Teinin kasvissyönti aiheuttaa riitoja
15v. tyttö päätti muutama kuukausi sitten ryhtyä kasvissyöjäksi. Suostuin tietenkin, mutta sanoin että tekee sitten itse omat ruokansa. Nyt kokkailee vaikka mitä, mutta vaatimuslista kasvaa ja tulee melko kalliiksi ostaa hänelle esim. juustoja ja muita jatkuvasti. Tyttö on myös raivona, kun veljet käyvät närppimässä hänen ruokiaan. Veljet taas on kateellisia, kun tytölle ostetaan "parempaa" ruokaa, he haluaisivat sekä vuohenjuustosalaattia että pihviä ja molempiin ei ole koko perheelle varaa päivittäin! Toivon että tämä kokeilu loppuu pian, helpointa olisi kun kaikki söisivät saman ruuan valittamatta.
Kommentit (68)
Ei ihme jos sun pojat kokee että lellit tyttöä, sähän ostat sille kaikki mahdolliset erikoisuudet kasvisyönnin varjolla. Siis tuo vuohenjuusto esimerkiksi. Moniko kasvissyöjä syö oikeasti vuohenjuustoa? Se tyttö vähän vedättää sua ja ostattaa kaikenmaailman kalliita erikoisuuksia, kun et tajua että kasvisruoka voi olla vähemmän gourmeetakin. Tottakai pojat sitten huomaa tämän
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:50"]
Nyt täytyy sanoa että kolmen teinipojan äitinä en voi uskoa että noin urpoa äitiä on olemassa; tajuatko yhtään paljonko kasvava teini tarvitsee ruokaa? Ei sitä ole hyvä yrittää paikata leivällä. Voi kuinka mielelläni ruokkisin poikasi jos voisin.
[/quote]
Miksi vain pojat tarvitsevat ruokaa?
[/quote]
Ja nyt lukutaidottomat aapisen ääreen.. missä kohtaa sanoin vain poikien tarvitsevan ruokaa? Kerroin olevani kolmen pojan äiti, kerroin TEININ tarvitsevan paljon ruokaa, ja kerroin mielelläni ruokkivani ap:n pojat jotka selvästi syövät siskon ruokia koska eivät saa tarpeeksi ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:16"]Minä ja siskoni aloimme kasvissyöjiksi yläasteikäisinä. Kyllä se on jokaisen oma valinta. Onneksi meillä ei vanhemmat alkanut tuolla tavalla nillittämään. Kai sitä tyttöä nyt harmittaa, jos veljet syö hänen ITSE valmistamansa ruoan. Tosi epäreilua. Tehkööt pojat itse omat ruokansa, jos sitä samaa ruokaa noin himoitsee. Ja ei kasvissyönti sen kalliimmaksi tule, kuin lihansyönti. Se on ihan ostosvalinnoista kiinni, ja sitä paitsi terveellistä.
[/quote]joo ja varmaan maksoitte myös itse kasvispaskanne?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:16"]Minä ja siskoni aloimme kasvissyöjiksi yläasteikäisinä. Kyllä se on jokaisen oma valinta. Onneksi meillä ei vanhemmat alkanut tuolla tavalla nillittämään. Kai sitä tyttöä nyt harmittaa, jos veljet syö hänen ITSE valmistamansa ruoan. Tosi epäreilua. Tehkööt pojat itse omat ruokansa, jos sitä samaa ruokaa noin himoitsee. Ja ei kasvissyönti sen kalliimmaksi tule, kuin lihansyönti. Se on ihan ostosvalinnoista kiinni, ja sitä paitsi terveellistä. [/quote]joo ja varmaan maksoitte myös itse kasvispaskanne?
[/quote]
No maksaako teinit yleensäkään omia ruokiaan? Miksi pitäisi?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:16"]Minä ja siskoni aloimme kasvissyöjiksi yläasteikäisinä. Kyllä se on jokaisen oma valinta. Onneksi meillä ei vanhemmat alkanut tuolla tavalla nillittämään. Kai sitä tyttöä nyt harmittaa, jos veljet syö hänen ITSE valmistamansa ruoan. Tosi epäreilua. Tehkööt pojat itse omat ruokansa, jos sitä samaa ruokaa noin himoitsee. Ja ei kasvissyönti sen kalliimmaksi tule, kuin lihansyönti. Se on ihan ostosvalinnoista kiinni, ja sitä paitsi terveellistä. [/quote]joo ja varmaan maksoitte myös itse kasvispaskanne?
[/quote]Sinä et sitten syö ikinä mitään muuta kuin lihaa? OK.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:03"]Ei se ketään haittaa syödä enemmän pelkkää kasvisruokaa, mutta tuollainen juuston mättäminen ei ole kasvissyöntiä. Syökä tyttäresi esim papuja yms? Niitä saa kuivattuina edullisesti ja niistä saa hyvää ruokaa, jonka pitäisi kelvata koko perheelle.
[/quote]Syö,vuohenjuusto oli nyt vaan esimerkki. Mutta tyttö tekee itselleen moneksi päiväksi esim risottoakin ja nälkäiset pojat syövät ne. Ja teini saa raivarin. Minusta pitäisi olla kaikki ruoka kaikille, eikä toisille etuoikeutta. Ap.
[/quote]
Miksi pyydät sitten tyttö tekemään ruokaa itselleen? Kai voit pyytää myös poikia tekemään ruokansa itse oli se sitten vuohenjuusto salaattia tai jotain muuta. Vaihtoehto on myös se että tehdään yhdessä kasvispainotteista ruokaa jonka lisäksi pojat tekevät itse liharuokansa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:05"]
Koko perhe vaan kasvissyöjiksi, niin ei tarvitse laittaa rahaa mihinkään turhiin pihveihin tai kanankoipiin. Tyttö on oikeilla jäljillä.
[/quote]
Haha!
Pihvit muka turhia, ei saatana...
Kun mun tyttö 15-vuotiaana päätti ryhtyä kasvissyöjäksi, niin aloimme tehdä kasvisruokaa kaikille. Pojalle lisättiin vain vähän lihaa tai kalaa mukaan, mutta varsinainen ruoka oli koko perheelle samaa.