa ja raivoaa pettymystään. Minä olen se äiti joka ei korvaansa lotkauta lapsen huudolle (en omalle enkä muiden) vaan totean vaan tyynesti omalle lapselle miksi lapsi siinä kärryissä istuu. Ja teen ostokset kaikessa rauhassa, koska sitä ruokaa on pakko ostaa.
Sitten kun teillä on lapsia, te ymmärrätte. Te katsotte ymmärtäväisesti hymyillen muiden kiukuttelevia lapsia ja tiedätte, että suurin osa ihmisistä kasvattaa lapsiaan. Joskus vain niille lapsille sattuu huono päivä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:15"]
Missä te näihin kauhukakaroihin oikein törmäätte. Minä en ole vielä onnistunut sellaista näkemään vaikka asun maamme lapsirikkaimmalla alueella.
[/quote]
esim. liukuportaissa pikkuperkeleet päästävät ne lasten ostonkärryt irti ja ne tulee muiden päälle , saatana
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:13"]
Noi kaupoissa huonosti käyttäytyvät lapset ovat ongelma vain suomessa. Olen asunut suomen lisäksi kolmella eri mantereella, ja missään muualla ei ole niin huonokäytöksisiä lapsia kuin suomessa. Ravintolassakaan ei edes huomaa viereisen pöydän lapsia muualla, suomessa ne huutavat, kiljuvat ja juoksentelevat häiritsevästi. Eli todellakin ongelma korjaantuisi jos lapsille vaan opetettaisiin käytöstapoja , mutta kun "ei sitä juuliaa saa kieltää, hän on herkkä lapsi."
[/quote]
Totta. Ranskassa lapsia ei pahemmin viedä ruokakauppaan, jompi kumpi vanhemmista hoitaa yleensä ostokset. Näin ruokakauppaosuus ei vie pitkää aikaa päivää kohti jolloin koko perheellä on taas vastaavasti enemmän aikaa istus yhdessä päivällisellä. Moniin kauppoihin ei saa edes viedä lastenvaunuja eikä siellä ole ostoskärryjä joissa lapselle istumapaikka. Suomessa vaikuttaa siltä että koko perhe lähtee markettiin viihtymään ja siellä näytetään tunteet laidasta laitaan ja luuhataan pitkä aika vaikka ostetaan lähinnä valmiseineksiä eikä mitään alusta saakka valmistettavaa puhdasta ruokaa. Ranskassa se aika vietetään mieluummin kotona samassa ruokapöydässä yhdessä keskustellen ja lapset osallistuvat usein ruuanlaittoon, siellä ei paljon eineksiä lämmitellä.
t: Pariisissa ja Nizzassa asunut
[/quote]
Aah Ranska-kortti.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:48"]
Lapselle toki pitää opettaa rajat ja hyvät käytöstavat mutta etenkin uhmaikäisen lapsen täytyy saada purkaa kiukkuaan
[/quote]
Ei kun tuollainen pentu määritellään hyvin nopeasti adhd:ksi vain koska vanhemmat eivät ole vaivautuneet kasvattamaan lastaan asianmukaisesti, ja ilman aivokäyräkuvauksia sille lapselle määrätään adhd-lääkkeet jotka saa hänet vielä enemmän sekaisin koko loppuiäkseen. Noita adhd-diagnooseja kun tehdään aika hepposin perustein tänä päivänä, yritetään löytää taudista syy huonolle käytökselle vaikka se on kotikasvatuksesta ja ohjauksesta kiinni!
Joo ja tämä kaiken osaava sinkku-kasvatustieteiden tohtori-analyytikko-lapseton-filosofi voi vaihtaa liikkeeseen, jossa ei lapsiperheet rynni. Vaikka lähisiwaan. Tai mulkata sitä työaikataulua niin, (ei sitä kukaan huomaa, jos vähän lintsaa töistä) ettei siellä kaupassa ole lapsiperheitä tai vaikka rasittavia vanhuksia laahautumassa edessä. Pysy ikuisesti terveenä, nuorena, kauniina, rikkaana ja sinkkuna, ja myös lapsettomana, siinä Suomen toivot. Onnellista vanhuutta ja tulevaisuutta vain, onhan ne remuavat Nico-Luca-vekarat sit siellä vaivaistalossa hoitsuina sitten pitämässä rollaattoristas kiinni, ettei lähde lapasesta.
