Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassamyyjät, tykkäättekö tai huomaatteko jos asiakas...

Vierailija
03.03.2015 |

...asettelee tuotteet hihnalle valmiiksi niin että viivakoodi osoittaa viivakoodinlukijaan päin? Teen itse usein huvikseni näin. :D

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kääntelen kans. En tiedä onko siitä paljon apua. Samoin pikkujugurtit tai vanukkaat pussitan itse hyllyn luona jo muovipussiin ja sanon kassalla "näitä molempia on 5" tms.. Kerran yksi kassa sanoi, että olipa ihanan fiksusti laitettu!! Silloin oli Valion jugurtit 19snt S-marketissa ja varmaan purkkiröykkiöitä mennyt kassalta jonkin verran.

Vierailija
2/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaisia asiakkaita lähinnä neuroottisina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti siitä on vaan haittaa.

Vierailija
4/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa, mutta ei oikeastaan mitään väliä. Kun niitä tavaroita pyörittelee päivittäin, tulee niiden viivakoodien paikat aika selkärangasta muutenkin. Eli ei varsinaisesti nopeuta toimintaa.

Vierailija
5/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:10"]Monesti siitä on vaan haittaa.
[/quote]

Kuinka niin?

Vierailija
6/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:10"]Monesti siitä on vaan haittaa.
[/quote]
Mitenniin??? Itselläsi on vaan tapana pyörittää jokainen paketti ympäri kahteen kertaan etkä tajua, jos homman voisikin tehdä helpommin..

Vierailija
7/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noi itse pussitetut jugurtin sun muut tosissaan välillä vituttaa. Mua ei yhtään auta jos sanot, että niitä on viisi, kun minä tarvin sen viivakoodin. Da.

Vierailija
8/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:09"]

Mä kääntelen kans. En tiedä onko siitä paljon apua. Samoin pikkujugurtit tai vanukkaat pussitan itse hyllyn luona jo muovipussiin ja sanon kassalla "näitä molempia on 5" tms.. Kerran yksi kassa sanoi, että olipa ihanan fiksusti laitettu!! Silloin oli Valion jugurtit 19snt S-marketissa ja varmaan purkkiröykkiöitä mennyt kassalta jonkin verran.

[/quote]

Tämä saattaa itse asiassa hidastaa kun pitää pussin läpi etsiä ja skannata koodit sekä tarkistaa että kaikki on tosissaan sitä samaa tuotetta.

Vierailija
9/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:10"]Monesti siitä on vaan haittaa.
[/quote]
Mitenniin??? Itselläsi on vaan tapana pyörittää jokainen paketti ympäri kahteen kertaan etkä tajua, jos homman voisikin tehdä helpommin..
[/quote]
Ne pyöritellään ympäri niiden punaisten hintalappujen takia, ettei arvon asiakas pahoita mieltään, kun ei tullukaan -30%.

Vierailija
10/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelen ostokset suoraan kärryltä kassalle jotta kassa voi nopeasti ottaa kopin ja viuhauttaa tuotteen lukijaan. Aikaa ei kulu kuin pieni hujaus kun kassa on nakannut ostokset hinnan lukemisen jälkeen hihnan loppupäähän mieheni aukipitämään muovipussiin.

Vierailija
11/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:10"]Monesti siitä on vaan haittaa. [/quote] Mitenniin??? Itselläsi on vaan tapana pyörittää jokainen paketti ympäri kahteen kertaan etkä tajua, jos homman voisikin tehdä helpommin.. [/quote] Ne pyöritellään ympäri niiden punaisten hintalappujen takia, ettei arvon asiakas pahoita mieltään, kun ei tullukaan -30%.

