Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi tämä espoon metron hankinta on näin iso asia siellä pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
20.09.2006 |

Selittäkääpäs oululaiselle:)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki koskettaa konkreettisesti suurempia massoja.

Helsingin metrosta vasta puhuttiinkin ja hyvä että se tuli, lyheni matkat huomattavasti ja yhä kauempana keskustasta asuvat voivat liikkua laajemmalla kaarella.

Helsingissä on todellakin mahdollista pärjätä ilman autoa ja se on yksi ehdoton plussapuoli kaupunkiasumiselle.

Vierailija
2/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivisia mielipiteitä... joten kysymys kuuluu miksi..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisautoillaan. Espoolaiset taas pelkäävät, että

1. Pummit ajavat metrolla Espooseen (niitä on kylläkin jo ihan omasta takaa Espoon keskuksessa)

2. Vähätkin palvelut kuihtuvat kun ihmisten on entistä helpompi lähteä metrolla keskustaan (todennäköistä ja toivottavaa - Espoolaiset surffaavat jo nyt Helsingin julkisilla palveluilla liikuntapaikoista ja eläintarhasta museoihin - maksakoot siis tänne hiukan enemmän rahaakin)

3. Espoosta tulee entistä enemmän Helsingin nukkumalähiö, joka lopulta liitetään osaksi Helsinkiä (pitkällä aikavälillä todennäköistä, mutta Espoo ON Helsingin nukkumalähiö, jolla on hiukkasen matalampi veroprosentti).

Vierailija
4/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuvat luopumaan kodeistaan - esim. kehätien levennyksen yhteydessä mun isän lapsuudenkoti viljelyksineen jäi tien alle ja korvauksena Espoo antoi pimeän kaksion kertsarista.

Espoolaiset on ehkä niin tottuneita autoihinsa, kun siellä on niin surkea sisäinen joukkoliikennekin, että eivät vaan tajua mitä hyötyä metrosta heillekin olisi.

Vierailija
5/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimetro ja idän linjan pidennys, metrolinja lentokentälle jne..

Vierailija
6/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Barcelonassa vuosia asuneena täytyy kyllä todeta, että metro on parempi kuin auto. Mutta jos joku menettää kotinsa sen takia, ni en kyllä itse kannattaisi.

T: Oululainen

Vierailija
7/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1. Pummit ajavat metrolla Espooseen (niitä on kylläkin jo ihan omasta takaa Espoon keskuksessa)

2. Vähätkin palvelut kuihtuvat kun ihmisten on entistä helpompi lähteä metrolla keskustaan (todennäköistä ja toivottavaa - Espoolaiset surffaavat jo nyt Helsingin julkisilla palveluilla liikuntapaikoista ja eläintarhasta museoihin - maksakoot siis tänne hiukan enemmän rahaakin)

3. Espoosta tulee entistä enemmän Helsingin nukkumalähiö, joka lopulta liitetään osaksi Helsinkiä (pitkällä aikavälillä todennäköistä, mutta Espoo ON Helsingin nukkumalähiö, jolla on hiukkasen matalampi veroprosentti).

Vierailija
8/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankinta on meille Espoolaisille veronmaksajille kallis. Rahalle olisi muutakin käyttöä.

Metro edellyttäisi tiivistä rakentamista ja alue, jolle metro on tulossa on pientalovaltaista, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ja hyödyntää vain pientä osaa espoolaisista. Länsiväylää pitkin Helsinkiin tulevat myös esim. Kirkkonummelaiset.

Itse pidän metroakin huomattavasti tärkeämpänä poikittaisliikenteen kuntoon saamista, on todella turhauttavaa matkustaa moneen paikkaan Helsingin keskustan kautta.

Lisäksi juuri on rakennettu hyvä ja kallis bussiterminaali Kamppiin ja bussiyhteydet toimivat. Lisäksi monet Espoolaiset ovat sitä mieltä, että jos metro tulee, siirtyvät omiin autoihin.

Minä olen käynyt viimeksi Helsingin keskustassa matkalla risteilylle. Espoosta ja naapurista Kauniaisista löytyy kaikki mitä minä tarvitsen. Ja minä olen tasan niitä, jota metro ei mitenkään hyödynnä, minä kaipaisin suoraa ja helppoa yhteyttä poikittain, sitä ei ole tarjolla, joten kuljen autolla, ja junakin olisi minulle parempi vaihtoehto kuin metro.