Miks Nico-Luca? Jos halusit yleistää pikkulapsia jollain nimellä ja käyttää tämän hetken suosittuja nimiä siinä, niin meni metsään. Nico-Lucat alkaa olla teinejä ja nuoria aikuisia...
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:11"]
Onnellista vanhuutta ja tulevaisuutta vain, onhan ne remuavat Nico-Luca-vekarat sit siellä vaivaistalossa hoitsuina sitten pitämässä rollaattoristas kiinni, ettei lähde lapasesta.
[/quote]
Joka kuudes työikään tulleesta suomalaisnuoresta jää sairas- & työkyvyttömyyseläkkeelle juuri siinä vaiheessa parikymppisenä kun pitäisi aloittaa työt ja lähinnä käytöshäiriöiden yms takia, ja tuohon lukuun ei sitten ole laskettu mukaan työkyvyttömiä vammaisia vaan ihan muuten terveitä nuoria aikuisia. Määrä lisääntyy koko ajan joten uskallan epäillä että suurin osa hoitohenkilökunnasta 30 vuoden päästä filippiiniläisiä, joilla vanhuksia arvostava kulttuuri ja työmoraali.
Joten nuo Nico-Lucat ja muut vastaavat "ongelmaiset" suomalaiset makaa kotona pelaamassa pleikkaria kun pää ei kestänyt sitä että heti valmistumisen jälkeen ei auennutkaan mikään johtajan paikka missään firmassa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:07"]
Taas tuo kekseliäs Nico-Luca!
[/quote]
Lausutaan "Niso-Lusa". -16
/quote]
Lausutaan muuten italialaisittain Niko-Luka. Olen oppinut tämän italialaissyntyiseltä kielten opettajalta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:11"]Oltiinkohan samassa prismassa.. Eilen hississä oli äiti kolmen lapsensa kanssa. Kun minä lapsieni kanssa astuin sisään, yksi lapsista sanoi "me ei tykätä muista"
Mulla on kaksi lasta, ja toinen hyvinkin tulinen, mutta sen verran olen lapsiani opettanut, että kohtelias pitää olla!
Ehkä pieni asia, mutta jatkuvasti näkee ja kuulee, miten lapset puhuu todella törkeästi vanhempiensa seurassa! Kamalaa.
[/quote]
Olisit sanonut, että pysykää sitten kotona. :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:13"]
[/quote]
Muualla maailmassa on niitä lapsia piekseviä vanhempia. Jo ihan Euroopan sisällä. Kyllähän siinä lapsi oppii syy-seuraussuhteet tehokkaammin kuin Suomen kaiken kieltävässä mallissa.
[/quote]
Totta! Belgiassa et huomaa kiljuvia vanhempiensa pomolapsia, joita vanhemmat yrittää mielistellä. Juuri viime viikolla Brysselin shopping mallissa ehkä 4v poika sai huutokohtauksen, jolloin äiti nappas poikaa korvasta ja valitti kovalla äänellä (en osaa ranskaa) ja poika hiljeni. Eikä kukaan kattonu pahalla taikka soittanut sossuja paikalle :)
Kyllä meillä myös on tiukat säännöt lapsille, toki joskus pienempinä saivat kiukkukohtauksia julkisilla paikoilla, sille vain ei voi mitään. Täytyy vaan pysyä tiukkana, eikä lähteä sille tielle, että alkaa mielistellä lapsia ja hyssytellä, puhuen kuitenkin enemmän muille ihmisille.
Ei mua ainakaan lasten itkut tai kiukut haittaa, Suomessahan sitä varsinkin tapahtuu, tavallista elämää. Mutta sitä aina ihmettelen kun näen, että lapsi pompottaa vanhempiaan!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:10"]Meillä äiti pisti pienenä aina käden suun eteen jos aloin pitämään meteliä julkisella paikalla. Joskus joku kukkahattu mulkoili äkäisesti, mutta eipä tarvinnut kenenkään kestää huutavaa kakaraa!
[/quote]
Meillä taas äiti nappasi minut toiseen käteen ja pikkuveljen toiseen käteen ja sitten lähdettiin kotiin kun ei kerta osata käyttäytyä. Ja kyse oli siis ihan ns. Shoppailusta, että äiti vei kaupungille tms. ei siis ruokaostoksilla käymisestä. Kummasti sitä oppi parin kerran jälkeen, että ei pidä huutaa ja juoksennella ympäriinsä kun sitten joutui kotiin, vaikka mankui miten. :D