Hautajaisiin pukeutuminen
Olisitko sopivaa laittaa musta pitkähihainen peplumpusero ja polviin asti ulottuva musta hame?
Kommentit (30)
Jos sinulla ei muuta mustaa puseroa ole, niin laita tuo. Hautajaisiin tulisi kuitenkin pukeutua arvokkaasti. Ei sitten muita koruja kuin mahdollinen rippiristi kaulaan ja kihla/vihkisormus, jos sellainen on.
No olisit minulla joku musta kauluspaitakin. Onko se sitten liian arkinen
Hautajaisissakin saa olla oma tyyli ja korut, kunhan värimaailma on tumma.
Voisiko sen kauluspaidan laittaa tuohon asuun lisäksi?
valkoinen värikin käy. Muista myös että hartiat pitää peittyä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:56"]
Voisiko sen kauluspaidan laittaa tuohon asuun lisäksi?
[/quote]Miksi pitkähihaisen päälle pitää vielä toinen pitkähihainen tunkea? mun mielestä pitkähihainen peplum yhdistettynä polvipituseen hameesee kuulostaa hyvältä. Ja kuka sen määrää mitä koruja saa laittaa, voi laittaa muitakin korjua kuin rippiristin..Ihan oman tyylin mukaan voi myös mennä, kunhan ei liian paljastavaa ole..
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:53"]
Hautajaisissakin saa olla oma tyyli ja korut, kunhan värimaailma on tumma.
[/quote]
Hautajaisiin ei mennä koreilemaan tyylillä tai koruilla, vaan suremaan. Näin ainakin Suomessa ja Suomen etiketissä.
Mieluiten mustat vaatteet, voi olla myös valkoista ja joitain tummia sävyjä, mutta hillitty tyyli eikä suuria koruja tms. Tietenkin siistit vaatteet ja tarpeeksi peittävät. Huom. hautajaiset ei ole juhla.
Hah, taas opin palstalta jotain uutta "peplumpusero"
Sama täällä, en oo ikinä kuullutkaan peplumpuserosta
Kuka laittaa koruja hautajaisiin? Miksi ihmeessä?
polvet, olkapäät ja rintavako piiloon
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:51"]
Jos sinulla ei muuta mustaa puseroa ole, niin laita tuo. Hautajaisiin tulisi kuitenkin pukeutua arvokkaasti. Ei sitten muita koruja kuin mahdollinen rippiristi kaulaan ja kihla/vihkisormus, jos sellainen on.
[/quote]
Ihan arvokkaalta asukokonaisuudelta aapeen esimerkki minusta kuulosti. Vai mitä sinne pitäisi laittaa? Burkha?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:29"]
[/quote]Jos on tapana käyttää esim korvakoruja, niin miksei nyttenkin voisi laittaa. Tai joku kaunis helmikaulakoru, sopii tosi hyvin muuten mustan asun kanssa. Tai jos sulla sattuu olemaan vaikka kulmakoru, ei sitä hautajaisten ajaksi tarvi poistaa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:29"]
[/quote]Oletko kuullu sellaisesta kuin oma tyyli? Jotkut tykkää käyttää koruja asusteina. Toki tyylitietoiset hokaa ettei hautajaisiin tarvi liioitellusti niitä koruja laittaa, vaan hillitysti niin kuin hautajaisasunkin kuuluisi olla. Uskon että se on kaikille ok, pukeutua tyylilleen uskollisesti, jolloin on kotoinen olo. Kerro mulle mielummin miksi ei saisi laittaa koruja hautajaisiin?
Ap:n asu kuulosti oikein hyvältä. Eikä tarvitse vaihtaa kauluspaitaan puseroa.
Miksipä ei pitkähihaista, mustaa peplumpuseroa. Sen mustan hameen pitää olla niin pitkä, että se peittää polvet istuessakin. Pitkät housutkin voi olla, mutta ei tuon puseron kanssa, koska silloin peppu korostuu. Helmikaulakoru sopii iloisiin hääjuhliin.
Laita lämpimät alusvaatteet! Kirkko voi olla yllättävän kylmä. Eikä kovin korkeakorkoisia kenkiä. Maasto voi olla epätasaista ja kirkossa piikkariensyöjämatto.
(Monissa hautajaisissa olen ollut)
19:n neuvo on tärkeä: lämpimät alusvaatteet. Ja ulos hautausmaalle lämmin takki, kaulahuivi, käsineet ja ennen kaikkea ulkokengät. Hautausmaalla on aina kylmä.
Musta peplumpusero ja hame kuulostaa oikein sopivalta. Ei ylimääräisiä koruja. Vanha neuvo on: hautajaisiin ei valmistauduta peilin edessä.
Minä en ole koskaan aiemmin kuullut, ettei hautajaisiin saisi laittaa kauniita koruja. Minä en juuri meikkaa, joten käytän koruja sitten merkkaamaan, että nyt on vähän hienompi tilaisuus eikä pelkät nimipäiväjuhlat.
Kyllä