[/quote]

Itse asiassa juuri tuon vuoksi käännän aletuotteet siten, että alelappu näkyy väistämättä myyjälle. Muutoin siis kääntelen viivakoodin mukaan. Ap

Vierailija
12/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:09"]

[/quote]

Tämä saattaa itse asiassa hidastaa kun pitää pussin läpi etsiä ja skannata koodit sekä tarkistaa että kaikki on tosissaan sitä samaa tuotetta.
[/quote]

No itseasiassa mä teen vielä niin, että pakkaan pussiin vain max kahta laatua ja otan molempia yhdet pussista skannattaviksi hihnalle, loput pussista on helposti tarkistettavissa kun ei tumppaa liian täyteen.
2

Vierailija
13/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:10"]Monesti siitä on vaan haittaa. [/quote] Mitenniin??? Itselläsi on vaan tapana pyörittää jokainen paketti ympäri kahteen kertaan etkä tajua, jos homman voisikin tehdä helpommin.. [/quote] Ne pyöritellään ympäri niiden punaisten hintalappujen takia, ettei arvon asiakas pahoita mieltään, kun ei tullukaan -30%.

[/quote]

Itse asiassa juuri tuon vuoksi käännän aletuotteet siten, että alelappu näkyy väistämättä myyjälle. Muutoin siis kääntelen viivakoodin mukaan. Ap
[/quote]
Mutta kun minä en voi sitä tietää, koska olen vain myyjä, en ajatusten lukija.

Vierailija
14/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nro 2 kysyy vielä, että MIKSI purkkihyllyjen lähettyvillä on muovipusseja purkkien pakkaamiseksi, jos niitä ei saisi käyttää kun arvon kassarouvien työ hidastuu...?

Vierailija
15/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaan! Ja minulle tulee hyvä olo kun asiakas haluaa helpottaa työtäni. Kiitos.

Vierailija
16/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

No itseasiassa mä teen vielä niin, että pakkaan pussiin vain max kahta laatua ja otan molempia yhdet pussista skannattaviksi hihnalle, loput pussista on helposti tarkistettavissa kun ei tumppaa liian täyteen.
2
[/quote]
Hidastaa tuo kuitenkin. Ja ärsyttää. Ja hankaloittaa muutenkin, kun ne särkyvät jugurtit pitää laittaa sivuun, ettei muut ostokset niitä murskaa, niin onhan se kiva taiteilla sen löysän pussin kans. Antakaa meidän vaan tehdä työmme.

Vierailija
17/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jaksa. Ihan näppärästi silti jokainen kassatapahtuma on sujunut. Mun mielestä aivan turhaa säätöä nää muovipussissa on yks sitä ja yks tätä ja kärryssä on kolme ja kaks sitä tätä.

Vierailija
18/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein pakkaan valmiiks mun ostokset siellä hyllyjen välissä muovipusseihin. Sit kassalla nostan ne vaan hihnalle, ja luettelen mitä kaikkea tänään tuli neljään kassiin ostettua. Joistakin tuotteista lähtee helpommin se viivakooditarra irti, niin mää revin ne valmiiksi ja sanon että tää oli nyt siitä ja siitä tuotteesta ja niitä oli muistaakseni kolme tai viis.

Muutkin vois omaksua tämmösiä toimintaa tehostavia tapoja.

Vierailija
19/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

2
[/quote]
Hidastaa tuo kuitenkin. Ja ärsyttää. Ja hankaloittaa muutenkin, kun ne särkyvät jugurtit pitää laittaa sivuun, ettei muut ostokset niitä murskaa, niin onhan se kiva taiteilla sen löysän pussin kans. Antakaa meidän vaan tehdä työmme.
[/quote]

Okei sitten. Ei yritetä auttaa. Missään.
2

Vierailija
20/59 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että huomioit kassamyyjän!

Monet eivät tajua kassamyyjän työstä yhtään mitään, eivät ajattele. Esim. asiakas ostaa silityslaudan ja laittaa sen ensimmäiseksi kassahihnalle ja laudan päälle latoo kaikki muut ostoksensa (maidot, viilit, tiskiaineet jne). Miten asiakas kuvittelee, että silityslauta otetaan hihnalta kun hihna ei liiku ja kaikki muut ostokset ovat siinä päällä? Ja kun tästä ihan ystävällisesti sanoo, niin silloin aletaan huutaa, miten kassamyyjä ei osaa työtään ja on epäystävällinen. Huoh.