Vierailija
9/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkonummelaiset mahtuisivat paremmin ajamaan yhden hengen tila-autoissaan on isäni serkunkin talo jäämässä tien alle, se kun silloin 40 vuotta sitten mahtui jäämään tienposkeen keikkumaan.

Vierailija
10/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ketä tämän maksaa? Helsinki vai Espoo?

Vierailija
11/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Tätä pummihommaa en nyt ymmärtäny

2) Vähätkin palvelut? Palveluita on runsaasti ja niitä tulee kaiken aikaa lisää. Ainoa syy minulle käydä Helsingin keskustassa on leffateatterit, mutta oneksi siihenkin saadaan lähivuosina muutos.

Ja vai on helpompaa lähteä Snadiin, :D Et ole kyllä tähän metron vastustukseen perehtyny yhtään. Eli siis hyvin harva asuu metroaseman vieressä, muiden täytyy liityntäbussilinjoilla mennä lähimmälle metroasemalle, sekö on helpompaa?

Eli ennen pääsi suoraan snadiin, nyt sitten vaihdon kautta? Kuule se ei ainakaan nopeuta matkantekoa.

3) Espoo ei ole millään tavalla Helsingin nukkumalähiö. Pidä ihan rauhassa rakas snadisi.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
12/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi snadilaiset voikin olla hiljaa ja vetää vitun päähänsä. :)

Vierailija:

mutta ketä tämän maksaa? Helsinki vai Espoo?

Vierailija
13/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa Espoosta Helsingin rautatieasemalle aamuruuhkassa autolla, niin tämä matka vei 7 min enemmän kuin laskettu matka (tulevalla) metrolla. Täytyy kyllä kauhistella jos 7 min takia tuhlataan satoja(?) miljoonia euroja...

Vierailija
14/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en innolla odota metroa Lauttasaareen, sillä se tietää vain huonompia kulkuyhteyksiä monelle saaren reunoilla asuville. Metro veisi nykyiset hyvät ja toimivat bussilinjat. Tässä yksi näkökulma tuhansien joukossa.

Vierailija
15/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Helsingin sanomissa julkaistu gallup näytti, että suurin osa pääkaupunkiseudun asukkaista kannattaa Espoon metroa. Tällainen tulos saadaan, kun asiaa kysytään ihmisiltä, jotka eivät ikinä tätä metroa tulisi tarvitsemaan eivätkä myöskään siihen maksamiaan veroeuroja sijoittamaan. Heidän on helppo vastata, että kyllähän sellainen metro olisi ihan kiva olla olemassa.

Kuitenkin juuri ne ihmiset, jotka osaavat parhaiten omasta kokemuksestaan arvioida nykyisen ja suunnitellun metrovaihtoehdon eroja, eli nykyiset eteläespoolaiset joukkoliikenteen käyttäjät, jäävät tällaisissa tutkimuksissa vähemmistöön. On todennäköistä, että juuri näiden nykyisten käyttäjien ryhmässä havaitaan selkeimmin metron puutteet joukkoliikenneratkaisuna.

Vierailija
16/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisen tuntia. Kävellen olisin jo pitkällä...

Vierailija
17/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi aina pitää haastaa riitaa?? Olen tyytyväinen espoolainen ja itseasiassa vastustan metroa, minulla ei ole mikään tarve tulla Helsinkiin.

Vierailija
18/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puolisen tuntia. Kävellen olisin jo pitkällä...

Vierailija
19/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaisti kyllä helsinki maksaa siitä metrosta ja ihan muksiematta, vaikka se palveleeki etupäässä espoolaisia.

Täällä ollaan oikeesti todella kyllästytty niihin teikäläisten aiheuttamiin autohärdelleihin jotka aiheuttaa onnettomuuksia, pilaa ilman jne. Vuosikymmeniä espoon bussit vei hehtaarin tai jotain kalleinta tonttimaata. Mä en tiedä kuka sen Kampin bussiterminaalin maksoi, mutta epäilen ettei ainakaan Espoo.

Metron lisäksi sisääntuloväylille pitäisi säätää tietullit, etä olisi edes joku järki tässä touhussa.

Vierailija
20/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloja ja metroradan tulo vaan kiihdyttäisi rakentamista. Itähelsinkin on kasvanut räjähdysmäisesti metron myötä.

Holtittomalle yksityisautoilulle on vaan pakko tehdä jotain, hengitysilma alkaa olla pääkaupunkiseudulla todella huonoa, sen tietää jokainen astmaatikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä