Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää kaikki menneiden vuosien sekoilut

Vierailija
02.12.2021 |

Olen saanut ihmeellisiä kilareita, draama- ja mustasukkaisuuskohtauksia, kuvitellut, että musta puhutaan pahaa jne. Humalassa olen ollut ihan tolkuton idiootti, haastanut riitaa, puhunut ihan mitä sattuu, pyörinyt jossain katuojissa ja harrastanut seksiä suunnilleen jokaisen vastaantulijan kanssa paikkaan ja aikaan katsomatta.

Miten saan pyyhittyä nää mielestäni?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtamalla ja katsomalla eteenpäin. Jos vanhoista asioista on enemmän stressiä kuin oppia, ei niitä kannata muistella.

Ne vaan puskee esiin yhtäkkiä ja varoittamatta.

Ap

Kun mieleen tulee asia jota et halua muistella, pakota itsesi välittömästi ajattelemaan intensiivisesti jotakin muuta. Voi olla joka kerta sama etukäteen valittu asia, esim. suosikkielokuvan juonen kertaaminen vaihe vaiheelta tai jokin luettelo jossa joudut muistelemaan mitä siihen kuulukaan tms.

Kun tarpeeksi monta vuotta jatkat sinnikkäästi ja tehokkaasti, ikävät muistot lakkaavat tuntumasta omilta muistoilta eikä ikävää tunnetta enää tule. Olen tällä tavalla hävittänyt itseltäni erään ikävän tapahtuman muistojen aiheuttaman kärsimyksen, tosin oli luonteeltaan erilainen kuin omat unohtamistarpeesi. Kannattaa silti kokeilla.

Vierailija
22/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menetin malttini tosi pahasti erään erityisen kamalan ihmisen kohdalla joten kävin hänen kimppuunsa ja pahoinpitelin. Kaduin tekoani jälkeenpäin. Osasin kuitenkin antaa anteeksi itselleni kun muistin että Jeesuskin menetti kerran malttinsa ja siksi tappeli/riehui, ja hänkin katui sitä jälkeenpäin. Joten ajattelin että jaa, se että menetin malttini kerran todistaa että en ole Jeesusta parempi ihminen. Olisi omituista jos minäkin en kerran menettäisi malttiani kun kerran Jeesuskin siihen lankesi.

--

Tuon yhden kerran olen siis käyttäytynyt sellaisella tavalla millä en toivoisi käyttäytyväni. Tuon yhden kerran olen siis käyttäytymistäni katunut. YHDEN ainoan kerran elämässäni. Sen useampia kertoja ei ole. Ei mitään muuta ei-toivottua käyttäytymistä, ei mitään muuta katumista.

Siitä olen onnellinen, etten ole koskaan fyysisesti satuttanut ketään. Paitsi itseäni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä näkökulma voisi olla, että siinä on omalla tavallaan jotakin palkitsevaa ja arvokasta, ettei ole syntynyt tähän maailmaan valmiina, vaan että on joutunut kulkemaan pitkän ja kenties mutkikkaankin tien tullakseen siksi mitä on tänä päivänä.

Et ole enää sellainen kuin olit silloin joskus, et ole enää sama ihminen. Lopulta vain se on olennaista mitä olet nyt ja miksi sun on mahdollista tulla. Keskity siihen.

Vierailija
24/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hävettää ja katuu ja on viinankin jättänyt kertoo vaan että on päässyt elämässä eteenpäin. Kaikilla jotain menneisyydestä tulee mieleen mutta harva muu niitä taitaa muistella kuin sinä itse? Jokainen keskittyy vain itseensä. Onneks meidän ei tarvi olla virheettömiä.

Vierailija
25/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hävetä. Mietin just oli monesti hurjan hauskaa. Tietenkin joskus siitä hauskuudesta joutui vähän maksamaan tai kärsimään mut kaikenkaikkiaan enemmänn hauskuutta kun kurjuutta.

Vierailija
26/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu ja olen edelleen keski-ikäisenä melko epävakaa. Pystyn nykyään kovalla sisäisellä työllä pitämään itseni ja elämäni jotenkin aisoissa. Kovasti siihen menee energiaa. Tsemppiä. Elämä kyllä opettaa, joskin aika hitaasti...

Vierailija
27/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta ap:n tyyppisistä jutuista, ehkä olen monen mielestä elänyt tavallaan tylsääkin elämää, kun en ole ikinä kännisekoillut enkä harrastanut irtosuhteita. Suuntaa ajatuksia asioihin jotka tuo hyvää mieltä ja johonkin mikä auttaa unohtamaan vanhat ikävät asiat. Aika auttaa myös.

