Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa viikon paasta tyohaastatteluun ja mietin pitaisiko jo haastattelussa kertoa talveksi varatusta 2 vkon lomamatkasta.

Vierailija
12.09.2006 |

Vai kerronko vasta jos saan ko työn? Matka on maksettu eikä rahoja saa takaisin. Jokatapauksessa työ menee matkan edelle, eli jos en saisi lomaa jättäisin lähtemättä matkalle. Mutta onko " moraalitonta" olla kertomatta matkasta vaikka se on jo tiedossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ainakaan stressaisi turhaan sen takia pääseekö lomalle vai ei. Ja toisaalta, kun kerrot, saatat antaa itsestäsi suoraselkäisen vaikutelman.

Vierailija
2/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talveen on vielä aikaa. Eihän se ole varmaa, saatko työn, sitten on koeajat jne. Matkalle lähtö on sitten sen ajan ongelma. Tsemiä haastatteluun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh täytyy katsoa haastattelussa vielä.

Vierailija
4/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ne tietää sitten talvella, että milloin olet matkan varannut? Otat sitten vaikka palkatonta, jos et muuten vuosilomaa siihen saa.

Vierailija
5/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelussa varmaankin selviää enemmän yksityiskohtia kyseisestä työstä. Eli jos sinulle siinä tilanteessa annetaan kuva että vapaiden järjestäminen ei ole kovin tuskaista kyseisessä fimassa/työssä ei asiasta tarvitse heti mainita. Mutta jos taas haastattelussa paintetaan asioita kuten: sitoutuminen, säännölisyys, että työsi tulee olemaan sellaista että olet siitä itse pääosin vastuussa (vrt. olet osa ryhmää) jne.

Ja jos päädyt lomasta kysymään kannattaa se muotoilla enemmän yleiseksi kysymykseksi ja jos suunnitellusta lomamatkasta mainitset niin tee myös selväksi että työ tulee tietenkin ensin.

Tilanteen ja paikan mukaan. Ei ole olemassa mitään pätevää työhaastatteluopasta.

Vierailija
6/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähän outoa, jos haastattelemani ihminen alkaisi yhtäkkiä kertoa yksityiselämänsä lomasuunnitelmista, varsinkin ellei hän tietäisi että olisin juuri häntä palkkaamassa... Sen voi kyllä kertoa sittenkin, kun työ alkaa.

t. yrittäjä

Vierailija
7/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan?! Jos saat työn niin sitte otat vaikka palkatonta kun loma ajankohtanen. Ei kai tuollanen nyt millaan tavalla kuulu siihen työhaastattelu-tilanteeseen.

Vierailija
8/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton on ainut mahdollisuus.

1.4. - 31.3 on lomanmääräytymisvuosi ja ne pidetään 1.5 jälkeen

Vierailija
9/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi sellainen fiilis, että tuo tyyppi saattaa olla lintsarihenkinen, kun on heti loma-asioita selvittämässä. Eiväthän he sinua tunne, vaan tekevät tosi fiilispohjaisia päätelmiä.

Vierailija
10/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii ihan hyvin selvittää sittenkin jos/kun saat työn ja sovit aloituspäivistä ja ennen tietty kun allekirjoitat sopparin.

Eihän ne työnantajatkaan oleta että järjestät etukäteen elämäsi niin, että se heille sopii vaikket edes tiedä oletko firmassa töissä.

Vierailija
11/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse olen kuun vaihteessa vaihtamassa työpaikkaa ja haastattelussa kerroin suoraan että tarvitsen kevääälle tammikuuhun viikon ja maaliskuulle 2 vkoa lomaa varattujen matkojen takia. Ja sain paikan, lomat ok kun tietävät etukäteen niin pystyvät ennakoimaan lomani. Ja uusi työ ei ole suhteilla hankittu ;)

Kerro vaan rehellisesti ja katso miten reagoivat

Vierailija
12/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella lomat ovat todellakin neuvottelykysymys, tiedän monta muutakin, jotka ovat saaneet heti täydet palkalliset lomat. Jos en olisi palkallista lomaa saanut, olisin toki ottanut palkatonta - viikon talviloma nyt ei yleensä ole ongelma (jos ajankohta vain töiden puolesta on ok).

Ja myönnetään, olin toki ns. vahvoilla noissa neuvotteluissa, koska tiesin, että minut hommaan halutaan.

Vierailija
13/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta lomaa tietenkin ottaisin, mutta ajattelin nyt sitten olla kertomatta. Paitsi jos haastattelussa asiaa jotenkin liipataan.

Vierailija
14/14 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on pysyvä eikä määräaikainen työsuhde, ei tuolla pitäisi olla suurta merkitystä. Kertoisin sinuna vasta, kun nimeä pyydetään paperiin. Kukaan työnantaja ei viitsi alkaa koko rekrytointiprosessia alusta tuollaisen pikkuseikan takia. Kun sopiva hakija osuu kohdalle, tuollaisen loman järjestäminen on neuvotteluasia.

Toisaalta, jos hakija ottaisi itse asian esille ensimmäisessä haastattelussa, hänestä tulisi hieman laiska vaikutelma (loma vaikuttaisi tärkeämmältä kuin itse työ). Eka haastattelu on aina kartoitusta puolin ja toisin: onko tämä sopiva työntekijä meille, ja onko tämä sopiva työpaikka minulle. Detaljit tulevat myöhemmin.

T: itsekin työntekijöitä palkkaava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi