Mikä deodorantti olisi hyvä lapselle?
Lapsi on vajaa 10-vuotias. Harrastaa paljon urheilua ja hiki on alkanut haista. Mikä olisi hyvä mutta lempeä tuote näin ensideodorantiksi?
Kommentit (12)
Meidän 10 v käyttää"hikikiveä". Suihkun jälkeen kainaloihin ja hyvin toimii. Saa ainakin apteekista ja kestää vuoden tsi ylikin.
Hiki sinänsä ei haise vaan hikisissä paikoissa muhivat bakteerit eli kun käy riittävän usein pesulla niin ongelma ratkeaa. Ja haitanneeko tuo jos haisee, ainakin minun nenäni sietää sitä paremmin kuin kosmetiikan 'tuoksuja'.
ei mikään. aikuinenkin pärjää ilman.
hygieniasta huolehtiminen auttaa.
Jokin apteekista saatava hajuton roll on, antiseptinen jos on.
Voi tarvita. Jotkut sen ikäiset jo hikoilevat paljon, joten on ihan huomaavaista lasta kohtaan. Ettei lapsi turhaan joudu kuulemaan luokkalaisiltaan hienhajusta.
Hyvä vastaus tuo, että käy riittävän usein suihkussa, muttei toimi meillä.
Meidän suvussa on voimakas hien hajun (äitini, siskoni, isäni jne.). Itsekin kärsin siitä. Minulle tuo riittävän usein suihkussa käynti olisi sitten parin tunnin välein, jos en käyttäisi deodoranttia ja iho ei yksinkertaisesti kestä noin tiheää käyntiä. Käyn kerran päivässä. Toki otan vastaan ideoita tästä haisemisesta eroon pääsemiseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:07"]ei vajaa 10 v mitään tartte
[/quote]
No kyllä tarttee! Tytöillä alkaa murrosikä jo aikaisemminkin kuin 10-vuotiaana ja juuri tuolla hienhajulla. Mun tyttö haisi jo 8-vuotiaana ja alkoi karvat kasvaa. Käytiin lääkärissä ja sanottiin normaalia on. Ei auta joka päiväinen suihkussa käynti, haisee karsealle ilman deodorantteja.
Meillä 11v tytöllä on käytössä kivideodorantti. Kannattaa googlettaa.
sulkekaa alumiinilla hikirauhaset kokonaan
Joku alumiiniton varmaan. Ja jos se ei tehoa, niin sitten vaan testaamaan luonnollisimmista tujumpiin.