Vierailija
28/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh luulin melkein että voisi sopia muhun, paitsi hillittömiä kilareita olen saanut tosi harvoin ja mustasukkainen en ole ollut paljon koskaan joten täytyy olla joku muu tällä kertaa.

Vierailija
29/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama juttu ja olen edelleen keski-ikäisenä melko epävakaa. Pystyn nykyään kovalla sisäisellä työllä pitämään itseni ja elämäni jotenkin aisoissa. Kovasti siihen menee energiaa. Tsemppiä. Elämä kyllä opettaa, joskin aika hitaasti...

Älä! Miten tuo epävakaus ilmenee. Oletko aggressiivinen tai jotenkin poikkeuksellisen vihainen ihminen? Toimitko julkisella paikalla oudosti? Etkö pääse sängystä ylös tai normi kotiaskareita tehtyä? Oletko kenties jotain muuta kun aurinkoinen ihminen?

Vierailija
30/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi auttaa, jos löytäisit jonkun, jolla on samanlaista menneisyyttä, ja jonka kanssa voisit puhua noista jutuista. Vaikka niin, että kumpikin kertoo vuorotellen jonkun hävettävän muiston. Minä tein yhden kaverin kanssa kerran näin, ja se jotenkin vähensi niihin omiin tekemisiin liittyvää häpeää ja auttoi siirtämään niitä menneisyyteen.

Vierailija
31/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi AP, teksti voisi olla minun itseni kirjoittama!

Erityisesti kaduttaa/hävettää nuoruuden seksikokeilut. Aloitin liian nuorena, en tuntenut omia rajojani ja tein asioita joista en pitänyt, vain miellyttääkseni toista. Tunnen surua ja myötätuntoa nuorta itseäni kohtaan.

Toisaalta ne asiat ovat ollutta ja mennyttä, eikä niitä enää voi muuttaa vaikka kuinka niitä mielessäni pyörittelen ja ahdistun.

Vierailija
32/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia te jotka voitte selittää muille ja itsellenne olleenne "nuoria ja tyhmiä". Teille annetaan helpommin anteeksi. Toisin kuin meille jotka ollaan mokailtu rankasti vielä aikuisina.

Vierailija
33/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Jumalaa antamaan anteeksi. Ja elä uutena ihmisenä. Olet hölmöillyt, mutta et enää hölmöile. Älä sure entistä, älä syytä itseäsi, muuten et ehdi tehdä kaikkea mikä on oikein ja hyväksi sinulle ja nauttia siitä. Vaikutat herkältä ja ihanalta ihmiseltä.

Vierailija
34/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä palstalla voi ripittäytyä jos haluaa. Onneksi tosi elämässä ei kukaan tiedä sun vauhdikkaasta menneisyydestä, jollet ole joku julkkis?

Tämä ei koske ap:ta kun selvästi itse katuu, mutta monestihan saattaa olla niin, että niitä asioita paheksuu vain joku toinen, joku jolla todella erilaiset näkemykset kun sulla itsellä. Ja mitä se haittaa edes, jos tuo paheksuja ei halua tahalleen tuhota sun mainetta joillain jutuilla.

Vierailija
35/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa onnellisia te jotka voitte selittää muille ja itsellenne olleenne "nuoria ja tyhmiä". Teille annetaan helpommin anteeksi. Toisin kuin meille jotka ollaan mokailtu rankasti vielä aikuisina.

Miksi jonkun pitäisi selitellä ja pyydellä jotain muilta random ihmisiltä? Oletko joku messias tai julkkis?

Vierailija
36/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi auttaa, jos löytäisit jonkun, jolla on samanlaista menneisyyttä, ja jonka kanssa voisit puhua noista jutuista. Vaikka niin, että kumpikin kertoo vuorotellen jonkun hävettävän muiston. Minä tein yhden kaverin kanssa kerran näin, ja se jotenkin vähensi niihin omiin tekemisiin liittyvää häpeää ja auttoi siirtämään niitä menneisyyteen.

No heh, mieluiten omalla nimellä ja kuvalla netissä.

Vierailija
37/38 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä

Vierailija
38/38 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuskasi AP, teksti voisi olla minun itseni kirjoittama!

Erityisesti kaduttaa/hävettää nuoruuden seksikokeilut. Aloitin liian nuorena, en tuntenut omia rajojani ja tein asioita joista en pitänyt, vain miellyttääkseni toista. Tunnen surua ja myötätuntoa nuorta itseäni kohtaan.

Toisaalta ne asiat ovat ollutta ja mennyttä, eikä niitä enää voi muuttaa vaikka kuinka niitä mielessäni pyörittelen ja ahdistun.

Otan osaa

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi